Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

116thMilano-Sanremo(1.UWT) One day race»Pavia›Sanremo(289km)

Gepost door Clavan 
Clavan 19 maart 2025 12:24

2024

Jasper Philipsen (far right) wins a close one against Michael Matthews. RCS Sport photo

1 Jasper Philipsen Alpecin-Deceuninck 6hr 14min 44sec
2 Michael Matthews Jayco-AlUla s.t.
3 Tadej Pogacar UAE Team Emirates s.t.
4 Mads Pedersen Lidl-Trek s.t.
5 Alberto Bettiol EF Education-EasyPost s.t.
6 Matej Mohoric Bahrain Victorious s.t.
7 Maxim Van Gils Lotto Dstny s.t.
8 Jasper Stuyven Lidl-Trek s.t.
9 Julian Alaphilippe Soudal Quick-Step s.t.
10 Mathieu van der Poel Alpecin-Deceuninck s.t.
11 Tom Pidcock INEOS Grenadiers s.t.
12 Matteo Sobrero Bora-hansgrohe s.t.
13 Casper Pedersen Soudal Quick-Step @ 35sec
14 Olav Kooij Visma | Lease a Bike s.t.
15 Laurence Pithie Groupama-FDJ s.t.

2025

Voorbeschouwing Wielerflits

Startlijst PCS (voorlopig)

Terwijl de renners met een lichte tegenwind (2 Beaufort) koers zetten naar San Remo, nemen de buien in hevigheid toe, is de verwachting. In finishplaats San Remo wordt 12 mm regen voorspeld. Het wordt daar in de middag maximaal 14 graden. Ondertussen is de wind gedraaid en iets krachtiger geworden.

Het peloton op de Turchino in 1913

De afdaling van de Turchino in Milaan SanRemo van 2014

Gewiss-Ballan in 1994 op kop van het peloton door de tunnel op de Turchino

Phil Anderson was de vluchter in 1984.

1961. PouPou wint

Dancelli onderweg naar de winst in 1970

Fons de Wolf 1981

1985. Blijft een schitterende foto. Hennie Kuiper

1967, Bitossi en Gimondi op jacht naar Motta en Merckx.

2023

Merckx won 7x MSR. Hier in 1969 was zijn 3e overwinning

Pantani probeerde in 1999 op de Cipressa te ontsnappen
Eindhovuh 19 maart 2025 14:50
Kan allemaal saai zijn enzo.
Maar voor mij wel een echt begin van de lente. Heerlijk!
Koers!
Johan 20 maart 2025 10:49
Het is wel saai, en zo winking smiley

Laatste 15-20 km is wel altijd genieten.
De zwarte trui 20 maart 2025 14:05
Mooi die 2 MvdP foto's! Eerst fluitend in het wiel (hij ademt niet, zei A3 later, of nee, dat was bij iemand anders...) bij een grimassende Pogi, en dan er vol overheen klappen grinning smiley. Jammer dat Wout niet start, dan hadden zomaar dezelfde 4 weer voorop kunnen rijden.

In deze voorspelbare tijden is MSR een verademing. Lekker het laatste uur kijken en hopen op een verrassing of weer zo'n klasseflits.
De zwarte trui 21 maart 2025 19:54
Han Kok is ter plaatse, de NOS heeft alle topfavorieten voor de camera, één in winterjas, waarvan hij na elk antwoord de kraag over zijn hoofd probeert te trekken tegen de kou, de rest ontspannen lachend in wielerkleding... Pluimers blinkt, Kooij houdt zich op de vlakte.
Pyama 21 maart 2025 21:04
Mag weer wat kosten van ons belastinggeld.
Surplace op souplesse 21 maart 2025 22:34
Eveneens zin in die knetterende 42 minuten.

De veronderstelde saaiheid van MSR is inmiddels rudimentair ten opzichte van finales waar een uur voor de finish de winnaar al vaststaat en het voorgeborchte enkel nog een naïve doedelzak in maling neemt.
ton duk 22 maart 2025 08:19
Op naar the Rumble op de Pogio !!
Hup VOS en Pluimers !!
Gr
Slimmerd 22 maart 2025 10:07
DNS Beullens
DNS Clarke
Slimmerd 22 maart 2025 11:27
Dillier is het werkpaard van de dag
Slimmerd 22 maart 2025 14:21
Vrouweneditie

1. Wiebes
2. Vos
3. Ruegg
4. Ferrand-Prevot DSQ
4. Vollering
5. Le Court
6. Dygert
7. Balsamo
8. Labous
9. Kopecky
10. Pieterse

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/03/2025 15:59 door Slimmerd.
Surplace op souplesse 22 maart 2025 14:21
Mooie, typische MSR finale.

Is Vos daar te lief door Wiebes niet in te sluiten? Even de herhaling afwachten.
Slimmerd 22 maart 2025 14:24
Denk gewoon een erg sterke, snelle reactie van Wiebes die daardoor zeer overtuigend en verdiend wint
Meneer 60% 22 maart 2025 16:33
Genieten hoor. De drie favorieten samen. Er komt een heerlijke ontknoping op de Poggio en daarna aan. Pogacar is abnormaal goed, maar ook VDP is in absolute topvorm.
Slimmerd 22 maart 2025 16:50
1. MvdP
2. Ganna
3. Pogacar
Slimmerd 22 maart 2025 16:51
4. Matthews 43"
5. Groves
6. Cort
7. Pedersen
8. Kooij
9. Trentin
10. Wright

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/03/2025 16:55 door Slimmerd.
Cecchini 22 maart 2025 16:54
Mooiste finale in een monument in jaren. Jammer dat één van de grootste boeven uit de wielersport als eerste om commentaar wordt gevraagd.
ton duk 22 maart 2025 16:54
YESS (roep ik magertjes)!!!
Gr
ton duk 22 maart 2025 17:09
Slimmerd 22 maart 2025 17:13
Wellens en Narvaez op de Cipressa en Pogacar die daar al de boel volledig aan gort rijdt. MvdP knap mee, Ganna op hangen en wurgen en Gregoire die het simpelweg niet langer kon volhouden in het wiel van deze drie
Slimmerd 22 maart 2025 17:14
Visma nu al beter in de monumenten dan in heel 2024
predator 22 maart 2025 17:30
Is een mooie erelijst aan het worden.
Cyclad58 22 maart 2025 17:38
Pardon? Welke boef bedoel je? Heb ik iets gemist?
Slimmerd 22 maart 2025 17:39
Vermoed de ploegleider van UAE die meteen een microfoon onder de neus kreeg
Cyclad58 22 maart 2025 17:39
Geweldige zege. Pogacar probeerde het wel 8 keer geloof ik, maar Mathieu bleef stoïcijns. En dan Ganna, wat een beer. Mooiste finale MSR sinds decennia, en zeker 1 van de mooiste zeges van Van der Poel.
Tinuz 22 maart 2025 17:46
Sooie koers. Hoe VDP Poggacar wist te pareren was wel aardig.
Cyclad58 22 maart 2025 17:51
En dan nog Kooij 8e, Teunissen 11e en Pluimers ook in de 1e groep (Trentin sprintte mee, Pluimers niet helaas)
Cyclad58 22 maart 2025 17:52
Sooie? Bedoel je mooie of saaie? Ik vond het een saaie koers tot de Cipressa en een schitterende vanaf de raid van UAE en de aanval van Pogacar.
Pyama 22 maart 2025 17:57
Noemde jij Lefevre ook ploegleider? Gianetti is wel iets meer haha.

Hele mooie koers gezien. UAE mist een mannetje op de Cipressa; weer Del Toro die zijn werk niet kan doen.
Eindhovuh 22 maart 2025 18:25
Hele leuke koers gezien vanaf de Cipressa.
Van der Poel de enige die af en toe Pogi op waarde kan kloppen. Heel bijzonder.
Ganna ook zo veel meer dan een tijdrijder.
Wanny 22 maart 2025 18:54
Het is altijd saai tot aan de Cipressa. Vanaf daar geweldige koers gezien.
predator 22 maart 2025 19:10
Als je dit saai vindt, zou ik stoppen met wielrennen kijken.
De zwarte trui 22 maart 2025 20:47
Heerlijke finale! Pogi zo met zijn bek open, dat zien we niet vaak. Ganna strijdend tot zijn laatste snik. In de sprint weer Poel style het tempo laten zakken en dan BOEM!

Alpecin gewoon 3x op rij even San Remo winnen. En met Poel sinds lange tijd weer iemand die dubbelt. En Groves klopt stiekem ook al op de deur...

Als Wiebes wint dan kan je Poel alvast opschrijven grinning smiley

Mooi werk van Kopecky voor Wiebes. Daar kan PFP nog wat van leren.
De zwarte trui 22 maart 2025 21:04
En dan moet Van Aert er nog bijkomen. De babbelbelg babbelt zichzelf de vergetelheid in.
De zwarte trui 22 maart 2025 21:18
Dat PR geneuzel, can't say, begint een beetje potsierlijk te worden. Eerst 'jammeren' dat de Poggio geen 5 km a 10% is, en dan de PR mythe in leven houden. Tja. Ga bijna hopen dat ie wel start en dan in het bos vlak voor een langs de kant staande grijnzende mr PFC zijn hele seizoen aan barrels valt. (niet echt natuurlijk, maar kap met dat onnozele gedoe).
ton duk 22 maart 2025 22:01
Vond dat orgineel grappig!!
Gr
Meneer 60% 22 maart 2025 22:54
Tot op de seconde precies zitten er 30 minuten tussen de eerste aanval van Pogacar en het moment dat Van der Poel de finish passeert. Dat half uur was één van de mooiste halve uurtjes wielrennen die ik ooit zag. De AGR met Van der Poel gaat eroverheen, maar verder niet zoveel. Wat is het genieten met deze twee renners. (Maar ook met Ganna). Hopelijk in de RVV weer en dan nog wat langer dan een half uur.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/03/2025 23:02 door Meneer 60%.
Cecchini 22 maart 2025 23:40
Gianetti inderdaad
ton duk 23 maart 2025 08:00
Meneer 60% Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat half uur
> was één van de mooiste halve uurtjes wielrennen
> die ik ooit zag. De AGR met Van der Poel gaat
> eroverheen, maar verder niet zoveel.

Geen idee welk tijdsbestek aan-en val MvdP WK had, dan heb ik mijn top30m..
Gr
Eindhovuh 23 maart 2025 08:01
Ik heb 100x liever zo’n half uur dan een aanval op 80km waarna het wel beslist is
Surplace op souplesse 23 maart 2025 09:11
Ik hoop dan weer dan deze übercoureur (het is goed dat hij af en toe verliest), die eigenhandig van MSR een mooie koers maakte (zouden wereldvrede en de wederopstanding van Jesus Herrada ook dichtbij zijn?) , die uitgenaste wieltjesplakker* helemaal naar de klote rijdt, twee weken achter elkaar op de kasseien.

Zou Jomas Vingegaard gister gekeken hebben? Weet hij van het bestaan van Milano - SanRemo? Het concept eendagskoersen überhaupt?

* laten we niet om de hete adrie heen breien, Mathieu was gister meer Pozzato dan Pipo ooit clown was
Slimmerd 23 maart 2025 09:24
Jonas misschien niet echt voor deze koers, maar een Jorgenson had niet misstaan denk. Stijl van koersen nodigt REv ook wel uit voor volgend jaar lijkt mij
Surplace op souplesse 23 maart 2025 09:25
Het blijft onbegrijpelijk dat Pogacar niet iets meer op zijn regenstrepen staat en voor de hardheid van deze koers broodnodige renners als Ayuso en/of een Morgado verordeneert in Milaan.

De beste ploeg ter wereld, afgeladen vol aspirant campionissimo's en een laf beurtje van Wellens (Pluimers zag je openlijk dagdromen over de bolletjestrui) en een sprintje van Narvaez: dat is álles wat Pogacar aan z'n ploeg had gister. Voor ons kijkplezier gelukkig maar.
Tinuz 23 maart 2025 10:14
Tekentafellogica. Ik geloof er niks van dat Pagacar daar veel sneller had gekund. Wellicht had hij iets meer kunnen profiteren, maar sneller zou het niet gegaan zijn.

Philipsen leek zelfs even te werken voor de ploeg. Dat mag hij meer doen.
Eindhovuh 23 maart 2025 10:30
Vond je dat vdP aan het wieltjesplakken was??? Haha.
Cecchini 23 maart 2025 11:08
MVDP zou zijn 2 Milaan San Remo’s nooit gewonnen hebben, als hij Pogacar niet als knecht had gehad. MVDP heeft meer voor zijn ploeg (lees Philipsen) gedaan, dan andersom ooit is gedaan.
Surplace op souplesse 23 maart 2025 11:57
In z'n eerste was het vooral Van Aert als knecht. Verder eens natuurlijk.
De zwarte trui 23 maart 2025 12:02
Dat (Philipsen) dacht ik ook te zien, in het positioneren voor de Cipressa was Alpecin de winnaar tov UAE. Net als in de Omloop waar ze met 6 man als eerste de Molenberg opdraaiden. Sprintvoorbereiding in een klassieker.

Dat Pogi zelf ook van plek 20? moest komen met Narvaez zal zijn eerste demarrage niet geholpen hebben, maar veel harder had hij denk ik niet gekund. En als er meer mannen zijn om tempo te maken, een tempo dat niet veel hoger had gelegen, dan zit Poel ook weer meer uit de wind en wordt het niet per definitie zwaarder.

Ik lees dat Pidcock zijn MSR ook bij het opdraaien van de Cipressa verloor door een slechte positie. Maar wie was dan de 5e renner achter de lossende Grégoire? Dat leek mij iemand van Q36.5 waarvan ik aannam dat het Pidcock was, of was het een Bora?
De zwarte trui 23 maart 2025 12:07
Mooi dat Pogi alle koersen wil winnen, maar om dan zo'n spelletje te spelen of je wel of niet meedoet met PR krijgt inmiddels toch iets zieligs?
Sinbad-the-Cyclist 23 maart 2025 12:08
Ik dacht in eerste instantie ook dat het Pidcock was, maar bij de herhaling bleek het een Bora-renner te zijn. Van Gils of Adría dus.
Weet iemand hoe het kwam dat Pedersen zo afwezig was? Eveneens slechte positionering en/of achter de valpartij aan de voet van de Cipressa waarschijnlijk.
El Chaba2 23 maart 2025 13:20
Of het uiteindelijk had uitgemaakt of Del Toro zijn werk had gedaan valt inderdaad te bezien, maar gefaald heeft hij sowieso door de opdracht van zijn ploeg niet uit te voeren.
De beurt van Wellens was echt verschroeiend (hoezo "laf beurtje" van Wellens, SOS..? Heb jij wel gekeken..?), getuige ook zijn 106-de plaats op ruim zes minuten. De beurt van Narvaez was daarna korter, maar zeker ook pittig en ook hij kwam op ruim twee minuten van het eerste achtervolgende peloton binnen, waar beiden normaal gesproken fluitend in dat peloton waren gefinisht.
Ik denk dat meneer Del Toro, die vervolgens wel doodleuk 12-de wordt, dus 's avonds heel wat heeft uit te leggen aan Pogacar en de ploegleiding.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/03/2025 13:21 door El Chaba2.
Slimmerd 23 maart 2025 14:13
Was vorig jaar, helaas, niet anders met Del Toro. Twee jaar op rij is heel UAE niet waar het moet zijn aan de voet van de Cipressa (Narvaez en Pog zaten nu ook ver van Wellens).
El Chaba2 23 maart 2025 14:48
Klopt weliswaar, maar toen - terwijl die editie uiteindelijk veel minder zwaar was in de finale dan dit jaar - kon hij ook echt niet beter, getuige zijn 73-ste plaats ver achter de eersten. Nu wordt hij nota bene 'gewoon' twaalfde na een veel zwaardere finale. Dan heb je echt wel wat uit te leggen..

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/03/2025 14:49 door El Chaba2.
Pyama 23 maart 2025 15:36
Volgens mij was dat Adria ipv Pidcock.

Als Del Toro zo’n beurtje zou doen als voor Ayuso vorige week of zoals afgelopen woensdag dan had Pogi later kunnen vertrekken op hogere snelheid en misschien wel verschroeiende. Ik denk niet dat het voor de uitkomst iets had uitgemaakt overigens maar de kans dat hij Poel en Ganna zou lossen zou wel groter zijn.
Cecchini 23 maart 2025 19:58
Zo verzandde het historische/legendarische duel tussen MVDP en Pogacar uiteindelijk in een potje bashen van een 21 jarige Mexicaan.
De zwarte trui 23 maart 2025 21:19
In MT beschadigde deze Mexicaan ook al het imago van de gehele wielersport! Dus volkomen terecht dat hij hier in zijn hemd (o wacht) gezet wordt.

(Lukas Kubis legt Benjamin Thomas erop in de Cholet Agglo Tour en Beat brengt met een keiharde 1-2 de Slovenen nog een gevoelige nederlaag toe in eigen land)
Cecchini 23 maart 2025 21:39
Wat heeft ie misgedaan in MT
El Chaba2 23 maart 2025 21:41
Hoezo “verzandde”..? En “bashen”..?
Gewoon een realistische nabespreking over de (eventuele) kansen van Pogacar na een inderdaad legendarische koers.
Inderdaad vreemd, dat we dat hier doen!
Oh wacht, dit is een discussieforum over wielrennen, was ik helemaal vergeten..
En wat betreft “bashen”, dat heb jij hier zo’n beetje uitgevonden..

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/03/2025 21:48 door El Chaba2.
Slimmerd 23 maart 2025 21:42
Kreeg van de UCI een boete (geld en punten) omdat ie winnend over de streep kwam met z'n shirt niet dichtgeritst
Cecchini 23 maart 2025 22:49
Ach El Chaba is weer eens op oorlogspad, gelukkig maar, er zit weer leven in zal ik maar zeggen. Del Toro had dus zijn shirtje niet dichtgeritst. Nou nou, een 2e nipple gate. Je moet toch met lassersogen naar de koers hebben gekeken, om te zien waar Pogacar, of zijn ploeg (waarvan de kwaliteit en budget de wielersport er niet leuker op heeft gemaakt) nu weer in de fout is gegaan. Ik was alleen maar blij om te zien, dat er tenminste nog één renner in het peloton is, die met een matige ploeg de grootste van deze tijd nog weerwerk kan leveren.
Slimmerd 24 maart 2025 07:49
Één? Omdat de kleur van de vlag groen bevat ipv blauw, negeren we die andere topper maar gewoon? Over onnodig disrespect gesproken the finger smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/03/2025 07:49 door Slimmerd.
De zwarte trui 26 maart 2025 17:56
Van Gils, de babbelbelg zei het zelfs in de uitzending. (hoorde ik later ergens anders)
De zwarte trui 26 maart 2025 18:00
De poppenkast is voorbij. GEEN E3, GEEN G-W, WEL PR. Pogi had mogelijk de natte droom om alle monumenten te winnen in 1 jaar. Dat gaat dit jaar natuurlijk niet meer lukken, maar hij gaat wel aan de start komen van de (alle? Luik?) monumenten.
De zwarte trui 31 maart 2025 10:14
Michiel Coppens was de één van deze 1-2, Beat reed een Sloveens drieluik, op dag 2 was hij alleen vooruit en op koers voor een 2e winst. Echter een val gooide roet in het eten, nogal flink, want hij breekt zijn been.

De 2e van die 1-2, Frits van Biesterbos (wat een naam), werd op dag 3 wederom 2e. Frits zal volgend jaar wel een stap hogerop zetten, tis een MTBer die dit jaar pas voor het eerst op de weg focust.

Hoe kom ik aan deze weetjes? Wel natuurlijk via de Beat baas Thijsje Z. En die rol is ook de reden (?) dat er een einde is gekomen aan de In het Wiel podcast. Persoonlijk vind ik dat jammer, andere prikkers zullen wellicht opgelucht ademhalen.
De zwarte trui 02 april 2025 07:52
Mogelijk een 1 april grap of Thijs en Hidde gaan voor het grote geld en starten in eigen beheer een nieuw merk op. In ieder geval bericht het altijd betrouwbare WF nu ook over deze enorme gebeurtenis in medialand: [www.wielerflits.nl]

Ze zouden dus volledig, podcast en krantencolumn, vertrekken bij het AD. Of natuurlijk die kikker in je bil.
De zwarte trui 03 april 2025 07:21
Toptransfer in podcastland! Thijs en Hidde naar de Rode Lantaarn, waar ze onder de titel In de Waaier verder gaan podcasten. Het AD gaat verder In het Wiel met andere mensen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen