Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Fabio Jakobsen en Olav Kooij stoppen voorlopig met koersen*

Gepost door De zwarte trui 
De zwarte trui 31 maart 2025 14:25
* Om wat meer clicks te generen ten behoeve van mijn lege beurs deze ietwat (proest) misleidende titel. (U weet ik ben slechts de copy-paster van WF).

Jakosen heeft blijkbaar 2 beknelde liesslagaders en Kooij heeft 'natuurlijk' zijn sleutelbeen gebroken gisteren. Beide keren sterker dan ooit terug! Zou mooi zijn als dit echt het onderliggende probleem van Jakobsen oplost en hij zich weer lekker in de sprints kan mengen.
Koppizoektwachtwoord 31 maart 2025 21:45
Zijn we er toch weer ingetuind.
Eindhovuh 01 april 2025 09:37
Hoor je tegewoordig best vaak bij wielrenners? Gevoelsmatig veel vaker dan “vroeger”?
Surplace op souplesse 01 april 2025 10:35
Uit een editie van De Fiets:
"Wat er niet wordt gemeld, is dat (Patrick) Tolhoek de eerste renner is geweest die een operatie aan de knik in de liesslagader heeft ondergaan. Dat gebeurde in 1997 bij Mart Bender. “Al jaren nadat iknoodgedwongen ben gestopt met wielrennen”, zegt hij. “Ik had sinds 1988 last van mijn linkerbeen, maar tientallen bezoeken aan ziekenhuizen, deskundigen en zweverige types leverden niets op. Men kon het probleem nog niet duiden, uitgerekend in de periode waarin ik in de kracht van mijn leven was. Ik had een profcontract, reed op mijn gemak deTour de France uit, maar wist dat ik niet maximaal kon presteren door dat been. In het begin ging het nog, naderhand werd het ongemak steeds groter en kostte me dat mijn wielercarrière op de weg. In 1992 stond ik op straat en kon ik de WW in. Helaas wist hij toen niet van het bestaan van de Franse vaatchirurg Chevalier af. Die opereerde al sinds 1988 mensen met soortgelijke klachten. In ons land was men nog niet zo ver."

Heb ik het idee dat er bovenmatig veel Nederlandse / Belgische coureurs zijn die er mee kampen of wellicht beter: aan geopereerd worden. Of is dat de navelperceptie?
Sjorsoll 01 april 2025 13:11
Nu we het toch over Nederlanders hebben:

[wielerrevue.nl]

Heeft Wielerrevue een matige Speld-achtige rubriek?
Clavan 01 april 2025 13:22
Meeliften op de 1 april trein.
Sjorsoll 01 april 2025 13:32
Oh ja, tuurlijk :/
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen