Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

79thDwars door Vlaanderen - A travers la Flandre ME(1.UWT) One day race»Roeselare›Waregem(184.2km)

Gepost door Clavan 
Clavan 02 april 2025 10:52

2024

De grote valpartij in de afdaling naar de Kanarieberg. Deze afdaling is nu uit het parcours gehaald

Winner Matteo Jorgenson has left his closest chasers a half-minute behind. Sirotti photo

1 Matteo Jorgenson Visma | Lease a Bike 4hr 7min 44sec
2 Jonas Abrahamsen Uno-X Mobility @ 29sec
3 Stefan Küng Groupama-FDJ s.t.
4 Tiesj Benoot Visma | Lease a Bike s.t.
5 Dries De Bondt Decathlon Ag2r La Mondiale s.t.
6 Joshua Tarling INEOS Grenadiers 0:44
7 Jonathan Milan Lidl-Trek 1:47
8 Michael Valgren EF Education-EasyPost s.t.
9 Mathias Norsgaard Movistar s.t.
10 Thomas Gachignard TotalEnergies s.t.

2025

Voorbeschouwing Wielerflits

Hellingen
1. Volkegemberg (1100 meter à 4,8%, maximaal 10%) – nog 115,2 km
2. Berg Ten Houte (1100 meter à 6%, maximaal 21%) – nog 105,2 km
3. Knokteberg-Trieu (1100 meter à 7%, maximaal 11,8%) – nog 91,1 km
4. Hotond (1200 meter à 3,1% maximaal 5%) – nog 87,4 km
5. Berg Ten Houte (1100 meter à 6%, maximaal 21%) – nog 69,1 km
6. Knokteberg-Trieu (1100 meter à 7%, maximaal 11,8%) – nog 55 km
7. Hotond (1200 meter à 3,1% maximaal 5%) – nog 51,3 km
8. Eikenberg (1200 meter à 5,2%, maximaal 10%) – nog 39,4 km
9. Nokereberg – (400 meter à 5,3%, maximaal 6,2%) – nog 22,1 km
10. Nokereberg – (1100 meter à 3,5%, maximaal 5,9%) – nog 9,6 km

Kasseistroken
1. Holleweg – 600 meter – nog 115,4 km
2. Mariaborrestraat – 2400 meter – nog 80,9 km
3. Mariaborrestraat – 2400 meter – nog 44,8 km
4. Doorn – 900 meter – nog 29,7 km
5. Huisepontweg – 1600 meter – nog 27,2 km
6. Herlegemstraat – 800 meter – nog 19,4 km
7. Herlegemstraat – 800 meter – nog 6,7 km

Startlijst PCS

Dwars door Vlaanderen
Live op Sporza, VRT1 (vanaf 14.00 uur)
Live op Eurosport 1 (vanaf 14.15 uur)
Live op HBO Max (vanaf 14.15 uur)

Dwars door Vlaanderen voor vrouwen
Live op Sporza, VRT1 (na de mannenwedstrijd)
Live op Eurosport 1 (na de mannenwedstrijd)
Live op HBO Max (vanaf 15.55 uur)

Rik van Steenbergen wint in 1945

De Nederlander Johan van der Meer won in 1980

Jelle NIjdam wint hier in 1987. Hij zou in 1995 nogmaals winnen

Tristan Hoffman won ook 2 maal DDV. In 1996 en hier in 2000. Het jaar waarin hij dus deze semi-klassieker won, 4e werd in Gent Wevelgem, 5e in de Ronde en 4e in Parijs Roubaix. Hij heeft altijd ontkend

MvdP wint in 2019 zijn 1e van 2 overwinningen
ton duk 02 april 2025 11:06
1980 HB Alarmsystemen!!
Gr
Slimmerd 02 april 2025 12:23
DNS Kirsch
DNS R. Oliveira
DNS Allegaert

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/04/2025 12:37 door Slimmerd.
ton duk 02 april 2025 12:28
DNS Eekhoff
Gr
Slimmerd 02 april 2025 12:39
Om nu alle renners te gaan benoemen die niet op de startlijst staan, gaat misschien wat ver...
lodjan 02 april 2025 13:18
Er zit wel een bijzonder en tevens triest verhaal achter het niet starten van Eekhoff: [www.wielerflits.nl]
ton duk 02 april 2025 15:37
Ondertussen wint Lander Loockx een boel kaas in Camembert en bezorgt zo TdT weer een mooie overwinning in thuisland Frankrijk

Groenewegen blijft daarentegen wel op zijn honger zitten. 2e in 1e etappe Griekenland (Moschetti won)
Gr
Johan 02 april 2025 16:00
Visma 1, 2, 3?
Matje en Pogi zijn gewaarschuwd
Meneer 60% 02 april 2025 16:31
Visma zal, denk ik, WvA wel willen laten winnen, maar ze moeten niet de fout maken die Quick Step ooit maakte toen ze met drie tegen één Boonen wilde laten winnen in De Omloop en Stannard ze te slim af was.
Meneer 60% 02 april 2025 16:39
Meneer 60% Schreef:
-------------------------------------------------------
> Visma zal, denk ik, WvA wel willen laten winnen,
> maar ze moeten niet de fout maken die Quick Step
> ooit maakte toen ze met drie tegen één Boonen
> wilde laten winnen in De Omloop en Stannard ze te
> slim af was.

Die fout maken ze dus wel. Pijnlijk.
lodjan 02 april 2025 16:45
Ongelooflijk. De voorsprong was groot genoeg om te pokeren en om en om te demarreren (wat Stannard overigens niet brak, die demarreerde zelf).
ton duk 02 april 2025 16:48
TdG,MvdB,Bol,MvDijke,VanSintmaartensdijk en Pluimers
Er gaat (minder) leven zijn na MvdP envBaarle
Gr
predator 02 april 2025 17:01
Deze zal keihard aankomen. Wat een geblunder.
ton duk 02 april 2025 17:03
waarvoor vAert alle verantwoording neemt
Hoe eerlijk kan een interview zijn !!
Gr

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/04/2025 17:03 door ton duk.
Cyclad58 02 april 2025 17:40
Tibor heel erg goed. Marijn van den Berg, Cees Bol en Mick van Dijke ook in orde. Rick Pluimers op de klimmetjes goed, maar op de kasseien te licht. Geen kasseienman, wordt meer een renner voor MSR en AGR.

Weet iemand wat er met Tim Van Dijke aan de hand is?
Jelte Krijnsen valt me ook tegen. Rijdt geen koers uit.
Cyclad58 02 april 2025 17:42
100% op Van Aert. Wout neemt heel eerlijk de volle verantwoordelijkheid, maar had de ploegleiding niet moeten ingrijpen? Was toch wel duidelijk dat Powless beresterk was. Geen oortjes? Anyway, als de 3 om beurten demarreren had Powless het nooit gewonnen.
Surplace op souplesse 02 april 2025 17:54
Misschien, ik fluister het voorzichtig, heeft Van Aert eindelijk begrepen hoe het werkt. Ten overstaan van alles en iedereen even laten zien hoe erbarmelijk z'n sprint ervoor staat - zodat er eens niet alleen maar naar hem gekeken wordt zondag/zondag of er niet zo'n halszaak van gemaakt wordt om hem er af te kriigen of op afstand te houden.

Meesterzet, Wout!
Surplace op souplesse 02 april 2025 18:14
Pfff. Dat houdt ook maar niet op.

Hup Niels, ouwe buurjongen.
Tinuz 02 april 2025 21:02
Met afstand het meest bizarre wat Jeroen Van Renterghem en Bobbie Traksel ooit hebben gezien in hun leventjes, maak ik op.
Tibor del Grosso kan je zo inzetten in RvV en P-R, lijkt me.
ton duk 02 april 2025 21:25
Tinuz Schreef:
> Tibor del Grosso kan je zo inzetten in RvV en P-R,
> lijkt me.

Gewoon zaterdag kopman in Hel v Mergelland he
Gr
De zwarte trui 02 april 2025 21:49
Karl en Jose zaten het 5 km voor de meet al helemaal in te kleuren, na MSR de mooiste koers die ze gezien hadden, met van Aert zou de koers zijn gedroomde winnaar krijgen, vorig jaar hard gevallen, de hoop van Vlaanderen naar zondag, en dan keihard het deksel op je neus krijgen. AUW. Het sprintje van Powless tegen oa Mohoric in San Sebastian hadden ze niet meer scherp.

Wout zal al zijn onverzettelijkheid nodig hebben om zondag weer met bravoure aan de start te komen. De ploeg was sterk. Maar idd zo gokken op de sprint blijft een risico. Achteraf natuurlijk altijd Benoot laten openen, dan nog een keer met Jorgenson eroverheen en evt Wout zelf als Powless alles terug blijft halen. In die zin was het nummer van Stannard destijds vele malen sterker.
Tinuz 02 april 2025 22:03
Had ik nog niet aan gedacht.
De zwarte trui 02 april 2025 22:05
Goed en eerlijk interview, hij kon natuurlijk ook niet iets anders zeggen.
De zwarte trui 03 april 2025 00:37

Geel voor Benoot. the finger smiley
De zwarte trui 03 april 2025 00:41
Tiesj Benoot sloeg zich voor zijn hoofd. Matteo Jorgenson hield zijn mond niet. De Amerikaan was ziedend over de gekozen tactiek en noemde het de domste beslissing die men had kunnen nemen. En Wout van Aert nam evenals de ploegleiding alle schuld op zich.

[www.wielerflits.nl]

Jorgenson gaat zondag geen trap doen voor Wout.
nachtwacht 03 april 2025 06:32
Ongelooflijk wat een domheid. Doen ze het zo mooi in de openingsfase en dan ronden ze het zo af. Van Aert was de minste van de drie Visma's vooraan. Dat had de ploegleiding ook kunnen weten. Van Aert probeerde met nog 100km te gaan de eerste forcing door te voeren door vol de Knokteberg op te knallen. Op de top zaten er nog zo'n 70 man in zijn wiel...
Wanny 03 april 2025 08:14
Van Wout verwacht ik zondag niet zoveel. Als je na 184 kilometer al in de kramp schiet bij een sprint tegen Powless, dan ga je Mathieu en Pogacar niet 265 kilometer kunnen volgen op veel meer en zwaardere hellingen.

Hij zou zich vooral moeten richten op Roubaix. Zonder de explosieve klimmetjes heeft ie veel meer kans.
Cyclad58 03 april 2025 10:16
Parijs-Roubaix: doen. Ronde van Vlaanderen nog maar even niet. Amstel Gold Race zou ook nog kunnen. En ja, Tibor gaat zaterdag voor de winst in de Volta Limburg Classic.
Meneer 60% 03 april 2025 11:13
De zwarte trui Schreef:
> Tiesj Benoot sloeg zich voor zijn hoofd. Matteo
> Jorgenson hield zijn mond niet. De Amerikaan
> was ziedend
over de gekozen tactiek en noemde
> het de domste beslissing die men had kunnen nemen.
> En Wout van Aert nam evenals de ploegleiding alle
> schuld op zich.
>
> [www.wielerflits.nl]-
> aert-leert-visma-lease-a-bike-deze-les/
>
> Jorgenson gaat zondag geen trap doen voor Wout.

In het volledige interview met Jorgenson op dezelfde site (https://www.wielerflits.nl/nieuws/matteo-jorgenson-draait-er-na-pijnlijke-afloop-niet-omheen-was-de-verkeerde-keuze/) klinkt het veel genuanceerder en zeker niet 'ziedend'. Het lijkt erop dat de Telegraaf-journalist in deze analyse weer boven kwam drijven bij Kerckhoffs.

Van Aert heeft zo vaak zijn ballen eraf gedraaid in het teambelang. Ik snap zijn verzoek wel. En ik snap ergens ook wel dat de ploegleiding hem niet heeft overruled. Achteraf pakt het natuurlijk helemaal verkeerd uit. Maar als Jorgenson als eerste aan had gevallen en Powless niet had gereageerd, dan hadden ze daar zeker in België ook wat van gevonden. En dan had Van Aert echt niet heel blij aan het avondeten gezeten.

Eerlijk, mooi, maar in zekere zin ook een pijnlijk interview met Van Aert na afloop. Het is gewoon een goede gast. Ik gun hem echt een grote klassieker dit jaar. Maar ik vrees er wel voor.
De zwarte trui 03 april 2025 12:01
Ik las het 'normale' interview van Jorgenson later ook en idd RK heeft er weer een opmerkelijk citaat van weten te verzinnen.

Ik geloof ook niet dat dit een negatief effect op het teamgevoel bij Visma gaat geven voor as zondag. Eerder zal dit het teamgevoel nog versterken. Ik verwacht echt dat Visma ook in De Ronde (heel) vroeg gaat proberen op eenzelfde manier een overtalsituatie te creeren. En dan zal eerder het bekende stramien boven komen, Van Aert als 'waakhond' bij Pogi en Poel, de anderen als vooruitgeschoven pionnen om de dan (hopelijk) geisoleerde superkopmannen zelf aan het werk te zetten. Maarja het antwoord van Pogi en Poel is in een dergelijke situatie ook bekend. Die gaan dan zelf gewoon keihard aan op 100 km van de meet en wie kan dan nog mee?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen