Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Wanneer haalt XDS-Astana, Picnic-PostNL in?

Gepost door Pyama 
Pyama 03 mei 2025 20:43
Peiling
Wanneer haalt XDS-Astana, Picnic-PostNL in?
Alleen geregistreerde gebruikers mogen deelnemen aan deze peiling.
Er zijn 14 stemmen ontvangen.
Voor de start van de Giro 1

7%
Tijdens de Giro 6

43%
Tussen Giro en Tour 2

14%
Tijdens de Tour 1

7%
Later 0

0%
Picnic blijft XDS voor 4

29%

Als er geen rare dingen gebeuren wordt het gat tussen beide ploegen morgen kleiner dan 500 punten. Ter vergelijking: begin dit jaar was het meer dan 5000 punten.

Wanneer haalt XDS-Astana, Picnic-Post NL in?
Slimmerd 03 mei 2025 20:56
Picnic is in alles een heel klein ploegje, weet niet aan wie ik mij meer irriteer; Picnic dat weigert te doen wat ze moeten (sprokkelen) of Visma (dat gewoon weigert te rijden)
Cecchini 04 mei 2025 00:37
Ik heb nog even wat research gedaan. De reden dat Vingegaard in 2024 en 2025 wat minder op zijn fiets heeft gezeten lijkt mij bij de meesten wel bekend, uitgezonderd Pyjama (en Slimmerd). In 2023 toen zowel Vingegaard en Pogacar zonder problemen hun seizoen konden vervolgen zat Vingegaard 87 dagen in koers en Pogacar 69. Man wat zeur je toch.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/05/2025 01:14 door Cecchini.
Cecchini 04 mei 2025 00:41
MVDP in dat jaar trouwens maar 46. Die had het veldrijden nog als excuus. Almeida, Adam Yates en Ayuso waren dit jaar overigens niet of nauwelijks te zien in klassiekers. Zaten kennelijk ook op een berg.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/05/2025 00:43 door Cecchini.
Pyama 04 mei 2025 12:25
Ehmm een beetje of topic?
En overigens bijzondere redenatie. Almeida, Ayuso en Yates koersen volop in de wekelijke rondjes en winnen af en toe.
Pyama 04 mei 2025 13:04
Ik ben trouwens wel benieuwd naar de motivatie van de stemmers op de laatste optie dat PicNic niet ingehaald wordt.
Cecchini 04 mei 2025 13:15
Slimmerd zegt in zijn reactie dat Visma weigert te rijden en jij zei in een ander topic dat de Deen liever op een berg zit, dan dat hij koerst. 1+ 1=2. Vingegaard heeft dit jaar Algarve al gewonnen, was op weg Parijs - Nice te winnen, maar viel uit met een hersenschudding en moest daarom verzaken voor Catalonië. Evenepoel heeft dit jaar ook nauwelijks meer koersdagen.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/05/2025 13:18 door Cecchini.
Pyama 04 mei 2025 16:04
Poe XDS haalt al bijna 750 punten vandaag. België moet nog.
Slimmerd 04 mei 2025 16:06
Dus het ziet er goed uit voor die ene stemmer
Pyama 04 mei 2025 16:07
Ik denk dat Slimmerd op de beperkte agenda van Visma duidt, en zeggen bijv. Frankfurt last minute af. dat is heel anders dan de uitgebreide kalender van UAE. Vingegaard had makkelijk Romandië kunnen rijden, of vorig jaar na de Tour nog enkele koersen zoals het WK. Beetje gek om dan te wijzen naar Ayuso die Tirreno wint, Catalonië tweede is en al voorjaarskoersen heeft gewonnen plus straks de Giro gaat doen en Almeida die al twee rondjes op zak heeft. Maar als jij liever naar Visma en de Visserman kijkt, veel plezier ermee. Hij maakt net als Armstrong in het verleden, de sport kapot.
Pyama 04 mei 2025 16:08
Nou dat lijkt me lastig. Picnic haalt ook punten in Turkije en Onley een paar. Denk dat ze het net niet halen en deze week wordt er nauwelijks meer gekoerst drachtig.
Sub Culture 04 mei 2025 16:09
Astana haalde al 6200 UCI-punten op dit jaar, terwijl ze vorig jaar aan 6500 punten zaten over een gans kalenderjaar.
Toch handig als resultaten er komen wanneer je ze ook echt nodig hebt. Niks aan de hand.
Slimmerd 04 mei 2025 16:37
1 en 3 denk, Kanter onderstreep Giro-selectiespinning smiley sticking its tongue out
Pyama 04 mei 2025 16:39
Als ik snel tel, kom ik op bijna 950 punten vandaag, dat gaat nipt worden smiling smiley
Cecchini 04 mei 2025 17:30
Armstrong maakte de wielersport kapot door zijn dopinggebruik en zijn maffia gedrag in het peloton. Pogacar doet hetzelfde , maar daar kan hij niet zoveel aan doen, door zijn overmacht. Ik heb namelijk wel eens weggezappt als hij meer dan 60 km voor de finish weer eens vertrekt. De UAE ploeg met zijn budget en die met Pogacar, Almeida, Ayuso, Vine, Sivakov, McNulty e.a. de grote Rondes rijdt vergroot ook niet bepaald mijn kijkplezier, maar nee Vingegaard in al zijn onschuldigheid lijkt de bron van alle kwaad te zijn. Hij won 2 jaar geleden in één seizoen Parijs -Nice, Catalonië, Dauphiné, Tour en werd 2e in de Vuelta die hij weggaf aan trouwe knecht Kuss. Knap veel voor een renner, die nauwelijks een koers rijdt.
Pyama 04 mei 2025 19:27
Hahah Armstrong vergelijken met Pogacar grinning smiley. En terug grijpen op 2 jaar geleden grinning smiley.

Terug on topic: XDS is Picnic tot op 52 punten genaderd en nog 636 op Cofidis.
Cecchini 04 mei 2025 19:54
Ik vergelijk ze helemaal niet. Ik vind de wielersport de laatste tijd minder boeiend door de overmacht van Pogacar (als MVDP niet mee doet) en het budget van UAE. Armstrong maakte destijds de wielersport niet kapot, omdat hij zich volledig richtte op de Tour (hetgeen Froome overigens ook deed), maar door zijn maffia georganiseerde dopinggebruik, maar met dat laatste blijk je zoals bekend geen enkel probleem mee te hebben.
De zwarte trui 04 mei 2025 19:54
Zou Mǎ Jùnrén meegekomen zijn met die Chinese fietsen? (Nee, dat mag niet van Cyclad.)

Met de Chinese fietsen en poen gewoon betere renners gehaald. Die dan ook nog eens leveren. En vaak werkt het toch zo in een ploeg; zien winnen doet winnen.

Scaroni pakt wel opvallend veel meer punten. Nu al meer dan hij ooit in een heel jaar haalde.

Zei Teunissen niet ergens in een podcast dat Astana nu ook een analyse maakt welke renner in welke koers theoretisch de meeste punten zou kunnen pakken en dat ze daar hun programma op aanpassen?

Vorig jaar was het een dure sprinttrein voor een niet winnende sprinter, 190 punten slechts, wel die tourrit...
De zwarte trui 04 mei 2025 20:13
1 en 2 in België. Kanter met zijn 2e overwinning ooit. Bol trok de sprint aan?
Koppizoektwachtwoord 04 mei 2025 21:02
Ik probeer altijd enquetes te verpesten (zeker die met een populistisch geurtje) door te stemmen op de optie die volgens mij de minste stemmen gaat krijgen.
Surplace op souplesse 04 mei 2025 21:19
Deels. Er is vast ook wel wat medische begeleiding bijgekomen. Zeler niet per se illegaal.

En dan heel gericht een team als hyena's op koersen afsturen waarin winstkansen beloofd worden stimuleert wel. Ook allemaal daarvoor mogen rijden helpt. Op het podium staan is ook leuk: ze winnen niet eens zoveel, maar wel heel veel koersen meerdere keren top 10.

Overigens is het wel de vraag of het allemaal zo'n eerlijke vergelijking is. Is er bij PicNic wel budget om overal en nergens aan de start te staan en kunnen ze dat ook maken ten opzichte van de renners die ze willen aantrekken?

Astana gewoon een legertje goed betaalde huurlingen die dansen naar de pijpen van WT-behoud. En overal kunnen starten. Zo zijn de regels nou eenmaal, maar is het zo knap?
ton duk 04 mei 2025 22:18
Surplace op souplesse Schreef:
-------------------------------------------------------
>maar is het zo knap?

Ja,zie vandaag in Turkije en België (1 -2)
Gr
-
lodjan 05 mei 2025 07:49
PiPo.nl-ploeg zal Cofidis moeten inhalen om nog in de WT te kunnen blijven.
lodjan 05 mei 2025 07:52
17 ▲1 Cofidis 21751
18 ▼1 Team Picnic PostNL 21252
19 ▲2 XDS Astana Team 21092
20 - Uno-X Mobility 19651
Cyclad58 05 mei 2025 10:19
Het is evident dat Astana Picnic snel voorbijstreeft. Niets geks aan. Picnic moet zich maar op Cofidis richten. Dat is wellicht een haalbare kaart. Astana is altijd een prima ploeg geweest, hadden een magere tijd. Nu weer terug op niveau. Lijkt me gezond.
Cyclad58 05 mei 2025 10:20
De zwarte trui Schreef:
> Zou Mǎ Jùnrén meegekomen zijn met die Chinese
> fietsen? (Nee, dat mag niet van Cyclad.)
>
>
Geen idee waar ik dit nu weer aan te danken heb, maar daarover heb ik me werkelijk nooit uitgelaten....
De zwarte trui 05 mei 2025 10:25
Dat ik (af en toe, of veel te vaak) een (flauw) grapje maak. grinning smiley
Cyclad58 05 mei 2025 10:31
betuweracer 05 mei 2025 13:17
Wow.

Euh.

Maar even meegaan in het niet begrijpend lezen: en laatste GR of monument op het podium? Moeten we denk terug naar een renner die voor het leven geschorst is?
Slimmerd 05 mei 2025 13:34
Niks geks aan, tsja als je zelf zo belabberd rijdt, dan niet nee.
Cyclad58 05 mei 2025 14:03
Cofidis is beslist nog in te halen.

Jakobsen hopelijk terug in vorm (grote onzekerheid), Eekhoff en Lund Andresen weer in goede doen, Kevin Vermaerke hersteld van blessures en ziekte en Bardet die nog eens uitpakt. Dan kan het snel gaan. Oscar Onley en Max Poole zijn sowieso wel puntenpakkers en wellicht Bittner ook. Frank van den Broek kan ook in kleinere rittenkoersen veel punten pakken. Martinez evenals FvdB opstellen in kleinere klim(ritten)koersen. Gewoon slim de renners opostellen waar het gemakkelijkst de punten te halen zijn.

Alleen Casper van Uden en Warren Barguil vallen me erg tegen. Van Uden lijkt zijn snelheid kwijt (remember begin 2024 toen hij in de Tour of UAE Merlier en Groenewegen versloeg). Nu legt hij het al af tegen bv Jules Hesters. Volgens Pyama komt het doordat ik hem heb gehypt (oh ja, joh?), maar het is wel helder dat hij ver onder zijn niveau presteert. En dat mag gezegd worden.
ton duk 05 mei 2025 14:35
Duidelijke keuze met de sprinters (we hebben er een stuk of 5) voor de 1.1 en 1.HC koersen ipv meerdaagse wedstrijden , denk ik dan

Wegkapitein Naberman mag zich deze tussenstand natuurlijk ook aanrekenen

vUden. Ik wacht nog ff de GIRO af voor vernietigend oordeel . Ik refereer wel alvast naar punt 1

Gr

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/05/2025 14:37 door ton duk.
Cyclad58 05 mei 2025 15:31
Er valt me bij Van Uden wel iets op. Hij lijkt beter omhoog te rijden. Is dat een bewuste keuze om hem in de wat zwaardere etappes meer kans te geven? Bij Blijlevens liep zoiets niet goed af. Sterker worden in de heuvels gaat vaak ten koste van de pure snelheid. Anyway, de Giro zal toch wat beter moeten, al vrees ik dat hij in het echte sprintgeweld kopje onder gaat.
Tinuz 05 mei 2025 16:04
Spekenbrink c.s. waren nog niet zo lang geleden een voorloper in het begeleiden van renners, met uitmuntende resultaten.
Maar sinds het gesukkel met zeikerdje Tom Dumoulin vanaf 2019 zijn ze dat kwijtgeraakt, lijkt het.
ton duk 05 mei 2025 16:22
Tinuz Schreef:
> Spekenbrink c.s. waren nog niet zo lang geleden
> een voorloper in het begeleiden van renners, met
> uitmuntende resultaten.

Tour des Alps waren 6 vd top 10 toch (ex) Pipo-renners...

De doctrine van winnen is niet belangrijk maar de route daar naar toe wel , levert momenteel weinig punten op
De zwarte trui 05 mei 2025 16:53
NABERMAN grinning smiley

Op zich wel slim met al die DNFjes. Gaat hij denk ik langs de kant staan om aanwijzingen te geven? Een echte (langs de) wegkapitein.

Zijn er sponsorbelangen oid voor Spekenbrink dat hij Tim steeds een contract geeft?

Vervelende valpartij in Vlaanderen, dus nog even wachten tot Tim de troepen weer aan kan sturen.

(Dit is mijn laatste NABERMAN bash-post).
Tinuz 05 mei 2025 22:47
Geld speelt vast een grote rol. Veel renners peren 'm bij Spekenbrink als ze een paar aardige resultaten hebben neergezet, want er valt elders meer te verdienen.
Pyama 09 mei 2025 20:01
Naberman is toch de zoon van de Shimano baas oid?

Het verschil is nog 3 punten! (volgens FirstCycling). Op naar Cofidis.
De zwarte trui 09 mei 2025 20:40
Dát zou een hoop verklaren.
Tinuz 09 mei 2025 21:00
Er zijn in Nederland tientallen renners die eerder voor een profcontract in aanmerking komen dan Tim Naberman, denk ik.
Dus zullen er vast zakelijke cq nepotistische belangen spelen bij zijn contract. Want zijn adelbrieven waren en zijn ontoereikend.
Slimmerd 12 mei 2025 19:20
Het is zover, Astana is PicNic voorbij.

De battle Cofidis-PicNic is hetgene dat de komende maanden de burelen van PicNic moet bezig houden.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen