Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Vuelta femenina

Gepost door lodjan 
lodjan 05 mei 2025 07:39
De ploegentijdrit was een chaos doordat niet alle teams compleet en op tijd konden starten. Er was maar één jurylid om de fietsen op te meten.
Naar mijn mening zouden alle tijdsverschillen geschrapt moeten worden.
De zwarte trui 05 mei 2025 10:22
De UCI met een topstaaltje UCI-gedrag. Zelf het opmeten van de fietsen verprutsen, maar wel Movistar die te laat bij de controle aankwamen, ik weet niet of dit een secondenkwestie is geweest, maar zij moesten alsnog wachten op de voorgaande ploeg, toch een boete geven. En verder geen consequenties verbinden aan je eigen fuck-up. Inderdaad, alle tijdsverschillen uit de ploegentijdrit schrappen.

Opvallend. Ellen van Dijk moest na de podiumceremonie haar rode trui weer uittrekken en inleveren bij de organisatie. confused smiley
Cyclad58 05 mei 2025 10:38
De tijdsverschillen zijn wel degelijk doorberekend en Ellen van Dijk start gewoon in het rood. Movistar was zelf ook te laat (daar zal de boete wel vandaan komen). Het rottige is dat daardoor vooral Visma in de problemen kwam. Iemand van Visma-LaB claimde dat men 10 seconden later vertrok en daardoor de overwinning misliep.
Zoals ik het zag vertrokken 5 rensters van Visma wel op tijd en was de laatste renster (Wolff, ze kwam er nooit meer bij) 10 seconden later vertrokken. Dat scheelt, maar niet de 20 seconden die ze op het laatst tekort kwamen. Overigens was de achterstand halverwege al 10 seconden, dus de nederlaag was regulier en regelmatig. Het heeft uiteindelijk best wat seconden gekost, misschien 4 of 5, maar zeker geen 20.

Desalniettemin een grote dikke vette min voor de organisatie die zich deze ronde geen misser meer kan permitteren.

Het voorstel van Lodjan, hoewel zeer sympathiek, zou ook onjuist zijn. Alleen Visma-LaB had er echt last van. Movistar heeft het grotendeels aan zichzelf te wijten. Bij het wegnemen van de tijdsverschillen zouden alle andere ploegen geen recht worden aangedaan (al zou bv het Belgische Lotto (wat zwak gereden) er ook geen bezwaar tegen hebben).
Pyama 05 mei 2025 10:51
Eh, je weet dat Movistar heeft staan wachten op de ploeg ervoor?
Meneer 60% 05 mei 2025 12:40
Volgens het NOS-artikel waren er meer ploegen die met minder rensters konden starten. Anderen waren pas een paar seconde voor de start compleet, wat natuurlijk alles behalve ideaal is, met ploegen die daardoor gestresst of gefrustreerd (zie het instabericht van Ferrand-Prevot) aan de start staan. Het is daardoor gewoon geen eerlijke wedstrijd geweest. En dat ligt volledig aan de UCI en de organisatie van de Vuelta. Het komt niet door Movistar. Prima dat Lidl de etappezege krijgt en Van Dijk de trui, maar de tijdsverschillen schrappen zou ik ook de enige logische stap vinden.

(Als de UCI doorheeft dat de controles te lang duren, waarom dan niet gewoon een break van 10 minuten doen en alle ploegen 10 minuten later laten starten. Ook niet ideaal natuurlijk, want de warmingup is daar niet op afgestemd, maar beter dan dit. Of zou dat logistiek (afsluitingen van wegen enzo) niet kunnen?)
Cyclad58 05 mei 2025 13:01
Waaraan heeft Movistar dan de boete te danken?
Slimmerd 05 mei 2025 13:32
Waarbij de ploegleider wel zelf aangaf dat ze te laat waren.
Pyama 05 mei 2025 13:32
Incompetentie van de UCI?
Slimmerd 05 mei 2025 13:33
Dat Wolff geen straf heeft gekregen, is nog wel opmerkelijk. Ze vertrok als 7e renster van Visma, maar niet vanaf het podium. Na enkele seconden kwam ze namelijk van tussen de hekken, waar normaal de ploegleidersauto aansluit achter de ploeg.
Pyama 05 mei 2025 13:34
Maar de jury kwam dus nog later.
Dit is zoiets als 5 min te laat bij de tandarts komen, vervolgens 15 minuten wachten voordat je aan de beurt ben doordat bij je voorganger de wortelkanaalbehandeling uitloopt en vervolgens niet meer geholpen worden en wel moeten betalen omdat je te laat was.
Cyclad58 05 mei 2025 13:54
Klinkt inderdaad een beetje als met 2 maten nemen. De overtreding van Wolff (wellicht was ze in paniek of had ze toestemming) door de vingers zien, maar Movistar wel bestraffen. Ach, het zal wel. Erg competent komt het allemaal niet over.
Slimmerd 05 mei 2025 17:13
Van Dijk verliest vandaag haar rode trui
Slimmerd 05 mei 2025 17:15
PFP met d'r bril bungelend aan d'r shirt doet de lead-out
Slimmerd 05 mei 2025 17:15
Wolf neemt over en Vos maakt af
Slimmerd 05 mei 2025 17:16
1. Vos
2. Paternoster
3. Borghesi
4. Henderson

Vos wint met een straatlengte

AK
1. Paternoster
2. Gerritse 2"
3. Henderson 3"
4. Fisher-Black
5. R. Markus
6. Van Anrooij

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/05/2025 17:24 door Slimmerd.
ton duk 05 mei 2025 17:19
Nat...zebrapad om elke hoek...
Ze zijn blij !!
Gr
De zwarte trui 05 mei 2025 17:27
Zonder gedoe gisteren bij de start had Vos vandaag de trui gepakt?

We zullen het nooit weten en juist daarom had de UCI de tijdverschillen van gisteren moeten schrappen. En niet omdat het nu Vos betreft.
Cecchini 05 mei 2025 22:42
Zo klinkt het wel.
ton duk 06 mei 2025 17:17
Bossche winst in de Vuelta
Dubbelslag Femke Gerritse in rechtstreeks duel met Vos
Gr
Cyclad58 06 mei 2025 17:21
Heel goed wat SD Worx doet. Bredewold in de Amstel, nu Gerritse een grote zege. Prachtig voorbereidend werk van Anna vdB en Bredewold.
Marianne Vos kwam er met geen mogelijkheid langs. Fraaie dubbelslag.
ton duk 06 mei 2025 18:05
uit het boekje...
Gr
De zwarte trui 06 mei 2025 18:35
Sterke, eerlijke sprint. Gerritse duidelijk de sterkste, net als in de tussensprint. Mooi die tussensprint overigens zo in een afdaling, ik dacht dat we dat niet meer zouden doen?
Cecchini 07 mei 2025 17:10
Anna is Demi tactisch weer volledig meester(es).
predator 07 mei 2025 18:05
Het blijft voer voor psychologen hoe Vollering koerst. Maar goed, ze zal morgen wel iedereen de moeder rijden.
Eqquipo 08 mei 2025 12:42
DNS Ferrand Prevot
De zwarte trui 08 mei 2025 17:22
Vollering doet wat je kon verwachten, ze rijdt weg in de laatste 3 km van Reusser en AvdB. Voorsprong is wellicht wat minder dan verwacht.
De zwarte trui 08 mei 2025 17:25
1. Vollering
2. Reusser +24
3. AvdB +56
4. Rooijakkers + 1'10
5. Igor Asterloa
Cyclad58 08 mei 2025 20:20
Vollering pakt nu juist de voorsprong die je kon verwachten. Alleen Marlen Reusser stijgt boven zichzelf uit.
Prachtig statement over degenen die het mentaal zwaar hebben van Demi na de finish. Ik mag dit meiske wel (en ja, ik weet hoe sommigen van jullie over haar denken).
Ze is op en top sportvrouw, is de beste momenteel en heeft het hart op de juiste plaats. Ze neemt soms verkeerde beslissingen, maar doen we dat niet allemaal van tijd tot tijd?
Pyama 09 mei 2025 10:51
Eens hoor Cyclad. Ik denk dat nu steeds meer duidelijk wordt -wat wij al wisten- hoe verziekt de sfeer bij haar vorige ploeg was. Voortrekken, groepjes, ploegleider-relaties. Als je dan geen enorm bord voor je kop hebt en je eigen ding doet (denk aan Contador bij Astana 2008) dan gaat dat in je hoofd kruipen en word je bij het minste of geringste emotioneel. Nu heeft ze een ploeg die 100% voor haar rijdt. Na haar carriere verwacht ik nog wel een boek oid in die richting.
Cecchini 09 mei 2025 15:00
Is hier al vermeld dat Marianne Vos haar 2e etappe heeft gewonnen voor Bredewold. Nipt.
lodjan 09 mei 2025 15:01
Nee, doe jij het even?
Pyama 09 mei 2025 17:36
Vos? Hmmm die renster ken ik niet.
Cyclad58 09 mei 2025 18:19
De zwarte trui 10 mei 2025 13:31
Han Kok classic. You're a big woman. I'm tall and skinny! Heerlijke comeback van Reusser. the finger smiley
ton duk 10 mei 2025 13:38
Dat was hilarische tv idd
Gr
De zwarte trui 10 mei 2025 14:38
Beslissing in de laatste 2 km.

1. Vollering
2. Reusser
3. AvdB
4. Kerbaol

De rit uitslag is ook het AK.
Luijt 12 mei 2025 11:19
Geen reclame voor het vrouwenwielrennen deze ronde. Organisatie van likmevestje; vrijwel alleen Nederlandse rensters die iets laten zien; nauwelijks publiek.
De zwarte trui 12 mei 2025 12:43
Beetje zoals de eerste 3 dagen van de Giro.
ton duk 12 mei 2025 12:55
Over nauwelijks publiek...heeft uwes gekeken ?

Persoonlijk vond ik de etappes juist wel reclame voor het vrouwenwielrennen !
Gr
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen