Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

108thGiro d'Italia(2.UWT) Stage 3»Vlorë›Vlorë(160km)

Gepost door Clavan 
Clavan 11 mei 2025 11:19

Joshua Tarling (INEOS Grenadiers) on his way to winning stage 2. RCS Sport photo

GC after stage 2

GC leader: Primoz Roglic (Red Bull-BORA-hansgrohe)
Mountains classification leader: Sylvian Moniquet (Cofidis)
Points classification leader: Mads Pedersen (Lidl-Trek)
Best young rider: Mathias Vacek (Lidl-Trek)
Teams classification leader: Lidl-Trek
1 Primoz Roglic Red Bull-BORA-hansgrohe 3hr 52min 32sec
2 Mads Pedersen Lidl-Trek @ 1sec
3 Mathias Vacek Lidl-Trek 0:05
4 Brandon McNulty UAE Team Emirates-XRG 0:12
5 Juan Ayuso UAE Team Emirates-XRG 0:16
6 Isaac del Toro UAE Team Emirates-XRG 0:17
7 Max Poole Team Picnic PostNL 0:24
8 Antonio Tiberi Bahrain Victorious 0:25
9 Michael Storer Tudor Pro Cycling Team 0:27
10 Giulio Pellizzari Red Bull-BORA-hansgrohe 0:31

[touretappe.nl] 'In de eerste 60 kilometer fietsen de coureurs over glooiende wegen naar de Shakkellëspas. Die is in totaal 5,3 kilometer lang en serveert een gemiddelde stijging van 4,2%, maar dat bescheiden percentage heeft met een vlak stuk halverwege te maken. In de eerste 2,2 kilometer loopt de weg met 9,6% op.

De renners dalen naar de Middellandse Zeekust en fietsen dan terug naar het noorden. Ze rijden parallel aan de zee, maar dat betekent zeker niet dat de weg vlak is. Het gaat constant op en af, waarbij de Vishëspas eruit springt. Die begint met 1,7 kilometer tegen 8,3%, vlakt dan af, om in de laatste 1,9 kilometer weer door te stoten naar 9%. Zo is het in totaal een klim van 5,2 kilometer à 6,8%.

In de daaropvolgende fase blijft de weg stijgen en dalen, vaak kort maar steil, totdat de Llogarapas opduikt – of, zoals de Albanezen zeggen, de Qafa e Lologarasë. Dat is een, op een stuk rond kilometerpaal 3 na, regelmatige klim van 10,5 kilometer met een gemiddelde stijging van 7,4%. Na de afdaling is het parcours in de laatste 20 kilometer vlak.'

[ Tom Issit op X} Giro/WO1-mash-up: in maart 1916 waren de Oostenrijks-Hongaarse legers opgerukt tot Vlorë, vanwaar de laatste Serviërs eindelijk werden geëvacueerd. De Grote Terugtocht redde 152.000 Servische soldaten, die werden overgeplaatst naar het front in Salonika, maar kostte de Servische jeugd een zeer hoge prijs...

36.000 Servische tienerjongens kregen het bevel zich bij de terugtocht aan te sluiten om een ​​generatie te redden die met uitroeiing werd bedreigd, maar tweederde van hen stierf onderweg. De waardevolle overlevenden werden voor hun veiligheid en om onderwijs te volgen naar het buitenland gestuurd.

Pyama 11 mei 2025 12:36
Voor welk scenario gaan jullie vandaag?

Ontsnapping die het tot het einde redt?
Klassementsrenners?
Groepssprint?
Massasprint?

Ik herinner me een Tour de France (2011? 2012?) die vol zat met dit soort ritten. Paradijs voor de Hushovds en Rojas werd steeds 4e. Maar het kan ook een ander jaar geweest zijn.
De zwarte trui 11 mei 2025 12:54
Adriatische Zeekust.
Slimmerd 11 mei 2025 12:55
Ontsnapping tot het einde mits Pedersen/Vacek mee is, uitgedunde sprint als Lidl-Trek vanuit peloton gaay rijden
De zwarte trui 11 mei 2025 12:58
Ontsnapping gaat het halen.

Hopelijk zet Roglic UAE een hak door Del Torro of McNulty in het roze te krijgen met 5 minuten of zo. Leuk om te zien hoe ze daar mee om zouden gaan.

BenNo scenario maar dan in de Giro. En met een Ayuso die zich daar enorm aan gaat irriteren. Heerlijke juice.
Pyama 11 mei 2025 13:06
Ik dacht eerst ook aan een groepsvorming maar: Hoe zie jij een uitgedunde sprint voor je met Pedersen? Lidl kan de vlucht controleren tot de berg. Maar op de berg kan ook een andere ploeg het over nemen en Pedersen eraf rijden. Hij klimt goed maar dit is wel echt een col. Als een ploeg gas geeft gaat hij er echt wel af.
De zwarte trui 11 mei 2025 13:12
Pedersen en Vacek geven in hun interviews zojuist aan dat Trek er alles aan gaat doen om het roze terug te pakken en/of de rit te winnen.

Met de komende vlakke sprintritten is het natuurlijk aantrekkelijk om terug in het roze te komen en al die dagen te shinen.
Slimmerd 11 mei 2025 13:12
Maar dan is de vraag, welke ploeg gaat dat doen? Het is geen AK-finish in mijn ogen
De zwarte trui 11 mei 2025 13:27
Moedertjesdag! Aldus de babbelbelg. Karsten legt hem uit dat hij dat in HOL beter niet kan zeggen. smiling smiley
Cecchini 11 mei 2025 13:33
Niet over mamadag ? Hij kent het woord vader ook niet. Iemand is altijd papa (geworden). Ik word daar altijd zo onnodig agressief van.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/05/2025 13:49 door Cecchini.
Pyama 11 mei 2025 13:36
Iemand met de snelste renner? Movistar, Q36.5, Intermarche? Het zou echt wel slappe hap zijn als ze an grouppe omhoog rijden.
Cecchini 11 mei 2025 13:48
Het lijkt me echt zo’n dag voor renners als Joshua Tarling of Chris Hamilton. Ik weet niet waarom.
Slimmerd 11 mei 2025 13:52
Maar wees eerlijk, wie van Q36.5 of Intermarche kan op kop gaan rijden en Pedersen/Vacek lossen? Of het moeten Pidcock en Bussato zelf zijn die gaan aanvallen, dat kan altijd nog, dan als Lidl lekker counteren met Ciccone en dan maar zien wat er gebeurd.
Pyama 11 mei 2025 13:59
Kroon legt nu wel een beetje uit wat ik bedoel.
Pyama 11 mei 2025 14:00
Eens, hoogstens proberen met Azparren, Vader en Howson. Toch zou ik het zonde vinden als ze deze col niet gebruiken.
De zwarte trui 11 mei 2025 14:04
Daarna werd het mamadag.
De zwarte trui 11 mei 2025 14:05
Ik zat aan Germani of Donovan te denken.
De zwarte trui 11 mei 2025 14:08
Bora gaat mee op kop rijden...? Ze willen heel graag dat Pedersen de trui weer overneemt.
Pyama 11 mei 2025 14:08
Astana voor Ulissi?
Slimmerd 11 mei 2025 14:13
Gezien Astana en Jayco erg afzijdig zijn, denk ik dat we vooral naar die ploegen moeten kijken straks om het tempo boven dat van Lidl te trekken
De zwarte trui 11 mei 2025 14:20
Blijft toch een gekke zender dat ES. Dat ze de uitzending onderbreken voor betalende adverteerders, dat begrijp ik. Maar om clipjes van een tennissende Sabalenka of een basketballer er tussen te zetten? Is de gedachte dat ik me nu ga verheugen op de Australian Open van 2026 of ineens het licht zie en denk laat ik dat tennis op ES eens ga volgen?

Terwijl Dion Smith zijdelings aangevallen wordt door een geit en Karsten nėt koffie aan het halen was. Rode kaart! grinning smiley
De zwarte trui 11 mei 2025 14:31
Karsten fantaseert over Moscon, hij gooit levende kuikentjes bij zijn wurgslang.

De babbelbelg slaat terug met een feitje, Moscon heeft ooit een oproep gedaan om een Vlaamse reus te bemachtigen. Een echte dierenliefhebber.
Slimmerd 11 mei 2025 16:43
33km

Bilbao en Fortunato

Peloton (met denk enkel sprinters Pedersen en Strong) 40"

Fortunato heeft de bergtrui veroverd en Tonelli staat momenteel virtueel in de puntentrui

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/05/2025 16:44 door Slimmerd.
Slimmerd 11 mei 2025 17:05
12km, we wachten op de sprint
Cecchini 11 mei 2025 17:10
De Babbelbelg is musical fan. Dat verklaart ook veel.
Slimmerd 11 mei 2025 17:19
1. Pedersen
2. Strong
3. Aular
4. Rivera
5. Zambanini
6. Oldani
7. Vendrame
8. Marcellusi DSQ
8. Fiorelli
9. Scaroni
10. De Pretto

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/05/2025 18:04 door Slimmerd.
Slimmerd 11 mei 2025 17:19
Pedersen roze trui terug
ton duk 11 mei 2025 17:25
Of een soort van Poggio..ik kreeg wel wat M-SRgevoel daar zo langs de kust
Gr
predator 11 mei 2025 17:42
Wat een ploeg.
Cecchini 11 mei 2025 17:48
Arensman van 43 naar 40 in het AK
ton duk 11 mei 2025 18:00
Mooi, dat waren dan vAert , Tarling en...?

Twas een matig Albanees 3-luik voor HOL
Ik had hier toch wel op een meesprintende Pluimers getekend !
Gr
Slimmerd 11 mei 2025 18:04
10km a 7,5%, je gelooft teveel in Pluimers
ton duk 11 mei 2025 18:12
Als er 90 renners overblijven, hoort Pluimers daar normaal gesproken bij te zitten
Gr
Cyclad58 12 mei 2025 19:34
Pluimers is een puncher, geen klimmer. Je overschat hem. Alleen Pedersen (maar die is uitzonderlijk) en Aular konden mee. Strong werd ook gelost, maar kwam in de afdaling nog terug. Verder geen sprinter gezien.

Wat ik overigens wel vermoed: renners als Pluimers en Groves dachten wellicht aan het begin van de lange klim: dit wordt hem niet. Als ze wisten dat het tempo op de klim zo laag bleef konden zij wellicht ook aanhaken. Er komen voor Pluimers nog wel etappes aan. Morgen zal het voor Zijlaard zijn bij Tudor. Overigens wordt Kooij als de favoriet gezien, maar ik denk dat de man in vorm ook morgen wint (Pedersen dus)
Pyama 12 mei 2025 20:54
Pedersen heeft al een tijdje geen massasprint meer gewonnen. Verslaat in etappes 1 en 3 geen echte sprinters; Van Aert sprint al even achteruit. En in het voorjaar vond ik de snelheid van Pedersen ook wat tegenvallen. Ik ga voor Sam Bennett. Of wellicht kan Zijlaard er nog eens een Tirreno sprintje uit persen?
Slimmerd 12 mei 2025 21:10
Pedersen lijkt mij idd in alles niet de favoriet. Tis Moschetti of niemand morgen...
Cyclad58 13 mei 2025 14:44
Moschetti is zeker een mogelijkheid. Opvallend dat alle Eurosportexperts Koij als favoriet zien. Dat zou ik normaal gesproken ook zeggen, maar Kooij lijkt nog niet goed genoeg. Wellicht in week 2 of 3, daar liggen spaarzame kansen.

Ik vlak Pedersen zeker niet uit, maar Moschetti: ja. Wellicht nog wel de beste kandidaat. Bennett kan ook, die is onvoorspelbaar. Zijlaard kan misschien top 5 sprinten, dat zou al mooi zijn. Heeft hij al eens een sprint gewonnen als prof? Dacht het niet. Zal vandaag ook niet gebeuren. Dan hebben we Thijssen, Van Uden, Groves en Fretin nog. Aular. Lonardi, Kanter, Magnier, Plowright, Mozzato. Kiest u maar.
Surplace op souplesse 13 mei 2025 14:46
Het Jachtluipaard is dood, lang leve De Karper.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/05/2025 14:46 door Surplace op souplesse.
De zwarte trui 13 mei 2025 15:15
Voor de grap eens naar de Kop over Kop podcast luisteren met de Giro voorbeschouwing. Bizar de onkunde. De babbelbelg roept elke halve zin van Aert! Die zal een zwaar Albanees weekend gehad hebben.

Hermsen daarentegen gaf een goed voorbeeld van Greipel die een soortgelijke rit met stevige klim won in het begin van de Giro.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen