Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Procyclingstats abonnement of gedwongen reclame bekijken

Gepost door El Chaba2 
El Chaba2 18 mei 2025 13:29
Wat vinden jullie van de - in mijn ogen - ronduit agressieve manier van PCS je van tijd tot tijd te dwingen om óf 15 seconden een bepaalde reclame te laten bekijken óf een abonnement te nemen op een reclamevrije PCS-website à 60 euro per jaar plus toegang tot nog meer sowieso (grotendeels volstrekt onzinnige) statistieken?

Het is mij bekend dat er allerlei websites geld vragen voor een betaalde website zonder reclame in plaats van een gratis website met reclame en dat vind ik best te billijken als verdienmodel, maar in plaats van een gratis website waarbij je van tijd tot tijd dan ook een reclame móet bekijken is mij nog onbekend en vind ik wel behoorlijk ver gaan.

Mag dat juridisch eigenlijk wel? Persoonlijk zou ik zo op het eerste gezicht niet weten waarom niet, dus zo ja, is dit dan een trendsetter voor heel veel websites in de toekomst?

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/05/2025 13:34 door El Chaba2.
De zwarte trui 18 mei 2025 13:42
Ja, zeer irritant. WF heeft hetzelfde. Goede adblocker en je hebt er geen last meer van.
Slimmerd 18 mei 2025 13:49
En dan bovendien op servers draaien die een piek na een rit in de Giro al niet aankunnen (en dan daar de bezoekers de schuld van geven)

Hun Twittergedrag begint ook wel wat arrogant te worden trouwens.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/05/2025 13:50 door Slimmerd.
Pyama 18 mei 2025 14:22
PCS moet ook wat verdienen en geeft wel eigen unieke content. Wielerflits is een copy paste site die prima vervangbaar is door alternatieven. Ik heb er niet zo’n moeite mee. Wat is het verschil met YouTube of Spotify?

Ze kunnen bij PCS zeker nog verbeteren. Dan denk ik aan de zoekfunctie en onvolledigheid van statistieken.
Tinuz 18 mei 2025 14:49
Welke adblocker is geschikt hiervoor?
Voor dit recente gefoefel moest ik adblock plus ook uitschakelen om die website te bekijken. Maar dan ging het wel, tot deze recente reclamestunt van procyclingstats.
Pyama 18 mei 2025 21:32
Ik ben nog wel even benieuwd: jij vindt dat deze (maar ook andere sites als ik je stelling goed lees) gratis moeten zijn?

En ik ben ook benieuwd welke juridische gedachte je hier bij zou hebben.
nachtwacht 19 mei 2025 02:15
Heb er ook geen moeite mee. PCS biedt kwaliteit, zijn continu up to date, kan me voorstellen dat daar veel tijd, geld, en energie in gaat zitten. Dat hoeven ze niet uit liefdadigheid te doen.
Robobas 19 mei 2025 11:58
Gedwongen reclame vind ik erg hinderlijk. Het werkt ook niet: ik doe gewoon even iets anders tot het weg is, ik kijk er zeker niet naar. Wat ik nog irritanter vind: ik moet bij zowel WF als PCS regelmatig cookie-instellingen updaten. Het kost vaak 10 minuten om alles op nee te zetten maar ik verdom het om in plaats daarvan cookies van allerlei commerciele partijen te accepteren. Ik erger me daar rot aan, ze zouden het eenvoudig moeten maken om snel alles op nee te zetten (gek genoeg krijg ik mogelijkheid soms wel en soms niet).
Dimitri 20 mei 2025 14:17
Er is toch niemand (ook PCS niet) die je verplicht de reclames te bekijken of die website(s) te bezoeken?
En nee, ik ben ook geen fan van reclame, maar ben me er wel van bewust dat het een belangrijke inkomstenbron is voor dit soort media. Zonder reclame waarschijnlijk ook geen website. Helaas.
Sjorsoll 27 mei 2025 13:47
Ze moeten hun inkomsten ergens vandaan halen. Het gevaar met dit soort trucs is dat een deel van de bezoekers afhaakt. PCS zal een analyse gemaakt hebben en dit gaat getest worden. Als er te veel mensen afhaken dan moeten ze iets anders doen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/05/2025 13:47 door Sjorsoll.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen