Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

108thGiro d'Italia(2.UWT) Stage 11»Viareggio›Castelnovo ne’ Monti(186km)

Gepost door Clavan 
Clavan 21 mei 2025 09:59

Stage winner Daan Hoole finishing his ride by the Leaning Tower of Pisa and the Pisa Cathedral. RCS photo

GC after stage 10:

GC leader: Isaac Del Toro (UAE Team Emirates-XRG)
Mountains classification leader: Lorenzo Fortunato (XDS-Astana)
Points classification leader: Mads Pedersen (Lidl-Trek)
Best young rider: Isaac Del Toro (UAE Team Emirates-XRG)
Teams classification leader: UAE Team Emriates-XRG
1,475.3 kilometers raced so far at an average speed of 43.146 km/hr

1 Isaac Del Toro UAE Team Emirates-XRG 34hr 11min 37sec
2 Juan Ayuso UAE Team Emirates-XRG @ 25sec
3 Antonio Tiberi Bahrain-Victorious 1:01
4 Simon Yates Team Visma | Lease a Bike 1:03
5 Primož Roglič Red Bull-BORA-hansgrohe 1:18
6 Brandon McNulty UAE Team Emirates-XRG 2:00
7 Adam Yates UAE Team Emirates-XRG 2:06
8 Giulio Ciccone Lidl-Trek 2:07
9 Richard Carapaz EF Education-EasyPost 2:10
10 Thymen Arensman INEOS Grenadiers 2:27

[touretappe.nl] 'Na een aanloop van een kleine 80 kilometer – met daarin twee klimmetjes: de eerste gaat in 3 kilometer à 4.3% naar Montemagno, de tweede in 3,1 kilometer à 6,4% naar Barga – klimt het peloton recht de geschiedenis van de Giro in. Het is al vijfentwintig jaar geleden dat de drager van de roze trui en zijn (achter)volgers
voor het laatst naar de top van de Alpe San Pellegrino opkeken. Dat was op 22 mei 2000, toen Fransceso Casagrande in een raid naar de overwinning in Abetone over de col trok. Opvallend is een strook van maar liefst 19% – dat is quasi recht omhoog – in een totale onderneming van 13,7 kilometer aan 8,8% gemiddeld.'

In 1995 ging de rit voor het eerst over de San Pellegrino. De winst in die rit ging naar Enrico Zaina

Het profiel van de rit uit 2000. Casagrande ging op de pedalen staan op de laatste steile stroken op de Pellegrino.....

.... Casagrande pakte toen het roze. Hij behield het roze t/m de een na laatste rit, een klimtijdrit naar Sestriere. Stefano Garzelli pakte het roze en het AK
Luijt 21 mei 2025 10:33
Wel mooie open Giro tot nu toe met 10 man in het AK binnen 2.5 minuut (waarvan 4 UAE) en grote inbreng van de lage landen.
Fijn als Pogacar niet meedoet.
De zwarte trui 21 mei 2025 12:06
Zou er iemand, Ineos / EF, een hinderlaag durven / willen / proberen te leggen? Je weet wel, paar mannetjes vooruit en dan de Arend laten vertrekken op de San Pellegrino. Roglic kijkt naar UAE. Als UAE alleen maar terug gaat kijken, de Yatessen kijken sowieso naar elkaar en Tiberi stuurt zijn kat en nog beter Caruso glipt lekker mee, dan grijpt Thymen wellicht de Carapaz 2019 rol.

Poe dat zijn een hoop als, als, alsen. Iedereen zal wel niksig in zijn hok blijven zitten de hele etappe.
lodjan 21 mei 2025 13:09
Tiberi heeft geen kat.
Dimitri 21 mei 2025 13:30
Zijn buurman ook niet (meer)
lodjan 21 mei 2025 13:44
Hup Wout en Wilco!
lodjan 21 mei 2025 13:45
Met nog 120 km te gaan hebben Poels en Kelderman 17 seconden op het peloton.
Wanny 21 mei 2025 13:55
De winnaar zit vooraan!!
De zwarte trui 21 mei 2025 14:06
Lief dat Van Uden Hamilton een slinger geeft. En lief dat Trek weer Vacek in de hotseat probeert te krijgen. Wout moet just niks en gewoon in het wiel mee.

Ah ik lees dat Van Uden al parkeert.
De zwarte trui 21 mei 2025 14:06
Visma zit gebeiteld. Kelderman en Kruijswijk mee, boeken toe!
ton duk 21 mei 2025 14:10
en Lemmen...
Gr
predator 21 mei 2025 14:25
Supermario als supporter cool smiley
De zwarte trui 21 mei 2025 14:31
Had ie zijn streepjespak al aan? Mag straks echt gaan brommen (als de berichten kloppen).
De zwarte trui 21 mei 2025 14:32
O gelukkig. Dan pakt hij de rit wel.
predator 21 mei 2025 14:39
Bernal laat het ontploffen
ton duk 21 mei 2025 15:12
en lost enkel de nr 10 van AK.. die inmiddels wel terug is in peloton van 50+ renners
Gr
Pyama 21 mei 2025 16:41
Pedersen brengt het peloton op 50 seconden van de kopgroep. Tijd voor het laatste klimmetje. Nog 11 km.
Pyama 21 mei 2025 16:55
Carapaz nu op kop met 30 seconden op het peloton. Majka reed lang op kop en geeft nu af aan McNulty.
Pyama 21 mei 2025 16:57
Snelste renners in de groep: Del Toro, Pidcock, Ulissi, Ciccone, Ayuso, Roglic. Alle klassementsrenners lijken aanwezig.
Pyama 21 mei 2025 16:59
Adam Yates nu op kop na een ellenboogje om over te nemen van Del Toro. Laatste kilometer met 18 seconden voor Richard.
Pyama 21 mei 2025 17:00
Yates rijdt niet hard genoeg. Bernal nu op kop voor Pidcock van het peloton dan.
Pyama 21 mei 2025 17:00
Pyama 21 mei 2025 17:02
Del Toro, Ciccone, Pidcock, Bernal, Tiberi, Ayuso, Gee, Ulissi, Rubio, Caruso, Roglic, Pellizarri, Arensman, Yates, Piganzoli, Storer en Gaudu
Luijt 21 mei 2025 18:31
Toch niet helemaal lekker dat De Arend ff moest lossen. Niet te steil en een beetje een gelijkmatig tempo, daar gedijt ie het beste bij. En dan is ie ook 1 van de besten.
Tinuz 21 mei 2025 19:13
De Arend van Deil.
Eindhovuh 21 mei 2025 22:49
Nee dat oogt toch te kwetsbaar. Beresterk maar net te inconsistent.
Slimmerd 21 mei 2025 23:31
Wat is er met Gaudu? Kleine mention omdat ie op 27' binnenkwam
De zwarte trui 21 mei 2025 23:56
Roglic zit in het hoofd van Ayuso. Die weet nu als Del Toro demareert blijft die slome gewoon zitten. Dus als Ayuso de Giro zelf wil winnen...

Daarna ook steeds de indruk geven dat hij niet goed is, te ver zit. Laat Rogla maar schuiven.

Oude krijger Carapaz moet er zowaar aan te pas komen om de UAE orde te verstoren. Hulde.

En zoals Luijt aangeeft, dat hele steile lijkt de Arend niet al te best te verteren, zeker niet als het de eerste klim is en iedereen nog fris is. Zubeldia style naar een top 5 sluipen zo heel knap zijn.
De zwarte trui 22 mei 2025 00:10
Bernal dacht de Arend een kopje kleiner te kunnen maken. Wijze les: hou dit voor jezelf Thymen! Zelfs tegen je ploeggenoten altijd de schijn ophouden.

Na afloop reageert Arensman eerlijk: “Ik voelde me echt heel erg slecht op de San Pellegrino. Ik wist al dat ik niet goed was sinds ik ’s ochtends opstond. Ik voelde me enorm opgeblazen en enorm benauwd, maar Egan wilde toch aanvallen. Ook al moest ik eraf. Gelukkig had ik wel het vertrouwen dat ik daarna nog zou terugkeren, ik heb mezelf op de prima klim kunnen pacen.”

Naarmate de rit vorderde, geraakte Arensman beter. “Die klim was in ieder geval een goede opener voor het lichaam. In de finale voelde ik me weer goed, zeker toen Carapaz aanging. Ja, het ging echt stukken beter gedurende de dag”, eindigt hij.

Uw WF copy-paster.
Pyama 22 mei 2025 00:29
En dan zijn hier nog mensen die denken dat Arensman niet hoeft te knechten voor een oud winnaar van Giro en Tour…
Eqquipo 22 mei 2025 07:16
Lekkere overwinning voor Carapaz. Wel zeer bijzonder dat niemand reageerde op zijn versnelling.
Cyclad58 22 mei 2025 10:13
Dat hoeft hij ook niet. Misschien alleen als het echt nodig is. Nu nog niet.
De zwarte trui 22 mei 2025 10:41
Toen Thymen op kop aan het boren was samen met Rivera in de Strade rit en Bernal er lekker achter uit de wind zat, vond je niet dat hij aan het knechten was?
De zwarte trui 22 mei 2025 10:45
Het was natuurlijk al duidelijk in de rit maar Plapp gooit hier zijn eigen glazen nog verder in voor de rest van de Giro. Ook hier geldt, hou het voor je!

Hij zorgde bij zijn collega mede-vluchters voor wat ergernis, maar Luke Plapp heeft genoten van zijn pokerspel in de vlucht van de dag. “Ik heb me vermaakt door te doen alsof ik me niet goed voelde”, zei de renner van Jayco AlUla na afloop van de elfde Giro-rit voor de camera van Eurosport.

Uw WF copy-paster.
ton duk 22 mei 2025 12:55
Ik wel. Ik schreef dan ook dat ie uiteindelijk goed zat in groep Ayuso ,na zijn lekke band !!

De laatste Giro's was Arensman ook de laatste aangewezen knecht voor Thomas. Gelukkig was De Plus de eerdere knecht...
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen