Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

108thGiro d'Italia(2.UWT) Stage 14»Treviso›Nova Gorica(195km)

Gepost door Cecchini 
Cecchini 24 mei 2025 13:10

Klassement na etappe 13
1. Isaac del Toro (Mex)
2. Juan Ayuso (Spa) + 0.38
3. Antonio Tiberi (Ita) + 1.18
4. Simon Yates (Gcool smiley + 1.20
5. Primoz Roglic (Slo) + 1.35
6. Richard Carapaz (Ecu) + 2.07
7. Giulio Ciccone (Ita) + 2.20
8. Brandon McNulty (VS) + 2.40
9. Egan Bernal (Col) + 2.50
10. Derek Gee (Can) + 2.54
11 Daminiano Caruso (Ita) + 2.55
12. Adam Yates (Gcool smiley + 2.57
13. Thymen Arensman (Ned) z.t.
14. Michael Storer (Aus) + 3.37
15 Thomas Pidcock (Gcool smiley +3.58

Cecchini 24 mei 2025 13:11
Brendon Rivera (Ineos) DNS
Cecchini 24 mei 2025 13:23
Mooi artikel over Wilco Kelderman in de Volkskrant (een aantal passages)

‘Ik ben een gelukkig mens. Daar gaat een wedstrijd winnen helemaal niets aan veranderen’

Het is niet dat hij nooit in de buurt kwam, integendeel. Wilco Kelderman is met grote afstand recordhouder als het gaat om toptienplaatsen in WorldTour-koersen: liefst 159 keer rook hij min of meer aan de dagzege, maar ging een ander er met de eer vandoor.

De renner na hem in dat ‘net-niet-klassement’ is de Italiaan Simone Consonni van Lidl-Trek, met honderd toptienplaatsen minder. Experts menen dat ‘het record’ van Kelderman voor de eeuwigheid is, zo groot is zijn voorsprong.

Wilco Kelderman was zijn tijd vooruit, zou je kunnen zeggen. Zo jong al zo goed dat mensen er steil van achterover sloegen. Ongekende fysieke tests, een stylist, met dat stille bovenlijf en die krachtige pedaalslagen. Gemaakt voor de racefiets.

‘Wilco heeft zelfs ooit eens een massasprint gewonnen’, zegt zijn vriend Lars van der Haar aan de telefoon, met de verbazing in zijn stem. Wanneer precies, dat moet de veldrijder even terugzoeken, maar Van der Haar vergeet het nooit meer. ‘Het was een rit in de Thüringen-Rundfahrt voor beloften. Hij droeg nota bene de gele leiderstrui. Toen ik die uitslag zag, lachte ik me kapot. Wilco, die een massasprint won? Ik vroeg hoe hij dat geflikt had. Hij zei: ik reed gewoon zo hard dat niemand er meer overheen kwam.’

In het licht van bovenstaande is de foto van dat moment, van 18 juni 2011, als een zeldzaam museumstuk: Kelderman in het geel, met gele handschoentjes en dito stuurlint, spreidt zijn handen ten hemel en spert zijn mond wijd open. In zijn gezicht staat het ongeloof gebeiteld. Het zou de laatste keer zijn dat hij juichend over de streep zou komen.

Kelderman is een liefhebber van de koers, van het fietsen in de natuur. ‘Ik hou van de vrijheid, van het avontuur’, zegt hij. Fietsen is wat hij het liefst doet. In dat opzicht is het fijn dat een contractverlenging bij Visma-Lease a Bike slechts een kwestie van tijd is. Bij die ploeg wil hij zijn loopbaan afsluiten.

‘Door dat plezier kan hij het zo lang volhouden op dit niveau’, zegt hoofdcoach Heijboer. ‘Ik heb een zwak voor hem. Want het is een lieve jongen, misschien wel iets te lief. Zijn ego ontbreekt totaal. Hij heeft niet de wil om te winnen die je verwacht bij een topsporter. Bij hem is dat geen drijfveer.

‘Maar natuurlijk gunnen we het hem allemaal dat hij wel een keertje in de spotlights staat. Statistisch gezien moet het toch een keer gaan gebeuren, zou je denken. Dat hij tweede ligt en dat de nummer één in koers dan de verkeerde afslag neemt, of aangereden wordt.’
Tinuz 24 mei 2025 14:19
Mets Pedersen heeft meer dan waarschijnlijk een jaar of twee geleden besloten dat hij bereid is om te sterven op de fiets.
Die rijdt echt als een dolle de laatste tijd.
Dat is in elk geval beter dan willen sterven in een loopgraaf in één of andere oorlog. Wat dat betreft heeft Pedersen een stapje gezet in bewustzijn.
ton duk 24 mei 2025 14:33
Hoogtepunt en tevens dieptepunt vd dag : Meintjes in kopgroep v 5 en dan....
Gr
De zwarte trui 24 mei 2025 15:47
Samuel Gunnink wint de korte tijdrit Westdorpe-Westdorpe, Daniel Kuběna op 2 (rijdend voor de Roman Kreuziger Cycling Academy) en Rune Boden 3e (Idem BK tijdrijden). Kuběna begint als leider aan rit 2b, Gunnink gisteren 1.20 verloren. Kijken wat 3 rondes met 3 kasseistroken elk in Sluiskil in de regen (?) gaan doen later vandaag.
Pyama 24 mei 2025 16:40
DNF Ciccone? Valpartij van de halve Lidl ploeg.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/05/2025 16:41 door Pyama.
De zwarte trui 24 mei 2025 16:41
Heel Lidl op de grond. Visma rijdt door. Het roze ook even van de fiets. Ciccone op grote achterstand.

Del Toro mee vooraan.
Pyama 24 mei 2025 16:42
Pedersen gaat niet winnen vandaag. Peddelt rustig naar de finish. Daar achter gaat Ciccone toch weer vertrekken met twee ploegmaats in steun.

Nog 20 km met nog 55 sec voor de koplopers. Klein peloton over met Visma op kop.
De zwarte trui 24 mei 2025 16:42
Kooij mee. De 3 hebben nog een kleine minuut
Cecchini 24 mei 2025 16:42
Kroon die Kelderman niet van Kooij kan onderscheiden
De zwarte trui 24 mei 2025 16:43
De Arend, Roglic, Ayuso, Bernal, A Yates niet mee.
Pyama 24 mei 2025 16:44
Ik ben fan van doorrijden maar als Visma in de andere positie zou zitten, zouden ze bedelen om neutralisatie.
predator 24 mei 2025 16:44
UAE voor het eerst serieus in de problemen.
De zwarte trui 24 mei 2025 16:51
50 seconden achter voor Roglic, Bernal, Arend, Ayuso. Tiberi op 1.5 minuut van Visma. De 3 nog een halve minuut met 13 km te gaan.
predator 24 mei 2025 17:00
Asgreen is on fire
De zwarte trui 24 mei 2025 17:00
Asgreen solo nu, was al mee in de 1e ontsnapping. Op weg naar de winst. Visma is door de manschappen heen.
De zwarte trui 24 mei 2025 17:01
Yates zowaar op kop nu. Die zal het niet dicht rijden.
De zwarte trui 24 mei 2025 17:10
Asgreen de rit. Del Toro en S Yates pakken tijd. A Yates en Tiberi verliezen tijd.
De zwarte trui 24 mei 2025 17:16
Carapaz en Gee horen natuurlijk ook bij de tijd pakkers, 48 seconden.
Cecchini 24 mei 2025 17:16
Bernal was vandaag aan het knechten voor Arensman
De zwarte trui 24 mei 2025 17:23
Lidl binnen nu op een kwartier, Ciccone, Pedersen, Hoole.
De zwarte trui 24 mei 2025 17:25
Hoe heeft Del Toro, die echt even bij de val van de fiets moest, in één streep weer naar voren kunnen rijden?
predator 24 mei 2025 17:26
Had de mazzel dat er een klimmetje zat. En zoals Boogerd terecht zei, die is messcherp op dit moment.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/05/2025 17:38 door predator.
Johan 24 mei 2025 17:30
Yates nu 2e, voornaamste uitdager.
Wordt het toch weer een Visma-UAE battle.
De zwarte trui 24 mei 2025 17:59
De Arend +3, 13 => 10
Pyama 24 mei 2025 18:44
Er worden al dagen allerlei conclusie getrokken over wie er goed en niet goed zijn. Na etappe 2 had Roglic de Giro al op zak zogenaamd. Nu heeft hij hem verloren. Eerst maar eens een echte bergrit afwachten. Tot nu toe is het een typisch Italiaans Di Luca/Garzelli parcours geweest. De verschillen zijn nog steeds erg klein. Als je morgen, maar vooral dinsdag, woensdag, vrijdag en zaterdag slechte benen hebt, kan je minuten verliezen. Prima terrein voor een aanval ook. Yates moest al eens lossen op een simpel bergje en staat bekend om zijn off days. Del Toro is niet gewend aan druk en aandacht en verspild energie aan elk sprintje. Het zou mij niet verbazen als we na dinsdag namen als Ayuso, Carapaz, Roglic en Gee vooraan zien. Je ziet dat iemand als Gee serieus aan het verbeteren is, of in ieder geval minder snel verslechteren dan de rest.

Ayuso zal hopen op een aanval van Gee/Tiberi oid zodat hij mee kan schuiven zonder te werken met daarachter Yates/Tiberi.
ton duk 24 mei 2025 18:47
Eens met deze analyse waarbij ik het duo Bernal / Arensman nog wil toevoegen

Gaat de Grappa ons morgen meer leren?
Gr
Pyama 24 mei 2025 18:54
Dat is een duo waarvan je in ieder geval zeker weet dat ze gaan aanvallen. Voor mijn gevoel zijn bepaalde ploegen deze twee weken heel passief aan het koersen, alsof ze aan het wachten zijn op de echte start en vooral zo energiezuinig de dagen door willen komen. Maar misschien is het ijdele hoop…
De zwarte trui 24 mei 2025 21:52
Ben Morin doet een Asgreentje in Sluiskil, hij wint solo met 30 seconden voorsprong voor Toon de Zutter en Rick Versloot, die sprinten in een groep van 50 man. Morin komt 2 seconden tekort voor de leiding in het AK. Gunnink net als in etappe 1 komt ver in de achtergrond binnen. Kan hij niet in een peloton rijden?
Morgen de beslissing in Strijpen - Strijpen met 4x het kwartet, Valkenberg, Leberg, Rekelberg en Langendries.
De zwarte trui 24 mei 2025 21:53
Geel Caruso voor poging tot diefstal van de bril van DvB.
Slimmerd 24 mei 2025 22:32
Etappe 15

DNS Ciccone
Koppizoektwachtwoord 25 mei 2025 10:36
Als jij een andere nationaliteit zou hebben, zou je die opmerking niet gemaakt hebben.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen