Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

77thCritérium du Dauphiné(2.UWT) Stage 5»Saint-Priest›Mâcon(183km)

Gepost door Clavan 
Clavan 12 juni 2025 08:38

Remco Evenepoel winning the stage in the World Champion's jersey. Getty photo

GC after stage 4:

GC leader: Remco Evenepoel (Soudal Quick-Step)
Mountains classification leader: Paul Ourselin (Cofidis)
Points classification leader: Mathieu van der Poel (Alpecin-Deceuninck)
Best young rider: Remco Evenepoel (Soudal Quick-Step)
Teams classification leaqder: Visma | Lease a Bike
625 kilometers raced so far at an average speed of 43.047 km/hr

1 Remco Evenepoel Soudal Quick-Step 14hr 31min 8sec
2 Florian Lipowitz Red Bull-BORA-hansgrohe @ 4sec
3 Iván Romeo Movistar Team 0:09
4 Mathieu van der Poel Alpecin-Deceuninck 0:14
5 Jonas Vingegaard Team Visma | Lease a Bike 0:16
6 Edward Dunbar Team Jayco-AlUla 0:30
7 Harold Tejada XDS Astana Team s.t.
8 Tadej Pogacar UAE Team Emirates-XRG 0:38
9 Matteo Jorgenson Team Visma | Lease a Bike 0:39
10 Louis Barré Intermarché-Wanty 1:03

In 2017 was het sprinten in Macon in de Dauphine van dat jaar. Phil Bauhaus won. Grappig dat ik mij nu pas herinner dat hij toen voor Sunweb koerste

In 20011 won Degenkolb in het shirt van HTC Highroad de sprint in Macon in de Dauphine
Slimmerd 12 juni 2025 15:43
DNS Hepburn
DNF Tejada
DNF Vervaecke
DNF Price-Pejtersen
DNF Ackermann

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/06/2025 16:21 door Slimmerd.
Slimmerd 12 juni 2025 15:45
Koerssituatie
64km

Kopgroep; Thomas, Labrosse, Guernalec, Thierry en Leijnse

Achtervolgers 33"; Mühlberger, Baudin, Bayer en Foss

Peloton 1'04
Slimmerd 12 juni 2025 15:46
Een groep met o.a. Lipowitz op 1'26
Slimmerd 12 juni 2025 15:49
De groep Lipowitz sluit weer aan, hij deed blijkbaar een fietswissel.

Bayer gelost door de achtervolgers
Slimmerd 12 juni 2025 16:21
35km

Kopgroep (5)
Peloton 1'12
El Chaba2 12 juni 2025 16:25
Ik vrees dat je Milan dus toch nog een keer vol in beeld gaat zien vóór de eerste Tourweek.. winking smiley grinning smiley
Slimmerd 12 juni 2025 16:28
Alpecin lijkt deze klim vol te willen gaan, zal aan Milan zijn om aan te blijven haken
Slimmerd 12 juni 2025 16:34
27.5km

Koplopers
Peloton 28"
Slimmerd 12 juni 2025 16:34
Thierry zijn we vooraan kwijt en net voor de top hangt Leijnse aan het elastiek
Slimmerd 12 juni 2025 16:36
Milan over de top met lichte afstand, maar met vier ploeggenoten geen probleem
Slimmerd 12 juni 2025 16:53
11km, 15"

Leijnse gaat vooraan overboord
Slimmerd 12 juni 2025 17:02
3km, 10"

Lidl-Trek heeft voorlopig geen manschappen over
Slimmerd 12 juni 2025 17:03
Ineos en UnoX rijden het dicht binnen de laatste 2km
Slimmerd 12 juni 2025 17:05
1. Stewart
2. Laurance
3. Waerenskjold
4. Pithie
5. Milan
6. Penhoet
7. Jeanniere
8. Wright
9. MvdP

Evenepoel valt in de laatste bocht op 800 meter.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/06/2025 17:08 door Slimmerd.
De zwarte trui 12 juni 2025 17:11
Mooi voor Stewart. Persoonlijk vind ik dat een boycot van IPT wel op zijn plaats is.

Milan en Poel verrast en enigszins geparkeerd.
De zwarte trui 12 juni 2025 17:13
Zó zie het graag. Beetje variatie in de winnende sprinters dan is het nog enigszins te pruimen zo'n etappe.
De zwarte trui 12 juni 2025 17:16
Vervaeke sleutelbeentje. Dag Tour.
Slimmerd 12 juni 2025 17:19
De excuses stapelen zich zo wel makkelijk op, eerst Landa en nu Vervaecke, maar een ploeg als Soudal zou toch voldoende achter de hand moeten hebben
Tinuz 12 juni 2025 17:51
Boycot? Vanwege dat vermeende nieuwe snufje in de voorvork?
Pyama 12 juni 2025 20:56
Dat moet wel lukken toch.

Cattaneo, Van Wilder en VPP voor ondersteuning bergop. Met Schachmann en Vansevenant als reserve.

2 uit Lampaert, Eenkhoorn, Pedersen en Van Gestel voor het vlakke en natuurlijk Van Lerberghe en Merlier.

Wel benieuwd of Lampie mee mag. Contract loopt af en wordt niet verlengd (tegen deze prijs).
Pyama 12 juni 2025 20:57
Dat zullen ze toch wel voorgelegd hebben aan de UCI?
Slimmerd 12 juni 2025 21:15
Geloof ook wel dat het zal lukken, Casper Pedersen zal ook wel een zekerheidje zijn vermoed ik
Pyama 12 juni 2025 21:28
Ja maar dat denk ik ook van Schachmann. Het schijnt dat die eekhoorn een vriendje is van Evenepoel (ik zou hem zelf niet meenemen), en ook Van Gestel werd door Lefevre genoemd.

Mijn 8 tal:
Evenepoel, Cattaneo, Merlier, Pedersen, VPP, Schachmann, Van Lerberghe, Van Wilder.

Maar een echte renner voor het vlakke, maar als het moet kunnen Cattaneo, Schachmann en Van Wilder ook op het vlakke (tijd-)rijden.

Bij UAE hebben ze ook nog een aardige puzzel te leggen trouwens. Ik hoop dat ze niet voor de standaardnamen gaan als A.Yates (al het hele jaar slecht), Narvaez (geen knecht?) en Novak/Wellens (hitte!) maar wel voor Majka/Grossschartner en zeker Vermeersch.
Cecchini 12 juni 2025 22:36
Zijn ze bij Visma toch wel iets daadkrachtiger en besluitvaardiger. Laporte niet , Zingle niet ? Dan maar Affini.
Pyama 13 juni 2025 00:08
Tja, of dommer. Want waarom maak je je Tour selectie in januari al bekend terwijl het om de vorm van het moment gaat? Misschien is er intern allang info bekend die wij niet weten (en je concurrent dus ook niet).

Je moet niet alle wielerflits praatjes geloven trouwens.
Clavan 13 juni 2025 09:32
De zwarte trui 13 juni 2025 09:57
Selectief knippen en plakken. Zet TA er ook even bij. Blijft natuurlijk een mooi lijstje. Vooral de klassiekermaand. grinning smiley
Slimmerd 13 juni 2025 11:43
TA zat er voor natuurlijk, maar wel selectief en treurig.. We gaan een 9e plaats in een ronduit belabberd sprintveld toch niet toejuichen?
De zwarte trui 13 juni 2025 12:09
(Boycot de I. Maar laten we ons hier maar tot het wielrennen beperken.)

De UCI komt wel met een boycot voor de vork. Ook komt er extra regelgeving voor (s)malle stuurtjes, helmen en de hoogte van velgen. Wat er precies tegen de 'tijdrit'helmen is in een wegkoers begrijp ik niet helemaal. Zijn ze te breed en vormen ze daarmee een 'gevaar', krijgen de renners het er te warm in en vormen ze daarmee een 'gevaar'?

Lotus / UK Cycling kan al zijn geinvesteerde geld en de bestaande fietsen door de shredder halen. Schijnbaar worden ook de baanfietsen aan het vorkregime onderworpen. Zullen de Japanners links mogen blijven trappen?!
ton duk 13 juni 2025 12:10
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> We gaan een 9e plaats in een ronduit
> belabberd sprintveld toch niet toejuichen?

We gaan 5 top10 plaatsen toch niet onderschatten ?
Gr
Surplace op souplesse 13 juni 2025 12:12
Langste top 10 rijtje van Van der Poel ooit, niet meer, niet minder? Ook nog eens allemaal WT.

Overigens alweer 11 jaar geleden dat hij z'n eerste top 10 in een UCI-koers vam .1 of hoger behaalde. Het zou nog 5! jaar duren voordat hij dat in een WT-koers flikte. Wel gelijk raak bij de eerste poging.

Is hij achteraf wat te langzaam (op de weg) gebracht, of precies goed?
De zwarte trui 13 juni 2025 12:27
DE beelden van DE val: [x.com]

Als de gele trui plots tegen het asfalt ligt, kijkt iedereen met grote ogen. Zo ook in het geval van Remco Evenepoel. De kopman van Soudal-Quick Step ging onderuit in de slotkilometer na een rotonde. Wat ging er fout?

"Geen idee", lacht hij na de finish. "We namen het ronde punt, ik wilde optrekken en plots lag ik er. Ik weet niet goed wat er exact gebeurde. Ofwel schoot mijn ketting eraf of ik schoof van mijn shifter door mijn natte handen." Al snel deelde hij geruststellende woorden: "Er is niets ernstigs aan de hand."

"De wedstrijddokter is al langsgekomen. Alles is ontsmet en het prikte niet eens. Dus ik liep geen diepe wondes op. Ik denk niet dat ik er de komende dagen last van ga hebben. Het was ook geen harde smak."

Sporza
De zwarte trui 13 juni 2025 12:32
Hij valt alleen, door eigen toedoen. Dus waarom krijgt hij de tijd dan niet aangerekend?

Omdat hij sneaky ook een paar andere renners hindert met zijn geval? Of ziet de UCI de willekeur / onmogelijkheid van haar eigen regel in? [www.wielerflits.nl]

Als je valt, zorg er dan voor dat je minstens 1 andere renner hindert!
betuweracer 13 juni 2025 13:53
Hij had het bij een kordate jury idd beter bij 'ik wist niet goed wat er gebeurde' gelaten.

Evengoed niet zo goed te zien wat we precies gebeurt, maar het blijft een merkwaardige paljas die door z'n jeugdhegemonie nooit helemaal goed in gezelschap heeft leren fietsen. Dergelijke recidivisten zouden misschien een test moeten ondergaan voordat ze weer mogen herintreden?
Pyama 13 juni 2025 14:26
Precies! Net als o.a. Vine en Roglic.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen