Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Tour de France voorbeschouwing / selecties ed

Gepost door Pyama 
Pyama 16 juni 2025 19:31
UNO X
Bron: [www.indeleiderstrui.nl]

Uno-X Mobility heeft als eerste ploeg haar selectie voor de aankomende Tour de France bekend gemaakt. Op de sociale kanalen van de Noorse ploeg verschijnen de renners op een ludieke manier, waarmee de Tourploeg wereldkundig is. Daarbij valt meteen op dat Alexander Kristoff niet aan de start zal verschijnen in de Ronde van Frankrijk, in zijn laatste jaar als professioneel wielrenner.

'De ploeg is gebouwd voor ontsnappingen, gedurfd koersen, en om in elke etappe een stempel te drukken.. We zijn al eens dichtbij geweest. Nu is het tijd om die zege te pakken', zo luidt de tekst bij de aankondiging. Op de ploegsite heeft het Scandinavische team het over 'de meest competitieve ploeg tot nu toe, met één duidelijke ambitie: een etappe winnen.'

Uno-X Mobility is de afgelopen twee jaar van start gegaan in de grootste koers van het jaar. 'Dit was de moeilijkste selectie die we ooit hebben gemaakt', aldus Thor Hushovd, algemeen directeur van Uno-X Mobility. 'Sommige zeer sterke renners vallen af, en dat zegt veel over hoe ver we als team zijn gekomen. Elk jaar leggen we de lat hoger. We jagen nog steeds op het grote doel: een Tour-etappezege. Het parcours van 2025 beloont dapper koersen, en dit team is daarvoor gemaakt.'

Elf Tour-deelnames en vier ritzeges in de drieweekse Franse ronde, maar in 2025 is Kristoff er niet bij. Een 'ongelooflijk zware beslissing', zo laat Hushovd weten. 'Hij verdiende absoluut een laatste Tour-optreden, en ik heb er alle vertrouwen in dat hij dat ook zou hebben gedaan, zoals altijd. Maar dit jaar hebben we Søren Wærenskjold gekozen als onze belangrijkste sprinter. Hij heeft laten zien dat hij sprints kan winnen tegen de allerbesten. Samen met Stian Edvardsen Fredheim vormt hij een veelbelovend duo. Het is een beslissing die de toekomst van ons team weerspiegelt.'

Ook opmerkelijk: voor het eerst rijden de tweelingbroers Anders en Tobias Halland Johannessen samen de Tour de France. Anders verzekerde zich van een plek met een sterke campagne in juni, met een klassementszege in de Ronde van Slovenië. Tobias eindigde ondertussen op een indrukwekkende vijfde plaats in het algemeen klassement van het Critérium du Dauphiné, dat zondag werd afgesloten.

En zo heeft de ploeg voor elk terrein renners om het doel voor deze Tour na te streven: een ritzege. 'We willen elke dag meedoen', zegt ploegleider Gabriel Rasch. 'Dit team is gebouwd om agressief te rijden, om de etappes vorm te geven, niet alleen maar achter de wielen aan te rijden. We hebben renners voor elk scenario: ontsnappingen, beklimmingen, sprints. Van de eerste etappe tot de laatste dag in Parijs gaan we voor resultaat.'

Selectie Uno-X Mobility - Tour de France 2025
Jonas Abrahamsen
Magnus Cort
Stian Edvardsen Fredheim
Markus Hoelgaard
Tobias Halland Johannessen
Anders Halland Johannessen
Andreas Leknessund
Søren Wærenskjold

Verstandige keus om door te selecteren!
Slimmerd 16 juni 2025 23:25
Alleen vergeten Cort dan ook terecht thuis te laten
El Chaba2 16 juni 2025 23:52
Waarom?
Reed een zeer goed voorjaar, is een aanvaller met een goede sprint - ook heuvel op - en er zijn behoorlijk wat (heuvel)etappes waar hij voor de etappewinst zou kunnen gaan en dat is nou net precies het grootste doel van Uno-X dit jaar.
Bovendien ook altijd goed in de Tour.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/06/2025 23:53 door El Chaba2.
Cyclad58 17 juni 2025 10:52
Cort is een renner die je moet meenemen. Is altijd goed in grote rondes. Wint etappes en rijdt zich altijd in de kijker en werkt voor de ploeg. Kan ook in de bergen even mee. Zou juist een grove misser zijn om hem thuis te laten.
Slimmerd 17 juni 2025 10:55
Zijn Dauphiné doet vrezen, was behoorlijk tot zeer ondermaats (zeker in vergelijking met 2024)
Cyclad58 17 juni 2025 11:06
Tja, Je weet niet wat de reden is. Ik ook niet. Knechtenrol? Cort reed in 2021 ook bagger, tot hij in de Vuelta 3 etappes won. Kwaliteit genoeg, het zou Cortzichtig zijn om hem niet te selecteren. Reed een prima voorjaar, werd nog 2e in Frankfurt.
Pyama 17 juni 2025 11:17
Cort is natuurlijk altijd ontzettend wispelturig. Kan de ene race massasprints winnen en de volgende keer niet meedoen. Reed de Dauphine nmm vooral als training na het voorjaar en ik verwacht hem wel deze Tour.
Cyclad58 17 juni 2025 11:45
ton duk 17 juni 2025 12:21
Cyclad58 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kwaliteit genoeg, het
> zou Cortzichtig zijn

Is met een K he
Gr
Cyclad58 17 juni 2025 17:21
Ach, vergeef me mijn woordspeling!
Pyama 17 juni 2025 21:04
Fore, de baas van Soudal heeft gezegd dat er een longlist van 12 is voor de Tour.
[www.indeleiderstrui.nl]

Dat zouden dan deze namen moeten zijn (gesorteerd):

Evenepoel
Merlier
Van Lerberghe

Lampaert
Pedersen
Eenkhoorn/Van Gestel

Schachmann
Cattaneo
Van Wilder

Paret Peintre
Lecerf
Vansevenant
Slimmerd 18 juni 2025 10:40
Mooi, longlist van twaalf en dan dertien man noemen...

Is het een idee enkel selecties te delen die definitief zijn?
Pyama 18 juni 2025 10:46
Tja die 12e naam weet ik niet; dat kunnen ze beide zijn vandaar de /.

Vind je een beetje speculeren over de selectie niet zo leuk, Slimmerd? Het is natuurlijk wel interessant om te zien hoe deze renners zich gedragen in de resterende koersen om selectie af te dwingen. Zelfs Vervaeke denkt er nog bij te zijn.
Cyclad58 18 juni 2025 10:54
Voor wat het waard is: deze 6 namen zouden zeker zijn bij Soudal:

Soudal Quick-Step (WT)
-EVENEPOEL Remco
-MERLIER Tim
-VAN LERBERGHE Bert
-EENKHOORN Pascal
-PARET-PEINTRE Valentin1h
-VAN WILDER Ilan1h

Lampaert en Pedersen lijken mij de 1e gegadigden voor de overige 2 plaatsen.
Pyama 18 juni 2025 11:03
Ik neem aan dat je bron PCS is? Die is erg slecht qua startlijsten; zeker voor de Tour. De eerste 3 zijn zeker. De andere 5 niet.
Cyclad58 18 juni 2025 11:33
Ja, bron is PCS Die laatste 2 zijn een uur geleden toegevoegd. Dat moeten ze ergens vandaan hebben. Ik vind het ook wel logische namen. Er is onzekerheid over Luis Vervaeke. Als hij kan starten zit hij er ook bij. Dan zal Pedersen waarschijnlijk afvallen. Ik neem tenminste niet aan dat Lampaert thuisblijft. Eenkhoorn werd al meteen als zekerheid gemeld. Merlier schijnt hem er bij te willen hebben, daar zal wel naar geluisterd worden.
Slimmerd 18 juni 2025 12:03
Als we dan toch lekker willen speculeren, de startlijst van PCS gaat puur op geruchten. Eekhoorn lijkt mij wel twijfelachtig en volgens mij gaat Casper Pedersen bijna altijd mee als beschermer van REv op het vlakke in grote rondes
Cyclad58 18 juni 2025 12:08
Waarom is Eenkhoorn twijfelachtig? Dat is een aanname, of las je dat ergens? De 1e 4 namen werden al vroeg bekend gemaakt. Daar zit Eenkhoorn bij. Als zijn vorm niet toereikend is zal Soudal hem thuislaten, maar in de Dauphiné kwam hij goed mee. In principe is hij een zekerheid. Pederen ook inderdaad, normaal gesproken.
Cattaneo en Lecerf gaan volgens mij niet mee. Mauri zou kunnen, maar als Vervaeke kan rijden is hij (ook) niet nodig. Merlier heeft graag Van Lerberghe, Eenkhoorn, Lampaert en Pedersen erbij. Alle 4 zal niet lukken, maar ik denk toch dat Merlier 3 luitenanten meekrijgt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/06/2025 12:08 door Cyclad58.
Pyama 18 juni 2025 14:50
Bekend gemaakt obv geruchten, er was geen persbericht ofzo. Eenkhoorn hoort toch juist tot de kliek rond Evenepoel, net zoals Vervaeke? Volgens mij is het juist Merlier+Vanlerberghe + Evenepoel en kliek. Cattaneo lijkt mij juist onontbeerlijk in deze ploeg. Lampaert heeft zijn contract verlengd dus nu mag hij mee. Landa is weggevallen en wordt vervangen door VPP (die zou eerst de Giro doen met Landa), als hij niet goed genoeg is komt Lecerf of Vansevenant in beeld.
Pyama 18 juni 2025 14:50
Daar is een forum toch voor? Als je copy/paste feiten wilt lezen kan je beter naar Wielerflits.
Cyclad58 18 juni 2025 17:42
Ik vind Lecerf en Vansevenant minder geschikt voor de Tour dan Eenkhoorn. Puur op inhoud (dat ze beter klimmen is een feit), plus dat Eenkhoorn op het vlakke ook erg sterk is. Tot welke kliek Eenkhoorn hoort weet ik niet, zo close ben ik niet met de ploeg.
De zwarte trui 19 juni 2025 09:32
Abrahamsen gisteren hard op zijn kokosnoot in Belgie. Sleutelbeentje.

Was het echt teveel gevraagd om bij die betonnen afscheiding tussen weg en fietspad even een hek te zetten zodat de heren renners niet in de verleiding gebracht konden worden het fietspad op te schieten om wat plekjes op te schuiven in de finale? Beat (?) renner twijfelde, remde en daardoor knalt een Wanty er bovenop, die vliegt naar links en maait Abrahamsen mee.

Pyama 19 juni 2025 10:25
Vandaar de rubricering van de renners. Als Paret-Peintre niet mee kan komt Lecerf in beeld. Die heeft mij op diverse momenten wel verbaasd qua op kop rijden bergop en je kan Evenepoel moeilijk met allemaal vlakke renners op pad sturen. Dan krijg je een Savoldelli verhaal. Eenkhoorn rijdt alles met Evenepoel en dit komt ook in interviews naar voren dat hij hem er graag bij heeft. Vandaar dat hij op dat lijstje staat. Heeft niets met Merlier te maken zoals in de stelling hierboven.
Pyama 19 juni 2025 10:26
Die gaat het niet halen nee; die zal ook blij zijn met die amateurs in deze koers vlak voor de Tour. Ik herinner me dat dat bij de ZLM Tour ook altijd een gedoetje was. Ik verwacht Dversnes als vervanger?
Cyclad58 19 juni 2025 11:15
Dversnes zou de logische vervanger zijn. Kristoff wordt nu ook genoemd, maar dat is meer iets als wens, vader en gedachte lijkt me.
Slimmerd 19 juni 2025 11:29
Drie sprinters lijkt mij iets teveel van het goede..

Maakt Kulset nog een kansje?
Cyclad58 19 juni 2025 11:32
Heel klein kansje. Hij is nog heel jong. Ik verwacht de Krulsets (vergeef me!) in de Vuelta.
Cyclad58 19 juni 2025 11:33
Nee, Kristoff lijkt me om die reden ook geen optie. Dversnes is logisch als vervanger. Benadert qua type renner ook Abrahamsen het meest.
predator 24 juni 2025 16:30
Tour-selectie Visma-Lease a Bike
Jonas Vingegaard (Den)
Sepp Kuss (VS)
Matteo Jorgenson (VS)
Simon Yates (GB )
Wout van Aert (Bel)
Victor Campenaerts (Bel)
Tiesj Benoot (Bel)
Edoardo Affini (Ita/Ned)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/06/2025 17:55 door predator.
Cyclad58 24 juni 2025 16:35
Haha: Edoardo Affini (ita/Ned).
Tsja, Edoardo heeft een Nederlandse vriendin, woont hier ook, maar is volbloed Italiaan. We krijgen toch geen Belgische trekjes? (Affini is een halve Nederlander, ik hoor dat Dijkstra al zeggen)
ton duk 24 juni 2025 17:13
Cyclad58 Schreef:
? (Affini is
> een halve Nederlander, ik hoor dat Dijkstra al
> zeggen)

Fout ...die zet 'm op een Drents voetstuk
Gr
Cyclad58 24 juni 2025 17:14
Pyama 24 juni 2025 18:06
Dat was ook mijn redenatie. Sowieso is het sterk dat Hushovd Kulset buiten de selectie heeft gehouden dit jaar, terecht maar meestal bepaald het geld.
Pyama 24 juni 2025 18:06
Drie maal de Giro-Tour dubbel. Is dat verstandig?
Cyclad58 24 juni 2025 18:41
Voor Affini in zijn rol geen probleem.
Wout van Aert heeft na de Giro amper nog gereden. Zal er klaar voor zijn.
Simon Yates vind ik een ander verhaal. Hij is geen kopman, dat scheelt. Zal moeten werken voor Vingegaard en kan af en toe een rustdagje nemen. Moet kunnen, maar zal wellicht niet op zijn best zijn.
Pyama 24 juni 2025 20:13
Welke renners hebben in het verleden klassiekers, Giro, Tour gedaan?
Cyclad58 24 juni 2025 20:16
Ik zou zeggen, zoek dat eens op.
ton duk 24 juni 2025 20:25
Ik,ik,ik, hoor ik nu Roger De Vlaeminck roepen...
Gr
Cyclad58 24 juni 2025 20:26
lodjan 24 juni 2025 20:30
Vorig jaar deed iemand het nog erg succesvol. Die won onder andere Strade, Luik, Giro, Tour, WK en Lombardije.
Pyama 24 juni 2025 21:52
Maar geen Vlaanderen en Roubaix. Pogacar had juist een beperkt klassiekerprogramma. Ik weet uit mn hoofd geen driedubbelaars. Bovendien lijkt het mij niet handig om iemand met Pogacar te vergelijken.

Dumoulin heeft recent nog eens aangestipt hoe moeilijk het is om je vorm vanuit de Giro naar de Tour door te trekken (nu met een week minder). Ik vraag me dan af hoe je dat ook nog eens in combinatie met de klassiekers doet. Vooral met een gebrekkige basis na een jaar met twee zware blessures.
Pyama 24 juni 2025 21:53
Zou er nog eens bij moeten komen dat hij na de Giro ook nog een koers deed haha.
Cecchini 24 juni 2025 23:16
Ach ze zitten toch de rest van het jaar boven op de berg. Twee grote Rondes moet makkelijk kunnen
lodjan 24 juni 2025 23:24
Wout heeft dit jaar geen Strade, San Remo en Luik gereden.
Cyclad58 25 juni 2025 15:44
Pyama 25 juni 2025 19:46
Dat bedoel ik dus: die hele seizoensplanning klopt niet. Niet koersen voor de klassiekers en dus undercooked, maar dan heel veel koersen en zo iemand in je Tourploeg zetten. Ik weet zeker dat als UAE of Soudal dit zou doen er genoeg commentaar zou zijn.
Pyama 25 juni 2025 19:47
Oh dan kan het wel hoor!
Pyama 25 juni 2025 20:09
Zou het rondje in Frankrijk eigenlijk wel doorgaan? Er ligt een enorme bak hitte (40+) die ik voorlopig nog niet zie vertrekken. Af en toe een uitlopertje naar NL.
Slimmerd 25 juni 2025 20:15
We gaan hier WvA toch niet vergelijken met iemand van Soudal?

Tis een renner op zichzelf en één van de beste in GT's.
Pyama 25 juni 2025 20:37
Ik heb het over de dubbel met drie renners. Ik kan me alleen Tinkoff herinneren die dit ook weleens deed (zonder succes). We gaan het wel zien. Maar dan niet verdrietig zijn als de Vissenman een matige ploeg heeft. Vorig jaarlijks ze weggereden dan verwacht je nu de sterkste opstelling. Als je daarin 3x moet dubbelen is je ploeg te zwak of je planning klopt niet.
Cecchini 25 juni 2025 20:50
WvA en Yates waren begin dit jaar al zeker van de selectie voor zowel Giro en Tour. WvA is klasbak genoeg om dit aan te kunnen. Yates is geen pseudo kopman ( dat is Jorgenson) maar is puur voor de bergen. Alleen Affini is erbij gehaald, omdat Laporte en Zingle geblesseerd zijn. Je had kunnen overwegen Tulett te laten starten, maar Affini is meer hetzelfde soort renner dan Laporte en/of Zingle. Dubbelt er niemand bij UAE ? Lijkt me geen leuke levensvervulling trouwens, altijd maar Visma afzeiken.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/06/2025 20:51 door Cecchini.
El Chaba2 25 juni 2025 22:05
Volgens mij valt dat reuze mee.
Sterker nog, volgens mij is de ploeg van Visma zelfs ietsje sterker dan die van UAE, al wordt het hebben van een goede (of betere) ploeg pas doorslaggevend bij ongeveer gelijke sterkte van de twee concurrerende kopmannen en dat moet eerst nog maar worden afgewacht natuurlijk.
En waarom weet ik niet, maar ik geloof er nog steeds in dat Vingegaard in de Tour net zo of minstens zo sterk zal zijn als Pogacar.
Al realiseer ik mij tegelijkertijd ook, dat de wens hier misschien ook de vader van deze gedachte kan zijn.. winking smiley
Pyama 26 juni 2025 10:08
Bij UAE dubbelt niemand. Mogelijk dat Majka nog ingevlogen wordt om iemand (Yates?) te vervangen. Maar in de basis zijn er 10 renners beschikbaar die geen Giro hebben gereden.
Pyama 26 juni 2025 10:15
Ik had het over vorig jaar he. In sommige ritten was het 4x UAE tegen 1x Visma. Als ik Jonas was zou ik dan even met mn vuist op tafel slaan (zoals Evenepoel na de Dauphine). Kuss was toen helemaal opgebrand na 3 GT in 1 jaar; ook al zoiets. Over dit jaar kan je niets zeggen.

Ik zeik helemaal niemand af. Ik stel alleen een oprechte vraag waarom hiervoor gekozen wordt. Je wilt de best mogelijke kopman in de beste vorm met de best mogelijke ploeg aan de start. Bij Tinkoff vond ik het altijd suf dat figuren als Rogers, Majka, Tossato, Basso altijd de dubbel deden en dat kon je merken in de sterkte van de ploeg.

We kunnen natuurlijk ook met zn allen gewoon de selectie posten en verder stommetje spelen.
Cyclad58 26 juni 2025 10:20
Ik zou echt niet weten welke opstelling sterker zou zin. Tulett zou kunnen, maar verder kom ik niet. De Nederlanders zijn niet sterk genoeg en Van Baarle/Kelderman/Lemmen hebben ook de Giro gereden. Dus mijn vraag is: hoe zou jouw opstelling van Visma er uit zien en kun je dan ook uitleggen waarom die beter is dan de gekozen selectie?
Pyama 26 juni 2025 10:21
Geen Nils Eekhoff aan de start voor Picnic. Het leest als een wat gek verhaal; hij is toe aan rust (waarvan dan?), maar weet het pas enkele dagen dat hij niet start. Van de lijst gehaald om in het najaar punten te gaan scoren?
[www.indeleiderstrui.nl]
Cyclad58 26 juni 2025 10:24
Mentale rust. Ik denk dat zijn 2 stevige blessures mentaal meer met hem hebben gedaan dan wij kunnen voorstellen. Bovendien heeft hij in 2024 ook een rotjaar gehad (ook met privéomstandigheden). Een renner die niet helemaal klaar is voor de Tour neem je niet mee. Verstandig dus.
Aerts 26 juni 2025 12:06
Kuss won de 2 gt dat jaar. Dus zo opgebrand was hij niet. Dumoulin en Froome deden het ook wel aardig een paar jaar geleden. Ik denk dat het bij elke renner anders is. Mas rijdt zijn 2 grote ronde altijd beter dan zijn 1e. Iemand die weinig grote rondes heeft gereden zal ook anders reageren dan ervaren sterkhouders als Yates en van Aert. Vaak zie je wel inderdaad dat het moeilijker is om allebei de rondes voor een klassement te rijden. Er waren vroeger ook renners die daarom de Giro als voorbereiding op de Tour reden (deed Thomas dat ook niet?).
predator 26 juni 2025 16:37
Lemond deed dat grinning smiley
Pyama 26 juni 2025 17:01
Intermarche: Girmay, Barre, Braet, Page, Rutsch, Van Sintmaartensdijk, Rex en Zimmermann.
Pyama 26 juni 2025 17:04
Kuss was het jaar erna opgebrand (2024).
Dumoulin heeft in een interview uitgelegd hoe lastig het was (dat was mijn aanleiding); en de periode is nu een week korter en hij deed geen klassiekers ervoor. We gaan het zien!

Ik vind het zo zonde voor Van Aert; het is nu zo'n net niet renner tov zijn generatiegenoten. Zou in de eerste twee weken Tour zo'n beetje alle etappes moeten kunnen winnen.
Cyclad58 26 juni 2025 17:22
Beetje de verwachte selectie. Huub Artz is denk ik nog niet aan een Tour toe. Ik had hem liever gezien dan Van Sintmaartensdijk, maar ik begrijp het wel.
De zwarte trui 26 juni 2025 19:59
TotalEnergies naar de Tour. Als co sponsor van Ineos. Ze zeggen hun eigen ploeg tot eind contract in 2026 te blijven betalen en ook daarna nog te willen onderhandelen over het voortbestaan. Bijzonder. Total rijdt dan evt achter of voor Total?
Pyama 26 juni 2025 20:46
Volgens mij alleen als shirtsponsor en niet als naamsponsor.
De zwarte trui 26 juni 2025 22:14
O dat zou kunnen. Zo goed heb ik het niet gelezen.
Pyama 27 juni 2025 10:45
Israel-Premier Tech: Ackermann, Blackmore, Boivin, Louvel, Lutsenko, Neilands, Stewart, Woods
Clavan 27 juni 2025 10:57
Koppizoektwachtwoord 27 juni 2025 11:00
De zwarte trui 27 juni 2025 12:27
Surplace op souplesse 27 juni 2025 12:28
Woods die op de Ventoux wint. Ik hoopte even dat dan hij de eerste zou kunnen worden met de combo Puy de Dome / Vwntoux in de Tour. Welke renner ging hem voor?
Pyama 27 juni 2025 13:07
RedBull: Roglic, Lipowitz, Meeus, Moscon, Pithie, M.van Dijke, Van Poppel, Vlasov
Slimmerd 27 juni 2025 13:18
In de categorie 'geen-geloof-in-Roglic'
De zwarte trui 27 juni 2025 13:38
Gewoon slim en realistisch.
betuweracer 27 juni 2025 14:42
Dit hevelt wel heel erg naar opportunistisch denken dat Meeus een sprint gaat winnen. Of Pithie, Moscon en Van Dijke worden vooral ook meegenomen om Roglic te beschermen daar waar het juist vaak misgaat.
De zwarte trui 27 juni 2025 15:11
Ook. Al de sprintaankomsten bergop heeft Roglic gewoon de sprinttrein die begint van voren. Poppel met een linkse schouderduw op Pogi en Van Dijke een verontschuldigend uitzakken door Vingegaard heen. Niks aan de hand.
predator 27 juni 2025 15:56
Prima ploeg toch. En misschien nog een sprintje meepakken.
Pyama 27 juni 2025 16:20
Precies. Stuk beter dan die standaardpakket met Martinez, Hindley, Aleotti en Koch. De sponsor zal iets meer verwachten dan kansloos om Roglic heen hangen a la Mercatone Uno. Ik had zelf Van Gils nog meegenomen in plaats van Vlasov.
Pyama 27 juni 2025 21:38
Bahrein persbericht: Buitrago, Bauhaus, Gradek, L.Martinez, Haig, Mohoric, Stannard en Wright. De verwachte 8.
De zwarte trui 28 juni 2025 11:09
“Genas als een 12-jarige.” eye popping smiley Abrahamsen gewoon naar de Tour.
predator 28 juni 2025 11:47
Noren zijn echt beesten (of hebben wonderolie)
De zwarte trui 28 juni 2025 11:50
Visolie en ze eten natuurlijk kilo's rauwe zalm zo uit fjord.
El Chaba2 28 juni 2025 13:43
En waarom ook niet?
Meeus heeft tenslotte al eens een sprintetappe gewonnen in de Tour (die op de Champs).
De zwarte trui 28 juni 2025 19:40
EF - Carapaz, ziek
Pyama 28 juni 2025 20:58
Dat zou ik ook zijn als je Giro winst aan Yates hebt gegeven.
Slimmerd 28 juni 2025 22:41
Matig coureurtje
Cecchini 28 juni 2025 22:51
Del Toro ligt nog steeds in kritieke fase op de IC
El Chaba2 28 juni 2025 23:45
Dat heeft Del Toro/UAE gedaan.
Pyama 29 juni 2025 00:05
Beide. Toen Del Toro ging rijden wilde Carapaz niet meer rijden. Als hij dat wel had gedaan en als sterkere renner later weggesprongen had hij nog steeds kunnen winnen.
Pyama 30 juni 2025 09:29
En ook Jayco stuurt de verwachte 8 namen de ring in na het afhaken van Matthews en Walscheid: O’Connor, Dunbar, Durbridge, Groenewegen, Mezgec, Plapp, Reinders, Schmid. Ook een split ploeg dus.
Wanny 30 juni 2025 10:55
Ben benieuwd of Jayco nu wel een keer een fatsoenlijke sprint op kan zetten. Doorgaans raken ze elkaar een paar kilometer voor de meet kwijt en zit Groenewegen alleen te knokken voor een goed wiel.
Slimmerd 30 juni 2025 11:03
Reinders en Mezgec lijkt mij niet voldoende voor Groenewegen, maar in de Tour kan Dylan voor mijn gevoel wel altijd iets extra
Slimmerd 30 juni 2025 12:43
Movistar

Mas
Barta
Castrillo
Garcia Cortina
Mühlberger
N. Oliveira
Romeo
Rubio
ton duk 30 juni 2025 13:02
Ervanuitgaande dat Ayula niet mee de ontsnappingen controleert ...zou Reinders (1 move om Mezgec en Groenewegen vooraan af te leveren) en Mezgec ( Groenewegen brengen tot aan de sprint) toch genoeg mogen zijn...

Ik verwacht enkele top 10 en geen top5 eigenlijk
Gr
Surplace op souplesse 30 juni 2025 13:09
Is vanaf 20 km voor de meet het wiel van (bijv) Philipsen pakken niet handiger zijn?
Pyama 30 juni 2025 13:44
En ook Arkea heeft zijn team bekend gemaakt voor waarschijnlijk de laatste Tour van deze ploeg:

Vauquelin, Capiot, Costiou, Demare, R.Garcia Pierna, Le Berre, Ch.Rodriguez, Venturini. Dat wordt oppassen in de massasprints voor de kamikaze acties van Clement.
Pyama 30 juni 2025 13:44
Je schrijft: "Groenewegen durft zijn trein niet te volgen" verkeerd.
Pyama 30 juni 2025 14:21
Total Energies: Turgis, Burgaudeau, Cras, Delettre, Gachignard, Jeanniere, Jegat, Vercher.
Pyama 30 juni 2025 14:57
Lidl-Trek: Milan, Consonni, Nijs, Simmons, Skjelmose, Skujins, Stuyven, Theuns: wie gaat hier op kop rijden achter de vroege vlucht?
Pyama 30 juni 2025 15:11
Decathlon-Ag2r: Gall, Armirail, Bussegger, Berthet, Naesen, Paret-Peintre, Scotson, Tronchon

Picnic-PostNL: Onley, Barguil, Bittner, Flynn, Lund Andresen, Markl, Naberman (!!), Van den Broek
Pyama 30 juni 2025 15:28
Cofidis: Aranburu, Buchmann, Coquard, Izagirre, B.Thomas, Renard, Touze, Teuns
Pyama 30 juni 2025 15:38
Groupama-FDJ: G.Martin, Askey, Barthe, Gregoire, Madouas, Pacher, Penhoet, Russo
Tinuz 30 juni 2025 16:04
Het Naberman imperium blijkt machtiger dan gedacht. Team Picnic selecteert Tim Naberman voor de Tour.

-Tobias Lund
-Frank VDB
-Tim NABERMAN
-Barguil
-Flynn
-Onley
-Bittner
-MÄrkl
Pyama 30 juni 2025 16:22
Tudor: Alaphilippe, Dainese, Haller, Hirschi, Lienhard, Mayrhofer, Storer, Trentin
ton duk 30 juni 2025 16:31
Daar gaan ze in overleg over met Naberman ?
Gr
El Chaba2 30 juni 2025 17:00
Geen Küng (wegens val op training), dus dan maar hopen op Grégoire voor een etappezege - top 10 AK lijkt hij me nog iets te licht in een grote ronde - maar de concurrentie op zijn specialiteit, het punchen, is moordend in deze Tour met natuurlijk de bekende klassementsmannen, maar o.a. ook Narvaez, Vauquelin, Nys en Lenny Martinez.
Cyclad58 30 juni 2025 17:02
Wat is er mis met Naberman? winking smiley

Ik zie zo snel geen beter alternatief.

Jakobsen: in opbouw
Welten: al een tijdje niet gereden, Heeft ook Giro niet uitgereden
Julius vdB: geblesseerd
Roosen: erg matig tot slecht
Leijnse: niet veel beter dan Naberman, maar heeft ook al Giro gereden toch?
Koerdt: te jong en te licht
Bardet: gestopt
Van Uden: moe na Giro
Vermaerke: compleet uit vorm
Degenkolb: geblessseerd
Combaud: heeft hij al wat gereden?
Hamilton: zou nog kunnen, maar was blijkbaar geen optie
Eddy: niet goed genoeg
Edmondson: heeft Giro gereden
Leemreize: heeft Giro al gereden
Martinez: zie Koerdt. Nog te vroeg.
Poole: 2 rondes vlak na elkaar te veel
Dhondt: heeft ook amper gereden

Ik denk dat de keuze ging tussen Naberman, Roosen en Vermaerke.
Wie ziet een goed alternatief? Ik eigenlijk niet.

Op het NK was Naberman beter dan Roosen. Dat zal de doorslag gegeven hebben. Ik denk dat Vermaerke liever zelf eerst wat op niveau komt.
Cyclad58 30 juni 2025 17:02
Skujins en Theuns met veel plezier. Waar zie je problemen dan?
Cyclad58 30 juni 2025 17:03
Wie zou jij opstellen ipv Naberman, Tinuz?
ton duk 30 juni 2025 17:12
Cyclad58 Schreef:
> Wat is er mis met Naberman? winking smiley
> Wie ziet een goed alternatief? Ik niet ?

Tis natuurlijk wel een dankbaar onderwerp en verder eens met de uitleg richting Naberman

Jakobsen, JvdB , Roosen en Welten. We kunnen niet stellen dat zij al gebracht hebben wat ik hoopte en verwachte (understatement)
Gr
De zwarte trui 30 juni 2025 17:12
Ik zag hem met Van Baarle op kop van het peloton tekeer gaan op het NK. Heeft zijn selectie afgedwongen. Wat een leider!
Pyama 30 juni 2025 17:43
Theuns is (voor)laatste man in de trein, het zal van Simmons en Skujins moeten komen. Mijn probleem zit in te veel kopmannen in een ploeg van 8 met de sterkste sprinter.
Slimmerd 30 juni 2025 17:43
Grote puntenpakker Naberman, altijd meenemen
Slimmerd 30 juni 2025 17:44
Consonni zal toch wel laatste man zijn?
Pyama 30 juni 2025 17:45
Je geeft een prima betoog waarom deze ploeg snel moet degraderen uit de WT. Ik had inderdaad Roosen en Vermaerke verwacht. Je vergeet nog Dinham.
Tinuz 30 juni 2025 17:55
Mijn eerste keuze zou Roosen zijn, maar die rijdt ook al 3 jaar achteruit ondertussen. Van den berg en Welten rijden ook niet sterk. Dus in die context - zwakke ploeg - zal de keuze voor Naberman te rechtvaardigen zijn, al zal het mij verbazen als hij Parijs haalt. Maar hij mag me verbazen, graag zelfs.
ton duk 30 juni 2025 17:58
Vorig jaar ook de Vuelta uitgereden....
Gr
Pyama 30 juni 2025 18:00
Ze wisselen weleens.
Pyama 30 juni 2025 18:01
Oh het is vast een waardevolle knecht maar als je dan de andere ploegen bekijkt waar het niveau zo ontzettend hoog ligt. Sommige ploegen hebben 8 renners die beter zijn dan de nummer 3 van andere ploegen waarbij iedere renner een rit kan winnen. Afijn, je snapt wat ik bedoel.
Cecchini 30 juni 2025 21:11
Ik mis MVDP , van Aert en Alaphilippe als je het over de betere punchers hebt.
Cecchini 30 juni 2025 21:13
De hele ploeg Picnic zo bezien is toch van een opmerkelijk bedenkelijk nivo. Alleen Onley doet een beetje mee tussen de groten der aarde.
Pyama 30 juni 2025 22:28
Oprechte vraag: waar zijn die klassementsverwachtingen voor Gregoire op gebaseerd? Tijdens Suisse vroeg ik me dat al af maar top 10 in de Tour en Gregoire is voor mij echt zoiets als Mikel Landa die een massasprint wint.
Pyama 30 juni 2025 22:30
Als jaar na jaar je beste renners vertrekken vanwege het regime en je vult dat aan met development renners dan krijg je dit. Ze kunnen nog best een rit winnen ook.

Ik had toch Combaud dan laten rijden als Fransoos haha. De reactie hierboven op hem snap ik niet.
ton duk 30 juni 2025 22:50
Pyama Schreef:
>
> Ik had toch Combaud dan laten rijden als Fransoos
> haha.

Gelukkig kiest PiPo dan voor HOL., wat logisch is bij lood om oud ijzer
Gr

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/06/2025 22:50 door ton duk.
El Chaba2 01 juli 2025 00:06
Dat schrijf ik toch ook juist? winking smiley
- top 10 AK lijkt hij me nog iets te licht in een grote ronde -

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/07/2025 00:07 door El Chaba2.
Pyama 01 juli 2025 10:48
Ja, maar dan kan je dat ook zeggen bij pakweg Cees Bol. Denk dat hij ook geen top 10 rijdt. Hij doet wel mee winking smiley.

XDS-Astana: Champoussin, Ballerini, Bol, Fedorov, Higuita, Tejada, Teunissen, Velasco
Pyama 01 juli 2025 10:51
Soudal-Quickstep: Evenepoel, Cattaneo, Eenkhoorn, Merlier, V.Paret-Peintre, Schachmann, Van Lerberghe, Van Wilder.
Surplace op souplesse 01 juli 2025 10:53
Van Aert is geen puncheur. Eens met de andere twee.
Surplace op souplesse 01 juli 2025 10:55
Ook met de verwachte namen dus.
Slimmerd 01 juli 2025 10:57
Voor mij wel verrassend dat Pedersen hier de selectie niet heeft gehaald.
Surplace op souplesse 01 juli 2025 11:00
..

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/07/2025 11:00 door Surplace op souplesse.
Surplace op souplesse 01 juli 2025 11:01
Dan toch op weg naar 14 Nederlanders aan de start? Enigszins wonderbaarlijk, maar we zijn altijd goed met water geweest.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/07/2025 11:30 door Surplace op souplesse.
Pyama 01 juli 2025 11:06
Er zijn nu 10 Nederlanders geselecteerd. Daar kunnen nog bijkomen: Van der Poel, Riesebeek, Van den Berg en Arensman. Die laatste twee lijken mij nog niet zeker. EF kan ook kiezen voor Albanese/Mihkels en INEOS heeft een heel rijtje reserves en de Giro was natuurlijk matig. Cyclad kan blij zijn want het zijn er een stuk meer dan hij had verwacht.
Slimmerd 01 juli 2025 11:26
Door Riesebeek een terechte streep

Alpecin:
MvdP
Philipsen
Groves
Rickaert
Verstrynge
G. Vermeersch
Dillier
Meurisse
Pyama 01 juli 2025 12:51
Bij RedBull gaan ze in shirtjes van Total Energies rijden.
Pyama 01 juli 2025 13:10
Lotto: Van Eetvelt, Berckmoes, De Buyst, De Lie, Drizners, Grignard, Sepulveda, Van Moer

Zo rijd je bij Androni en bijna werkloos en zo rij je de Tour.
Segaert mag niet vanwege… zijn transfer?
Clavan 01 juli 2025 13:40
Toch apart dat qua Nederlanders (12) in deze Tour we op dit moment nog op de 3e plaats staan. Na Frankrijk (36) en België (30)...
Pyama 01 juli 2025 13:50
Zeker, dat is bijna elk jaar wel de laatste tijd. Spanje heeft maar 1 WT ploeg en een mindere generatie. Italie heeft geen WT ploegen meer.

We wachten nog op Ineos en EF (uiteraard). Arensman heeft vanmorgen nog getraind in Andorra; de ploeg zou nu toch wel richting Lille moeten zijn lijkt me, dus die verwacht ik eigenlijk niet.
Pyama 01 juli 2025 15:15
EF: Harry Sweeny, Neilson Powless, Vincenzo Albanese, Ben Healy, Michael Valgren, Alex Baudin, Kasper Asgreen, and Marijn van den Bergz

Ik gok zo maar dat VdB het plekje van Carapaz heeft gekregen. Brengt het aantal Nederlanders op 12.
Wanny 01 juli 2025 15:39
12 Nederlanders waarvan Van der Poel natuurlijk het meest in het oog springt.

Groenewegen, Van den Berg en Van Poppel zullen zich ook wel laten zien in de sprints.

Van den Broek verwacht ik veel in de aanval. Die lijkt ook in goede vorm te zijn.
Astana zal het ook van aanvallen moeten hebben, dus Bol en Teunissen zullen er ook wel een keertje bij zitten.

De andere 5 verwacht ik weinig in beeld.

Meer Nederlanders is leuk voor de chauvinistische kijker, maar eigenlijk ook alleen als ze kopman zijn of hun eigen ding mogen doen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/07/2025 15:40 door Wanny.
ton duk 01 juli 2025 15:44
Pyama Schreef:

> Ik gok zo maar Albanese het plekje van Carapaz
> heeft gekregen

Gr
Pyama 01 juli 2025 15:48
Zoals jullie vast weten interesseert het mij ook geen bal. Ik post het speciaal voor jullie. Ik ben wel benieuwd hoe de NOS (en andere Nederlandse media) omgaan met Visma. Krijgt deze ploeg nu aandacht omdat het een Nederlandse ploeg is (en ze dit elk jaar doen) of krijgt de ploeg zonder Nederlanders veel minder aandacht en gaat men kijken naar de Nederlanders die veelal duo’s vormen bij de buitenlandse ploegen.
Pyama 01 juli 2025 16:39
[www.wielerflits.nl]
Klinkt meer als voor de punten.
Slimmerd 01 juli 2025 17:37
In de live-uitzending wachten op Nederlanders, vooral in de klimetappes, kan wel eens lang gaan duren. Dan ks een snelle babbel mwr iemand van Visma tienmaal zo interessant
Pyama 01 juli 2025 18:10
Voor wie interessant? En waarom dan Visma en niet bijv. van Wilder of Skjelmose? Is het publiek echt zo kortzichtig?
ton duk 01 juli 2025 19:00
Pyama Schreef:
> Is het publiek echt
> zo kortzichtig?

Ja (terecht ook) en tijdens de TdF is er natuurlijk ander kijkpubliek (de beruchte familie uit Tiel oa)
Gr
Cyclad58 01 juli 2025 19:18
Toch Eenkhoorn, Pyama. Nooit enige twijfel over geweest, behalve bij jou.
Cyclad58 01 juli 2025 19:21
Heb je Dinham ergens in de uitslagen gezien? Ik ben hem inderdaad compleet vergeten en dat is niet omdat hij zo goed rijdt. Roosen is momenteel echt minder dan Naberman en Vermaerke meenemen zou onjuist zijn, daar wordt die jongen, die een heel zwaar seizoen draait, geen sikkepit beter van en de ploeg ook niet. LAat Vermaerke eerst maar eens zijn niveau benaderen. Daar is hij nog ver vanaf. Terechte selectie van Naberman in mijn ogen.

Nu doet hij me ergens aan Lennard Hofstede denken en ik weet ook ineens waarom: Jumbo had Hofstede er graag bij vanwege zijn kwaliteiten als wegkapitein. Welnu, die skills schijnt Tim Naberman ook te hebben.

PS: in goede doen zou Vermaerke uiteraard geen punt van discussie zijn geweest.
Cyclad58 01 juli 2025 19:24
Dat is het dus. Roosen is inderdaad zeer matig. Welten heeft de Giro al gereden en Julius is herstellende van een blessure en niet inzetbaar. Normaal gesproken zou Vermaerke wel de man zijn, maar die jongen heeft het even heel lastig momenteel. Moet eerst iets van vorm terugvinden. Daarmee gok je niet in de Tour.
Zonder ziekte of val rijdt Naberman wel uit. Heeft in de Vuelta al eens de rode lantaarn gedragen na een verwoed gevecht met Ide Schelling.
Cyclad58 01 juli 2025 19:25
Naberman reed inderdaad vrij goed in Ede, in tegenstelling tot de hier hoger aangeschreven Roosen. Wat is er met Timo aan de hand? Geen schim meer van de toch goede renner die hij bij Jumbo was.
Cyclad58 01 juli 2025 19:29
Riesebeek heeft het zelf verkloot. Hij was al zeker, maar na zijn geintjes met die gele kaarten is de enige juiste reactie: geen Tour.
Volgens mij gaan we op 13 uitkomen. Arensman gaat wel.

Wie hebben we?
Van den Broek
Naberman
Van Sintmaartensdijk
Bol
Teunissen
Reinders
Groenewegen
Van Poppel
Mick van Dijke
Van der Poel
Arensman (99% zeker)
Eenkhoorn
Marijn van den Berg (zojuist toegevoegd aan selectie EF)

13 man inderdaad.
Cyclad58 01 juli 2025 19:30
13. Marijn van den Berg zojuist toegevoegd.
Cyclad58 01 juli 2025 19:30
Arensman is zo zeker als Riesebeek was. Zonder gele kaarten, ziekte of blessures gaat hij mee.
Cyclad58 01 juli 2025 19:33
Ben jij zo naïef? Wij genieten wel van een duel Van Wilder versus Soler (ik noem maar wat), maar de meeste mensen die iets van wielrennen denken te weten volgen alleen de Tour en hebben niets met Visma als ploeg zonder Nederlanders. Die denken nog terug aan Raleigh. En die mensen (dat is een hoog %) kennen renners als Soler en Van Wilder en bv Lipowitz helemaal niet, dus dat zegt hen ook niets. Pogacar, Vingegaard, Roglic, Evenepoel, Van der Poel, Van Aert, dat is het bij het gros van de Tourwatchers wel, toch?
Cyclad58 01 juli 2025 19:34
thumbs up
Ik ben altijd kwijt of het nu de familie Van Zetten uit Tiel is of de familie Van Tiel uit Zetten smileys with beer
Cyclad58 01 juli 2025 19:44
Ík denk ook dat Albanese de gelukkige is. Marijn was al min of meer verwacht.
Cyclad58 01 juli 2025 19:47
Bij Ineos lijken deze 7 zeker (er moet nog 1 naam bij, of er moet alsnog worden gerommeld in de ander namen):

Foss
Arensman
De Plus
Kwiatkowski
Carlos Rodriguez
Ganna
Geraint Thomas

Ik verwacht Carlos Rodriguez als kopman
8e naam zou Turner of Sheffeild kunnen zijn. Of zou men de Britse kampioen willen meenemen?
Pyama 01 juli 2025 20:50
Leuk, Cyclad komt buiten spelen! Wel jammer dat hij gelijk weer zo persoonlijk doet terwijl je dat tegen hem niet mag doen. Ik zal gecombineerd reageren want 11 reacties is wel heel veel.

Ad 1: (hahaha grinning smiley): Lefevre heeft in zijn column zelf de voorselectie gegeven. Er waren maar 3 renners zeker en daar hoorde Eenkhoorn niet bij. Dat PCS hem er steeds op had staan zegt natuurlijk niets. Als hij zo zeker was is het natuurlijk wel grappig dat je dat zelf nog niet noemde een maand of 2 geleden toen je amper aan 8 Nederlanders kwam (met Mollema en Poels haha). Daarna dacht je nog dat hij tot het clubje van Merlier behoorde ipv Evenepoel. Terwijl het juist Evenepoel is die hem er na o.a. Romandie bij wilde hebben.

Ad 2: Ik zeg toch niet dat Dinham mee had gemoeten; maar aangezien je de hele ploeg opnoemt met zelfs Koerdt had deze renner er ook bij gemogen; zeker omdat hij vorig jaar in de Tourploeg zat. Dat is natuurlijk het uitgangspunt. Voor de rest is er volgens mij niemand die je tegenspreekt. Het valt me wel op dat je alle renners wel erg zielig vind. Eeckhoff heeft mentale problemen; Vermaerke een zwaar jaar. Het zijn profs hoor. Naberman is natuurlijk een lachertje, net als Markl. Het zegt natuurlijk genoeg over de kwaliteit van deze ploeg. Zoals gezegd zijn er in andere ploegen ook echt 8 renners die prima een etappe kunnen winnen of een trackrecord hebben in andere koersen.

Ad 3: Riesebeek was al zeker volgens jou. Maar ook dit was een renner die je zelf niet noemde in je opsomming van Nederlandse renners. Ik vind het altijd zo grappig dat Nederlandse renners voor jou (achteraf) heilig zijn terwijl ze zo slecht zijn haha.

Ad 4: Tot op heden zijn er 12 Nederlanders. Zoals Slimmerd suggereerde tellen we alleen bevestigde Nederlanders. Het kunnen er 13 worden, maar ook 12 blijven.

Ad 5: Die 12 is dus inclusief Marijn van den Berg. Arensman kan nr. 13 zijn.

Ad 6: Arensman is inderdaad oorspronkelijk onderdeel van de Ineos Tourselectie. Maar die is ruim, want je hebt ook Jungels (die is inmiddels afgevallen zondag), Laurance, Swift, Sheffield en Watson nog. Een snelle man met al die heuvelritten lijkt mij wel handig. Turner lijkt mij sterk. Het is nou niet alsof hij een sterke indruk heeft achtergelaten; warmte is ook niet echt zijn ding en de andere renners hebben allemaal hun vorm bevestigd. Maar hij kan er prima bij zitten. Maar nu nog geen nr. 13; de selectie komt later vandaag nog.

Ad 7: Wil je nou wel of geen interview met Visma renners? Want enerzijds hebben mensen niets met Visma als ploeg zonder Nederlanders volgens jou, maar anderzijds zijn wij (ik?) naief? Ik verwacht dat de media gewoon dom veel aandacht gaan geven aan Visma; juist omdat zij zelf de koers ook niet volgen. Mijn stelregel is altijd 95% van de mensen is dom; dus tsja...

Ad 8: Als Albanese renner 8 is, kan je dan aangeven waarom Van den Berg voor hem gaat knechten? Lijkt me best gek als je dat gaat doen voor een last minute toegevoegde renner. Maar wel leuk dat jullie happen. Ook deze renner stond niet in jouw lijstje trouwens.

Ad 9: Misschien even in je hoofd prenten dat PCS niet altijd goed is met startlijsten.
ton duk 01 juli 2025 22:10
Cecchini 01 juli 2025 22:30
Ik denk zelf dat Kuss wat minder gemotiveerd was. Dit was het mooiste wat hij ooit had kunnen winnen (kreeg het geschonken door Vingegaard) en in de toekomst zou die kans zich nooit meer voordoen. Hij is 2024 geloof ik ook nog eens vader geworden. Hij straalt geen verbetenheid uit.
Cyclad58 02 juli 2025 11:42
Als er toch 1 persoonlijk wordt...je legt me dingen in de mond die ik niet gezegd heb. Over de preselectie van Eenkhoorn en Riesebeek zullen we het oneens blijven. well, let's agree to disagree. PCS ontleent de namen ook van geventileerde (pers)berichten. Geen reden om daaraan te twijfelen, totdat de actualitiet zoiets achterhaalt.
Geniet van de Tour, dat doe ik ook.

En ik zal Visma volgen als elke andere ploeg, of ze nu met of zonder Nederlanders rijden. Ik ben ook niet (dat heeft Ton bv meer dan ik) persé pro-Nederlanders, ik vind het alleen leuk en interessant om te kijken welke talenten het goed doen en welke er aan komen. Iedereen heeft zo zijn eigen sportbeleving.

Ik weet alleen dat er mensen zijn (ik citeer uit mijn vriendenclub) die de Tour nu minder gaan volgen omdat Visma 8 buitenlanders opstelt. Dat is voor mij onbegrijpelijk.
Als ik opper dat Picnic 2 Nederlanders meeneemt is de reactie: is dat een Nederlandse ploeg dan? Dat geeft maar aan hoe het gros er in staat, wat dat betreft ben ik het volledig met Ton eens en constateer ik dat jij en ik en anderen hier met veel meer interesse de sport volgen dan de familie Van Zetten uit Tiel. En daar is niets mis mee.

Tot slot: Die adjes zijn uiteraard erg leuk gevonden. Kan ik waarderen.
betuweracer 02 juli 2025 13:09
INEOS neemt lekker de tijd. Zou wel aardig zijn als ze het pas tijdens de ploegenpresentatie doen. Eigenlijk zou elke ploeg dat moeten doen. Lastig alles geheim te houden natuurlijk, maar het zou de aantrekkelijkheid van dat non-evenement met 1000% verhogen.

WTF Jardi Christiaan van der Lee is er bij!
Cecchini 02 juli 2025 13:25
Gesnoept uit de verboden trommel ?
lodjan 02 juli 2025 13:59
betuweracer Schreef:

> WTF Jardi Christiaan van der Lee is er bij!

Del Toro ook!
En Bouwman, Boven, Schelling.
Tinuz 02 juli 2025 15:54
Bij INEOS komt men morgen in een geblindeerde wagen naar de presentatie, waarschijnlijk. Nog altijd geen selectie bekend (?)
Robobas 02 juli 2025 16:28
Ineos ook bekend:

Connor Swift
Filippo Ganna
Carlos Rodríguez Cano
Samuel Watson
Tobias Foss
Thymen Arensman
Geraint Thomas
Axel Laurance
lodjan 02 juli 2025 16:44
Min De Plus dus.
lodjan 02 juli 2025 17:02
En Kwiatkowski
ton duk 02 juli 2025 17:05
Gelukkig . België wint al etappe 1t/m 10
Gr
El Chaba2 02 juli 2025 17:30
Inderdaad en ook handig voor mijn Tourspelletjes.. grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/07/2025 17:30 door El Chaba2.
Cyclad58 02 juli 2025 17:30
De Plus was ook "zeker". In Zwitserland afgestapt. Zekerheid is er alleen op papier, totdat de actualiteit dat papier achterhaalt. Over Arensman waren geen twijfels. Mooi dat hij nu ook in de Tour start, al zal het niet primair voor het klassement zijn, maar in dienst van Carlos. Inderdaad Watson mee, leuk. En Laurance is ook een prima zet.
Cyclad58 02 juli 2025 17:32
Waarbij? Laat die cryptiek eens achterwege en maak je punt!
Cyclad58 02 juli 2025 17:40
En dan vergeten jullie Owen Geleijn en Kevin Inkelaar ook nog. Cryptische en onvolledige berichtgeving. Wat moeten we daar nu mee? Voor degenen die het niet door hebben: het gaat om de startlijst van de Ronde van Oostenrijk.
Luijt 03 juli 2025 17:22
Ik zie minder uit naar de Tour dan andere jaren. Waarschijnlijk torent de Sloveen boven iedereen uit en kan in het gunstigste geval wat tegengas van "onze" Deen krijgen. De manier van rijden van Vingegaard staat mij dan weer helemaal niet aan. Evenepoel zal weer tekortkomen vrees ik en verder is er eigenlijk niemand.
Die voorspelbaarheid was er bij de Giro niet, waardoor het zo leuk werd in Italië.

Dat de geel zwarten zonder landgenoten aantreden vind ik schandalig.

Van der Poel in de eerste week kan nog wat lol geven. En ook ben ik benieuwd naar Arensman en een paar van die jonge Fransen die goed presteren.

Kus, Luijt
predator 03 juli 2025 20:32
Wel herkenbaar, voelt als een verplicht nummer. En helaas ook geen Nederlandse renner voor het klassement.
De zwarte trui 05 juli 2025 11:01
De 26-jarige Nederlander is nooit zelf in uitslagen terug te vinden, maar geniet binnen de ploeg wel veel aanzien.

Ook ploegleider Matt Winston stipt aan waarom Naberman erbij is. “Tim brengt verschillende kwaliteiten met zich mee, zowel op als naast de fiets. Hij houdt onze ploeg uit de wind en past op hen. Tim is ook een jongen die vocaal sterk is. Hij is iemand die in de bus benadrukt waarom we bepaalde zaken doen, hoe wij willen werken en hoe we naar elkaar kijken. Hij is er niet bang voor om in de bus een ploeggenoot aan te spreken en te vragen waarom diegene zijn afspraken niet nakomt. Hij kent de kwaliteiten van zijn ploeggenoten heel goed. Tim zet ze op scherp, zodat we als Picnic PostNL op een goed niveau blijven koersen. Dat zie je niet terug in zijn eigen resultaten, maar voor iedere ploeg is zo’n type persoonlijkheid onmisbaar. Tim is hier onze wegkapitein.”

Einde discussie NABERMAN!

WF
Pyama 05 juli 2025 11:30
Haha als je iets op deze wijze moet verantwoorden dan is het inderdaad wel duidelijk. Deelnemer met de minste punten van de 184 deelnemers. Dit lijkt zo'n tekst als er weer een nieuw shirt is. Maar het is niet erg; veel draait in de wereld om geld.
predator 05 juli 2025 13:20
Deflatie van het begrip wegkapitein.
De zwarte trui 08 juli 2025 16:31
Nog een paar jaar geduld.

De ambitie van Rabobank is duidelijk. Van Kemenade: “We hebben in deze Tour de France geen enkele Nederlander in het team van Visma | Lease a Bike. Dat willen we over zeven à acht jaar echt anders hebben. Daar gaan we samen met de ploeg heel hard aan werken.”

U zegt geen ‘nee’ tegen een terugkeer van een Rabobank-ploeg?
Van Kemenade: “Ik zeg geen ja en geen nee. Wij sluiten nooit iets uit. Voor nu en de komende jaren hebben we goede afspraken. We hebben voor 3,5 jaar een contract getekend. Wij zijn weer in het wielrennen gestapt voor de lange termijn. Wat de toekomst biedt, gaan we zien…”

Denk dat zodra Visma of Lab gaat minderen dat Rabo er dan weer vol in stapt. Lekker.

Gecopy-paste van de copy-pasters
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen