Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Copenhagen Sprint 1.WT3

Gepost door Pyama 
Pyama 22 juni 2025 11:18

Lidl: Pedersen/Vacek
Visma: Kooij
Alpecin: Dehairs/Del Grosso
RedBull: Meeus
Bahrein: Bauhaus
Cofidis: Fretin/Aniolkowski
Intermarche: Page
Jayco: Groenewegen
Arkea: Demare/Mozzato
Picnic: Lund

UNO X: Waerenskjold/Fredheim
Israel: Einhorn/Hofstetter
Tudor: Zijlaard
Total: Turgis/Jeanniere
Lotto: Viviani
Caja Rural: Leitao/Molenaar
Unibet: Bomboi
Burgos: Cavia
Solution Tech: Rajovic/Sbaragli
Polti: Lonardi/Penalver
Euskaltel: Abeasturi/Hennequin
Flanders: Vercouillie

Denemarken: Asgreen
De zwarte trui 22 juni 2025 11:36
De 3 geeft aan dat deze koers tot de kelder van de kelder van de WT kelder behoort?

Wiebes gaf de UCI een lekkere veeg uit de pan. Ongetwijfeld gericht aan dovemansoren helaas. De poen is binnen. Een koers zonder traditie mag gewoon zonder adelbrieven debuteren op WT niveau.
De zwarte trui 22 juni 2025 11:40
Haha Bora begint nu al met het straffen van Welsford! Hij mag niet starten, omdat ie naar Ineos gaat?

Hiermee fucked Bora ook de VSS in onbehoorlijke mate. SOS zal geen bilkje RB meer aan raken. Wat een misselijke streek.
Pyama 22 juni 2025 11:49
Ik denk eerder nog teveel last van zijn DNF in het Hageland. PCS was (en is nog steeds) behoorlijk verouderd. Sowieso... het is geen januari meer.

En Wiebes, wie neemt die serieus?
De zwarte trui 22 juni 2025 12:38
In de sturenkwestie neem ik de rensters serieus en niet een of ander UCI relikwie. Of het echt onveilig was weet ik niet. Het bovenop verkeerseilanden knallen neem ik de renners/rensters kwalijk en niet de organisatie omdat er geen fluitist zijn / haar leven vrijwillig in de waagschaal stelt.
De zwarte trui 22 juni 2025 12:41
Het Hageland zou idd kunnen. Lekker gravel uit je wonden peuteren. Maar he dat is het nieuwe wielrennen.

Meeus krijgt dus toestemming om uit de Suisse te vertrekken en lekker in deze koers te starten? Dat is toch wel opzienbarend. Gisteren al niet meer opgestart. Hij moet natuurlijk nog reizen. Maar zijn toch trieste praktijken.
Slimmerd 22 juni 2025 12:45
Helemaal eens, de UCI zou hier tegen moeten optreden.
Slimmerd 22 juni 2025 12:47
Volgend jaar al direct een stap omhoog. Het 3e niveau verdwijnt en deze koers komt gelijk met o.a. Itzulia.
En nog mooier UAE komt op gelijke hoogte met een koers als Paris-Nice.
Pyama 22 juni 2025 13:13
Omdat je de sturenkwestie niet noemde dacht ik dat je daar niet op doelde. Dat is natuurlijk bizar; maar Wiebes is daar een beetje laat mee om aan te kaarten. Ik dacht dat je doelde op de WT status van deze koers. De UCI wilt nou eenmaal iets in Denemarken en iets voor sprinters.

In dat bericht voor 2026 staat zoveel onzin dat je de UCI inderdaad niet meer serieus kan nemen. Ik solliciteer alvast naar de functie. Een WT met 'maar' 14 teams. Naast de Ronde van Groot-Duitsland komt er dan een grote ronde in de VS, iets in Colombia en wordt er flink gesaneerd in al die uitwisselbare Belgische koersjes. Uniformiteit in uitstraling van de WT-koersen qua parcours, media, veiligheid, jurybeslissingen; startlijsten week van tevoren gepubliceerd; complete tv-pakketten, streaming abonnement met GPS tracking en alle camerabeelden en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Cecchini 22 juni 2025 13:53
Ik mis de Ronde van Californië ook. Qua coverage fijn om ‘‘s avonds te kijken. Een mooie grote Ronde door Duitsland en Engeland (Yorkshire!) en inderdaad het mes in die vele Belgische koersjes. Soms ben ik het best eens met Pyama.
De zwarte trui 22 juni 2025 15:55
Puntje van de stoel. Nog 14 km! Hoole op kop met Plowright, Beullens en Casper Pedersen. 8 seconden. Gaan ze het redden!?
De zwarte trui 22 juni 2025 15:58
De Denen staan rijen dik te smullen van het spektakel. En ze krijgen waar voor hun geld. Een vette crash!
De zwarte trui 22 juni 2025 15:59
De zwarte trui 22 juni 2025 16:00
De zwarte trui 22 juni 2025 16:10
Haha die Belg wint ehm ook nog.
De zwarte trui 22 juni 2025 16:12
Welk team heeft de ballen om een procedure te starten tegen de UCI?

Anders kan die regel mooi door het putje. Want iedereen kan nu gewoon afstappen en de volgende dag ergens anders starten. Tenzij de Suisse organisatie toestemming heeft gegeven natuurlijk. Maar dit is een mooi precedent.
De zwarte trui 22 juni 2025 16:14
Dikke punten voor Cofidis met Renard op 2. Lund pas 5e.
Slimmerd 22 juni 2025 16:26
Al zou Suisse toestemming hebben gegeven, wat moet inderdaad, lijkt het mij een situatie die je al UCI niet moet willen.
Cyclad58 22 juni 2025 17:12
Heb je iets tegen Kooij? Nee toch? Ik heb wel moeite met de zege van Meeus. Hij was de beste en ik neem het hem niet kwalijk, maar het moet niet kunnen dat een fitte renner uit een ronde stapt om een dag later elders te rijden.
Enorm jammer dat de groep Hoole-Plowright het niet haalde.
Pyama 22 juni 2025 20:44
Ik kan me herinneren dat een van de prikbord-lievelingetjes dit een jaar of 2 geleden ook deed. Toen ik er iets van zei waren de meningen toch iets anders verdeeld. Ach ja, deze discussie komt om de zoveel tijd terug. Als we een klachtentopic over de UCI openen kan dit er ook wel bij.
De zwarte trui 22 juni 2025 21:29
Nee niks tegen Kooij. Mijn 'genieten toch' was sarcastisch bedoeld. Een sprintkoers, die dan zo'n onthoofde sprint krijgt. Wat een sof.
Cecchini 22 juni 2025 22:14
Op de Visma site waren ze weer erg trots hoe ze gereden hadden, en hoe mooi Kooij van voren werd gehouden. Ze zaten met zijn allen al een tijdje achterin, en de valpartij deed de rest. Een dikke helft van het peloton zat er voor. Reactie van Kooij bij valpartij typeerde hem weer, erg lethargisch.
Pyama 23 juni 2025 10:14
Ja die heb ik nog niet op een topsport mentaliteit kunnen betrappen. Cavendish kon nog weleens pislink zijn haha.
Cyclad58 23 juni 2025 12:20
Ja, dat kan ik wel beamen.
ton duk 23 juni 2025 14:34
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Op de Visma site waren ze weer erg trots....

Heb me al een tijdje afgemeld van de persberichten Visma en Pipo. Hemeltergend niveau !!!
Gr
De zwarte trui 23 juni 2025 14:41
Ik lees hier en daar dat de UCI om dit nieuwe icoon van de WT te promoten maar wat graag Meeus aan de start had. En dat Bora zo zielig was omdat ze wat blessures (zouden) hebben.

Maar hiermee komt in mijn ogen dan ook per direct een einde aan dat reglement. Puur vriendjespolitiek van organisator en UCI om hier wel / geen toestemming voor te geven. Geen objectieve grond.
Surplace op souplesse 23 juni 2025 15:37
Gewoon etappes ontnemen als een renner niet uitrijdt. Het is een harde sport. Of zou dat moeten zijn.

En dan in grote ronden ook de laatste twee weken geen enkele sprintetappe meer plannen. Het kan allemaal zo simpel zijn.

Misschien kunnen figuren als Merlier, Philipsen en Meeuws dan startsprintaantrekker worden in het veldrijden!
Pyama 23 juni 2025 16:02
Ja want met deze winnaar maak je goede sier!
Pyama 23 juni 2025 16:04
Heb je een klap van de molen gehad? De regel moet zijn dat je niet in een nieuwe koers mag starten als de koers waar je DNF was nog niet afgelopen is. Ga jij nou maar lekker met je Welsford vlag langs de kant staan in de Ronde van Slowakije.
ton duk 23 juni 2025 16:37
Pyama Schreef:
-------------------------------------------------------
> De regel moet
> zijn dat je niet in een nieuwe koers mag starten
> als de koers waar je DNF was nog niet afgelopen
> is.

Hoe simpel kan het idd zijn
Gr
Surplace op souplesse 23 juni 2025 17:18
Weinig visie. Bij een rattenplaag een ratje ontzeggen van twee verschillende kaasjes te eten zet niet zoveel zoden aan de dijk.
De zwarte trui 23 juni 2025 19:25
Tis een sprinter van het tweede plan, maar toch wel op de Champs gewonen. En in dit gemankeerde veld hoorde hij zeker bij 'toppers' achter Kooij en Mets. Of zouden ze liever Renard op de lijst gehad hebben?
betuweracer 25 juni 2025 13:11
Dikke streep door deze kulkoers. Tijd voor een flinke wielerrevolutie. Hamburg, Frankfurt, Copenhagen weg of flink op de schop. Al die surrogaat koersen in België raus. Giro naar augustus, Vuelta naar mei. En twee weken. Tour wordt een ronde van Europa over 3.5 weken met 5 rustdagen.

In alle koersen geen plek voor sprinters, sprintetappea en dus extra rustdagen.
Cyclad58 25 juni 2025 15:16
Nu klets je echt onzin. Er moet voor elk type renner wat zijn, ook op WT-niveau. Dus niet alle sprinterskoersen eruit. Je haalt toch ook niet alle bergen uit het parkoers van de Tour?
Bremen en Frankfurt, prima. Kopenhagen mag er van mij af, omdat het koers niets toevoegt. Maar om nu meteen alle sprintkoersen te elimineren slaat nergens op.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen