Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

112th Tour de France + Stage 1 » Lille Métropole › Lille Métropole (184.9km)

Gepost door Clavan 
Clavan 03 juli 2025 10:57

2024

Final GC after stage 21:

1 Tadej Pogacar UAE Team Emirates 83hr 38min 56sec
2 Jonas Vingegaard Team Visma | Lease a Bike @ 6min 17sec
3 Remco Evenepoel Soudal Quick-Step 9:18
4 Joao Almeida UAE Team Emirates 19:03
5 Mikel Landa Soudal Quick-Step 20:06
6 Adam Yates UAE Team Emirates 24:07
7 Carlos Rodriguez INEOS Grenadiers 25:04
8 Matteo Jorgenson Team Visma | Lease a Bike 26:34
9 Derek Gee Israel-Premier Tech 27:21
10 Santiago Buitrago Bahrain Victorious 29:03

The classification winners, from left: Remco Evenepoel (young rider), Richard Carapaz (mountains), Biniam Girmay (points), & Tadej Pogacar (GC)

Vorig jaar gunde van den Broek de zege en dus de gele trui aan Bardet in etappe 1

Philipsen won vorig jaar 3 etappes

Girmay won er ook 3

Vingegaard versloeg Pogacar in etappe 11 en heel even werd er gedacht dat er misschien nog een strijd was

Uiteindelijk won Pogacar gewoon 6 etappes en het AK

2025

[touretappe.nl]

De Tour de France start zaterdag in het noordwesten van Frankrijk. Sprintfinishes en punchy finales domineren de eerste week en in het verloop van de race staan er aankomsten op de Mont Ventoux en de Col de la Loze op de rol. Er zijn in totaal 44 tijdritkilometers, terwijl een venijnig kasseiklimmetje in Parijs de slotetappe tekent.

Grote kans dat een sprinter voor het eerst sinds 2020 (Kristoff, in Nice) weer eens de eerste gele trui aantrekt. Helemaal vlak is de openingsetappe weliswaar niet, maar met nog geen 1.000 hoogtemeters is dit toch echt wel een buitenkans voor de snelle mannen. Zeker omdat de laatste heuvel, de Zwarteberg, op een slordige 45 kilometer van de finish in Lille ligt.

De 2e etappe ziet er dan weer goed uit voor de puncheurs. Na een glooiende tot heuvelachtige aanloop ronden de renners in de laatste 10 kilometer twee klimmetjes – 900 meter à 10,8% en 800 meter à 7,9% – waarna de slotkilometer met een kleine 5% oploopt.

Het moet wel vreemd lopen wil de 3e etappe van de Tour van 2025 niet uitlopen op een massasprint. Van de eerste drie etappes is het, met 648 hoogtemeters, de vlakste. De enige hindernis stelt niet veel voor – 2,3 kilometer à 4,5% – en ligt ook nog eens ver van de streep.

In de 4e etappe fietsen de renners naar een uitdagende finale in Rouen en de 5e etappe wordt een overwegend vlakke tijdrit met start en finish in Caen. Vervolgens is de 6e etappe een afmattende heuvelrace met een punchy finish in Vire Normandie, waarna de 7e etappe van Saint Malo naar de steile Mûr de Bretagne gaat. Daar soleerde Van der Poel in 2021 op weergaloze wijze naar de gele trui.

2021. MvdP op de Mur de Bretagne

Etappe 8 wordt een rit van Saint-Méen-le-Grand naar Laval, terwijl de 9e etappe over sprintersvriendelijke wegen van Chinon naar Châteauroux voert. Daar vierde Cavendish in 2021 zijn 32e Touretappezege.

Omdat de Franse nationale feestdag quatorze juillet op maandag valt, is er dan geen rustdag. In plaats daarvan eindigt de ‘eerste week’ met een stevige klauterrit in de Auvergne. De 10e etappe finisht in Le Mont-Dore, een plaats omgeven door uitgedoofde vulkanen.

Week 2
Daags na de eerste rustdag is het woord vermoedelijk aan de sprinters. De 11e etappe start en finisht in Toulouse en is overwegend vlak. In de dagen erop is het bikkelen geblazen in het hooggebergte – meer precies, de Pyreneeën. De 12e etappe begint nog rustig, maar finisht dan wel bergop in skiresort Hautacam. De dag erop staat er een klimtijdrit naar de extreem steile landingsbaan van het vliegveld in wintersportdorp Peyragudes op de rol. De 14e etappe gaat vervolgens naar Superbagnères, in de bergen boven Bagnères-de-Luchon. Dit is een knoert van een rit met een slordige 5.000 hoogtemeters.

De 15e etappe brengt de renners naar Carcassonne, waar bij de laatste twee gelegenheden om de winst werd gesprint (Jasper Philipsen, 2022; Mark Cavendish, 2021). Een sprint is ook nu niet ondenkbaar, al zal het dan gaan tussen de types die niet terugdeinzen voor een klimmetje.

In 1981 lag in Carcassonne de finish van de TTT. TI Raleigh won deze 77 km vanuit Narbonne. In deze editie reden de teams voor bonus tijdwinst. Dat was maar goed ook want bv Kelme werd laatste op +14 minuten!

Week 3
Na de tweede rustdag trekken de renners door de Vaucluse voor een aankomst op de meest vermaarde berg van het departement, de Mont Ventoux. Daarmee is de 16e etappe een voorproefje voor de Alpen, die later in de slotweek op het menu staan. Eerst gaat de 17e etappe nog van Bollène naar Valence, en dan is het toch echt tijd voor twee beslissende slagen in het hooggebergte.

In de 18e etappe trekken de coureurs over de Col du Glandon en de Col de la Madeleine om dik 5.500 hoogtemeters later op de Col de la Loze te finishen. Op die monsterklim zakte Pogacar in 2023 door het ijs en sprak de memorabele woorden: I’m gone, I’m dead.

In etappe 19 trekken de coureurs naar La Plagne, waar Michael Boogerd in 2002 de mooiste zege uit zijn loopbaan boekte. Het kan bijna niet anders of de winnaar van de Tour van 2025 is bekend op de 17,1 kilometer lange klim met een gemiddelde stijging van 7,6%.

De 20e etappe wordt een relatief eenvoudige race van Nantua naar Pontarlier, waarna de Tour op zondag 27 juli eindigt met de 21e etappe. Dat is doorgaans een kans voor de sprinters, maar dit keer wordt de finale getekend door de Côte de la Butte Montmartre, een kasseiklim van 1,1 kilometer à 5,9%, met de top op 6,1 kilometer van de meet.

In 2001 won Erik Dekker in Pontarlier etappe 8 vanuit de grote ontsnapping. Het peloton eindigde op 35 minuten

Startlijst PCS
Nederland dus met 13 renners, 1 minder t.o.v. vorig jaar. Italie, Australie en Duitsland maken een sprong. Spanje kukelt met 5 rijders minder...

Voorbeschouwingen Wielerflits

Ook dit jaar weer een finish op Hautacam. In 1994 was de 1e maal. Hier Indurain, Virenque en latere etappe winnaar LeBlanc. Daarachter nog Zaina en Ugromov. Het Festina - Gewiss tijdperk

Dit jaar eindigt etappe 13 op Peyragudes. In de Tour als finish sinds 2012. Valverde won maar daarachter was het veel interessanter. Froome is sterker dan kopman Wiggins en laat dat duidelijk merken. In een podcast laatst vertelde Wiggins dat ze pas sinds kort hebben bijgelegd

Tourmalet, d'Aspin, Peyresourde en Luchon-Superbagneres de rit net zoals in 1986 en 1989

Lemond won de etappe in 1986. Zijn kopman en gele truidrager Hinault reedt hij op 4.40 minuten. Hinault behield de gele trui met 40 seconden om deze later in de Tour in de rit naar de Granon definitief over te dragen aan Lemond

In 1989 was de overwiining voor Robert Millar met een sprintje met Delgado bovenop de berg. Motet werd 3e. Hier reden ze nog samen. In de achtergrond verder op de berg reedt Fignon weg bij Lemond, die de gele trui droeg, en veroverde de trui met 7 seconden voorsprong. Uiteindelijk was leidde dit tot de climax in Parijs met de beroemde Itt waarin Lemond de Tour won met 8 seconden voorsprong

De Mount Ventoux was in 1951 voor de 1e keer onderdeel van de Tour de France. Hier op deze foto is Hugo Koblet die het pak aanvoert. Voor Geminiani en Lucien Lazarides

in 2023 werd Pogacar gekookt op de Col de la Loze.

De tour 2025 keert terug naar La Plagne. Waar Boogerd Nederland in extase bracht met zijn overwinning in 2002

Meer bekender voor de niet Nederlanders is de strijd op La Plagne in 1987 tussen Delgado en Roche.
"Ik had de trui in Villard-de-Lans [etappe 19, gewonnen door Delgado]. Maar Delgado pakte hem de volgende dag weer af op de top van L'Alpe d'Huez [etappe 20]. Ik was geen klimmer zoals hij. Tussen de afdaling van de Galibier en de voet van de Madeleine [etappe 21, de etappe waar we het over hebben] viel ik aan omdat hij geïsoleerd was. Ik passeerde hem en sloot me weer aan bij de groep voor me. Daarna beklom ik de Madeleine alleen. Delgado en zijn ploeggenoten haalden me weer in aan de voet van La Plagne. Ik dacht bij mezelf: 'Wat moet ik doen? Als ik bij hem blijf, maakt hij me af. Ik haal de top nooit.' Ik liet hem gaan en gaf 1'10", 1'15" toe.

"Maar hij vertrouwde zichzelf niet. En op 4 kilometer van de finish viel ik op topsnelheid aan. Ik gaf alles wat ik had. En ik kwam tot op een paar seconden van hem. Psychologisch gezien was dat mijn mooiste overwinning."

Na zijn titanenpoging om Delgado terug te brengen, stortte Roche aan de finish in en had zuurstof nodig. Hij werd naar het ziekenhuis gebracht, maar bleek in goede gezondheid te verkeren.

2 etappes later veroverde Roche de gele trui in een ITT. Naderhand zijn er geruchten dat Roche toch ietwat aan het toneelspelen was na de finish en zelfs knipoogde naar wat journalisten.

Stage 1 » Lille Métropole › Lille Métropole (184.9km)

Le Mont-Cassel is een bergje die vooral in de 4daagse van Duinkerken voorkomt. Zoals hier in 1981 met Jacques Bossis, Dominique Arnaud & Dominique Garde

In 2014 was de laatste keer dat er gefinisht werd in Lille. Danny van Poppel werd toen ook al 8e.

1 Marcel Kittel TEAM GIANT-SHIMANO 3hr 36min 39sec
2 Alexander Kristoff TEAM KATUSHA
3 Arnaud Demare FDJ.FR
4 Peter Sagan CANNONDALE
5 Bryan Coquard TEAM EUROPCAR
6 André Greipel LOTTO-BELISOL
7 Mark Renshaw OMEGA PHARMA-QUICK STEP
8 Danny Van Poppel TREK FACTORY RACING
9 Davide Cimolai LAMPRE - MERIDA
10 Daniel Oss BMC RACING TEAM

Lille was in 1960 voor het eerst de locatie voor het Grand-Depart van de Tour de France

Deze 1e rit Lille-Brussel werd gewonnen door Julien Schepers.

1994 was Lille voor het laatst het decor van het Grand-Depart

De proloog over 7,2 km werd gewonnen door Chris Boardman met een gemiddelde van 55,267 km/u. Indurain werd 2e op 15 seconden

De 1e rit van deze Tour, Lille-Armentieres is natuurlijk bekend geworden door de crash in volle sprint veroorzaakt door een fotograferende politieagent. Grootste slachtoffers van de crash waren Wilfried Nelissen en Lauren Jalabert. Het verhaal is dat Jalabert na deze rit sprinter af was en op vriendelijk verzoek van zijn vrouw een andere manier van koersen heeft gekozen. Met succes alhoewel dat mss ook wel met diverse medische hulpmiddelen tot stand is gekomen.
De zwarte trui 03 juli 2025 12:36
Mooie opener!

Veiligheidszone (wanneer gewoon echt tijd af klokken ipv alleen bij pech of valpartij zodat iedereen toch gedwongen wordt te blijven drummen) opgerekt van 3 km tot:

rit 1: Lille – Lille, +5km
rit 3: Valenciennes – Dunkerque, +5km
rit 4: Saint Méen-le-Grand – Laval, +5km
rit 9 : Chinon – Châteauroux, +5km
rit 15 : Muret – Carcassonne, +4km
rit 17 : Bollène – Valence, +5km
rit 21 : Mantes-la-Ville – Paris Champs-Élysées, +5km.

5* op toepassing in rit 1. Geel (de trui niet de kaart) Merlier, 15 man in de hekken, Mas naar huis.

PS Lille Métropole, dat is een grap toch?
Meneer 60% 03 juli 2025 14:15
Het verschuiven van de veilige zone van 3km naar 4 of 5 kilometer, zou dat de boel nou echt veiliger maken? Ik vraag het me echt af. Je verschuift toch alleen maar het probleem een beetje. Want ze moeten op dat punt, of het nu 3, 4 of 5 kilometer voor de finish is, wel vooral zitten. Bovendien kunnen ze in die laatste kilometers nog steeds tijd verliezen als ze achter een breukje zitten dat niet door een valtpartij is ontstaan. Dus ze moeten nog steeds opletten.

Mijn alternatief: geef elke renner in vlakke etappes gewoon 1 minuut marge. Die mogen ze kosteloos verliezen. Dan kunnen ze zelf besluiten of ze zich op een paar kilometer voor de finish terug laten zakken. Of dat ze dat al 10 kilometer voor de finish doen, met wat ploeggenoten, en dan lekker doorrijden. Hoeven ze ook niet te stressen over een klein breukje in het peloton. Lijkt mij veel veiliger.
ton duk 03 juli 2025 15:14
Met dit soort openingen stijgt mijn TdF-koorts toch wel
De mooiste Ronde vh Jaar!!
Gr
Surplace op souplesse 03 juli 2025 15:41
Vlakke etappes in de (eerste)Tour (-helft) fungeren momenteel als:
- Momenten waarop renners, die niet meedoen om de hoofdprijs in de ronde, een rit kunnen winnen.
- Verkapte rust- slash inrijdagen voor de renners die dat wel doen.
- Een scala van onvermijdelijke momenten waarop klassmentsrenners letterlijk uit de ronde kunnen vallen.

Dat samen genomen is het allemaal nogal onzinnig. Helemaal géén tijdsopname lijkt een redelijk alternatief en de enige enigszins goede argumenten daartegen maar zijn de kans op waaiers en de sport nodeloos ingewikkeld maken. Zelf blijf ik voorstander van de weg die de Vuelta is ingeslagen. Nauwelijks sprintritten (of zeker in het begin) is nauwelijks sprinters is nauwelijks gedoe. Dát en/of veel minder en kleinere teams.

Misschien moeten ze naar 50 km toe? Dan kunnen alle AK-clochards de rest van de nog wel even durende rit hun gang gaan in wat eigenlijk niet meer dan een reclamekaravaan voor de rest van de Tour is en zal er naar de aanloop van dat 50 km punt veel minder stress zijn. Grote kans ook dat door de klassementsbelangen er weinig spul vooraan over blijft en de slotfases bovendien een veel boeiender kijkspel worden.
cire 03 juli 2025 18:07
Wat is nu een minuut als je betrokken bent bij een valpartij. Dan verlies je al snel meer tijd. Zeker als je materiaalpech hebt.
Pyama 03 juli 2025 19:58
Ploegenpresentatie op de NOS stream met goed commentaar van Gabriel Melching. Iemand die duidelijk weet waar hij over praat. Wel een beetje Visma minded. Maar ontzetten veel beter dan Van den Berg en Dijkstra.

Duidelijk het verschil in karakter tussen Vingegaard en Pogacar op het podium.
Slimmerd 03 juli 2025 20:09
En wie is Grabriel Melching precies?
Pyama 03 juli 2025 20:48
lodjan 03 juli 2025 22:03
Van Poppel in het Rood-Wit-Zwart?
Pyama 04 juli 2025 10:16
Kampioen van Jemen geworden.
De zwarte trui 04 juli 2025 11:42
Code oranje in het openingsweekend volgens in de waaier. Gunstig voor het kijkplezier én mogelijke valpartijen in die eerste massasprint, want kleinere groep.
De zwarte trui 04 juli 2025 12:47
Groenewegen einde carrière, volgend jaar waarschijnlijk nog wat uitbollen bij de Tieten.
Cyclad58 04 juli 2025 13:19
Niet zo negatief, Unibet wil naar de Tour. Met een paar prima Franse renners is stap 1 gezet, stap 2 is Groenewegen . Er zal meer moeten gebeuren, maar de ambitie van het team is helder.
Dat Groenewegen bij Unibet zijn carrière na 2 of 3 jaar afsluit (mits het allemaal klopt) lijkt me helder. Elmar Reinders zal overigens wel meegaan.
Ik vind het zo gek nog niet. Dat het team een Franse licentie heeft en behoudt helpt ook.
Slimmerd 04 juli 2025 14:10
Groenewegen is natuurlijk geen 'extra' mbt een WildCard wat mij betreft. Leuke sprinter voor Hongarij en dergelijke koersen en daar wordt het wel tijd dat Unibet een nieuwe stap gaat maken.
De zwarte trui 04 juli 2025 16:13
Ze kunnen zo veel willen als er niet nog meer poen uit de zakken van verslaafde gokkers wordt gepakt dan gaat de Tour nooit lukken natuurlijk. Sprokkelen in de Sibiu tour achter de b-keus van Premier Tech.
Cyclad58 04 juli 2025 16:16
Ook jij snapt het niet. Groenewegen is wel een renner die een Tourstap dichterbij naakt gezien zijn historie. Is echt een topsprinter ge2weest en nog steeds te duchten. Wel eens dat er meer renners van naam bij moeten, maar dit is een goed begin.

Laten we zo zeggen: Groenewegen geeft meer kans op een Tourstart dan pakweg Florian Vermeersch, hoewel laatstgenoemde een veel beter coureur is. Naam, prestaties in het verleden en ambities voor nu: het telt allemaal mee en dat heeft Bas Tietema prima door.
Eindhovuh 04 juli 2025 16:42
Dit seizoen heeft hij nog geen echte WT races gereden. Beetje flauw om hem weg te zetten als een sprinter voor Hongarije. Won vorig jaar nog in de Tour.
Gaat dit jaar zeker weer paar keer dichtbij zijn.
El Chaba2 04 juli 2025 17:14
Slimmerd overdrijft wellicht een tikkeltje maar ook ik heb het idee dat het beste bij Groenwegen er nu wel een beetje af lijkt te zijn.
Hopelijk gaat hij in de Tour mijn ongelijk bewijzen, maar zo niet, dan zal het inderdaad nauwelijks (meer) een asset zijn voor de ambitie van Tietema om Tourdeelname te bewerkstelligen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/07/2025 17:16 door El Chaba2.
Pyama 04 juli 2025 17:17
En jij denkt dat ASO daar gevoelig voor is? Ze kunnen beter shoppen in de restjes van Arkea en Decathlon.

Voorlopig moeten ze opboksen tegen Q36.5 en Total Energies, er vanuit gaande dat Arkea stopt. Vanwege hun Franse licentie staan ze voorlopig op plek 24.
ton duk 04 juli 2025 17:46
Pyama Schreef:
-------------------------------------------------------
> En jij denkt dat ASO daar gevoelig voor is?

Is ASO gevoelig voor een 6voudig etappewinnaar ?
Is ASO gevoelig voor 5 ipv 4 Fransen bij TdT -tourploeg ?
We weten 't niet ...

Doorselecteren en dan is Groenewegen een orginele zet
De HOL-tak TdT heeft in 2025 in ieder geval geen stap voorwaarts gezet

Gr
Pyama 04 juli 2025 19:03
€€€ .

Wat breder: hoe zit het met het verbod op gokreclame in de diverse landen? Want ik moet altijd denken aan de oude Mr.Bookmaker ploeg die hierdoor om zeep werd geholpen.
De zwarte trui 04 juli 2025 21:29
Het schijnt gelukt te zijn; de topcoach keert terug in het peloton. Bizar hoelang dat geduurd heeft.
Pyama 04 juli 2025 21:46
De VRT geeft Sven Vanthourenhout een vakantiebaantje.
Pyama 04 juli 2025 21:49
Adri is nu even het gedrag van zijn zoon aan het goed praten. Jammer dat Karl niet kritisch is. Misschien volgende week als het 45 graden is in de Tour?
De zwarte trui 04 juli 2025 21:52
Zakdoekjes bij hand. Sammy gaat de diepte in met Rem o. De eerste klap die Evenepoel moet zien te overwinnen nog voor er een cm gefietst is!
ton duk 04 juli 2025 21:53
Welk gedrag ?
Gr
De zwarte trui 04 juli 2025 21:54
PATSER gedrag. grinning smiley
ton duk 04 juli 2025 22:14
En dan doelen ze op de auto's , horloges en nu de prive-jet ?
Gr
Tinuz 04 juli 2025 22:46
Beetje twijfelachtige zet van VDP - komt wat decadent over allemaal.
Ergerlijk zijn vooral die ecofascisten die nota bene vaak zelf de halve wereld rondvliegen maar lopen te jammeren dat VDP gebruik maakt van een privéjet. Dan zeg ik: vlieg er maar lekker mee in de rondte, maar ik verwacht daarbij wel klinkende resultaten in de koers.
nachtwacht 05 juli 2025 07:47
Eens, Groenewegen maakt de stap makkelijker, zo werkt het nu eenmaal.

Maar in de praktijk heeft Unibet er niets te zoeken. De ploeg stagneert, is maar net proconti waardig, met hooguit een renner of 3-4 die WT niveau benaderen. Groenewegen gaat daar niets aan veranderen. Standaard geval van een sprinter op leeftijd. Net wat minder durf waardoor goed positioneren en het wiel van je leadout volgen niet echt meer lukt.
Pyama 05 juli 2025 10:25
De manager van Van der Poel (is dat zijn vader?) had ook even moeten nadenken om een persbericht uit te geven over "een duurzame samenwerking". En dan die verklaring: ja, ik heb dit nodig om goed te presteren. Geen enkele afweging over het belang van het individu vs. het belang van de maatschappij.

Dit geldt verder natuurlijk voor alle mensen die vliegen.
Pyama 05 juli 2025 11:36
Pfoee... Evenepoel maakt weer vrienden met zijn teamgenoten, hoeveelste keer is dat nou? Denkt hij dat ze op deze manier all in gaan voor hem?
[www.hln.be]
De zwarte trui 05 juli 2025 11:59
Kopieer het even onder bronvermelding, je weet wel hoe WF haar site vult. Ik heb geen abo.
Pyama 05 juli 2025 12:10
Het zal straks wel elders gecopy-paste worden. Gezeur over de sterkte van zijn ploeg en gebrek aan goede transfers om hem te omringen. Dat hij sterke renners mist; dat hij graag de Schachmann van Itzulia wilt en niet die van Dauphine. Dat het niet alleen om Landa kan gaan. En nog een sneer naar de Arkea renners dat het niet de beste renners zijn maar dat ze bij Soudal kunnen opbloeien. Dat vind ik behoorlijk arrogant allemaal. Je kan het vinden maar dat zeg je niet buiten de ploeg.
Horsie is back 05 juli 2025 13:44
De poule-fase is zojuist begonnen, alhoewel sommigen liever willen spreken over de Poel-fase.
Jonas Vingegaard begint alvast met 3 seconden voorsprong, cumulatief over de TDF edities, die hij tezamen met Tadej Pogacar heeft gereden.
ton duk 05 juli 2025 14:28
Inmiddels in De Leiderstrui en zoals gewoonlijk lees en vertaal ik het artikel heel anders...zal wel weer aan mij liggen dus
Gr
Cecchini 05 juli 2025 16:08
Lenny Martinez is pijnlijk om aan te zien. Misschien ziek, maar volgens mij ook veel te licht.
ton duk 05 juli 2025 16:13
Slimmerd 05 juli 2025 16:20
Te licht kan ook een ziekte zijn
Slimmerd 05 juli 2025 16:54
DNF Bissegger

Bergtrui, na dag 1;
1. B. Thomas 2 (inclusief kolderieke val)
2. Vingegaard 1
Slimmerd 05 juli 2025 16:55
Bij de tussensprint wachten we nog altijd op de straf voor Philipsen, die in de aanloop over het gras ging en in de sprint z'n handen van het stuur haalde
Pyama 05 juli 2025 17:16
Pyama 05 juli 2025 17:18
Vooraan Vingegaard, Pogacar, Philipsen, Wellens, Girmay, Watson, Benoit.
Evenepoel/Merlier op 20 sec.
Pyama 05 juli 2025 17:19
/

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/07/2025 17:25 door Pyama.
Pyama 05 juli 2025 17:24
Groep van 36 met:
Pogacar Wellens
Vingegaard Benoit Jorgenson
Albanese Sweeny Van den Berg
Girmay
Watson
Stuyven
Barthe penhoet Russo
Philipsen Groves meurisse rickaert van der poel
Haller lienhard Trentin
Mezgec
Vauquelin
Mas cortina
Touze
BalleriniTeunissen
Turgis
Markl
Blackmore neilands
Waerenskjold Johannesen Fredheim

Op 18 sec Evenepoel en Roglic.
Pyama 05 juli 2025 17:29
Val Van den Berg en O’Connor vooraan.
Pyama 05 juli 2025 17:31
Wellens trekt de groep met Pogi in tweede positie. Teunissen zit er goed bij.
Pyama 05 juli 2025 17:33
UNO X trekt alle registers open.
Pyama 05 juli 2025 17:33
Alpecin gaat sprinten.
Pyama 05 juli 2025 17:34
Philipsen voor Girmay en Waerenskjold.
Pyama 05 juli 2025 17:34
Tweede groep op 38 sec!
Eindhovuh 05 juli 2025 17:40
Sprint etappe kan zowaar leuk zijn.
Zonde vd Berg zeg.
De zwarte trui 05 juli 2025 17:41
Mooi dat Vingegaard die waaier trekt, Groves met een fantastische stoppie, bij de crash van MvdB. Kaartje voor Girmay? In de sprint probeert ie ook langs het hek Philipsen te passeren.

Remco in de berm. UAE alleen met een beresterke Wellens vooraan. Al die microklimmers al mooi op achterstand gezet.

L. Martinez ziek?

Crazy publiek dat in de kant gaat zitten waar de renners bij echte waaiers op de kant zouden rijden...

Lekker begin. Grande casino.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/07/2025 17:42 door De zwarte trui.
De zwarte trui 05 juli 2025 17:45
Als Girmay zo blijft rijden kan Aike rustig ademhalen. Dikke punten.
Pyama 05 juli 2025 17:53
Evenepoel zal vloeken in de bus. Die Eekhoorn had dit natuurlijk dicht moeten rijden. Altijd Lampaert erbij moeten hebben voor dit soort situaties.
Mooi dat Mas vooraan zit smiling smiley. En die Franse weggetjes worden de komende dagen alleen maar smaller.
Cecchini 05 juli 2025 18:03
Het hele jaar op de berg zitten, en hier in etappe 1 Remco naar de gallemiezen gereden. Zou niet mogen.
Cecchini 05 juli 2025 18:04
Waar zat ie zelf dan. Toen hij het gras in reed, was de waaier al gemaakt. Gewoon niet opgelet.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/07/2025 18:05 door Cecchini.
Cecchini 05 juli 2025 18:08
Arensman, broertjes Yates e.a. al op grote achterstand.
Luijt 05 juli 2025 19:04
De Arend al meer dan 5 minuten aan z'n Hose. AK over en sluiten
Pyama 05 juli 2025 19:47
Als je mij wilt plagen met Evenepoel grapjes, ga gerust je gang. Als ik aan iemand een hekel heb is hij het wel. Hij zat zelf niet goed; maar dan heb je een ploegmaat nodig die zorgt dat je vooraan zit (ervaring van Lampaert bijv. of zo'n Pedersen) en een ploeg die je er heen rijdt waarbij je zelf ook helpt.

Overigens verwacht ik Evenepoel niet op niveau, dat is hij dit jaar bergop nog niet geweest en hij komt natuurlijk terug van een blessure. Ik heb niet gekeken maar die heeft waarschijnlijk nog minder koersdagen dan jouw vriend. Wat zit die trouwens krampachtig op zn fiets.
Cecchini 05 juli 2025 19:58
Was wel degene die vandaag verantwoordelijk was voor de waaier. Gek, als Vingegaard zwaar geblesseerd was (zoals vorig jaar, en in mindere mate dit jaar) dan wordt het niet vermeld als excuus voor het niet koersen , want zit hij alleen maar op de berg. Maar de blessure van Evenepoel wordt als excuus gebruikt voor het mindere rijden vandaag, terwijl hij 3 voorjaarsklassiekers heeft gereden alsmede Romandië en de Dauphine, en ook nog eens 2 kampioenschappen.
De zwarte trui 05 juli 2025 20:39
Schachmann blijft toch ook een vage gozert (als hij niet ziek is). Komt op 6'30 binnen nog achter Paret-Peintre.
De zwarte trui 05 juli 2025 20:50
Zowel Ganna als Bissegger; Hoofdblessure, hersenschuddingsprotocol. Opgave.

Kan dat protocol niet op de schop? Ze rijden allebei nog vol door, Idem Vingegaard eerder dit jaar.

Neem de tijd voor een gedegen onderzoek en breng de renner terug, desnoods in de auto, tot het peloton. Nu blijft het toch een gehaast gedoe. En wat was die jury motor nu aan het doen bij Ganna? Ik zie geen boete en hij dicht een gat van 2 minuten dus dit zal achter de auto geweest zijn.
De zwarte trui 05 juli 2025 23:17
Mooi item van Lampaert en Declercq langs de kant van de weg bij de eerste waaiervorming.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen