Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

112th Tour de France (2.UWT) Stage 2 » Lauwin-Planque › Boulogne-sur-Mer (209.1km)

Gepost door Clavan 
Clavan 06 juli 2025 12:02

Jasper Philipsen wins stage one. ASO photo

GC after stage 1:

GC leader: Jasper Philipsen (Alpecin-Deceuninck)
Mountains classification leader: Benjamin Thomas (Cofidis)
Points classification leader: Jasper Philipsen (Alpecin-Deceuninck)
Best young rider: Biniam Girmay (Intermarché-Wanty)
Teams classification leader: Tudor Pro Cycling
1 Jasper Philipsen Alpecin-Deceuninck 3hr 53min 1sec
2 Biniam Girmay Intermarché-Wanty @ 4sec
3 Søren Wærenskjold Uno-X Mobility 0:06
4 Anthony Turgis Team TotalEnergies 0:10
5 Matteo Trentin Tudor Pro Cycling Team s.t.
6 Clément Russo Groupama-FDJ s.t.
7 Paul Penhoët Groupama-FDJ s.t.
8 Matteo Jorgenson Team Visma | Lease a Bike s.t.
9 Marius Mayrhofer Tudor Pro Cycling Team s.t.
10 Sam Watson INEOS Grenadiers s.t.

Sagan was de laatste winnaar in Boulogne sur mer. in 2012
Slimmerd 06 juli 2025 12:21
Uitgestelde start wegens chaos in het startdorp, 12.30 uur zou de starttijd moeten zijn nu.

Het regent bovendien flink op het moment.
Slimmerd 06 juli 2025 12:57
Fedorov, Leknessund, Van Moer en Armirail zijn vandaag de vroege vluchters
De zwarte trui 06 juli 2025 12:59
Skjelmose met beenstukken? Bang voor een loei van Hoei
Pyama 06 juli 2025 13:06
3 regerende kampioenen voorop
De zwarte trui 06 juli 2025 13:12
Wanty met overmoed? Ze denken dat Girmay wel en Philipsen niet gaat meedoen in de eindsprint?
De zwarte trui 06 juli 2025 13:14
De UCI heeft ondertussen toch wel trek gekregen in olie dollars en gaat praten met 1 fietsen. Pluggen ziet zijn bonus aan de horizon.
Pyama 06 juli 2025 13:20
Girmay had vooraf deze rit aangekruist inderdaad.
De zwarte trui 06 juli 2025 13:22
Sissy Simmons met zijn meisjesharen ook! eye popping smiley
Pyama 06 juli 2025 13:23
Zou het eens tegen ‘m zeggen als hij voor je staat.
De zwarte trui 06 juli 2025 13:49
Haha, zo'n mini wielrenner met armen als stokjes. Ik zal het niet in the USA doen, want hij zal wel een gun hebben als redneck.
Horsie is back 06 juli 2025 15:16
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> De UCI heeft ondertussen toch wel trek gekregen in olie dollars en gaat praten met 1 fietsen. Pluggen ziet zijn bonus aan de horizon.

Naar verluidt gaat de UCI zelfs ketonic.
De zwarte trui 06 juli 2025 15:33
Het is nog niet de Tour van de Lenny's, Eetvelt crashed.

Trine, de manager van, gooit even een bom voor de Tour. Worden interessante contractbesprekingen.
De zwarte trui 06 juli 2025 16:28
Milan gooit zijn frustraties eruit. Girmay is de zondebok.
ton duk 06 juli 2025 16:39
Jammer dat het waarom niet in beeld was
Gr
De zwarte trui 06 juli 2025 17:39
Poel met zijn gerollebol. Dan weten we het wel.
ton duk 06 juli 2025 17:41
YESSSS, mijn Tour is alweer geslaagd!!!
Gr
predator 06 juli 2025 17:44
De zwarte trui 06 juli 2025 17:44
Beetje overmoedig toch? Daar doet de pech? die hij had niks aan af.
De zwarte trui 06 juli 2025 17:59
Campenaerts legt nog even zijn vinger op een zere plek. Misschien hadden we wel wat meer gehoopt met Wout. Een halve klim naast Wellens op 30 km van de meet dat was het.

Zoals zo vaak de enige 75 kg man bij de eersten, MvdP.
Eindhovuh 06 juli 2025 18:16
Van der Poel is echt zo’n fenomeen. Gezegend dat we daar naar mogen kijken. De enige renner die Pogacar met enige regelmaat klopt.
Horsie is back 06 juli 2025 19:16
De zwarte trui Schreef:

> Zoals zo vaak de enige 75 kg man bij de eersten, MvdP.

Behalve als Jasper meesprint natuurlijk. grinning smiley
En wat te zeggen van Jonathan Milan met zijn 87 kg.
In zijn betere jaren kwam ook Wout van Aert wel eens langszij.

Bij kortdurende inspanningen hoeft gewicht nog niet zo'n grote invloed te hebben.
De twee beste kilometerrijders ter wereld wegen gemiddeld zeg 95 kg en doen dat toch echt vanuit stilstand.
Filippo Ganna zou met 97 kg geen wereldkampioen op de individuele achtervolging meer worden.
Andere Peter 06 juli 2025 19:24
Wat een prachtige generatie toppers is dit toch. Bijna overal waar het kan, meten ze zich met elkaar. Van der Poel magnifiek en net als een paar keer in de Dauphiné met de top-3 klassementsrenners mee. Parcoursen waar toppers van verschillende disiplines zich met elkaar willen meten, zijn fijne parcoursen.

De initiatiefrijke rol van Vingegaard belooft wel iets. Hij lijkt te beseffen dat Pogacar in principe beter is. Maar dat ze hem constant onder druk moeten houden in de hoop dat Pogavcar ooit ergens zwakte toont.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/07/2025 19:32 door Andere Peter.
Slimmerd 06 juli 2025 19:25
Een fenomeen zou al wel meer dan 2 Tourritjes hebben gewonnen
Pyama 06 juli 2025 19:48
Een fenomeen zou bergop ook met Pogacar strijden. En natuurlijk niet in een privejet vliegen.
ton duk 06 juli 2025 19:57
Eindhovuh Schreef:
> Van der Poel is echt zo’n fenomeen.

Gelukkig hebben we ook hier op het prikbalkon de heren Waldorf en Stadtler die dit ff wat anders zien...
Gr
Cyclad58 06 juli 2025 19:57
Toch heeft Eindhovuh gelijk. MvdP is een fenomeen. Pogacar is echter de beste renner van de wereld , dat staat wel buiten kijf. Inderdaad is Mathieu de enige die hem regelmatig klopt. Dat zegt genoeg.
Horsie is back 06 juli 2025 20:06
Cyclad58 Schreef:
> Toch heeft Eindhovuh gelijk. MvdP is een fenomeen.
> Pogacar is echter de beste renner van de wereld, dat staat wel buiten kijf. Inderdaad is Mathieu de enige die hem regelmatig klopt. Dat zegt genoeg.

De echte sprinters roepen nu in koor: "How about us?"
Het is matuurlijk wel zo, dat op niet sprintersetappe's Mathieu van der Poel ene Pogi nog wel eens klopt. Zolang het maar niet te lang bergop gaat.
Pyama 06 juli 2025 20:09

"en dat betekent dat ik keuzes moet maken die mijn tijd, gezondheid en rust beschermen."

WALGELIJK MANNETJE
Tinuz 06 juli 2025 20:13
De zwarte trui Schreef:
> Sissy Simmons met zijn meisjesharen ook! eye popping smiley

Wat een bekrompen opmerking. Ik neem aan dat jij de tijd van Theunisse, Neil Stephens en Robert Millar bewust heb meegemaakt, en dan met zo'n opmerking voor de dag komen.

Wel benieuwd wat het precies doet met de aerodynamica trouwens.
Tinuz 06 juli 2025 20:13
Van mij heeft VDP vandaag een verse strook airmiles verdiend in elk geval. We're flying hiiigghh ! !
Horsie is back 06 juli 2025 20:23
Mathieu van der Poel is natuurlijk het grootste fenomeen in de wielersport, op snelle Harrie na met zijn dikke benen (volgens AI, 75cm, not).

Het gebruik van het begrip fenomeen bij mensen doet mij ietwat vreemd aan.
Fenomeen staat immers voor verschijnsel, een observeervare (relevante) gebeurtenis in welk vakgebied ook.

Mathieu voldoet hieraan door de bijzondere manier van aanvallend koersen en daarbij ook nog eens uitzonderlijk succesvol te zijn bij de door hem gekozen doelen.
De zwarte trui 06 juli 2025 20:31
Hahaha, aan een ieder. Neem de dingen eens met een korreltje zout. Ik zie 2 gasten vandaag met beenstukken. Dat is best opvallend, zeker als de voorspelling ook nog eens aangeeft dat je binnen een uurtje in de zon rijdt. Dus ik draai de stoere look van Simmons om en maak er wat anders van. Maar hiermee strijk ik blijkbaar tegen de (lange?) haren van enkele prikkers in. Ik heb de NOS niet geluisterd maar Lamain zal hier toch ook wel wat over gezegd hebben!?
De zwarte trui 06 juli 2025 20:36
Het is al weer bijgelegd Ton. [www.wielerflits.nl]

Morgen zullen we wel zien of dat echt zo is.
De zwarte trui 06 juli 2025 20:38
Kopman Biniam Girmay kon namelijk niet meedoen in de finale, nadat hij in de slotfase zijn knie stootte tegen zijn stuur. “We maken ons zorgen over die knie. Dat is nu onze prioriteit”, vertelde ploegleider Aike Visbeek
Eindhovuh 06 juli 2025 20:52
En ook nog een Nederlander!
Eindhovuh 06 juli 2025 21:07
Eens.
Iemand wint 8 monumenten, wereldtitel(s), AGR, etc.
En dan begin je over 2 touretappes waardoor hij geen fenomeen is.
Ok, pathetisch maar het mag.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/07/2025 21:07 door Eindhovuh.
De zwarte trui 06 juli 2025 22:01
Kijk hem lachen! grinning smiley
Horsie is back 06 juli 2025 22:21
De zwarte trui Schreef:
> Kijk hem lachen! grinning smiley

Eight miles high, and when you touch down
You'll find that it's stranger than known
Luijt 06 juli 2025 22:24
Wat een weelde dat wij VDP hebben. De grootste Nederlandse wielrenner ooit. Die grimas op zn gezicht en die machtige been- en armspieren tijdens die sprint, zo mooi in beeld gebracht ook.
Luijt 06 juli 2025 22:34
Fenomenaal, die gast.
Tinuz 06 juli 2025 22:48
Wapperende manen. Dansende haren.
De dames rijden volgens mij altijd met aangelijnde haren, bedenk ik me. Qua Aerodynamica zal Simmons zichzelf wat tekort doen, vermoed ik, maar geestelijk zal hij er wellicht weer een voordeeltje uit weten te putten.
Horsie is back 06 juli 2025 23:18
Een jongen wil een handtekening van het fenomeen en laat uit zenuwen zijn album vallen. Het fenomeen loopt daarna gewoon door. Hij had ook geen superdag. cool smiley
ton duk 06 juli 2025 23:26
Luijt Schreef:
> en die machtige armspieren

Die zijn vooral om zijn 2 horloges te tonen
Gr
ton duk 06 juli 2025 23:31
Gelukkig zien we tijdens interview PaPoel dat het ook voor dat menneke is goed gekomen
Gr
Horsie is back 06 juli 2025 23:37
ton duk Schreef:
> Gelukkig zien we tijdens interview PaPoel dat het ook voor dat menneke is goed gekomen
> Gr

Had al zo'n gut feeling. Was even weg en zag alleen het laatste deel van het interview.
Andere Peter 07 juli 2025 00:04
Ik vind de reacties van Slimmerd en Pyama wel erg zuinig. Er wordt door Eindhovuh niet gezegd dat de Tourrenner Van der Poel een fenomeen is. En een fenomeen is niet per se foutloos of onklopbaar. Elk Tourpeloton kende meer dan één fenomeen.

Pogacar is de grootste renner van deze generatie. En misschien wek de grootste ooit.
Andere Peter 07 juli 2025 00:19
Hij zal bij Greta Thunberg niet meer op visite mogen komen.

Overigens is dat Antwerpse bedrijf gewoon een sponsor van Van der Poel. Hij is er ambassadeur van en hij daarvoor zal best wel eens belastingvriendelijk een gratis vluchtje krijgen. Ik snap wel dat Vander Poel en dat bedrijf elkaar perfect aanvullen. Ik kan mij sympathiekere ambassadeurschappen en voorstellen, maar om dan van walgelijk te gaan spreken...

Link naar de sponsor

Overigens kan het wel een leuk woke topic zijn: welke sponsoren (zowel ploegsponsoren als privé-sponsoren) vind je wel/niet door de beugel kunnen? De maatschappelijke norm daarin verschuift wel. Ooit waren alcohol- en sigarettenreclames rond de sport normaal. In de toekomst zal er ook wel een beweging tegen extreem suikerhoudende dranken komen.
Andere Peter 07 juli 2025 02:10
Het is een beetje als de burgemeester van Tours die op de stelling dat Merckx een fenomeneen was, meesmuilend reageert. Tenslotte verloor Merckx tweederde van zijn koersen. En hij won nooit Parijs-Tours!
De zwarte trui 07 juli 2025 08:39
Meneer 60% 07 juli 2025 09:57
Tuurlijk is Van der Poel wel een fenomeen. De discussie überhaupt voeren is eigenlijk onzinnig. Zeker in combinatie met zijn erelijst in het veldrijden en het mountainbiken. De erelijst, maar ook de manier waarop. Of je nu fan bent of niet, dit is een renner waar we/ze over 50 jaar nog over praten.

Sagan was toch ook een fenomeen? Misschien wel de beste renner van de jaren '10. Toch won hij uiteindelijk maar twee monumenten. Zo kun je altijd wel een iets zwakkere plek op iemand erelijst vinden.
De zwarte trui 07 juli 2025 13:33
Hij moet oppassen dat zijn haar niet in het wiel komt. grinning smiley K. Kroon.
Cecchini 07 juli 2025 16:51
Of tegen steun vanuit Islamitische landen waar rechten voor vrouwen en homosexuelen ernstig zijn ingeperkt
Andere Peter 07 juli 2025 18:00
Hmm, inderdaad. Maar dan heeft Israël-PT ook wat uit te leggen...
De zwarte trui 07 juli 2025 18:03
Ineos Total komt ook met stip omhoog.
Cecchini 07 juli 2025 18:52
Maar MVDP is hier in de ogen van Pyama de echte “ Nazi “ .

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/07/2025 20:11 door Cecchini.
ton duk 07 juli 2025 19:11
Bietje minder mag wel
Gr
Cecchini 07 juli 2025 20:13
Ik heb het dan maar tussen haakjes gezet, om de slechtverstaanders niet te shockeren.
ton duk 07 juli 2025 21:29
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen