Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

112th Tour de France (2.UWT) Stage 8 » Saint-Méen-le-Grand › Laval (Espace Mayenne) (171.4km)

Gepost door Cecchini 
Cecchini 12 juli 2025 12:22

Klassement na etappe 7
1. Tadej Pogacar (Slo)
2. Remco Evenepoel (Bel) + 0.54
3. Kévin Vauquelin (Fra) + 1.11
4. Jonas Vingegaard (Den) + 1.17
5. Mathieu van der Poel (Ned) + 1.29
6. Matteo Jorgenson (VS) + 1.34
7. Oscar Onley (Gcool smiley + 2.49
8. Florian Lipowitz (Dui) + 3.02
9. Primoz Roglic (Slo) + 3.06
10. Mattias Skjelmose (Den) + 3.43

De zwarte trui 12 juli 2025 12:43
Haha zelfs op de finishfoto zit die bleekscheet achterom te koekeloeren. grinning smiley
De zwarte trui 12 juli 2025 13:31
De zwarte trui 12 juli 2025 13:59
Poel veegt zijn reet af aan het groen. Hij rijdt liever op kop voor Groves.

“Zoals ik vooraf al gezegd heb: dat was geen doel”, tekent Sporza op uit zijn mond.
ton duk 12 juli 2025 14:02
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> “Zoals ik vooraf al gezegd heb: dat was geen
> doel”,

en houdt zodoende de afstapachterdeur open ...
Gr
ton duk 12 juli 2025 15:32
Tim Naberman scoort zijn 1e punt in het puntenklassement TdF
Gr
Pyama 12 juli 2025 16:21
Haha nee dat was een verzinsel van bepaalde websites.
Cecchini 12 juli 2025 17:18
Milan oppermachtig. Wout van Aert knap 2e.
Pyama 12 juli 2025 17:20
De lijn van het jaar wordt voortgezet. Milan de sterkste, Merlier de snelste.
En wat zien we nou: Coquard in de top 10. Let u op: Jonas Rickaert en Roxane Kneteman.
ton duk 12 juli 2025 17:29
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
. Wout van Aert knap 2e.

Waar hij ook hoort...

De Lie 5e , goed en PiPo scoort weer op 6 met Lund
Gr
Pyama 12 juli 2025 17:29
Ligt het trouwens aan mij of zitten Renaat en José dit jaar veel minder op 1 lijn dan normaal? Tot aan het zeurderige discussies. Renaat is sowieso het hele jaar nog niet in vorm. Beetje dommig, gaat in d elaatste 5 km nog hele verhalen vertellen ipv bij de koers te blijven. Of bijv alle sprinters opnoemen. Daar heb je 150 km de tijd voor gehad. Weet bijv nu net niet dat dit de eerste Italiaanse zege sinds Nibali is terwijl het daar al heel de Tour over gaat. En dan heb ik het nog niet over de focus op “Remco” en de suffe interviews. Ik was bij Eurosport altijd wel gecharmeerd van Andries Lamain en met Boogerd erbij heeft (had) de NoS eindelijk eens een goed duo.
Cecchini 12 juli 2025 17:46
Nou Pyama we zijn het eindelijk eens. Maar ik blijf een zwak houden voor Jose de Cauwer
Pyama 12 juli 2025 18:03
Jose uiteraard (en zeker nu) maar op een of andere manier vlot het niet met Renaat. Ook al de discussie steeds weer op nieuw over Almeida en GC. Nu ben ik ook zeker geen fan van Karl. Pas hadden ze bij een kleiner koersje nog iemand anders (nee niet Ruben van Gucht of Chris vd Goor).
Surplace op souplesse 12 juli 2025 18:29
Hoeveel leveren die Touretappes eigenlijk op? (Wellicht langsgekomen, dan gemist)
Pyama 12 juli 2025 19:01
210, staat er achter bij PCS. En als je dan weet dat Wanty, Astana en Picnic op amper 800 punten van elkaar staan… morgen pakt Astana er weer 300 zonder wijzigingen aldaar, Picnic scoort hier lekker door, Cofidis en Girmay zijn aan zet.
Cecchini 12 juli 2025 19:02
Wout scoort ook weer punten voor het UCI klassement. Daar hoor je Pyama niet over.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/07/2025 19:02 door Cecchini.
Pyama 12 juli 2025 19:35
Uhm is dat belangrijk dat voor Visma? Voor de ploegen in de top 10/15 doet dat er toch helemaal niet toe? Ik zou me eerder afvragen wat Trine hier van vindt.
De zwarte trui 12 juli 2025 21:14
Milan wordt de hand boven het hoofd gehouden. De beuk naar MvdP mag niet, maar ipv een kaart krijgt ie 10 punten aftrek. Blijkbaar moet er keihard gevallen worden.
Cecchini 13 juli 2025 01:40
Ik dacht dat je als punten fetisjist van alle teams de scores bijhield.
Slimmerd 13 juli 2025 09:15
Tsja, de kamikaze actie van Groves op een rotonde blijft zelfs volledig onbestraft
De zwarte trui 13 juli 2025 10:36
Precies, rijdt Milan daar het hek in dan wordt het een kaart en dsq voor Groves. Dat is het nare én het incompetente van deze beslissingen. De renners weten dit ook en blijven daarom risico's nemen. Gewoon strak de regels aan jaar toepassen, de nodige rode kaarten uitdelen dan gaan renners hun gedrag echt wel aanpassen.
Cyclad58 13 juli 2025 10:41
Wat je gisteren ook zag is dat Danny van Poppel, die al geel heeft, inhield in de sprint om niet het risico te lopen op nog een gele kaart.
Zolang er inconsequent mee wordt omgesprongen gaat deze maatregel ook weinig helpen vrees ik.
Andere Peter 13 juli 2025 11:40
Tav die gele kaarten: ik geloof wel dat dit een stap in de goede richting is. Maar de uitwerking is nog niet compleet. Misschien moet je meer kleine overtredingen bestraffen. Er wordt nu gedacht aan 2x geel is rood. Beter is te denken aan: na 5 gele kaarten (in meerdere wedstrijden, je laat ze bv een jaar staan) krijg je een schorsing. Daar gaat een langduriger preventief effect vanuit. Daarbij stel ik mij wel voor dat er veel vaker een kaart wordt uitgedeeld.

Ploegen zouden dat meewegen bij hun teamselectie. Een pion in de trein die al op 3 of 4 staat, haalt wellicht de Tourselectie niet. Dat betekent dat zo'n renner het al in zijn hoofd heeft als hij 2 maanden voor de Tour op 1 of 2 staat. Clean sprinten wordt dan onderdeel van je martkwaarde.

Uitspraak niet direct na de koers. Maar bv de volgende ochtend. Ze krijgen ook meer te beoordelen. En haal de emotie eruit.

En inderdaad, het voelt rechtvaardiger als het om de actie gaan en minder om de vraag of er een val wordt veroorzaakt. Qua veiligheidsdoel snap ik het echter wel om een actie eerder te bestraffen wanneer er een val aan verbonden is. Uiteindelijk wil je renners die valvermijdende keuzes maken.

In Laval werd opnieuw gefinished in een flauwe bocht. Naast het veiligheidsaspect vind ik dat ook gewoon lelijk. Ik houd van ''het laatste rechte einde''. En de arge;oze tv-kijker (99,9%) heeft echt de laatste kilometer niet bestudeerd. Die weet dus helemaal niet dat er ook een spel is om bv de concurrentie te dwingen buitenom te komen. Flauwe bochten in de laatste 300m zijn een belediging van de kijker. Misschien is ASO gevoeliger voor die gedachte.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/07/2025 11:42 door Andere Peter.
Surplace op souplesse 13 juli 2025 13:18
Misschien moeten ze eens beginnen die oubollige jury met dieprood de koers uit te trappen. Een parodie op begeleiden/handhaving is het.

Probeer de namen te vinden en stuit op deze (helaas niet bedoeld) hilarische introductie van Cyclingnews: "The eagle-eyed jury, made up of seven UCI-appointed officials from Belgium, France, Spain, Italy, and New Zealand, can spot a sticky bottle or a rider illegally littering from a mile off."

The blind sighted jury, unable to rub the poo out of their eyes ... wouldn't spot a kung-fu kick to another rider on the finish line waren passender omschrijvingen geweest.

De namen vind ik niet zo snel. Rondeboek? In elk geval blijven die figuren schimmige schaduwen achter de coulissen. Ben niet van de publieke schandpaling, maar gewoon eens beginnen net zoals bij de VAR er een camera op te zetten en de namen aan het begin van de etappe communiceren is misschien een begin om er bjj die lieden wat minder vrijblijvende aankuthobby van te maken.

En als, niet geheel ondenkbaar, blijkt dat ze er idd gewoon geen reet van begrijpen en enkel handelen naar het gevolg, een cursus internationele jury in het leven roepen die ipv in een beslissauna in Frankrijk gewoon oordelen vanuit het hoofdkantoor van de UCI.

Ik verwacht dat we zulke veranderingen wel rond 2090 mogen verwachten.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/07/2025 13:19 door Surplace op souplesse.
El Chaba2 13 juli 2025 13:28
Dat is nog vrij optimistisch, ik denk namelijk nooit.
El Chaba2 13 juli 2025 13:32
Er zit zeker wat in jouw idee thumbs up, maar (ook hier) denk je dan: gaan ze daar überhaupt opkomen en het ook nog eens uitvoeren?
Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, zeg ik dan nee. winking smiley
Andere Peter 13 juli 2025 13:40
Mwoah, er beweegt wel iets. Als je een historisch perspectief neemt. Maar akkoord dat het allemaal te traag gaat.

Tav UCI die machteloos staat tov ASO dat aankomsten in flauwe bochten blijft leggen... Zou de UCI punten kunnen afnemen voor de renners die op zo'n aankomst punten scoren? Dat Milan, Van Aert en Groves etc dus geen punten scoren? Gewoon zeggen: geen reglementaire aankomst, dus geen winnaar en dus geen punten.

Ik snap wel dat Milan etappewinnaar blijft en dat die commerciële waarde nauwelijks minder wordt. Maar het houdt de aandacht warm en de discussie levend. Om de ploegen blij tre houden zou ASO op termijn dan toch misschien meer letten op wat UCI acceptabel vondt. De eerste keer is het alleen rel ASO-UCI hoor.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/07/2025 13:42 door Andere Peter.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen