Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Rustdag perikelen - Wie wint de Tour?

Gepost door lodjan 
lodjan 15 juli 2025 10:48
Peiling
Wie wint de Tour?
Deze peiling is verlopen. Stemmen is niet langer mogelijk.
Er zijn 25 stemmen ontvangen.
Pogacar 13

52%
Vingegaard 11

44%
Evenepoel 0

0%
Healy 0

0%
Roglic 0

0%
Jorgenson 0

0%
Lipowitz 0

0%
Onley 0

0%
Gall 0

0%
iemand anders, namelijk: 1

4%

Voor al uw rustdag mijmeringen. Wie wint de Tour?
Andere Peter 15 juli 2025 12:21
Pogacar en Vingegaard zijn bezig aan het vervolmaken van het lustrum waarop ze samen de 1e twee plaatsen bezetten. Ongekend. Geen duo kwam daar ook maar bij in de buurt.

En er is toch wel een aardige kans dat het podium exact hetzelfde is als vorig jaar. Dat gebeurde wel eerder:

1978 + 1979:
1. Hinault
2. Zoetemelk
3. Agostinho

2000 + 2001, maar dus eigenlijk miet:
1. Armstrong
2. Ullrich
3. Beloki
ton duk 15 juli 2025 12:39
Over het fenomeen MvdP is terecht meer dan genoeg gezegd. Wel benieuwd wat ie in deel 2 TdF nog laat zien...

Arensman : was en ben benieuwd naar zijn week 3. Zijn rijden gisteren was zeer hoopvol

Groenewegen: matig, zeer matig
Reinders: vergeefse moeite dus

FvdB: ruim onder de Zwitserse verwachting . Ziekjes blijkbaar en vanaf nu zichtbaar knechten voor Onley

MvdB : geen enkele keer de lead-out kunnen doen voor zijn afwezige sprinter

vPoppel : 5e ..verder een gele kaart en een Meeus die niet levert

Naberman: Mastermind in de grote puntenjacht PiPo's

Bol en Teunissen: ten onder aan seizoensplanning en puntenjacht Astana ?

Eenkhoorn : matig in 1e etappe . Daarna vaak in beeld bij Evenepoel en voor Merlier

Gr

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/07/2025 12:41 door ton duk.
Slimmerd 15 juli 2025 12:45
Een Meeus die niet levert, heeft 1x mee kunnen sprinten na een zware val en liet al die Nederlandse nobobies al fluitend achter zich

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/07/2025 12:47 door Slimmerd.
Tinuz 15 juli 2025 12:47
Met name het wegvallen van Almeida doet zowaar mijn prognose naar Vingegaard kantelen. Ook omdat je weet dat Plugge bereid is every trick in the book toe te passen.
lodjan 15 juli 2025 13:13
Uwes voorlopige evaluatie betreffende Mick en Roel?
Eqquipo 15 juli 2025 13:22
De huidige stand in het AK door de verrassend matige tijdrit van Vinegaard en het beeld van de langere slotklimmen in de Dauphiné,, geven weinig aanleiding om nog op een spannend Tourverloop te mogen hopen.

Donderdag controleert EF en gaat Pogacar los op de Hautacam om het de dag erop in de klimtijdrit nog wat te accentueren. Dan ligt het verschil al rond de 2,5 minuut tussen Jonas en Tadej.
De zaterdagrit biedt wel kansen voor het sterkere Visma om UAE en Pogacar onder druk te zetten. Maar 2,5 minuut is al veel.

Hopelijk zit ik er dik naast (en dan niet doordat Pogacar net als enkele ploeggenoten ook ziek wordt) en houdt Vingegaard het wiel van Pogacar donderdag.
ton duk 15 juli 2025 15:43
vDijke: Roglic is nog niet gevallen

VanSintmaartensdijk : hoe spreken ze dat uit in Frankrijk ?Altijd wel in de buurt van Girmay of bij de auto, dus de ideale knecht

Gr
predator 15 juli 2025 17:28
Ziekte kan nog een cruciale factor gaan worden. Verder hoop ik dat een Oakley ergens nog kan knallen.
Cyclad58 15 juli 2025 19:43
Ik houd het internationaal.

Opvallend goed: Van der Poel, Merlier, Healy, Vauquenard, Wellens

Opvallend slecht: Groenewegen, Demare, Sivakov (ziekjes), Astana (lijkt het kruit al te hebben verschoten voor de Tour)

Als ploeg bevalt EF me zeer. Jammer dat Marijn van den Berg door die val niet kon tonen wat hij in huis heeft.
Cyclad58 15 juli 2025 19:45
Ziekte kan altijd een factor worden, maar gelukkig lijkt dat niet zo'n loterij als in de jaren hiervoor (Covid). Eigenlijk is alleen Jasper de Buijst ziek afgestapt. De overige afstappers door valpartijen.
Cyclad58 15 juli 2025 19:52
Ik vind Eenkhoorn prima rijden.
Mick van Dijke reed de 1e 2 dagen sterk, daarna niet meer gezien. MvdB mag je niets verwijten. Zware val, dan houdt het op.
Wat de rest betreft: volledig mee eens. Opvallend dat FvdB gisteren als 1e moest lossen bij de kopgroep. Dat is niet okay.

Oh ja: Naberman en Van Sintmaartensdijk rijden precies volgens verwachting, want ik verwacht van hen niets. Uitrijden zou al knap zijn.
ton duk 15 juli 2025 21:33
ton duk Schreef
>
> VanSintmaartensdijk : hoe spreken ze dat uit in
> Frankrijk ?

Haha, De Avondetappe leest hiermee
Gr
Koppizoektwachtwoord 15 juli 2025 23:28
Vauquelin heet ie winking smiley

Vergeleken met Het Fenomeen staat iedereen in zijn schaduw deze eerste tien dagen. 't Was (bijna) alle dagen feest (stiekem vast ook in Huize Pyama, hij speelt hier met verve de rol van notoire Hollandhater (niet happen mensen!) maar als de wielerliefhebber die hij toch moet zijn, zat hij waarschijnlijk af en toe ook op 't puntje van z'n stoel tegen het scherm te schreeuwen).

Ook verrassend: Vingegaard verliest als enige niks op Pogacar qua explosiviteit. Hoop dat die tweestrijd zich voortzet.
Onley bevestigt z'n Zwitserlandvorm.
Tobias Halland Johannessen kan zomaar vijfde worden. Of zelfs vierde. Net als Gall of Lipowitz.
Pyama 16 juli 2025 00:14
Ja dat Unibet kan echt wel rekenen op een wildcard volgend jaar toch Cyclad. Geweldige renner om er bij te hebben die Dylan.

Astana richt zich niet op deze Tour: de restjes zijn hierheen gestuurd. Vanaf volgende week weer aan de slag in Spanje.
Pyama 16 juli 2025 00:16
Nee hoor, ik vind Nederlandse renners echt stom. Waarschijnlijk omdat alle andere Nederlanders dan zo overdreven gaan doen. Vind ik ook met voetbal en koningshuis.

Tot dusverre gaat het precies zoals in de Dauphine. Behoorlijk slaapverwekkende Tour, wat ook vooraf te verwachten was gezien het parcours. En daar gaan we morgen weer mee verder.
ton duk 16 juli 2025 06:53
Pyama Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ja dat Unibet kan echt wel rekenen op een wildcard
> volgend jaar toch Cyclad. Geweldige renner om er
> bij te hebben die Dylan.

Dan moeten Bas en Julia toch nog andere onvermoede kwaliteiten hebben..

Qua doorselecteren (Budding v Groenewegen) is Groenewegen natuurlijk een redelijke keuze . Qua punten scoort ie ook meer dan de beste TdT Kubis ..

Gr
Slimmerd 16 juli 2025 08:56
Die kwaliteiten van Bas en Julia zijn blijkbaar zo goed dat ze zelf al inzien dat 2026 kansloos is
Eqquipo 16 juli 2025 09:18
--

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/07/2025 11:44 door Eqquipo.
Eqquipo 16 juli 2025 09:22
Eervolle vermelding voor Jegat (had ik nog nooit van gehoord) die de eerste 10 dagen mooi kort is blijven staan. Dat zal hem niks opleveren, maar wellicht heeft hij als doel voor zichzelf of vanuit de ploeg om top20 te rijden oid, dan heeft hij een verdomd knappe 1ste fase gereden.
Luijt 16 juli 2025 09:45
In tegenstelling tot Pyama vind ik wel een leuke tour tot nu toe. Eigenlijk nog nauwelijks een saaie rit gezien, vooral door toedoen van de beste Nederlandse wielrenner ooit.
Jammer dat er geen Nederlander met klassementsambities meedoet.

Ik vrees wel dat de wespensteekjes onvoldoende zullen zijn om Pogacar aan het wankelen te krijgen. Evenepoel, die zelf vooral omhoog kijkt, zal nog wel een aantal plaatsen zakken in het AK. Bergop blijft het toch een moeilijk verhaal.
Een saai vervolg van de tour behoort dan ook wel tot de mogelijkheden.
Cyclad58 18 juli 2025 11:21
Iedereen zal toch wel inzien dat Unibet een uitstekende ploeg is voor Groenewegen in deze fase van zijn carrière. Punten scoren in Belgische koersen. En Pyama kan in zijn anti-Nederlanddrift slecht lezen: nergens heb ik beweerd dat Groenewegen Unibet een wildcard of Tourticket bezorgd.
Ik heb letterlijk gezegd dat het een eerste stap is in het groeien qua ploeg. Natuurlijk moet er nog meer gebeuren, maar als je de 1e stap niet zet kom je nooit vooruit.
Cyclad58 18 juli 2025 11:22
Ja, weet ik.

Hoe ik nou bij Vauquenard kom is wel helder, Benoit Vaugrenard was ook zo'n renner, al gaat Vauquelin het veel verder schoppen.
Pyama 18 juli 2025 12:21
Quote: "Unibet wil naar de Tour. Met een paar prima Franse renners is stap 1 gezet, stap 2 is Groenewegen."

"Groenewegen is wel een renner die een Tourstap dichterbij naakt gezien zijn historie. Is echt een topsprinter ge2weest en nog steeds te duchten."

Is het nou een eerste stap of een tweede stap Cyclad?
Deze renner heeft totaal geen invloed op de wildcard verdeling.

En ik ben niet anti-Nederlanders, ik ben realistisch. Vergeleken met jou is dat inderdaad een groot verschil. Je moet je oranje bril eens afzetten.
Pyama 18 juli 2025 12:23
Nog zo'n raar etiket wat je op een renner hebt geplakt.

Vaugrenard is in niets te vergelijken met Vauquelin. Maar dat zal in jouw hoofd wel dezelfde kronkel zijn als Gregoire en Vauquelin. Haal dat stempel nou eens van deze renner af.

Net zoals het stempel van Groenewegen en de Visma- "talenten".
Cyclad58 18 juli 2025 12:39
Jij bent wel anti-Nederlands. Ontkennen heeft geen zin.

Okay, Groenewegen is stap 2. Die jonge Fransen was een 1e opstap. Er moet nog steeds veel gebeuren. Wat jij totaal over het hoofd ziet is dat Groenwegen een grote Tournaam is met 6 zeges in de Tour. Dat kun je niet blind negeren, hoe graag je het ook zou willen. En nog steeds heb ik nergens gezegd dat Groenwegen de reden is voor Tourdeelname. Je leest beslist zeer amateuristisch.

Hebben mensen als Ton en ik een oranje bril? Nee. Het is op een Nederlands forum niet onlogisch dat een aantal van ons wat meer focus leggen op Nederlandse renners.
Ik geniet van Mathieu van der Poel (jij niet, weet ik), maar minstens zo veel van Ben Healy, om een prima buitenlands renner te noemen.
En ik heb zelf weer heel weinig met Arensman, net als bv met Merlier. Je zou dat bijna menselijk kunnen noemen.
Cyclad58 18 juli 2025 12:39
Pyama is een zeurend oud wijf. Ik ben het qua Tour volledig met je eens.
ton duk 18 juli 2025 13:14
Cyclad58 Schreef:
>
> Hebben mensen als Ton en ik een oranje bril? Nee.

Nou ,ik in ieder geval een HOL-bril

Oranje ...net als Pyama heb ik weinig met dat hoempapa en links-rechts-gedrag waarbij het voor velen niet meer over de sport gaat

Gr
Cecchini 18 juli 2025 16:06
Pyama heeft niets met links rechts gedrag ? Effe zijn prikjes lezen, hij (of zij) is één van de grootste trollen ( aan de rechtse kant dan).
ton duk 18 juli 2025 16:38
Cecchini Schreef:
> Pyama heeft niets met links rechts

Ik refereer naar de Snollebollekes en dat ORANJE-gedrag....
Gr
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen