Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

112th Tour de France (2.UWT) Stage 15 » Muret › Carcassonne (169.3km)

Gepost door Cecchini 
Cecchini 20 juli 2025 01:12

Klassement na etappe 14
1. Tadej Pogacar (Slo)
2. Jonas Vingegaard (Den) + 4.13
3. Florian Lipowitz (Dui) + 7.53
4. Oscar Onley (Gcool smiley + 9.18
5. Kévin Vauquelin (Fra) + 10.21
6. Primoz Roglic (Slo) + 10.34
7. Felix Gall (Oos) + 12.00
8. Tobias Halland Johannessen (Noo) + 12.33
9. Ben Healy (Ier) + 18.41
10. Carlos Rodriguez (Spa) + 22.57

Eqquipo 20 juli 2025 01:46
Alles Cecchini et merci beaucoup!
ton duk 20 juli 2025 08:01
Tis wel een hele mooie finishfoto van Arensman smileys with beer
Gr
Slimmerd 20 juli 2025 09:56
Oogt als de laatste echte kans voor MvdP, maar die laatste klim overleven zal de bottleneck zijn.
Zelf gun ik Simmons wel zijn succes deze Tour, rijdt voorlopig echt ijzersterk.
De zwarte trui 20 juli 2025 11:52
De winnaar staat niet op de zwarte lijst van UAE. Sympathiek! Ben je de aller, allerbeste renner ooit en dan zo kleinzielig. (als het waar is, en als het anderen betreft dan de grootste concurrent)
De zwarte trui 20 juli 2025 12:25
DNS Lennert Van Eetvelt
Slimmerd 20 juli 2025 12:36
Net op tijd om aan z'n voorbereiding op de Vuelta te beginnen
Pyama 20 juli 2025 12:59
Ik weet niet wat je hebt gelezen maar dit is toch al langer bekend? In de bus hangt een zwarte lijst en iedereen weet dat Visma niet mag winnen. Dit komt nog voort uit 2022 en met name 2023 waarin Pogacar vernederd werd. Zolang er Visma renners in de kopgroep zitten die kunnen winnen zal UAE rijden. Op moment dat duidelijk werd dat Kuss niet meer kon winnne was het prima.
Horsie is back 20 juli 2025 13:00
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> De winnaar staat niet op de zwarte lijst van UAE. Sympathiek! Ben je de aller, allerbeste renner ooit en dan zo kleinzielig. (als het waar is, en als het anderen betreft dan de grootste concurrent)

Als medicijn voor deze "onbegrijpelijke" zin voor mij: JL66-62

Zo blijkt maar weer, dat Horsie geen insider is. Eerder een huiskamergeleerde. cool smiley
JL 66-62 staat natuurlijk voor Jeannie Longo die op haar zesenzestigste haar tweeënzestigste nationale titel (nu bij de masters) behaalde.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/07/2025 22:26 door Horsie is back.
Pyama 20 juli 2025 13:01
Visma zakt trouwens in de bergetappes behoorlijk door het ijs. Als UAE nog met 4 is zelfs zonder Almeida zit de visserman al alleen. Maar ja, wie vonden hier ook alweer dat het geen probleem was om drie Giro renners mee te nemen?
Andere Peter 20 juli 2025 14:17
Dat gunfactor een belangrijke speelt dat geloof ik wel. Dat Visma en UAE natuurlijke tegenstanders zijn is ook logisch. Ik denk ook dat het cruciaal was dat Kuss niet met Arensman meekon. Ik vind het bespottelijk om die gezonde rivaliteit te verbinden aan 2022 en 2023. De ploegaanval heeft nooit Pogacar ''vernederd''. Het was gewoon faire strijd en ik heb van Pogacar daarvoor altijd respect vernomen.

Sterker nog: Pogacar heeft en sterke Visma (Vingegaard) nodig voor zijn eigen legendevorming. Ze gaan voor de 5e achtereenvolgende keer 1e en 2e worden, dat is een bizar unicum. Zonder Bartali was Coppi minder legendarisch. Ocaña vernederde Merckx niet, maar maakte diens legende groter. Lemond won sympathie door de houding van Hinault in 1985 + 1986.
Andere Peter 20 juli 2025 14:46
Ik zie nog maar een stuk of 11 renners die voor het klassement gaan. De top-9 inclusief uiteindelijk dan toch Healy (9), plus Jegat (11) en Martin (13). De nrs 10 (Rodriguez) en 12 (O'Çonnor), dat is toch meer rittenkapen met klein een oogje op top-10.
Slimmerd 20 juli 2025 15:33
CRod is voor mij nu het voorbeeld van rijden voor top-10

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/07/2025 15:33 door Slimmerd.
Andere Peter 20 juli 2025 16:44
Is iets voor te zeggen. Ik heb het idee dat hij wel voor de rot wil gaan(ook Arensman hintte daar eens op), maar steeds niet sterk genoeg is. En dat dan top-10 een soort Plan B is.Het lijkt mij ook lastog om het verschil tussen plaats 11 en 10 als succes te zien op je 24e, als je de jaren daarvoor al eens 5e en 7e was.
Slimmerd 20 juli 2025 17:20
1. Een door een motard mogelijk gemaakte demarrage

2. Campenaerts
3. Een juichende Alaphilippe
4. WvA
5. Laurance
De zwarte trui 20 juli 2025 18:07
Yates glipte er door en Campenaerts en Van Aert mogen ook?

Echt kleinzielig hoe nb Pogacar continu op het wiel van Jorgenson reed. Jammer dat Jonas geen ballen heeft. Had hem héél graag Wellens zien halen toen ook Simmons en Storer de sprong maakten. Als je stront wil ken je stront krijguh!

Graag dagelijks een dis door de Jorg van dit kleine kind. Graag wat referenties naar bully Armstrong erin verwerken.

En onbegrijpelijk dat iedereen in die eerste kopgroep het maar goed vind dat Wellens daar een free ride krijgt.
De zwarte trui 20 juli 2025 18:37
Maar ja die bleekscheet had nog het dun door zijn broek lopen nadat hij zat te pitten aan het begin van de etappe. Wat een belachelijke actie om als eenn angst konijn zelf die laatste 10 seconden dicht te rijden. Hij heeft als hij alleen is echt het koers inzicht van een jeugd renner. Heel Bora zit daar Lipowitz en Roglic terug te rijden. Waarom die stress? Blijf lekker bij hun in het wiel zitten en je komt gewoon terug.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/07/2025 18:38 door De zwarte trui.
ton duk 20 juli 2025 19:39
Opmerkelijk , Naberman zit niet in laatste bus , niet in 1e busje maar finisht gewoon in peloton (100 renners)
Gr
Pyama 20 juli 2025 19:58
Je doet net alsof dit nieuw is. Was vorig jaar ook al. Kijk even wat beelden terug uit 2023 van Visma, lees wat uitspraken van Plugge uit de afgelopen jaren en van Jorgenson dit jaar met name uit week 1 maar ook nog van na de tijdrit en misschien begrijp je het dan. Er zijn al veel meer koersen geweest waarin UAE rijdt om Visma niet te laten winnen. Pogacar is in 2023 tot op het bot vernederd en dat krijgt Visma nu dubbel en dwars terug. Als je het nog niet begrijpt zou ik eens een search doen op de uitspraken vanuit kamp Visma.

En ik zeg dan: lekker puh stomme ploeg.
Pyama 20 juli 2025 20:03
Oh en jullie zijn natuurlijk Nederlanders met Visma oogkleppen op; in de internationale wielerwereld vind iedereen dit de normaalste zaak van de wereld. Met name Plugge wordt uitgekotst.
Ik meen dat Politt het vorig jaar al eens heeft toegelicht dus al die media aandacht komt zeker weer door de Nederlandse Tour hype.
Slimmerd 20 juli 2025 20:11
Iemand moest toch bij Onley blijven waarschijnlijk, met al drie renners in de kopgroep
Surplace op souplesse 20 juli 2025 21:09
Evengoed opvallend. Had hem al lang op een DNF gezet.
Surplace op souplesse 20 juli 2025 21:18
Een van de grootste wieljesplakkerzeges in het moderne wielrennen. En sommigen (De Belg) zien een grootse zege.

Bartje W. heeft 2 uur lang alleen maar in het wiel gezeten. Ik zag en zie daar geen enkele reden toe. Overduidelijke overgangsetappe, geen enkele reden om niet mee te draaien. Profiteert optimaal van de wanhoop bij andere ploegen en renners.

En dan op een afdalende achtbaan een beetje gebruik maken van dezelfde wanhoop bij de achtervolgers (die ook blaam treft).

Maar wat heeft ie veel gedaan, hè, de eerste twee weken?

Wielrennen. Oneerlijk. Mooi.
Simeone 20 juli 2025 22:05
Pyamaatje jij gelooft wel heel erg in die lulkoek van jezelf over de vernedering in 2023.
Een tijdrit waar Pogacar en de omkadering van UAE zelf amateuristisch de eigen kansen vergooien!
En de inzinking op de la Loze waren de vismannen niet echt verantwoordelijk voor.
Hup ( jullie) Thymen
Tinuz 20 juli 2025 22:11
Vlak daarbij ook de motards niet uit. Die reden weer vaak vlak voor de kop. Niet alleen in de laatste 100 km maar ook in de eerste 100 km.
Wanneer wordt daar nu eens fatsoenlijk paal en perk aan gesteld ?!
ton duk 20 juli 2025 22:15
Ik niet . Tot nu toe staat ie op 1 uitgereden Vuelta en lijkt ie ook nu probleemloos uit te rijden
Vind 'm vooral in de interviews een openbaring!!
Gr
De zwarte trui 20 juli 2025 22:19
Iedereen ziet dit aankomen. Wellens is in supervorm en mag zich gewoon mee laten drijven. Campenaerts en Van Aert zijn zo dom dat ze vol met hem in het wiel door blijven rijden. Laat je inlopen en probeer het opnieuw. Wees eens creatief.
Cecchini 20 juli 2025 23:50
God wat zullen de UAE jongens en meisjes een paar dagen slecht geslapen hebben, toen ze in mei Plugge op het plein in Rome de champagne fles zagen ontkurken. Del Toro kreeg volgens de geruchten vreselijk op zijn donder toen ze "binnen de omkadering" begrepen hadden, dat hij de zwarte lijst in de rennersbus niet goed bekeken had. Het is me toch van een kleinzieligheid dat UAE ploegje, je houdt het niet voor mogelijk. Als ze al vernederd zijn, dan is dat puur op sportieve gronden en een goed uitgevoerd koersplan. Lekker puh, man man man.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/07/2025 23:51 door Cecchini.
Andere Peter 21 juli 2025 00:13
Uitstekend argument, Cecchini. Met je voorbeeld van Del Toro wordt de vernederingsfantasie van Pyama naar het rijk der fabelen verwezen.

De vraag rest enkel waar Pyama's beeld toch vandaan komt. Heeft Pyama zich zelf vernederd gevoeld door de wijze waaarop Ploeg Plugge destijds Pogacar klopte?

Overigens twijfel ik er niet aan dat veel Nederlanders zich internationaal impopulair maken met opgeheven vingertjes. Maar dat is zo oud als de Opstand van 1568.
Cecchini 21 juli 2025 00:48
Pyamaatje slaapt in een UAE Pyama. Ooit was ie erg Baskisch, vond ik wel wat hebben, de passie voor de maffia clan van Astana vond ik al een beetje zorgwekkend, maar de laatste tijd slaan alle stoppen bij hem door. Vingegaard nog niet één keer bij zijn echte naam genoemd. Die Visma ploeg is echt onder zijn huid gekropen.
ton duk 21 juli 2025 07:21
Andere Peter Schreef:
-----------------------------------------------------
>
> Overigens twijfel ik er niet aan dat veel
> Nederlanders zich internationaal impopulair maken
> met opgeheven vingertjes.

Lars vd Berg maakte gisteren bekend dat hij de bierdrinkende Fransman was op (de avond voor) de rustdag 2024 en ook nog zwaaide naar Plugge en co
Plugge die dat voorval publiekelijk maakte om zo het verschil in professionaliteit VISMA en de Franse ploegen bloot te leggen...

Een van de legio voorbeelden die verklaren waarom van Rabo tot Visma de ploeg weinig krediet en vrienden heeft in het peloton....

Weer geheel eens met Pyama . Elke afstraffing Plugge en co juich ik toe!!

Gr

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2025 07:44 door ton duk.
Cecchini 21 juli 2025 07:56
Maar wel juichen als Kooij een etappe wint. Waar staat geschreven dat je consequent moet zijn
De zwarte trui 21 juli 2025 10:37
Simmons staat op de zwarte lijst. Dat zal bij hem extra hard aan komen.

Tim Wellens heeft bij Vive le Vélo gereageerd op de uitspraken van Quinn Simmons, die na afloop van de door Wellens gewonnen etappe naar Carcassonne klaagde over de motoren voor de Belgisch kampioen. “Dat vond ik niet zo leuk om te horen”, zegt Wellens.
ton duk 21 juli 2025 11:20
Olav heet dan ook niet Co he
Gr
De zwarte trui 21 juli 2025 11:50
Wout gooit lekker nog wat extra olie op het vuur. En zegt niks over zijn eigen minimalistische knechten werk deze Tour.

“Gelukkig heb ik er geen last van en niemand in de groep ook niet. Althans, dat gevoel heb ik niet. Maar het is best grappig dat Tadej het zegt. Het was ook superduidelijk dat UAE Emirates XRG graag Tim Wellens in de vlucht wilde hebben. Ze deden precies hetzelfde. En als ik terugkijk op die situatie met die valpartij van Jonas, denk ik dat de oplossing echt simpel was geweest.”

“Met 25 man probeerden we in de vlucht van de dag te geraken”, stipt de Belgische kopman van Visma | Lease a Bike aan. “Als Tadej zich gewoon had laten uitzakken in het groepje waar Jonas in zat, dan was dat pas écht sportief geweest. Nu doet hij zijn beklag over iets wat er niet is. Wij wilden simpelweg koersen voor de etappeoverwinning. Iedereen die daar op dat moment zat, was er om mee te zitten in de ontsnapping. Volgens mij is dat een heel normaal iets.”

“Misschien had Tadej niet gezien dat Matteo ondertussen al een half uur had verloren de dag voordien. Dat zou best kunnen. Misschien moet iemand hem dat eens vertellen. Of wij een zwarte lijst hebben? Gelukkig niet. Dat zou niet goed werken.”

WF.
Luijt 21 juli 2025 11:55
Het gejank over motards doet af aan de mooie overwinning van Wellens. Hij was veruit de sterkste. Quinn zelf erkende dat trouwens ook.
De zwarte trui 21 juli 2025 12:38
En wat vind jij van dit gejank? ( De hij, is natuurlijk J. Vingegaard)

“Na de etappe van zondag is het terecht om te vragen of hij niet naar een ander team moet uitkijken. Het is overduidelijk dat hij niet prioriteit nummer een is. Het is zo teleurstellend om te zien.”

Haha, baas boven baas ook in het janken. Rara welke bejaarde preekt hier voor eigen volk?
Tinuz 21 juli 2025 13:15
Beetje hetzelfde als een paar jaar geleden over Van Aert werd geopperd. Maar ik denk dat zowel Van Aert als Vingegaard hun prestaties vooral te danken hebben aan de ploeg (Plugge c.s.) waarin ze rijden. En dat het bij een andere ploeg sowieso minder zou zijn geweest.
Luijt 21 juli 2025 14:11
Van Aert is deze tour gewoon niet zo goed als in 2022. En Vingegaard is nou eenmaal niet zo sterk als een Pogacar in goeden doen.
Maakt niet uit in welke ploeg ze rijden. Het enige voordeel van een vertrek van één van beiden zou zijn dat de focus misschien wat meer gaat op NL-renners bij de geel zwarten. Van Baarle ook al weg. Het wordt er niet leuker op.
ton duk 21 juli 2025 14:48
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Van Aert is deze tour gewoon niet zo goed als in
> 2022.

vAert is nooit meer zo goed geweest als in die 3 buitenaartse weken. Over de grens gegaan zoals hij later aangaf !
Gr
Cyclad58 21 juli 2025 17:42
Het wordt tijd dat we dat vervelend stuk nachtkleding (al hoort daar natuurlijk wel een j tussen) eens flink links laten liggen. Oh chips, dat doe ik nu dus ook niet....
Slimmerd 21 juli 2025 18:23
Dit vertelde Lars dan ook al meer dan een week geleden..
Eqquipo 21 juli 2025 19:54
Shout out naar Alaphillipe, die toch een in groepje met enkele snelle en sterke mannen de sprint wint, na een zeer zware etappe. Hij zal vast hebben zitten sparen ergens het laatste uur, maar tegelijk lag hij in begin etappe op de grond, krakte zijn schouder terug in de kom en heeft heel lang moeten achtervolgen om in de (bijna) spits van de koers te komen.

Die is ver van zijn beste vorm ooit, maar laat soms nog glimpen van zijn klasse zien alsmede totale zenuwpezigheid / gebrek aan oplettendheid. Markante renner
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen