Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

2e rustdag perikelen en wie wint de Tour?

Gepost door lodjan 
lodjan 21 juli 2025 11:50
Peiling
Wie wint de Tour?
Alleen geregistreerde gebruikers mogen deelnemen aan deze peiling.
Er zijn 17 stemmen ontvangen.
Pogacar 13

76%
Vingegaard 1

6%
Iemand anders namelijk: 3

18%

Voor uw rustdag overpeinzingen.

Wie oh wie wint de Tour? Op de vorige rustdag verwachtten we nog een nek aan nek race tussen Pogi en Vini.
Luijt 21 juli 2025 12:06
Tijdens de vorige rustdag postte ik al dat het geel zwarte vreemdelingenlegioen (het lijkt god betere het Vitesse wel) tekort zou komen tegen Pogacar en Evenepoel nog wel een aantal plaatsen zou zakken. Hij is er helaas zelfs helemaal mee gekapt. Evenepoel is nog jong maar vrees dat ie bergop altijd tekort zal komen.
Pogacar gaat uiteraard de tour winnen. Zou leuk zijn al Arensman nog een bergetappe wint. Maar hopen dat ie zich niet gaat aansluiten bij het rittenkapersgilde. Die gast kan namelijk ook echt tijdrijden. Jammer dat het niet echt een binkie is.
Verder hoop ik van harte dat Van der Poel zich niet gaat laten verleiden tot het strijden voor de groene trui en dat Arensman die bollen lekker bij Martinez laat.
De zwarte trui 21 juli 2025 12:16
De Arend gaat natuurlijk de bergtrui niet winnen, teveel strijkijzer. En de bergtrui gaat gewoon naar Pogacar. Hij zal willen winnen op de Ventoux en de Loze. Voor de Arend ligt er dan nog één kans op La Plagne. Hopelijk spaart hij zijn krachten voor deze rit ook geen hand en spandiensten voor die gemankeerde Spanjaard ajb.
De zwarte trui 21 juli 2025 12:26
De DERDE week!! En er is nog altijd een plan. Hij gaat nog een keer ALL-IN.

“Ik denk inderdaad dat ik nog steeds kan winnen. Natuurlijk, dat ziet er momenteel heel moeilijk uit. Het is een groot gat (vier minuten en dertien seconden, red.). Maar ik denk zeker nog dat het me kan lukken. Normaal gesproken is de derde week van een grote ronde mijn sterke punt. Uiteraard ga ik niets vertellen over onze tactiek, maar ik geloof daar wel in.”

“Ik heb wel het gevoel dat ik steeds beter en beter ben, ja. Mijn niveau is aan het stijgen deze Tour. Het mag duidelijk zijn dat ik twee slechte dagen had (de tijdrit naar Caen en Hautacam, red.). Normaal heb ik die niet in een grote ronde, dus dat is jammer. Maar je kunt alleen vooruitkijken en als jezelf stopt te geloven dat je kunt winnen, dan gaat het zeker niet gebeuren.”

Ben je bereid je tweede plaats te verliezen om de Tour te kunnen winnen?

“Absoluut. We hebben daar ook een plan voor gemaakt. Ik ben al twee keer tweede geweest en heb ook al twee keer gewonnen. Ik moet het proberen en dat betekent dus ook dat ik het risico zal nemen om mijn tweede plaats te verliezen, om op die manier toch de gele trui te pakken en de Tour te winnen. Ik geloof echt dat ik het verschil nog kan maken.”

Quotes copy-paste van de WF copy-pasters.
predator 21 juli 2025 14:10
Visma heeft vooral tegen Visma gereden, zoals gisteren weer duidelijk was. Veel te veel energie is er verspild. Wel opvallend, omdat juist in de Giro duidelijk werd dat de meeste kansen liggen bij onzichtbaar zijn.
ton duk 21 juli 2025 14:22
predator Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wel opvallend, omdat juist in de
> Giro duidelijk werd dat de meeste kansen liggen
> bij onzichtbaar zijn.

En daar hing de verkeerde zwarte lijst in de UAE-bus
Gr
predator 21 juli 2025 14:58
Is die zwarte lijst niet gewoon stoerdoenerij? Het komt nogal kinderachtig over als het echt zo is.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2025 14:58 door predator.
Slimmerd 21 juli 2025 14:58
Broertje van is vermoedelijk niet zwart...
ton duk 21 juli 2025 15:12
vAert had die dag natuurlijk gewoon bovenaan moeten staan bij de normale ploegbespreking...
Gr
ton duk 21 juli 2025 15:27
Consequent als ik ben ,ook de HOL-analyse week 2

MvdP had GROEN al binnen kunnen hebben

Arensman voegt na S Nevada nu een Franse col toe aan zijn erelijstje

Groenewegen en Reinders ..sterkte BAS !

FvdB betert in zijn rol als ONLYknecht

Naberman 56e gisteren...het moet niet
gekker worden

Teunissen en Bol...onzichtbaar en dat gaat voor Bol zeker in week 3 gelden..

vDijke, Sintmaartendijk ,vPoppel ...eigenlijk eindigde hun Tour op de 1e rustdag. Parijs halen !!!

Eenkhoorn lostte toch maar mooi Evenepoel op de Tourmalet !

Gr
Cyclad58 21 juli 2025 17:39
Alleen Van der Poel en Arensman bekoren. Eenkhoorn doet het goed (en is zeer terecht meegenomen) en Naberman boven verwachting wellicht. De rest is matig tot zwak, ook Frank van den Broek. Was gisteren in de kopgroep 1 van de zwakkeren.
De zwarte trui 21 juli 2025 18:27
NABERMAN bij de Avondetappe!
Andere Peter 22 juli 2025 03:30
Ik zag VLV van zondag met vertraging. Karl spendeert met zijn gasten minutenlang aan een paar verzuchtingen van Stef Clement in de Avondetappe. Op het moment dat hij het onderwerp aansnijdt weet je eigenlijk al meteen hoe het zal worden besproken. Die gaan zichzelf zitten verdedigen. Tenenkrommend dat het dan ook echt minutenlang gebeurt. VLV bespreekt of het afstappen van Evenepoel aan VLV kan hebben gelegen en VLV concludeert dat VLV geen blaam treft. Want uiteraard dachten alle gasten precies zoals Karl. Perfect zoals Tom Boonen na een nederlag uitlegde dat het nooit aan hemzelf kon hebben gelegen. Voelen de de overeenkomst?

Ze deden daarmee perfect wat een sporter die een nederlaag lijdt nooit moet doen. Overgevoelig reageren op slappe kritiek en afhoudend jezelf zuiveren van blaam. Juist die houding zorgt voor ongezonde druk op het individu dat die houding heeft.

VLV is verworden tot één grote navelstaarderij. Itempjes over hoe het campingpubliek van VLV een plekje vindt rond de uitzendplek (kijk ons eens populair zijn). Over hoe de grimeuse van de show een kind grimeert met een tijgerkop (kijk ons eens aardig zijn). En er wordt dagelijks een volkomen nietszeggend trofeetje geschonken voor een volkomen nietszeggende prestatie (kijk ons eens vrijgevig zijn). Het is een grote ''ons kent ons''. Kuifje in de Tour (kijk ons eens erbij zijn). Je kunt echt teveel met jezelf bezig zijn, met wat anderen van je vinden. Met aan anderen duidelijk maken wat jij vindt dat ze van je moeten vinden. Als programmamaker en als renner.

Nu waren de woorden van Clement ook wat kort door de bocht. Cliché ook. We horen zoiets al sinds Fons de Wolf en Daniël Willems. En eerder deze week werd ook gerapporteerd dat ook Nederlanders (Arensman, in zekere zin ook Dumoulin) zichzelf teveel druk op te kunnen leggen.

Maar in de behoefte het eigen straatje schoon te vegen wordt de kern van Clements woorden gemist. Het was helemaal geen verwijt aan het impactloze niemendalletje VLV. Bizar Calimero-gedrag om aan te nemen dat Clement het over VLV zou hebben. En dat media-aandacht marktwaardeverhogend werkt, zal ook Clement niet betwisten.

Renners leggen zichzelf ongezond veel druk op wanneer ze teveel bezig zijn met wat de buitenwacht van hun prestaties vindt. Dan wordt alleen het perfecte voor jezelf acceptabel. Het lijkt mij wel terecht om te suggereren dat dit mogelijk speelde bij Evenepoel, zoals eerder bij enkele anderen. Kijk nog eens hoe hij niet gefilmd wilde worden bij zijn afstappen.

Dat hier in België misschien al 50 jaar een blinde vlek voor is, bleek uit hoe slecht Karl de bedoeling van de achteloos geformuleerde maar gepeperd klinkende woorden van Clement aanvoelde. En Renaat zou naar mijn gevoel in verdediging precies dezelfde plank mis hebben geslagen. Doe wat je zelf wil en heb schijt aan de buitenwereld. Dát is de weg naar mentale gezondheid rondom druk. Maar Karl leert jonge kijkertjes (toekomstige toprenners) dat ze overgevoelig met alle kritiek rekening moeten houden. Daarmee houd je die cultuur in stand.

Ga dan een echte dialoog aan. Nodig Clement uit en bespreek het. Hier valt wel degelijk een gesprek over te voeren dat zinniger is dan gewauwel over het jarige zoontje van Van Aert. En o ja, weten jullie dat VLV beter is dan de Nederlandse collega's door een flits van een jeugdkoers te laten zien, waarbij ze nadrukkelijk tot 5x toe zeggen dat ze Widar NIET de nieuwe Merckx noemen?

(Ik ben het niet volledig met Clement eens. Hij sprak onzorgvuldig en werd door Ten Dam terecht genuanceerd. Maar hij raakt wel een interessante invalshoek op het afstappen van Evenepoel)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/07/2025 03:42 door Andere Peter.
De zwarte trui 22 juli 2025 09:24
Stijn Steels gaf toch wat tegengas? En Karel stelde, misschien met dubbele agenda, toch de kritische vragen aan Jantje B.? Eigenlijk was vooral hij het die het totaal oneens was met Clement. Vooral ingegeven door zijn eigen mediageilheid. Jan vond het heerlijk om aandacht te krijgen na zijn winst in de Toekomst ronde en na zijn gele trui. Hij kan het zich niet voorstellen dat je daar last van hebt.
Eindhovuh 22 juli 2025 09:48
Bakelandts leek Clement opzettelijk verkeerd te begrijpen om een wit voetje te halen. Alhoewel hij mij sowieso niet het scherpste potloodje in het etui lijkt.
Luijt 22 juli 2025 10:37
Tjonge, VLV wordt hier tot de enkeltjes afgezaagd. Ik vind VLV meestal wel aardig....Ik ga deze uitzending zeker terugkijken.
Cyclad58 22 juli 2025 10:54
Het wisselt sterk, net zoals bij de Avondetappe. Soms oeverloos gezwets, waar Bakelants ondanks zijn kennis toch wel heel erg goed in is en dat bedoel ik niet positief. Het gedoe met Evenepoel werd ook veel te breed uitgesponnen. Kritiek van Clement werd bijna als belediging opgevat, terwijl Clement het opbouwend bedoelde. Kortom, met de chauvinistische Karl aan het roer beslist niet altijd even sterk.

Ook de Avondetappe is niet altijd even briljant. De uitzending met die slaapmuts was slaapverwekkend, die vrouw had werkelijk niets nieuws te vertellen. Gisteravond dan weer de uitzending met Eenkhoorn en Naberman, die was prima. Eenkhoorn met veel onderkoelde humor en Naberman nuchter, met inzicht en enthousiasme. Mooi dat item met Onley. Niet toevallig dat de 6 renners die in het fimpje acte de presence gaven ook alle 6 in de Tour zitten. Picnic doet toch wel iets goed.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/07/2025 10:54 door Cyclad58.
Cyclad58 22 juli 2025 11:00
Andere Peter 22 juli 2025 11:10
Ik heb geen kritische vragen gehoord. Wel schijntegenwerpingen die op zich al de kritiek verdraaiden, irrationeel maakten en zo gemakkelijker te weerleggen. Het was vanaf de eerste seconde duidelijk hoe Karl wenste dat het onderwerp besproken werd. De verzuchting van Clement werd overgesimplificeerd.

Ik zag het getroubleerde afstappen van Evenepoel niet meteen in lijn met Fons de Wolf en Daniël Willems. Maar juist door deze krampachtige en langdurige reactie van Karl zie ik nu wel een lijntje. Alsof iemand de 'Nieuwe Merckx' noemen de enige zonde is waar het hier over gaat. En als je nooit 'Eddy Evenepoel' hebt gebezigd dan was je goed. Tsja, dan zit je met je hoofd nog in begin jaren tachtig, toen Fons de Wolf en Daniël Willems uiteindelijk teleurstelden. Dan heb je gemist dat verwachtingspatronen anno 2025 een individu op andere manieren beïnvloeden.
Andere Peter 22 juli 2025 11:17
Ik kijk VLV nog wel hoor. Maar ik vind het eigenlijk nooit meer verrassend. Je kunt tevoren uittekenen hoe alle segmentjes zullen lopen. Kan Lucky-TV met de invalshoek van ''Werken bij de NOS'' ze niet eens goed te kakken zetten? VLV is dringend toe aan vernieuwing. Juist van Vlamingen verwacht ik meer inhoud, omdat wielrennen nergens anders zo belangrijk is.
ton duk 22 juli 2025 11:46
Waar MvdP de "Vlaming" is met alle geluk van een Nederlandse paspoort, is Evenepoel dan weer " De Nederlander" met de pech van een Belgisch paspoort

Ok , nu is sociaal media geen maatstaf maar een 2-voudig OS-winnaar wordt in Nederland beter behandeld ...
Gr
Cecchini 22 juli 2025 12:03
Wat ik me kan herinneren van Clement’s mening over Evenepoel, was dat hij twijfelde aan de mentale sterkte van Evenepoel, als reactie op R. Knetemann, die vertelde dat Remco juist wel veel karakter had, toen zij wees op de Vuelta waarin hij 30 minuten verloor op de Tourmalet en de dag erop de etappe won. Clement vond dat juist een voorbeeld van karakter zwakte, want zei hij “ als het echt niet gaat en erg slecht bent en je verliest 30 minuten op de Tourmalet, dan bestaat het niet dat je dag erop glorieus wint. Ik vond dat zelf een steekhoudende argumentatie.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen