Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

112th Tour de France (2.UWT) Stage 19 » Albertville › La Plagne (95km)

Gepost door Cecchini 
Cecchini 25 juli 2025 00:49

Klassement na etappe 18
1. Tadej Pogacar (Slo)
2. Jonas Vingegaard (Den) + 4:26
3. Florian Lipowitz (Dui) + 11:01
4. Oscar Onley (Gcool smiley + 11:23
5. Primoz Roglic (Slo) + 12:49
6. Felix Gall (Oos) + 15:36
7. Kévin Vauquelin (Fra) + 16:15
8. Tobias Halland Johannessen (Noo) + 18:31
9. Ben Healy (Ier) + 25:41
10. Ben O’Connor (Aus) + 29:19

ton duk 25 juli 2025 07:24
Masterplan Visma La Plagne wordt ingekort . Dit kost Vingegaard de Tour-overwinning !!!
Gr
De zwarte trui 25 juli 2025 08:11
Rickaert en Capiot, de boksers van dienst, krijgen geel.

De straf voor de tricheur blijft staan. Hopelijk trekt elke renner in de bus, waar hij ongetwijfeld in terecht komt, hem elke 100m ff aan zijn shirt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/07/2025 09:21 door De zwarte trui.
De zwarte trui 25 juli 2025 10:33
Met dank aan De Italiaanse stinkpoot! grinning smiley
Slimmerd 25 juli 2025 13:44
Op voorhand is de tijdslimiet al weer zwaar opgerekt, een lachertje
De zwarte trui 25 juli 2025 14:13
En toestemming om aan de auto te hangen?
De zwarte trui 25 juli 2025 14:16
“Vorige maandag hebben Remco Evenepoel en Red Bull-BORA-hansgrohe een akkoord gevonden”, schrijft Gazzetta-journalist Ciro Scognamiglio. “Het gaat om een overeenkomst van meerdere jaren, die begint in 2026 en ten minste tot 2028 loopt. De ‘deal’ kan als rond worden beschouwd.”
De zwarte trui 25 juli 2025 14:23
Vingegaard is ook echt een masochist, of gaat vandaag verbazen, gisteren op de Madeleine bergpunten pakken zodat hij nog 3 dagen voor Jonas met de korte achternaam in die achterlijke bollen kan gaan rijden.
Cecchini 25 juli 2025 14:37
Gisteren ergens tussen de Madeleine en Col de Loze heeft Jonas de vlag gestreken. Bij Cecchini thuis werden gistermiddag even harde woorden gesproken over de Deen, "wat een slappe hap" en andere diskwalificaties. Maar later op de avond zakte de frustratie weg, en bij de Avondetappe werd ineens de sympathie voor de kopman van de Visma ploeg groter en groter, zeker toen hij en zijn ploeg door de mangel werd gehaald door Tom Dumoulin. Hij had geen goed woord over voor de tactiek van zijn voormalige ploeg.

Tom, een vriendelijke en mooie verschijning (hij hangt niet voor niets klimmend op de Arcalis als posterboy aan de muur) stond nou niet bepaald bekend als een doorzetter. Natuurlijk hij won de Giro, werd een keer 2e in de Tour en is een keer wereldkampioen tijdrijden geworden, maar dat was puur op zijn talent. Maar de laatste jaren van zijn wielerbestaan bij de Visma ploeg, waar hij meer dan vorstelijk werd betaald, was het een zeur eerste klas. In een documentaire over de Tour van zijn ploeg werd in de achteruitkijkspiegel van de ploegauto verzuchtend naar mooie Tom gekeken toen hij voor de zoveelste keer klagend kwam aangereden om te foeteren over zijn niet goed afgestelde zadelstand. Even later wilde hij weer liever een kiwi dan koolhydraten, of zat hij eindeloos in de ploeg bus te huilen, omdat zijn kont zo enorm zeer deed.

Ook kwamen herinneringen naar hem boven, toen hij een jaar na zijn gewonnen Giro, wederom op winst afkoerste, en hij tijdens de beslissende etappe op luttele 15 seconden achterstand van zijn grootste rivaal Chris Froome (op wie hij ruim voorstond in het klassement) de top van laatste de Col de Finestre passeerde. In plaats van Froome in de afdaling van die mythische col terug te halen wachtte hij liever op achterblijvers, maar dat waren allemaal of kopmannen van andere ploegen, die dachten "Tom doe het zelf maar, jij bent hier de te kloppen man" of renners van het 2e allooi die volgens hem (citaat van Tom) "daalden als mijn ouwe opoe". Kortom Giro verloren. Biografieën (lucratieve bestsellers) met voor Tom zeer aangename royalties, zijn er over zijn als nachtkaars uitgedoofde carrière geschreven, waarin hij vooral klaagde over zijn rennersbestaan.

Nee Tom, we hebben de afgelopen weken alleen maar een Visma ploeg gezien, die heeft gestreden tot het uiterste (kijk eens naar Victor "Vocsnor" Campenaerts), en de enige ploeg is die het in de Tour tegenwoordig nog aandurft de beste renner aller tijden moeilijk te maken, waardoor de laatste 6 jaren ons gelukkig niet deden herinneren aan de Sky en Discovery treinen, die de eerste 2 decennia van deze eeuw elk wielerplezier vergalden. Nee Jonas Vingegaard heeft niet bepaald de gunfactor, qua looks zul je hem snel wegswipen, en zijn vrouw is misschien wat irritant, maar bij Cecchini groeit het respect met de dag voor deze strijder.
De zwarte trui 25 juli 2025 14:51
Grotendeels eens. Vooral over de saaie treinen. Tom gaf ze wél alle credits voor de Ventoux en voor de aanval op de Madeleine én zei meermaals als je de benen niet hebt dan gaat het niet. Dus de kritiek viel nog mee. Dat er op hem zelf als renner het nodige is aan te merken speelt geen rol. Al zou je juist van hem dus wel die andere kant van de medaille willen horen. Wij als bankhangers zouden anders helemaal geen recht van spreken mogen hebben.

Stef Clement gaat ondertussen door waar hij gisteren gestopt is... Naar de Belg ga ik tegenwoordig niet meer ES met reclames is ook een no-go.
De zwarte trui 25 juli 2025 14:55
Kreuziger is voor de microfoon van Sporza hard voor zijn jonge renner, maar neemt ook een deel van de schuld op zich. “Ik heb me verontschuldigd en ik heb alles uitgelegd aan de commissarissen. Er was wat miscommunicatie tussen Lenny en mij, Frans en Engels, weet je wel.” Het waren geen fraaie beelden, maar het betekent niet dat Lenny een bedrieger is of dat hij iets verkeerds heeft gedaan.”

“Maar Lenny is nog jong en moet nog veel leren”, was Kreuziger opvallend hard. “Hij kwam naar onze wagen op een deel van de klim waar dat niet nodig was. Het was het makkelijkste stuk. Want daarna toonde hij dat hij punchy genoeg is. We proberen vandaag de negativiteit om te draaien.”

Roman laat hier ongegeneerd het oude wielrennen aan het woord. Als je jarenlang epo en bloedoping hebt ontkent dan is het ontkennen van een simpele plakbidon natuurlijk klein bier.
Andere Peter 25 juli 2025 15:29
Kreuziger heeft inmiddels ontkend dat hij dit heeft gezegd. Hij zat namelijk in Mexico...
Andere Peter 25 juli 2025 15:37
-

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/07/2025 15:37 door Andere Peter.
Andere Peter 25 juli 2025 15:38
Dumoulin heeft een bijna kinderlijk enthousiasme in die rol Ik vond niet dat hij Visma kraakte. Hij nuanceerde zichzelf ook en hij vond het tot op de Madeleine fantastisch.

Plugge legde later uit dat:
1) er nooit enig doel wad met Jorgenson als ritwinnaar (dat meende ik ook al te zien)
2) ze een probleem zouden hebben als het niet zou lukken Pogacar op de Madeleine te lossen. Dat hadden ze besproken en vooraf had men reeds het plan getrokken om dan alles weer samen te laten komen en opnieuw te beginnen.

Het is plausibel dat Jorgenson opnieuw springplank moest worden. Dumoulin heeft een punt dat Kuss cs niet hard genoeg reden op de slotklim, maar ze moesten natuurlijk ook Jorgenson voorsprong geven.

Na de Madeleine was het echt met de moed der wanhoop. Als een voetbalelftal dat in de 119e minuut met 0-2 achterstaat. Bekaf zijn die gasten en dan legt er eentje aan vanaf 35 meter om te zien dat de trap richting cornervlag gaat. Gaan we dat dan achteraf becommentariëren als niet de juiste tactische keuze?
Pyama 25 juli 2025 16:17
De vlag gestreken Cecchini?
[www.indeleiderstrui.nl]

Deze man is niet goed wijs. Rijdt heel de Tour achter de feiten aan. Koerst het hele jaar niet, zit lekker bij Trine op schoot. Ontzettende anti-wielrenner die dagelijks fabeltjes vertelt. Zo goed als nooit tevoren, beter dan ooit, plannetjes maken, tijd winnen en maar volhouden dat hij nog niet verloren heeft. Wie is hier nou fan van? Volgend jaar eens bij Ineos gaan koersen dan wordt het nog wat misschien.

En Andere Peter schrijft weer een scriptie over zijn tunnelvisie over de kansloze ploeg in het topic van vandaag over de koers van gisteren. Frustrerend lijkt me dat als je niet kan accepteren dat Visma een ploeg is gebaseerd op wanbeleid. Ik zou graag nog eens de liefhebbers van Van Aert in deze Tourploeg willen horen. Het toverwoord is doorselecteren.
Andere Peter 25 juli 2025 16:26
Wat is nu je punt?

Vingegaard straalt vertrouwen uit en is desondanks de mindere tov Pogacar. Wil van geen opgeven weten totdat het spelletje klaar is. Is prijzenwaardig en is geen verwijzing naar een psychiater waard.

Ik heb niks met de Visma's. Ik vind ze niet speels genoeg. En niet echt Nederlands. Als jij hun beleid als wanbeleid wil bestempelen dat doe je dat toch lekker? Knap dat je met wanbeleid 6 jaar op rij 1e of 2e wordt in de Tour en ik meen 6 grote rondes wint.

Niemand is natuurlijk tegen doorselecteren.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/07/2025 16:27 door Andere Peter.
predator 25 juli 2025 16:58
DAAR GAAT DE AREND
ton duk 25 juli 2025 17:00
Heerlijk, die magere jaren !!
Gr
predator 25 juli 2025 17:34
FUCKING KNAP DIT
ton duk 25 juli 2025 17:38
van 13 naar 12...
Gr
Eindhovuh 25 juli 2025 17:40
JAAAAAA! Wat een held.
Luijt 25 juli 2025 18:08
Wanbeleid? Het enige dat je echt kunt aanmerken op het beleid bij JV is dat men uit het oog heeft verloren dat het een Nederlandse ploeg is. Ze halen alleen maar buitenlanders. Dom. Haal Arensman en maak hem undisputed kopman in plaats van die volger uit Denemarken die altijd maar bezig is met of men wel hard genoeg voor hem werkt. Ik denk dat Van Aert z'n balletjes er wel wat harder had afgedraaid als Vingegaard had laten zien dat ie ook daadwerkelijk voor de eindzege kon gaan.

De tactiek van gisteren is wat anders. Die bakken kritiek van Dumoulin sloegen nergens op. Af en toe sloot Tom z'n praatjes af met tussenzinnetjes als: "Misschien hadden ze benen wel niet". Dat was het precies. En daar had Tom het ook bij kunnen en moeten laten. Ze konden gewoon niet harder. Pogacar was beter en er was geen kruid tegen opgewassen. De uitleg van Niermann was zoals altijd prima.
Die demissionaire minister was een aanfluiting by the way.
Luijt 25 juli 2025 18:09
Nog mooier dan op Hautacam.
Andere Peter 25 juli 2025 18:12
Renaat wist te melden dat Arensman de 1e Nederlander is die 2 bergetappes won in één tour.

Dat lijkt mij niet juist. In elk geval won Joop Zoetemelk in 1976 in Alpe d'Huez (9e etappe), Montgenèvre (10e etappe) en Puy-de-Dôme (20e etappe).

Rini Wagtmans (1953 Gap & Montluçon) en Jan Janssen (1964 Thonon en ochtendetappe Hyerès), dat zal allicht iets teveel middengebergte zijn geweest.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/07/2025 18:27 door Andere Peter.
Andere Peter 25 juli 2025 18:24
Magnifiek, Arendsman. Hij rijdt toch gewoon een hele sterke slotklim.

Pogacar en Vingegaard in een soort van surplace. Het niet aan elkaar willen geven. Pogacar is misschien toch minder dan we dachten bezig met de 35 van Cavendish. Vingegaard zal het gevoel hebben gehad dat hij Pogacar alleen kan klopen als deze zijn hand zo overspelen.
Cecchini 25 juli 2025 18:27
Ik vrees dat Arensman mentaal ten onder zal gaan, als hij kopman moet worden van een Nederlandse ploeg. De fysieke kwaliteiten heeft hij, maar er komt meer bij kijken.
Slimmerd 25 juli 2025 18:39
ton duk 25 juli 2025 18:52
Opmerkelijke etappe FvdB
De Pipo's verdienen wel een etappewinst dit slotweekend
Hup W Naberman
Gr
Meneer 60% 25 juli 2025 18:59
Wat een held. Ergens hoort Arensman nu natuurlijk in de bollentrui te staan. Doet in vijf heuvel/bergetappes serieus mee om de etappezege. Is de beste klimmer van de aanvallers of de meest aanvallende van de klimmers. Iets klopt er niet aan de puntentelling.
Cyclad58 25 juli 2025 19:02
Arendsman, W Naberman. Kennen jullie onze vaderlandse renners eigenlijk wel?

Mijn afdronk: Pogacar kon niet veel beter. Vingegaard wilde de ritzege en kreeg deze bijna dankzij Lipowitz. Als je koest zoals Vingegaard vandaag verdien je eigenlijk geen ritzege. Toch een sterke Tour van de Deen, hij is de enige die nog een heel klein beetje in het spoor blijft van de oppermachtige Pogacar.

Deze zege van Arensman is dik en dik verdiend. Hij kan het niet helpen dat achter hem een ander spel gespeeld wordt. Hij reed de klim sneller dan bv Onley en Gall, dus perfect gedaan. Lef, doorzettingsvermogen, klasse en een tikkeltje geluk, wat hij ook zelf afdwingt natuurlijk.
Cecchini 25 juli 2025 19:07
Arensman wordt stiekem een winnaarstype. Wilco Kelderman vanavond gast aan tafel bij de Avondetappe. Wat een toeval.
ton duk 25 juli 2025 19:33
De zwarte trui 25 juli 2025 19:53
ton duk 25 juli 2025 22:05
DE PELIKAAN!!
Gr
De zwarte trui 25 juli 2025 22:16
Heeft János vandaag óók gewonnen? eye popping smiley Dat zou prachtig zijn.
Koppizoektwachtwoord 25 juli 2025 22:19
Een tweede Nederlands Fenomeen!
De zwarte trui 25 juli 2025 22:21
Wel opvallend Brailsford is terug en er wordt weer gewonnen, hij heeft toch niet stiekem wéér zitten rommelen met een jiffy bag? Als rookgordijn even die aderlass verzorger naar huis sturen "onze handen zijn schoon".
Tinuz 25 juli 2025 22:52
Moet Koos toch nog aan het werk deze zomer. Nederland kan met Arensman, Frank VDB en Adne van Engelen toch nog een acceptabele selectie naar Rwanda afvaardigen. Daar zag het een maand geleden niet naar uit.
ton duk 25 juli 2025 23:36
Daar voeg ik dan Kelderman in vrije rol aan toe....terwijl de rol van wegkapitein natuurlijk Naberman toebehoord
Lemmen out met schouderbreuk
Gr

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/07/2025 07:13 door ton duk.
De zwarte trui 25 juli 2025 23:49
Ome Willem was zijn tijd ver vooruit leer ik bij VLV, hartstikke gezond zo'n broodje poep! The next marginal gain.
Luijt 26 juli 2025 00:30
Die Lipowitz ging nog bijna op zn bek in de eindsprint trouwens.
Best wel een rariteitenkabinet vlak achter Pogacar: Vingegaard, Lipowitz en Onley.
Cecchini 26 juli 2025 01:48
Daar voor in zekere zin ook.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen