Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

TDFF 2025

Gepost door Slimmerd 
Slimmerd 26 juli 2025 19:23
Etappe 1 zit in de slotronde.

Movistar de ploeg met de pijn, Lippert al gevallen en Reusser al DNF.

Benieuwd welke Nederlandse vrouw zo de eerste gele trui draagt.
Slimmerd 26 juli 2025 19:30
4km, Visma met de complete trein op kop
Slimmerd 26 juli 2025 19:31
Van Agt, PFP en Vos op 2.5km op kop.
'Slotklim' is 1.6km
Slimmerd 26 juli 2025 19:34
Gecontroleerd tempo, ideaal voor Wiebes en Balsamo (?)
Slimmerd 26 juli 2025 19:35
1. Vos
2. LeCourt
3. PFP
4. Niewiadoma
5. Vollering 3"
6. Pieterse 5"
7. Vd Breggen
8. Jansen 9"
9. Rooijackers
10. Georgi

16. Wiebes 16"
39. Longo Borghini 52"
43. Kopecky 1'04
83. Mavi Garcia 4'51
116. Lippert 6'44
121. Bredewold 7'40

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/07/2025 19:49 door Slimmerd.
Slimmerd 26 juli 2025 19:40
PFP begon tempo te maken, kwam solo weg, Vos controleert LeCourt daarachter. Als LeCourt iets minder sterk was, laat Vos PFP winnen
ton duk 26 juli 2025 21:43
Nr 8 moest ik toch ff opzoeken. Houdt zich verrassend staande in dit topveld vandaag

DANK voor openen topic
Gr

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/07/2025 21:43 door ton duk.
Cecchini 26 juli 2025 22:00
Ik heb in een sneltreinvaart een aantal kilometers teruggekeken. Andries Lemain valt niet te benijden, eerst de 20e etappe van de Tour voor mannen doen, en dan direct daarna de vrouwen met Roxanne naast zich, die ons na 3 weken Tour voor mannen probeert uit te leggen wat wielrennen is (hè Andries?). Dan zag ik ook nog een werkelijk kolderieke valpartij, waarbij sommige vrouwen helemaal in een niet te ontwarren knoop leken te liggen met een zootje fietsen bovenop zich. Ik zag Reuser haar uiterste best doen om maar niet meer hoeven op te stappen. Gelukkig is daar altijd Marianne Vos nog, die geen gekke fratsen nodig heeft om het topsport te laten zijn. Topvrouw waar elke wielrenster eeuwig dankbaar voor moet zijn, dat er überhaupt een Tour de France voor vrouwen is. Kopecky en Wiebes als de kroniek van het aangekondigde echec van de SD Worx ploeg ?
Slimmerd 26 juli 2025 22:01
Sprintte bij de 2e passage van de finishlijn ook voor de bergtrui, maar werd op de streep gepareerd door Chabbey
Horsie is back 26 juli 2025 22:03
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nr 8 moest ik toch ff opzoeken. Houdt zich verrassend staande in dit topveld vandaag
>
> DANK voor openen topic
> Gr

NB één van de 34 Nederlandsen, Duk.

Annemiek van Vleuten was en blijft de oudste etappewinnaar. Marianne Vos moet nog een tijdje door. Eén van de nutteloze weetjes van PCS, nietwaar?

Marianne Vos is een fenomeen onder de fenomenen.
Horsie is back 26 juli 2025 22:06
Had Cecchini niet beter de TGV kunnen nemen?
Cecchini 26 juli 2025 22:08
Es fährt ein Zug nach Nirgendwoh.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/07/2025 22:09 door Cecchini.
Horsie is back 26 juli 2025 22:35
Cecchini Schreef:
> Es fährt ein Zug nach Nirgendwoh.

You ain't goin' Nowhere is me liever.

Je opinie over Roxane is "ons" wel duidelijk. Een valpartij kolderiek noemen gaat je wel gemakkelijk af. Marlen Reusser was evident ziek al kun je je wellicht afvragen of in haar geval er niet meer aan de hand is. Dat Marianne Vos een topsportfenomeen zonder weerga is, met ook kwaliteiten buiten het wielrennen, zal niemand weerspreken. Maar het geeft geen pas haar dan maar te afficheren als Eénoog in het Land der Blinden.

Vanmiddag getraind en thuis met plezier naar de Vrouwen gekeken. Bert Wagendorp, de door jouw veel geciteerde schrijver, schreef vandaag in de VK: "Urenlang kijken naar ploeterende wielrenners, dat kunnen alleen zestigplussers". Vandaag ben ik dus 18 jaar jonger geworden. smiling smiley
De zwarte trui 26 juli 2025 22:43
De valpartij in de neutralisatie was vrij dom. Die kluwen zag er onhandig uit, maar was risky bocht met brug versmalling, tamelijk gevaarlijk. En jij weet heel goed dat Reusser ziek was. Die probeert nog iets te betekenen door daar de kopvrouw Lippert te helpen. Om vervolgens roemloos af te stappen wegens die ziekte. Al had ik haar deze Tour weinig kans gegeven. Sterk in de Vuelta, piek in de Suisse en over de top in de Giro, waar ze blijkbaar ook al ziek was.

Anyway netjes van Vos, tot op het laatst proberen om PFP te laten winnen. En als dat niet lukt, kip ik heb je!
De zwarte trui 26 juli 2025 22:46
Shit ik blijk al járen een oude lul te zijn! grinning smiley
Cecchini 26 juli 2025 23:00
Er zit niemand zo gegoten op haar fiets als Marianne. Alleen haar zegegebaar al zegt voldoende.
Horsie is back 26 juli 2025 23:03
Cecchini Schreef:
> Er zit niemand zo gegoten op haar fiets als Marianne. Alleen haar zegegebaar al zegt voldoende.

Denk, dat ze in de baarmoeder al een ronde tred had.
ton duk 26 juli 2025 23:19
Horsie is back Schreef:
> ton duk Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Nr 8 moest ik toch ff opzoeken.
>
> NB één van de 34 Nederlandsen, Duk.

Ja , sorry
Net toch maar even de startlijst bekeken en bij 28 vd 34
rinkelt een belletje ....best redelijk, vind ikzelf
Gr
ton duk 26 juli 2025 23:24
Horsie is back Schreef:
> Dat Marianne Vos een
> topsportfenomeen zonder weerga is, met ook
> kwaliteiten buiten het wielrennen, zal niemand
> weerspreken.

Is toch al eens gebeurd op deze Prik
Lachwekkend getrol toen
Gr
Slimmerd 27 juli 2025 11:50
Etappe 2

DNS Kool

Één etappe van 78km was er blijkbaar al teveel aan voor de dame die een week geleden nog ten val kwam in België. Een tweede ploeg dus al die een niet geschikte renster opstelt.
De zwarte trui 27 juli 2025 11:56
Ze hebben niet beter. Dus dan waag je de gok maar. Bij Reusser was het eventueel te kort dag om een vervangster op te stellen?
Pyama 27 juli 2025 12:03
+1.
Bij de valpartij werd een theekransje georganiseerd. Roxana is niet aan te luisteren en SD Worx gaat verder op de voet van vorig jaar. De meest hypocriete renster die meedoet noem je nog niet: Van der Breggen.

En tja de winnaar van vorig jaar in Kijkduin laat je niet zo maar thuis. De ploegen hebben niet 15 gelijkwaardige renners zoals bij de mannen. Nou ja de meeste ploegen dan.
Pyama 27 juli 2025 12:16
Hebben jullie toevallig die filmpjes gezien met de toppers over wielerjargon? Ik vind het opvallend dat woorden als chasse patat, fringale etc niet bekend zijn. De rensters komen ook best dommig over. Vooral Vollering die tot twee keer toe vol houdt dat fringale, choco betekent en daar zonder te luisteren op door gaat. Nu lijkt me dat soort filmpjes verplicht opnemen ook totaal weerzinwekkend maar doe dan fijn niet meer. Ook niet als je sponsor dat zo graag wilt.
Slimmerd 27 juli 2025 15:06
Nog 8km tot de volgende oplopende sprint.

Mavi Garcia heeft 23"
Slimmerd 27 juli 2025 15:14
2km, Garcia verdedigt 10"
Slimmerd 27 juli 2025 15:18
1. Mavi Garcia
2. Wiebes 3"
3. Le Court
4. Lippert
5. Vos
6. Niewiadoma
7. Vollering
8. Ferrand Prevot
9. Pieterse
10. Van der Breggen

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/07/2025 15:21 door Slimmerd.
Slimmerd 27 juli 2025 15:22
AK

1. Le Court
2. Vos z.t.
3. Ferrand Prevot 6"
4. Niewiadoma 10"
5. Vollering 13"
6. Pieterse 15"
Cecchini 27 juli 2025 15:22
Dat is toch wielrennen op zijn mooist hè Andries ?
De zwarte trui 27 juli 2025 15:23
Een Tour voor de, met respect, oudjes. smiling smiley

En falende toppers, Kopecky, Longo, Reusser.

Vos geel kwijt aan Le Court door de boni's
predator 27 juli 2025 15:24
Mooie en verdiende overwinning
Slimmerd 27 juli 2025 15:25
Ben nog benieuwd, Vos leek mij 4e aan de meet en dan houdt ze geel...
predator 27 juli 2025 15:25
Leuk dat le Court geel heeft. Ik ben Vos-fan, maar dit is wel goed voor het vrouwenwielrennen.
De zwarte trui 27 juli 2025 15:26
De druk gaat toch oplopen bij Andries. Die ontploft ergens in het slotweekend. Het lijkt een kalme rustige jongen, maar teveel is teveel. Berg je Rox.

De Belg biedt verlossing, Lotte is niet in vorm, dus het is uit te houden. Tenzij Gekhiere gek gaat doen.
Horsie is back 27 juli 2025 15:46
Revanches: Garcia, die gisteren viel en na 421 dagen zonder zege eindelijk weer eens wint en Pienaar, die der Spiess umdreht. Effe wachte nog, Pizza.
Horsie is back 27 juli 2025 16:10
De zwarte trui Schreef:
> Een Tour voor de, met respect, oudjes. smiling smiley

Wielrennen is een non-weight-bearing activiteit, die zelfs honderdplussers goed kunnen beoefenen. cool smiley

Maar zonder dollen: na Vos, nu Garcia (oudste etappewinnares in de TDFF ooit).
In de top-tien vandaag staat Puck Pieterse met haar 23 jaar moederziel alleen tussen de andere negen rensters met in totaal 287 levensjaren.
Cecchini 27 juli 2025 16:41
Van de Wielerrevue

Zonneveld hard voor vrouwenpeloton en Reusser: 'Ze moest nog twintig kilometer en heeft ook nog over de rug van Lippert staan wrijven...'
Thijs Zonneveld is niet te spreken over het optreden van Marlen Reusser, die uitstapte op de eerste dag van de Tour de France Femmes.
De Tour de France Femmes begon met een interessant sprintje heuvelop dat werd gewonnen door Marianne Vos. Thjis Zonneveld moest even omschakelen, vertelde hij in de podcast In de Waaier. "Ik moest even resetten. In het begin van de koers dacht ik: waar zit ik naar te kijken? Dan rijd je op zo'n groot podium en rijdt er eentje vooruit... Maud Rijnbeek."

Marleen Reusser
Het venijn zat hem in de staart en was zeker wél de moeite waard, aldus Zonneveld. "Maar de eerste anderhalf uur was vormloos en totaal oninteressant. Van het hele voortraject kunnen we alleen zeggen dat Marlen Reusser heeft opgegeven."

De Zwitserse had al maag-darm-klachten in de Giro d'Italia en werd in aanloop naar de Tour de France Femmes weer ziek. "Gisteren stond ze te kotsen. Die stond aan de start terwijl ze al had opgegeven. Natuurlijk heb ik dat ook gehad op de fiets. Ik heb een jaar lang in Azië gefietst, haha. Je voelt je belabberd. Dat geloof ik ook allemaal, en in deze conditie had ze ook nooit een rol van betekenis kunnen spelen in de finale."

"Maar als je aan de start staat en je komt in een rit van 78 kilometer waarin het zo rustig gaat niet aan de finish... Omdat je ook nog je ploegmaat Lippert over haar rug gaat wrijven als ze is gevallen... Ja, ze heeft haar fiets gegeven. Dan pak je een nieuwe en dan ga je verder."

Twintig kilometer
Volgens Zonneveld is het ook mentaal dat Reusser niet finisht. "Daar heeft ze eerder last van gehad, want ze is ook weleens tijdens een tijdrit afgestapt. Ze is heel goed, maar om niet de finish te halen vandaag, dan denk ik wel: je had het kunnen proberen."

Niet dat Zonneveld twijfelde aan de ziekte. "Maar als je ze zo goed bent dan hoort daar ook een stukje mentale weerbaarheid bij. Dat ontbeert ze in elk geval nu, en heeft ze eerder ook gehad. Natuurlijk is het de vraag of je herstelt en hoe snel, maar ze kan vandaag ook op een kwartier eindigen." "Ze moest nog twintig kilometer... Rijd naar de finish en ga nog eens langs bij de dokter. Ik vond het opvallend dat ze meteen afstapte, maar misschien ben ik nu te streng."
predator 27 juli 2025 16:55
predator Schreef:
> Leuk dat le Court geel heeft. Ik ben Vos-fan, maar
> dit is wel goed voor het vrouwenwielrennen.

Eerste Afrikaanse geel.
Horsie is back 27 juli 2025 17:57
Cecchini Schreef:
> Van de Wielerrevue
>
> Zonneveld hard voor vrouwenpeloton en Reusser: 'Ze
> moest nog twintig kilometer en heeft ook nog over
> de rug van Lippert staan wrijven...'
> Thijs Zonneveld is niet te spreken over het
> optreden van Marlen Reusser, die uitstapte op de
> eerste dag van de Tour de France Femmes.
> De Tour de France Femmes begon met een interessant
> sprintje heuvelop dat werd gewonnen door Marianne
> Vos. Thjis Zonneveld moest even omschakelen,
> vertelde hij in de podcast In de Waaier. "Ik moest
> even resetten. In het begin van de koers dacht ik:
> waar zit ik naar te kijken? Dan rijd je op zo'n
> groot podium en rijdt er eentje vooruit... Maud
> Rijnbeek."
>
> Marleen Reusser
> Het venijn zat hem in de staart en was zeker wél
> de moeite waard, aldus Zonneveld. "Maar de eerste
> anderhalf uur was vormloos en totaal
> oninteressant. Van het hele voortraject kunnen we
> alleen zeggen dat Marlen Reusser heeft
> opgegeven."
>
> De Zwitserse had al maag-darm-klachten in de Giro
> d'Italia en werd in aanloop naar de Tour de France
> Femmes weer ziek. "Gisteren stond ze te kotsen.
> Die stond aan de start terwijl ze al had
> opgegeven. Natuurlijk heb ik dat ook gehad op de
> fiets. Ik heb een jaar lang in Azië gefietst,
> haha. Je voelt je belabberd. Dat geloof ik ook
> allemaal, en in deze conditie had ze ook nooit een
> rol van betekenis kunnen spelen in de finale."
>
> "Maar als je aan de start staat en je komt in een
> rit van 78 kilometer waarin het zo rustig gaat
> niet aan de finish... Omdat je ook nog je
> ploegmaat Lippert over haar rug gaat wrijven als
> ze is gevallen... Ja, ze heeft haar fiets gegeven.
> Dan pak je een nieuwe en dan ga je verder."
>
> Twintig kilometer
> Volgens Zonneveld is het ook mentaal dat Reusser
> niet finisht. "Daar heeft ze eerder last van
> gehad, want ze is ook weleens tijdens een tijdrit
> afgestapt. Ze is heel goed, maar om niet de finish
> te halen vandaag, dan denk ik wel: je had het
> kunnen proberen."
>
> Niet dat Zonneveld twijfelde aan de ziekte. "Maar
> als je ze zo goed bent dan hoort daar ook een
> stukje mentale weerbaarheid bij. Dat ontbeert ze
> in elk geval nu, en heeft ze eerder ook gehad.
> Natuurlijk is het de vraag of je herstelt en hoe
> snel, maar ze kan vandaag ook op een kwartier
> eindigen." "Ze moest nog twintig kilometer... Rijd
> naar de finish en ga nog eens langs bij de dokter.
> Ik vond het opvallend dat ze meteen afstapte, maar
> misschien ben ik nu te streng."

Juist nu er steeds meer interesse komt voor de downside van topsport (fysiek, mentaal) denkt onze nationale wanna-be wielrenner (minder PCS punten dan volwassen jaren) iemand onder de bus te kunnen gooien. We weten toch ook allemaal dat de echte winnaars vaker hun toevlucht zullen zoeken tot oneerlijke methoden dan de not-haves. Zoals het kijken naar vrouwenvoetbal al lang geen straf meer is, zo geldt dit ook voor het vrouwenwielrennen.

De grootste bedrieger aller tijden (TDF gerelateerd) parafraserend: "I didn't say Thijs looks ugly". But who did? grinning smiley
Cecchini 27 juli 2025 18:02
Het EK voetbal vrouwen kijken is nog steeds een straf, en die ontloop ik liever.
Luijt 28 juli 2025 10:00
Het is al teveel. Graag 1 behoorlijke volzin Rox. Eentje.
Luijt 28 juli 2025 10:01
Puck moest de snelsten gisteren laten gaan toen het wat harder ging op het steile stuk. Vreemd vond ik dat.
ton duk 28 juli 2025 10:20
Momentopname of niet in haar allerbeste doen ?
Gr
Luijt 28 juli 2025 10:39
Ik heb het antwoord niet, Ton.
ton duk 28 juli 2025 11:05
Twas ook wel overbodig ?
We gaan 't vanaf etappe 6 weten
Gr
Slimmerd 28 juli 2025 11:10
Etappe 1 en 2 gaven het zelfde beeld, benieuwd of ze misschien sterker is in het hooggebergte
Slimmerd 28 juli 2025 11:28
Etappe 3

DNS Longo Borghini
Cyclad58 28 juli 2025 11:40
Zo vallen de concurrentes van Demi Vollering 1 voor 1 af. Reusser out, Longo Borghini out, Kopecky al kansloos. Niewiadoma is de te duchten vrouw. Ben ook wel benieuwd hoever Le Court komt in de echte bergen.
Slimmerd 28 juli 2025 12:20
Misschien hadden die concurrenten ook een wat logischere seizoensopbouw moeten doen, gedurende de Giro kon men Reusser en Longo al afschrijven
Luijt 28 juli 2025 12:29
Ik vind het ook wat harsh om na een mooie Tour nu naar de TdF te moeten kijken. Ik ga 't toch maar doen.
Straks ook nog de Vuelta. Dat geploeter door de Spaanse hitte, waarbij je al na vijf dagen weet hoe het gaat aflopen.
Het zit ons niet mee, nowadays. Het wordt pas weer echt leuk bij het WK en Lombardije wat mij betreft. Eerst nog even corvee.
ton duk 28 juli 2025 13:00
Uwes telt mevrouw v Baarle-Nassau niet mee als concurrent?
Gr
lodjan 28 juli 2025 13:48
Is de grootste concurrente!
Daarnaast benieuwd naar Anna vd Breggen.
ton duk 28 juli 2025 16:21
Mooi interview Gele Trui , ook en vooral over M Vos !!
Gr
De zwarte trui 28 juli 2025 16:26
Faulkner gisteren 24 seconden binnen de tijdslimiet! Nu in de aanval. Gisteren sowieso 4 rensters buiten tijd.
predator 28 juli 2025 17:40
Stevige val Vollering
Slimmerd 28 juli 2025 17:47
Zijn die limieten in de vrouwentour zoveel strenger? Zo ja, mag de mannentour dat wel gaan kopiëren
De zwarte trui 28 juli 2025 18:29
Lekker binnendoor komen zeilen en dan het halve peloton meemaaien. Hulde.

Wiebes ongenaakbaar, ze had 164 moeten wachten en kon zich niet meer beheersen. De leadout van Kopecky was niet meer nodig. Vol eroverheen. Vos mee in het wiel naar plek 2. Weer in het geel door de boni's.

En het was natuurlijk niet Faulkner maar ploeggenote Jackson in de kopgroep.
ton duk 28 juli 2025 18:30
Wiebes overtuigend op 1 en Vos overtuigend 2e
De Gele Trui is gelukkig waar het hoort !!

Gevolgen valpartij Vollering , Pieterse e.a nog niet duidelijk
Gr
Cyclad58 28 juli 2025 19:03
Pietrese, Kerbaol, Dygert kunnen wel door denk ik. Valt mee op het eerste oog.
Vollering heeft last van arm, rug en schouder. Dinsdag wordt beslist of ze kan starten, maar het ziet er niet goed uit voor haar.
Zou erg jammer zijn als ze uitvalt, alhoewel zo'n val altijd de sporen nalaat.

Niewiadoma is nu wel dé favoriete voor haar volgende Tourzege, al weet ik niet niet wat Pauline Ferrand Prévot kan. Andere kanshebsters? Pieterse, mits niet al te gekwetst en wellicht kan Muzic de rol van Vollering overnemen. Le Court? Wat kan zij bergop? En kan Van der Breggen meedoen voor winst?
Cecchini 28 juli 2025 20:10
Ik weet niet waarom, maar mijn onderbuik denkt dat het wel meevalt met Demi.
Pyama 28 juli 2025 20:15
ton duk 28 juli 2025 20:16
Vorig jaar Rooijakkers 3e
Nu nog geen tijd verloren en hoe zwaarder de bergen , hoe beter ze wordt...
Gr
ton duk 28 juli 2025 22:39
Wereldfiguur, die Sam Oomen !!
Gr
Cecchini 28 juli 2025 22:44
Zeker, Sam zit alleen bij een te goede ploeg. Komt niet eens meer toe aan een Grote Ronde, laat staan de Tour. Misschien bij FDJ, Cofidis of de jongens van Tietema?
ton duk 28 juli 2025 22:48
Cecchini Schreef:
> of de jongens
> van Tietema?

Zou goud zijn voor de sociale media-afdeling TdT..

Ik hoop(te) al een tijd dat ie naar zijn maatje juniorenselectie MvdP zou gaan...

Lastig wel. Een Grote Ronde -renner die geen Grote Ronde rijdt...

Gr
ton duk 29 juli 2025 08:42
Oomen naar WK Rwanda
Je zou er een stripverhaal van kunnen maken !!!!
Gr
predator 29 juli 2025 13:11
Vollering gaat starten
Cecchini 29 juli 2025 16:09
Zoals gisteren mijn onderbuik dacht dat het wel meeviel met Demi denkt diezelfde onderbuik, ze is ook wel een beetje drama queen. Ondertussen ratelt Roxane maar door. Mijn respect voor Andries neemt met de dag toe. Uitstekende verslaggever trouwens.
ton duk 29 juli 2025 16:26
Ik zap van Jip naar Rox en weer terug...
Optie Geluid Uit wordt ook overwogen...
Gr
Pyama 29 juli 2025 17:21
Ik zou graag Andries met Jose horen.

Vollering is gewoon heel erg emotioneel steeds. Je hebt ook baby’s die zich niet kunnen uiten en daarom gaan huilen. Vandaag een makkelijke etappe maar zodra het wat moeilijker wordt schat ik de kans op een opgave voor de camera met tranen op >50%.
ton duk 29 juli 2025 18:17
Wiebes en Vos encore
Gr
Cyclad58 29 juli 2025 18:56
Doe eens normaal joh. Vollering is Vollering en dat maakt haar uniek. Ik zie types als Vollering en Reusser liever dan de sprekende poppen die geen enkele emotie tonen. Emoties horen bij de sport. Geen enkel probleem mee.
Zo jammer dat jij je antipathie jegens sommige renners en rensters zo opzichtig ventileert. Je diskwalificeert alleen jezelf er maar mee.

Mooie sprint tussen Wiebes en Vos. Vos zit deze Tour echt dichtbij Wiebes, al moet ik wel zeggen dat Wiebes een goede Kopecky mist. Nu kost het haar toch meer moeite om heel dominant te zijn. Het was bijna genant om te zien dat Kopecky nauwelijks een kopbeurt kon doen. Jammer, intrinsiek wellicht de beste renster van de wereld. Ze moet met een serieus probleem kampen. Hopelijk komt ze er snel bovenop.
Cyclad58 29 juli 2025 18:57
Vandaag wel 10 seconden verloren. Nog big deal. Wel jammer.
Horsie is back 29 juli 2025 19:29
Pyama Schreef:

> Vollering is gewoon heel erg emotioneel steeds. Je hebt ook baby’s die zich niet kunnen uiten endaarom gaan huilen.

Misschien moet je deze vraag maar aan AI stellen, uhmm, ik bedoel Roxane Knetemann.

Ecologische pedagogiek is een benadering in de opvoeding en het onderwijs die de nadruk legt op de interactie tussen een kind en zijn omgeving, waarbij de omgeving niet alleen als fysieke ruimte wordt gezien, maar ook als een complex systeem van sociale, culturele en ecologische factoren. Het doel is om een leeromgeving te creëren die rekening houdt met deze veelzijdige context, de verbondenheid tussen mens en omgeving te benadrukken en duurzame ontwikkeling te bevorderen.

Kent U deze uitdrukking? Veertienjarigen (leeftijd naar eigen keuze), die vroeger babysitter waren en die er tegenwoordig een nodig hebben. cool smiley
Horsie is back 29 juli 2025 19:40
Roxane, die een exposé gaf over Chloé Dygert, die de gevolgen van haar horror crash in Imola tijdens WK Tijdrijden (bijna 5 jaar geleden) nog steeds niet volledig heeft overwonnen. Vandaag vijfde na wie ook al weer?smiling smiley
Cecchini 29 juli 2025 20:00
Dus je vindt Puck, Marianne, Annemiek en Anna sprekende poppen ? Vollering prima renster, de beste bergop, mooie stijl ook, maar het is me toch altijd met een enorm gejammer. Je mag best eens vochtige ogen hebben (zoals Marianne Vos als ze op het podium staat als het Wilhelmus voor haar klinkt) maar bij Vollering hoor ik altijd die snik in haar stem. Het zal volgens mij ook wel de reden zijn dat de helft van het peloton haar niet bepaald bovenaan hebben staan qua sympathie. Gelukkig had ze gisteren wel 2 ploeggenoten die stonden op te wachten bij haar valpartij.
Cyclad58 29 juli 2025 20:04
Nee, dat zeg ik niet. Dan moet ik namen noemen. Okay, Lorena Wiebes en Lotte Kopecky. Prima rensters, maar in interviews tonen zij geen emotie. Puck Pieterse is werelds en Marianne Vos ook.
Dat interview met Reusser voor de Tour vond ik geweldig en de emoties van Vollering zijn echt.
Horsie is back 29 juli 2025 20:19
In het kader van aan de vruchten herken je de boom

Well, now time passed and now it seems
Everybody's having them dreams
Everybody sees themselves walkin' around with no one else
Half of the people can be part right all of the time
Some of the people can be all right part of the time
But all of the people can't be all right all of the time
I think Abraham Lincoln said that
I'll let you be in my dreams if I can be in yours
I said that
ton duk 29 juli 2025 21:32
BREAKING NEWS: Ellen van Dijk stopt !!
Gr
Cecchini 29 juli 2025 22:02
Ik mag hopen dat je de Cauwer bedoelt en niet Been
De zwarte trui 29 juli 2025 22:11
Ik gok op Been. Stiekeme kink van Pyama als ie zijn pyama uit doet. the finger smiley
Cecchini 29 juli 2025 22:54
Ellen is ook niet bepaald een sprekende pop. Leuke sympathieke en intelligente vrouw. Alleen dat doodknuffelen door de tegenwoordig alom aanwezige Roxane was er voor mij weer teveel aan. Ellen kon gelukkig weer het fatsoen opbrengen dat toch maar lief te noemen.
Pyama 30 juli 2025 00:49
Feiten die jij niet wilt horen Cyclad. Lees de reactie van Jos van Emden maar eens.
Pyama 30 juli 2025 00:50
Haha De Cauwer uiteraard. Been staat echt onderaan de ladder met haar gekrijs.
Cyclad58 30 juli 2025 11:18
Van Emden is ook van de ploegleider van de grootste concurrente.

Overigens weer een foute en oliedomme reactie: nergens zeg ik dat ik het met Vollering eens ben. Ik vind alleen haar emoties (en die van Reusser) mooi.
Cyclad58 30 juli 2025 11:19
Helemaal eens. Ellen is een ontzettend aardig en fijn mens. Inderdaad beslist geen sprekende pop.
ton duk 30 juli 2025 12:12
Heerlijk, die Jos v Emden
FdJ en Vollering moeten niet zo janken, aldus Jos ihkv de koude oorlogsvoering
Gr
De zwarte trui 30 juli 2025 13:14
Beetje gechargeerd. En wat betreft die valpartij. Daar mogen echt wel namen en rugnummers genoemd worden. Jos en Vermeersch iemand? Dat die ploegleider vervolgens uit de bocht vliegt met "spelen met levens" is ook helder.
ton duk 30 juli 2025 14:18
De zwarte trui Schreef:
> En wat betreft die valpartij.
> Daar mogen echt wel namen en rugnummers genoemd
> worden. Jos en Vermeersch iemand?

Jip noemde de namen wel maar (leeftijd he) vergeten..

Zijn daar gele kaarten voor uitgedeeld of zag men die actie als koersincident ??
Gr
lodjan 30 juli 2025 15:03
Cecchini 30 juli 2025 16:39
Ik zet net de TV aan, en val in bij een beeld van de de kopgroep. Tjonge zo’n Jackson dat kan toch niet. Daar verbleekt Pollentier nog bij.
predator 30 juli 2025 17:34
Le Court dubbelslag
Cecchini 30 juli 2025 17:45
Gisteren werd er gediscussieerd of de TDF voor vrouwen net als voor de mannen ook naar 3 weken kon. Als je vandaag naar Jackson kijkt is de eerste flauwe gedachte laat maar zitten, maar als je vandaag kijkt welke verschillen er al zijn op dit niet al te zwaar parcours, dan is ook de tweede gedachte, “ nee dat zou veel te vroeg zijn”.
Super Grover 30 juli 2025 18:02
Zit je vast in de kast? Volgens mij is het ondertussen duidelijk dat je het niet zo op hebt met vrouwen. Daarvoor is het niet nodig om er dagelijks één te beledigen en ons daarmee lastig te vallen
Cecchini 30 juli 2025 18:32
Jij vond Jackson een lust voor het oog? En Pollentier was toch een man ?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/07/2025 18:33 door Cecchini.
ton duk 30 juli 2025 18:57
Cecchini Schreef:
> nee dat zou veel te vroeg
> zijn”.

Te vroeg. Ontwikkeling vrouwenpeloton gaat best snel
5 etappes-rustdag-5 etappes vind ik wel logisch als volgende stap naar....?
Gr
Horsie is back 30 juli 2025 19:41
In de NRC vandaag werd ook de vraag opgeworpen Gaan vrouwen in de Tour straks net zo ver fietsen als mannen?

Een bloemlezing:

Sinds de uitvinding van de wielersport worden fietsende vrouwen anders behandeld. In welke sport niet?
Vrouwen zouden niet in staat zijn om grote afstanden af te leggen
En voor de kijker zou het niet aantrekkelijk genoeg zijn om vrouwen zo lang te zien fietsen. Niet alleen in sportief opzicht, maar ook vanuit seksueel perspectief.*
In 1986 zei Marc Madioot op de Franse TV nog dat "Vrouwen op de fiets er lelijk uit zien".
Het debiele verhaal van de vallende baarmoeder uit het begin van de vorige eeuw laten we maar terzijde.

Even gekeken naar de cijfers. Gemiddeld 50 km minder. Dat viel me mee. Qua etappe's bijna op de helft.
Teun van Erp stelde ooit vast, dat vrouwen tijdens wedstrijden in een hogere hartslagzone rijden dan mannen. Hun manier van koersen is levendiger.
In de baansport hebben ze de gangbare afstanden al gelijk getrokken. Nederland heeft twee wereldrecordhouders op de kilometer met staande start.

Tussen vrouwen en mannen bestaan grote fysiologische verschillen, dus de noodzaak om wedstrijden rücksichtslos gelijk te trekken lijkt me niet aanwezig. Gelijk trekken om het gelijk trekken is uit den boze.

Als de wedstrijdkalender nog iets beter gesynchroniseerd kan worden en de wielerwereld toe is aan een TDF van twee weken zal dit ongetwijfeld gebeuren.

Zodra alle mannen echter ophouden de vrouwen te blijven zien als "kleine mannen" is er al heel veel gewonnen.
Het is nog van recent, dat de medische wereld heeft ingezien, dat het vrouwelijk hart anders is dan het mannelijk hart. En dat de man niet de maat der dingen is.

* Mij viel vandaag op (waarschijnlijk niet voor het eerst), dat Chloé Dygert een tamelijk korte wielerbroek draagt.
Horsie is back 30 juli 2025 19:47
Cecchini Schreef:
> Ik zet net de TV aan, en val in bij een beeld van de de kopgroep. Tjonge zo’n Jackson dat kan toch niet. Daar verbleekt Pollentier nog bij.

Volgens mij verbleekten vooral degenen, die hem onderzochten/betrapten.
Maar U bedoelt ongetwijfeld zijn hoekige en scheve lichaamshouding op de fiets. smiling smiley
De zwarte trui 30 juli 2025 20:48
Brody Chapman maakte een hoop goed.
De zwarte trui 30 juli 2025 20:54
Wat is dit voor vage puntentelling? 25 punten bij de tussensprint, waarom 5 meer dan bij de mannen? En maar 30 punten aan de meet.

@Horsie Dygert rijdt al tijden zeer kort. Mogelijk om te imponeren met haar oorlogswond. Die lengte is wat (te) kort, maar die belachelijke kniebroeken bij de mannen zien er nog erger uit.
ton duk 30 juli 2025 21:38
Helaas maakte Dumoulin zojuist niet de vergelijking met Pollentier
Gr
De zwarte trui 30 juli 2025 22:15
Sjakko wel? #topcoach. Of zou het toch aan de sporter liggen? Anyway hij leeft er al jaren goed van en zit nu zelfs als head coach geluid te maken. Chapeau!
Cecchini 30 juli 2025 22:20
Veel zachte G’s aan de tafel van de Avondetappe, maar in allerlei opzichten kwaliteit. Mooi college van Jacco Verhaeren, maar of hij Zeeman kan doen vergeten?
Horsie is back 30 juli 2025 22:36
Cecchini Schreef:
> Veel zachte G’s aan de tafel van de Avondetappe, maar in allerlei opzichten kwaliteit. Mooi college van Jacco Verhaeren, maar of hij Zeeman kan doen vergeten?

Idd onderhoudend en leerzaam.

Mijn hartslag ging daarna een paar slagen omhoog toen Prof. dr. Angela Maas (vrouwelijke cardioloog) voor morgenavond als gast in de Avondetappe werd aangekondigd. Zij kan uitleggen hoe en waar het vrouwelijk (sport-)hart verschilt in dat van de man. Daarnaast is wielrennen de ultieme sport in het kader van hart- en longsysteem.
Horsie is back 30 juli 2025 22:47
De zwarte trui Schreef:

>
> @Horsie Dygert rijdt al tijden zeer kort. Mogelijk om te imponeren met haar oorlogswond.

Zij rijdt dit jaar redelijk kort, 8 keer bij de top-10. Dat zijn er niet zo veel die dat ook deden. Zoek jij dat even uit? smiling smiley

Mijn fascinatie komt natuurlijk door haar fenomenale baanprestaties. En was het niet Roxane, die ze zag vliegen, omdat ze niet in de gaten had hoe loeiend hard diezelfde Chloé Dygert in een tijdrit reed.
De zwarte trui 30 juli 2025 22:47
Je moet een sprinter niet als een duursporter trainen en andersom. Wat een inzicht.
Cecchini 31 juli 2025 00:20
Zat Tom Dumoulin Alison Jackson nou ook al te beledigen? Wat een schavuit.
Horsie is back 31 juli 2025 10:07
De zwarte trui Schreef:
> Je moet een sprinter niet als een duursporter trainen en andersom. Wat een inzicht.

Omvangrijke sprintraining geeft ook duursporteffecten.

Mare.. Hebt U iets tegen Jacco? Het komt mij namelijk zo over.

Opvallend inzicht van Tom Dumoulin.
Dat gekke wielrennen, dat sprinters en duursporters in één wedstrijd propt. Je laat nugget chicken Usain Bolt toch ook niet meedoen in een marathon?
Om maar te zwijgen van leeftijds- en gewichtsklassen.
De zwarte trui 31 juli 2025 10:37
Coaches die zich het succes van hun pupil toeeigenen daar kan ik niet zo goed tegen nee. En dan zeker niet als ze zich in een andere sporttak gaan begeven. Geen inhoudelijke kennis, wat hij zelf ook benoemde, hij klonk meer als een woordvoerder / communicatie adviseur. "Komt je boodschap wel goed over?" Tja, moet hij dat doen?
ton duk 31 juli 2025 18:38
Ik hoorde vanmiddag dat de strijd om de witte trui heel leuk en spannend is....
Nou, nr 35 en 36 op 6 minuten in deze etappe
Tis geen Lipowitz versus Only ....

Gr
Pyama 31 juli 2025 18:54
Volgens Ruben pakte Femke de Vries vandaag de witte trui. Om later te constateren dat hij in de war was met Nienke Vinke. Terwijl Clement dacht dat de gele trui haar debuut maakt in de Tour.

Het is duidelijk dat de commentatoren er niet veel van snappen. Ook echt zitten zoeken naar welke zender ik nu moet luisteren.
Cyclad58 31 juli 2025 19:28
Rit om snel te vergeten. Mooie prestatie van de jonge Maeva Squiban. Dat vertelt het hele verhaal. Morgen een Kerbaolrit, ik denk dat de echte protagonisten tot zaterdag en zondag wachten.

Apart dat Ruben dacht dat Femke de Vries de witte trui pakt, ook al bedoelt hij Nienke Vinke. Heeft overduidelijk niet opgelet. Julie Bégo en Vinke kwamen samen binnen, dus de Francaise behoudt wit. Ik denk wel dat Vinke dat kleinood uiteindelijk zal veroveren op basis van klimcapaciteiten. De rest is kansloos.
Is het opvallend dat er zoveel verschil is tussen wit bij de mannen en vrouwen?
Ja en nee. Mannen strijden om wit tot en met 25 jaar dacht ik, bij vrouwen telt wit alleen U23.
Er staan 3 vrouwen in de top 10 die als men de mannenleeftijd voor wit zou hanteren daar een heerlijke strijd van hadden gemaakt: Gigante, Kerbaol en Puck Pieterse.
De zwarte trui 31 juli 2025 20:05
Gemiste kans om Gigante buiten spel te zetten? Nu kan dat altijd nog in de slotrit in de afdaling van de Joux Plane. Benieuwd wat deze Gigant kan tegen Vollering als het echt bergop gaat.

Vreemd toch dat Chabbey zoveel energie in de bollen mag steken? Dat je daar zit en dan punten pakt ok. Maar kilometers op kop rijden...
Slimmerd 31 juli 2025 21:43
Ze staan behoorlijk dicht bij elkaar anders, blijft ook bijzonder dat de GT bij de mannen nog een leeftijd van 25 hanteren voor wit
Cecchini 01 augustus 2025 00:02
Dat25 jarige renners bij de mannen nog mee kunnen doen om de strijd voor de witte trui is belachelijk.
De zwarte trui 01 augustus 2025 11:13
Kraak geel gisteren, gevaarlijk gedrag bij de bevoorrading. Jezelf het peloton in katapulteren en 15 anderen onderuit rijden is geen probleem, "race incident".
ton duk 01 augustus 2025 11:19
De zwarte trui Schreef:
> Gemiste kans om Gigante buiten spel te zetten? Nu
> kan dat altijd nog in de slotrit in de afdaling
> van de Joux Plane.

Men zal vandaag toch wel druk gaan zetten in afdaling Granier , schrijf ik hoopvol ?
Gr
De zwarte trui 01 augustus 2025 11:43
Met een U23 eis wordt de spoeling wel erg dun...

2025: Lipowitz 24 jaar (3e), 11 starters U23
2024: Remco 24 jaar (3e), 7 starters U23
2023: T.P. 24 jaar (2e), 4 starters U23
2022: T.P. 23 jaar (2e), 4 starters U23
2021: T.P. 22 jaar (1e), 8 starters U23
2020: T.P. 21 jaar (1e), 4 starters U23
2019: Bernal 22 jaar (1e), 4 starters U23
2018: Latour 24 jaar (13e), 3 starters U23
2017: S. Yates 24 jaar (7e), 1 starter U23
2016: A. Yates 23 jaar (4e), 2 starters U23
2015: Quintana 25 jaar (2e), 7 starters U23
2014: Pinot 24 jaar (3e), 4 starters U23
2013: Quintana 23 jaar (2e), 6 starters U23
2012: VanGarderen 23 jaar (5e), 4 starters U23
2011: Rolland 24 jaar (10e), 3 starters U23
2010: A. Schleck 25 jaar (2e), 3 starters U23

Alleen Bernal en T.P. voldeden aan de (echte) U23 eis. Het genoemde aantal U23 starters is gebaseerd op de leeftijd tijdens de start van de Tour. Dit is niet het echte UCI U23 criterium, immers dan mag je ook niet stiekem na de Tour 23 worden.

Quintana mocht in 2015 blijkbaar nog meedoen om het wit hoewel hij toen al zichtbaar een oude man was (al vanaf zijn geboorte natuurlijk), maar hij was ook daadwerkelijk al 25 bij de start van de Tour.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/08/2025 11:53 door De zwarte trui.
Cyclad58 01 augustus 2025 12:32
Kerbaol, Niewiadoma en Vollering dalen prima, die zullen dat zeker doen. Kerbaol voor mij de grootste kanshebster op ritwinst als ze er op de klim nog bijzit.
De zwarte trui 01 augustus 2025 14:20
Ghekiere heeft geen zin om vandaag weer de babysit te spelen en gaat op pad met een grote kopgroep van 17, o.a. Dygert, Kopecky, Squiban en van Anrooij zijn ook mee. (Of anticipeert op een aanval / babysit). Eline Jansen is de best geplaatste op 5:40.
De zwarte trui 01 augustus 2025 14:57
Een hele Tour de wind mee. Lekker als je van West naar Oost rijdt.

Eventjes zelfs waaiers? The bunch led by Visma has split into three parts.

Niet echt info wie er op kop van het peloton rijdt, maar ze liggen 2:45 achter. Zal Visma wel zijn dan gezien bovenstaande melding en het feit dat zowel FDJ, AG en Canyon SRAM in de kopgroep zitten.
De zwarte trui 01 augustus 2025 15:06
DNF Paladin. Eerder vandaag gevallen.
De zwarte trui 01 augustus 2025 15:36
4 minuten voorsprong. 70 km te gaan. Jansen ruikt aan de virtuele gele trui.
Cecchini 01 augustus 2025 16:28
Roxane lult maar door, en doet voortkomen of wij als kijkers nog nooit naar wielrennen hebben gekeken, en heeft ze net als vorig jaar niets op met Demi Vollering. Het lijkt wel of ze ingehuurd is door de Tour organisatie om de TDF voor vrouwen te promoten, maar bij Vollering en haar ploeg heeft ze kennelijk een grens getrokken.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/08/2025 16:29 door Cecchini.
ton duk 01 augustus 2025 16:41
Cecchini Schreef:
> Roxane lult maar door, en doet voortkomen of wij
> als kijkers nog nooit naar wielrennen hebben
> gekeken..

Als het peloton harder rijdt dan de kopgroep...gaat de voorsprong omlaag...
Gr
De zwarte trui 01 augustus 2025 16:49
Als de kopgroep surplaced...
ton duk 01 augustus 2025 16:51
wat wel orgineel is
12 op een rij...
Gr
Cecchini 01 augustus 2025 17:02
Het is wel een dramatische vertoning langzamerhand. Al en week gebeurt er niets of nauwelijks iets
Cecchini 01 augustus 2025 17:07
En waar is Pogacar als je hem nodig hebt
De zwarte trui 01 augustus 2025 17:10
Chabbey lost dan maar. Gisteren lekker voor de bollen gereden. Hopelijk is dit sparen voor morgen...
De zwarte trui 01 augustus 2025 17:11
Geel is lost. En Squiban gaat solo.
Slimmerd 01 augustus 2025 17:41
Het vrouwenpeloton heeft haar eigen Mark Padun?
Cyclad58 01 augustus 2025 19:02
Geen slimme opmerking. Squiban wordt beslist een topper. Beheerst alle facetten, klimmen, dalen, tijdrijden. Is nu onder het juk van Longo Borghini vandaan en presteert.

De toppers wachten op de Madeleine. maar SD Worx EN FDJ hadden Le Court al een tik kunnen geven. Labous deed mondjesmaat iets en Kopecky deed helemaal niets voor Van der Breggen. Niewiadoma en PFP keken (terecht) naar die 2 ploegen. Enfin, morgen zal Le Court wel capituleren.
Met PF en Gigante als dark horses zal het gaan tussen Niewiadoma en Vollering.
De zwarte trui 01 augustus 2025 21:05
Stiekem hoop ik op een exploit van Gigante. Vollering met meer dan een minuut achterstand de slotrit in. En dan de Joux Plane af. Kans na kans hebben de dames laten liggen om haar in en na de afdaling op een forse achterstand te rijden.
Horsie is back 01 augustus 2025 22:05
De zwarte trui Schreef:
> Stiekem hoop ik op een exploit van Gigante. Vollering met meer dan een minuut achterstand de slotrit in. Dan moet ze 1:43 goedmaken, gelijk te stellen aan een "demise" van Demi. En dan de Joux Plane af. Kans na kans hebben de dames laten liggen om haar in en na de afdaling op een forse achterstand te rijden.
Pyama 01 augustus 2025 22:16
Dit slaat inderdaad als een tang op een varken. Vorig jaar al eens 2e in een etappe namens Arkea. Gewoon een zeer talentvolle dame die eigenlijk voor het wit hoort te koersen. Slimmerd volgt alleen de mannen?
ton duk 01 augustus 2025 22:38
Cyclad58 Schreef
> Met PF en Gigante als dark horses zal het gaan
> tussen Niewiadoma en Vollering.

Dezelfde top 3 als in 2024 maar dan in andere volgorde
Gr
De zwarte trui 01 augustus 2025 23:50
Waar is Realini? Begin dit jaar een elleboog gebroken, maar daarna was het niet best.

In 1995 rijdt Luperini solo over de Madeleine en de Glandon naar Vaujunay. Hallo!
Cecchini 02 augustus 2025 00:09
Gert Jacobs hadden we al een tijd niet meer gezien en gehoord. Dat beviel me eigenlijk best wel. Maar Gert was vandaag wel goed gesoigneerd, een prachtige gestileerde baard, een fantastisch mooi roze pak (zou hij weer vrouwtjes hebben rondgereden?). Ook 2 leuke vrouwen van mijn homeground aan tafel, met de immer lieve Kirsten Wild en Ilse Pluimers, waar ik het sympathieke accent van Sanne Wevers in meende te herkennen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/08/2025 00:13 door Cecchini.
ton duk 02 augustus 2025 10:26
Cecchini Schreef:
> Gert Jacobs hadden we al een tijd niet meer gezien
> en gehoord. Dat beviel me eigenlijk best ..

Het ging bij mij van : is ie nu dronken tot best goede gast aan tafel..

Is het grote voordeel van TdT dat Harmeling geen tijd meer heeft ??

Pluimers : laten juliie nu echt alleen mijn valpartijen zien smileys with beer

Gr
Cecchini 02 augustus 2025 13:22
Een aantal opmerkingen Van Bert Wagendorp vandaag in zijn column voor de Volkskrant

Eigenlijk moet Demi Vollering dit weekend haar tweede Tour de France Femmes winnen. Ze is ’s werelds beste wielrenster, ze won de Ronde van Frankrijk eerder in 2023 en daarnaast een lange reeks van andere wedstrijden. Daarom is ze, sinds haar overstap naar FDJ Suez, de bestbetaalde coureur van het peloton – haar jaarsalaris ligt net onder de één miljoen euro.

En toch is het voor mij zaterdag en zondag de vraag waar Vollering de Tour gaat verliezen. En hoe. Niet dat ik hoop op dat fatale scenario – Vollering lijkt me een goed mens, ze draagt overwinningen op aan mensen met psychologische moeilijkheden en bespreekt openlijk menstruatieproblemen bij topsporters; dat durft niet iedereen. Maar daarnaast beschikt ze over een talent dat je als topsporter liever niet wilt hebben: ze schiet regelmatig feilloos in eigen voet.

Vollering wil in deze Tour wraak nemen voor haar nederlaag van vorig jaar, toen ze in de laatste etappe naar Alpe d’Huez een aanval ondernam op klassementsleider Niewiadoma. Die was bijna gelukt, ze kwam vier seconden tekort. Het was, gebiedt de eerlijkheid te zeggen, een dappere maar ook oliedomme aanval. Een paar weken later verspeelde ze de wereldtitel op zo’n manier dat iedereen zich na afloop stomverbaasd afvroeg hoe ze erin was geslaagd als veruit sterkste toch vijfde te worden.

Vollering zou de Tadej Pogacar van het vrouwenpeloton kunnen zijn, als ze maar over diens koersinstinct zou beschikken. Ze haalt Pogacar in interviews ook regelmatig aan, deze week verklaarde ze bijvoorbeeld nog ‘dat je niks moet laten liggen’. Dat is wat ze juist voortdurend doet, maar goed. De dominante kracht in het vrouwenpeloton slaagt er maar niet in haar sport te domineren.

Ik ben bang dat Vollering die tekortkomingen dit weekend niet zal weten te verhullen. Visma–Lease a Bike heeft ook bij de vrouwen weer een Plan: die lui zijn onverbeterlijk. Het Plan houdt in dat ze Vollering al een paar dagen bloednerveus proberen te maken en dat Ferrand-Prévot daarvan moet profiteren. Ditmaal geef ik het Plan een goede kans van slagen.

Niewiadoma staat er goed voor en kan beter seconden tellen dan Vollering. Er fietst ook nog een renner uit de Stille Oceaan mee die nu al meer strategisch inzicht heeft dan Vollering ooit zal krijgen. En dan heb je nog Pauliena Rooijakkers, die komt uit Venray en weet wat een linkebal is – Vollering heeft geen flauw idee.

Al met al zijn de voortekenen niet gunstig, maar misschien ziet Vollering dit weekeinde opeens het licht en vertoont haar leercurve een steile lijn. Zulke dingen komen voor, zij het niet zo vaak.
De zwarte trui 02 augustus 2025 15:02
Chabbey, Muzic, Bunel en Ghekiere brengen Squiban richting nr3.
De zwarte trui 02 augustus 2025 16:47
Squiban vindt haar grens. Geparkeerd na eerste km op de Madeleine.

Het wachten gaat door op flanken van de berg waar al een week op gewacht is.
De zwarte trui 02 augustus 2025 16:57
Le Court rijdt al kilometers tempo. AvdB lost simpelweg. Nog een vrouw of 10 samen.

Vooraan Muzic, NFB, Kastelijn en Vallieres.
Horsie is back 02 augustus 2025 17:04
De wielersport doet haar naam een duursport te zijn weer eer aan. Je zou het haast vergeten.
De zwarte trui 02 augustus 2025 17:08
Gigante versnelt, Rooijakkers mee. PFP sluit later aan. Vollering spartelt. Nog 11 km.
De zwarte trui 02 augustus 2025 17:10
Ghekiere maakt nu tempo. Rooijakkers kan niet mee.

Vooraan NFB en Kastelijn.
predator 02 augustus 2025 17:10
Gigante en PFP krijgen hulp van Ghekiere
De zwarte trui 02 augustus 2025 17:12
Vollering al een halve minuut achter.
Horsie is back 02 augustus 2025 17:17
In grensbereik wordt alles vloeibaar. Demi Vollering schiet toch in haar voet (Bert Wagendorp) al is dit zeker een niet afdoende verklaring.
De zwarte trui 02 augustus 2025 17:18
Muzic bewijst een top knecht te zijn. Gaat aanhaken bij Bunel, PFP en Gigante...
predator 02 augustus 2025 17:19
Frankrijk juicht
De zwarte trui 02 augustus 2025 17:19
Gigante lost bij PFP.
ton duk 02 augustus 2025 17:19
vBaarle op weg naar Geel
Gr
predator 02 augustus 2025 17:19
PFP rijdt iedereen de moeder
Horsie is back 02 augustus 2025 17:23
Een bobine van 53 kg leidt de dans. Een cross-referentie met de lange afstand op de atletiek dient zich aan. Perfecte balans gewicht/vermogen.
De zwarte trui 02 augustus 2025 17:25
Op 7km van de meet 3 koplopers.

Vollering schijnt al te huilen.
Slimmerd 02 augustus 2025 17:27
Doet Vollering ook mee eigenlijk aan deze Tour?

Is Jip trouwens al ontslagen bij Eurosport? Aan het begin maar dat gewauwel over niks aan hebben aan renners inbde kopgroep, Bunel liet net even een WvA-tje zien en zo win je de Tour
De zwarte trui 02 augustus 2025 17:27
Op 6km van de meet lost Kastelijn
De zwarte trui 02 augustus 2025 17:29
Op 5km gaat ze solo.
Horsie is back 02 augustus 2025 17:30
Het Plan Visma Lease A Bike gold dus PFP en niet Jonas. smiling smiley
De zwarte trui 02 augustus 2025 17:31
Vollering komt terug op Niewiadoma. Muzic knecht eindelijk. Die groep ligt 1 minuut achter Gigante en 2 achter PFP.
Pyama 02 augustus 2025 17:38
Dat mag je niet zeggen hoor!
De zwarte trui 02 augustus 2025 17:47
PFP rijdt 19 per uur over de laatste 10 km.
De zwarte trui 02 augustus 2025 17:50
Vollering rijdt nog een goede laatste km en pakt tijd op Niewiadoma.

Wordt een leuke afdaling van de Joux Plane morgen. Gigante zal ten aanval moeten in de klim wil ze haar podium houden.
Horsie is back 02 augustus 2025 17:56
De Fin zit er maar 16 seconden naast. Just saying.
Cecchini 02 augustus 2025 18:02
De Belg begon al te fantaseren over de kwaliteitsploeg die Frankrijk kan opstellen tijdens het WK in Rwanda. De side kick spartelde nog wel tegen met ja ja je moet de ploeg nog wel tot eenheid kunnen kneden, waarop de Belg repliceerde “ slechter dan de Nederlandse ploeg kan niet “.
Horsie is back 02 augustus 2025 21:23
Oom Antoine heeft zijn landgenote PFP de hemel in geprezen. Hij categoriseert haar klimprestatie vandaag (64 min. 297w étalon) als één der beste uit de laatste twee decennia. Gelijk te stellen aan, zo niet beter dan Annemiek van Vleuten, 2018 Zoncolan 48:10, 302w étalon en Demi Vollering, Tourmalet 2023 in 44:52, 301w étalon.
Horsie is back 02 augustus 2025 23:19
De zwarte trui Schreef:
> Op 7km van de meet 3 koplopers.
>
> Vollering schijnt al te huilen.

Zag maar een iemand huilen en dat was best aangenaam, Sarah.
Cecchini 03 augustus 2025 00:01
Nou de witte trui ook anders. Wat een gesnotter allemaal.
De zwarte trui 03 augustus 2025 00:19
Dygert ook. Haalt de tijdslimiet met handvol seconden en huilt (van de pijn in haar been), pijnlijk.

Uno-X is gereduceerd tot een tweetal. Andersen komt een kwartier te laat binnen.
Horsie is back 03 augustus 2025 10:33
Cecchini Schreef:
> Nou de witte trui ook anders. Wat een gesnotter allemaal.

Papa Roxy blijft ongeëvenaard.
Horsie is back 03 augustus 2025 11:03
De zwarte trui Schreef:
> Dygert ook. Haalt de tijdslimiet met handvol seconden (zag het) en huilt (zag het niet, wel hoe ze nog even op kop van het GC peloton sleurde em afgaf, (van de pijn in haar been), pijnlijk.

Dygert en Kopecky behoren met rond de 66 kg tot de zwaarste rensters van het peloton. Het zijn dan feitelijk ook trackies.
Waarschijnlijk speelt in de grote ronden gewicht (positief/negatief) een prominentere rol voor vrouwen dan voor mannen. Red-S, menstruatieproblematiek.

Zelfs Froome had nog 8,8% vetpercentage (overall 9,5%) in zijn benen. PFP zou 8% (overall) hebben (las ik, maar je kunt ook niet alles geloven).
Pyama 03 augustus 2025 12:33
De NOS kopt: tactisch steekspel, een voordeel voor Vollering eye popping smiley.
Dat zijn woorden die ik niet elke dag met elkaar associeer.

[nos.nl]

Gelukkig is er nog een filmpje van de meest overbetaalde waardeloze tv presentatrice (met autocue) van de afgelopen eeuw. En dat allemaal van onze belastingcenten.
[www.mediacourant.nl]
ton duk 03 augustus 2025 13:36
Ze mag dan weer wel oom Ab zeggen he
Gr
Cecchini 03 augustus 2025 15:45
Roxane heeft het over de mogelijkheid van een coupe van de SDW ploeg
predator 03 augustus 2025 15:45
Gigante al in de problemen
predator 03 augustus 2025 15:48
En ook de gele trui moet aan de bak.
predator 03 augustus 2025 16:10
Vd Breggen gaat voor de solo
Cecchini 03 augustus 2025 16:24
De NOS commentatoren, hebben kennelijk een privé oorlog met Demi Vollering. Het is één groot reclamebureau voor de TDF voor vrouwen, maar Demi moet het al een week lang ontgelden. Ze kan niets goed doen. Smakeloos.
Slimmerd 03 augustus 2025 16:50
Pieterse koerst al een week achteruit, toch ook opvallend
ton duk 03 augustus 2025 18:04
waarbij de NOS wel de mening vd fam vZetten uit Tiel uitdraagt...

Eindelijk sloopt men Gigante
Gr
ton duk 03 augustus 2025 18:23
De stap van vrijbuiter naar serieuze kopvrouw is deze TdF idd niet gelukt....

Als ze dd naar mevr v Baarle kijkt op het podium, weet ze waarom....
Gr

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/08/2025 18:23 door ton duk.
Slimmerd 03 augustus 2025 18:53
Vollering, pijnlijk, das het enige woord voor deze Tour. Die aanval zojuist was gewoon zielig

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/08/2025 18:55 door Slimmerd.
Slimmerd 03 augustus 2025 18:54
PFP nu op weg naar dr 2e ritzege
Slimmerd 03 augustus 2025 18:59
In etappe 1 was het eigenlijk al duidelijk, gewoon de beste.

Nog 2.5km genieten
Slimmerd 03 augustus 2025 19:03
Etappe 9
1. PFP
2. Vollering 20"
3. Niewiadoma 23"
4. Fisher-Black
5. Wlodarczyk 33"
6. Labous 1'49
7. Gigante 3'53

Eindklassement
1. PFP
2. Vollering 3'42
3. Niewiadoma 4'09
4. Wlodarczyk 5'45
5. Fisher-Black 6'25
6. Gigante 6'40
7. Labous 9'13

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/08/2025 19:11 door Slimmerd.
Slimmerd 03 augustus 2025 19:04
Jos van Emden die als ploegleider de Tour wint..
De zwarte trui 03 augustus 2025 19:06
De zwarte trui 03 augustus 2025 19:07
Netjes gevochten 2 dagen door Vollering.

Volgend jaar meer focus op de Tour. Geen Suisse en weet ik wat voor prutkoersjes meer.
De zwarte trui 03 augustus 2025 19:10
Gigante doet een (licht) Dumoulinnetje.

Volgend jaar heeft Dylan wel een probleem.
Horsie is back 03 augustus 2025 19:11
De zwarte trui Schreef:
> Netjes gevochten 2 dagen door Vollering.
>
> Volgend jaar meer focus op de Tour. Geen Suisse en weet ik wat voor prutkoersjes meer.

En uiteraard 8 à 9 pondjes verliezen met behoud van relatief vermogen. Van Thin Lizzie (derde kaart) naar Thin Demi.
De zwarte trui 03 augustus 2025 19:13
Mooi het telefoontje van Dylan tijdens het live interview. grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/08/2025 19:13 door De zwarte trui.
Horsie is back 03 augustus 2025 19:13
Slimmerd Schreef:
> Vollering, pijnlijk, das het enige woord voor dezeTour. Die aanval zojuist was gewoon zielig

Dédain past niet bij een zich slim noemend persoon.
Cecchini 03 augustus 2025 19:21
Toch gewoon 2e in de Tour?
ton duk 03 augustus 2025 19:23
Dag na de DNS2026 MAJKA en aan de vooravond Ronde van Polen zowaar 2 Poolse op 3 en 4 AK!!
HUP POL !!
Gr
Horsie is back 03 augustus 2025 19:27
Cecchini Schreef:
> Toch gewoon 2e in de Tour?

Zeker. Viel over het woord zielig.
Cecchini 03 augustus 2025 19:45
Dat begreep ik.
Slimmerd 03 augustus 2025 19:48
Maar nadat je ploeggenote 25km al het kopwerk doet en jouw aanval enkel diezelfde ploeggenote lost...

Tsja, laten we maar hosanna doen; geweldig Demi vier deze tactische negendaagse masterclass met je ploeg. Toch mooi 1e en 2e in bergklassement en 2e, 7e en 10e in het AK
Cecchini 03 augustus 2025 20:17
Noem die aanval krachteloos, maar zielig. Elke demarrage van Vingegaard die moeiteloos gepareerd werd door Pogacar noem je toch ook niet zielig?
ton duk 03 augustus 2025 21:10
4 weken Avondetappe smileys with beer
Gr
predator 04 augustus 2025 00:01
Ben wel een beetje erg klaar met die opmerkingen van Vollering.
ton duk 04 augustus 2025 08:51
van of over ?
Gr
Cyclad58 04 augustus 2025 09:17
Ik ben in elk geval klaar met veel zure opmerkingen over Vollering. Ik heb deze week meer rensters zien janken. Sarah Gigante bv kan er ook wat van. Never mind. Gisteravond bij de Avondetappe vond ik Vollering erg goed overkomen. PFP was veruit de beste, dat staat buiten kijf. Maar daardoor heeft Vollering niet slecht gereden. Als het niet harder kan houdt het op, hè?
predator 04 augustus 2025 09:39
ton duk Schreef:
> van of over ?
> Gr

Over het gewicht van PFP, en dat zij (Vollering) een ander voorbeeld wil zijn voor meisjes.
predator 04 augustus 2025 09:41
Cyclad58 Schreef:
> Ik ben in elk geval klaar met veel zure
> opmerkingen over Vollering. Ik heb deze week meer
> rensters zien janken. Sarah Gigante bv kan er ook
> wat van. Never mind. Gisteravond bij de
> Avondetappe vond ik Vollering erg goed overkomen.
> PFP was veruit de beste, dat staat buiten kijf.
> Maar daardoor heeft Vollering niet slecht gereden.
> Als het niet harder kan houdt het op, hè?

Het zal best, maar ik kan me prima voorstellen dat ze niet lekker ligt bij de andere vrouwen.
Horsie is back 04 augustus 2025 11:42
SML

It's not about SML, die in Tokyo Bol "uit de weg gaat".

"I don't really see myself doing the same again .. might not return the race". Weight loss was "not 100% healthy".

Of PFP niet meer in de Tour terugkeert valt uiteraard te bezien gezien haar langjarig contract. Bij het aanhoren van de Marseillaise leken de tranen op te zijn. Come to think of it. Het is al bijna een halve eeuw geleden (intussen wel verjaard), dat ik Bucket of Tears letterlijk leek te nemen, zoveel huilde ik, nadat ik just after midnight op weg naar huis een lekke achterband kreeg.
De zwarte trui 04 augustus 2025 12:05
Je kan de vraag stellen of het slim was om op dat steile stukje zelf aan te vallen. In een eindsprint waren haar kansen groter geweest?
Andere Peter 04 augustus 2025 14:07
Ik snap ook totaal de kritiek op Vollering niet. Een topatlete die voortdurend het maximale geeft van haar lichameijke en geestelijke vermogens. Haar klasse is juist dat ze zo goed de hele emmer leeg kan maken. En natuurlijk zijn er dan momenten dat het even helemaal leeg is.

Ze is oprecht en realistisch.

Mensen die het uiten van het oprechte/authentieke gevoel door een ander afkeuren, met je wantrouwen.
Pyama 04 augustus 2025 16:36
In deze tekst zitten allerlei aannames.
- topatlete
- voortdurend het maximale geeft
- klasse om de emmer leeg te maken
- oprecht en realistisch

Mensen die allerlei aannames doen moet je wantrouwen.

Ik heb Vollering eens een uur van nabij mogen meemaken. Prima dame hoor, maar een typische gen X vrouw. De opmerking richting het gewicht van PFP vond ik ook onder de gordel. Als ze zo graag wilt winnen zou ik beginnen met focus, seizoensplanning, cursus ploegtactiek en misschien wat minder tijd besteden aan je eigen samenwerkingen en privé sponsoren en wat minder op Instagram. De vergelijkingen met (de valpartij van) Pogacar waren natuurlijk hilarisch. Als ze niet wil winnen maar gewoon geld wilt verdienen prima.

De tactiek en het aanvalletje van gisteren waren zoals Slimmerd zegt zielig. Net zoals sommige aanvallen vande Vissenman dat ook waren.
Horsie is back 04 augustus 2025 19:54
Als je gaat twijfelen aan het feit, dat Demi Vollering een topatlete is, dan is au lit als Franse uitdrukking op zijn plaats.
Haar afficheren als een typische gen X vrouw, terwijl ze ver na dat zogenaamde tijdvak is geboren, is wat mij betreft ook een stretch. Dan is ze niettemin maar onafhankelijk, pragmatisch, heeft een goed aanpassingsvermogen, tenminste als Pyama dat zo gezegd wil hebben. Tenslotte heeft hij een uur in haar nabijheid mogen vertoeven. cool smiley Desondanks een prima dame hoor.

Haar uitgangspunten over gewicht zijn een persoonlijke mening, die je moet respecteren, al hoef je daar in principe ook niet altijd mee eens te zijn. Voor FPP (maar ook voor haar ploeg) heiligt het doel de middelen, zoals ze zelf aanvoelt en ook toegeeft. Dit alles doet me denken aan Ras Mus, maar die vergelijking gaat verder uiteraard niet op.
Andere Peter 05 augustus 2025 00:02
Zo hee... een heel uur maakte je haar mee? Tsja dan moet je taxatie dat zij een typische gen X vrouw is wel wetenschappelijk onderbouwd zijn. En dus zeker niet zoals bij mij, een aanname dat ze topatlete is.

Alle vrouwen zijn inderdaad in hokjes in te delen als je ze een uur hebt meegemaakt. En daarna veranderen ze ook nooit meer. Nu je het zo goed hebt uitgelegd, zie ik ook waarom het zo'n dijenkletser is dat ze tussen het instagrammen door zegt dat een Tourwinnaar bij de mannen ook wel eens last had van een valpartij. Whahahaha!

En wat raar mens is ze dan toch, door een generatietype te verkiezen dat hoort bij de generatie van haar ouders.

Dank voor je heldere en totaal niet subjectieve uiteenzetting. Ik laat het hierbij, want mijn privé-sponsor vraagt om aandacht (ik kan dus geen topatleet zijn want ik heb ook nog Insta).

Wel raar dat AI ondanks je doortastende uitleg nog steeds denkt dat huilen het gevolg kan zijn van uiterste vermoeidheid, stress, overprikkeling, heftige gebeurtenissen, hormonale factoren, etc.

Wanneer huilen mensen eigenlijk sneller?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/08/2025 00:03 door Andere Peter.
Cyclad58 05 augustus 2025 19:15
Geweldig zoals je Pyama fileert! thumbs up
Cyclad58 05 augustus 2025 19:22
Ook jouw reactie is top!

Mijn zoon is manager bij SD Worx en ik had daardoor het genoegen gehad om als VIP-gast bij de Amstel te mogen zijn. Mischa Bredewold hebben we uitvoerig gesproken, en Demi Vollering (toen nog bij SD Worx) ook even. Nu ga ik niet uit van een ontmoeting van 7 minuten, maar weet wel precies wat er in de ploeg gebeurd is en hoe Demi in de ploeg lag. Ze was niet goed met Kopecky, maar trek nou niet meteen daaruit de conclusie dat dat alleen aan Demi lag. Het is ook niet aan mij om daarover uit de school te klappen.

Sowieso is Vollering een topatlete die haar sport zeer intensief en toegewijd bedrijft. Ze heeft haar emoties (Reusser en Gigante ook gezien? Wat is daar nu mis mee?), maar is slim en weet het altijd prima te verwoorden (zie ook de laatste Avondetappe).
Pyama's zienswijze mag natuurlijk, maar is geheel subjectief en niet ingegeven door feiten, maar door vooringenomenheid. Althans, zo zie ik het.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/08/2025 19:58 door Cyclad58.
Cyclad58 05 augustus 2025 19:23
Pyama Schreef:
> In deze tekst zitten allerlei aannames.
> - topatlete
> - voortdurend het maximale geeft
> - klasse om de emmer leeg te maken
> - oprecht en realistisch
>
>
Dat zijn geen aannames. Het is zo!
lodjan 06 augustus 2025 09:23
Ik ben pro-Vollering en anti-Kopecky. Nee, niet alleen vanwege de nationaliteit maar ook vanwege de manier van koersen, opstelling en uitstraling. Helaas is Kopecky koersslim en Vollering minder.
Het is goed dat ze niet meer in dezelfde ploeg zitten. Sponsortechnisch kan ik begrijpen dat SD Worx voor Kopecky gekozen heeft.
Cyclad58 08 augustus 2025 08:52
Cyclad58 08 augustus 2025 08:54
Dat heeft dan hooguit met de manier van koersen te maken. Niet aan de "persoon Vollering".
Pyama 11 augustus 2025 11:23
Andere Peter 13 augustus 2025 16:21
Wat een stupide en gevaarlijke reactie van Chris Horner, die als Methusalem plots tot grote hoogten steeg. Pyama toont haatdragende tunnelvisie door elke vorm van kritiek op de mensen (ja, hij keert zich tegen de mens) aan te grijpen en nooit een evenwichtig genuanceerd te schetsen.

Vollerings IG na de Tour was een prima verhelderende zienswijze. Daar hoef je het niet volledig mee eens te zijn. Maar het duidt wel op authenticiteit en een weloverwogen opinie. Ze gaf een veel waardevoller signaal dan Horner hier doet.

Natuúrlijk doet gewicht ertoe. Dat horen we al het hele jaar door. Juist daarom was Vollerings kanttekening waardevol. En in vrouwensport is het risico dat jonge meiden op eigen houtje een gewichtsverliesplan gaan uitvoeren en daarbij zichzelf veel schade berokkenen, reëel. Niemand zegt dat PFP een slecht voorbeeld geeft. Maar ik zeg wel dat Vollering hier een perfect rolmodel is. Als je 15- of 16-jarige talentvolle wielerdochter gaat googlen, wil je dan dat ze het bericht van Horner leest of dat van Vollering?

Goed dat, om Vollering van repliek te dienen, een zo ongeloofwaardig randfiguur als Horner moet worden opgevoerd. Geen jeugdige renster zal zich voornemen om die carrièrecurve te willen nabootsen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/08/2025 16:22 door Andere Peter.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen