Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

50th Junioren Rundfahrt (2.1

Gepost door Cyclad58 
Cyclad58 29 juli 2025 19:15
Zondag al afgelopen, maar ik wil jullie de uitslag niet onthouden.

Daan Dijkman wint de slotrit en daarmee ook het algemeen klassement van dit belangrijke junioren rondje.

In de juniorenwereldranglijst is Michiel Mouris 2e, Daan Dijkman 4e en Gijs Schoonvelde 9e. Goede lichting. En er komt nog meer.....

Junioren wereldranglijst

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/07/2025 19:30 door Cyclad58.
ton duk 29 juli 2025 19:20
Dan doe ik 'r een duitje bij met winst Sam Gunnink in de Watersley -3daagse !!
Geen idee hoe ik dat mag inschalen qua bezetting ?
Gr
Cyclad58 29 juli 2025 19:24
Die heb ik apart gepost en ik schaal hem zeer hoog in. Ashlin Barry ruim verslaan in de tijdrit (Barry is wereldtop) en in de 2e rit solo aankomen.
Gunnink is een tijdrijder, maar in Limburg dus ook ijzersterk.

Eerlijk gezegd was Watersley sterker bezet dan de Junioren Rundfahrt die Dijkman won.
El Chaba2 29 juli 2025 20:55
Dat doet een behoorlijk goede toekomst voor de Nederlandse renners voorspellen, althans: wat is zo'n junioren wereldranglijst nou waard?
Om maar een voorbeeld te noemen, Paul Seixas is slechts een paar maanden ouder om nog bij die junioren te horen, maar qua resultaten natuurlijk al vele malen sterker dan de renners die nog op deze ranglijst staan, dus vandaar mijn vraag. winking smiley
Pyama 30 juli 2025 00:55
Beetje suf om twee topics te openen voor koersen die al afgelopen zijn en dan net alsof doen dat het een 2.1 mannen koers is. 2.1 van de junioren ja. Je moet natuurlijk wat om te kunnen juichen met een oranjebril.
Cyclad58 30 juli 2025 11:13
Huh? Nergens wordt maar een associatie gemaakt naar mannenkoersen. Het is toch wel helder dat het om junioren gaat? En sinds wanneer is het verboden om goede Nederlandse resultaten hier te melden? Het is een wielerprikbord, geen azijnprikbord voor hatende Pyama's.
Cyclad58 30 juli 2025 11:15
Terechte vraag, er zijn al veel veelbelovende junioren geweest die niet doorbraken. Goede juniorenresultaten geven meer kans op een mooie carrière, maar allerminst garanties natuurlijk.
Cyclad58 30 juli 2025 11:16
Misschien nog even speciaal voor jou: ook bij junioren is er een categorie 2.1
Prikdude 30 juli 2025 13:41
Het is weer overdreven scherp - in beide titels staat overduidelijk dat het om junioren gaat. Bovendien kan je er vanuit gaan dat eenieder hier ze niet als heren koersen herkend.

Wel eens dat twee juniorenkoersen onder elkaar plaatsen wat forum vervuilend is. Het Watersley bericht had prima in dit topic gekund en dan nog beter met een passende titel, die idd alle twijfel wegneemt: "HOL-succes in juniorenkoersen".
ton duk 30 juli 2025 14:15
Prikdude Schreef:
-------------------------------------------------------
> dan nog
> beter met een passende titel, die idd alle twijfel
> wegneemt: "HOL-succes in juniorenkoersen".

Hoho , dan denkt men dat ik de topic-starter ben en lezen totaal overbodig is.....

Verder eens . Twas wel wat teveel van het goede maar in de rode draad Magere en Vette jaren toch ook wel aardig
Gr
El Chaba2 30 juli 2025 22:05
Kan allemaal prima volgens mij, zelfs door middel van twee topics.
Als het hier nou - zoals vroeger - nog heel druk zou zijn geweest, was het uiteraard weer een ander verhaal geweest. grinning smiley

En Pyama, tja..
Schrijft hier normaal gesproken meer dan zinnig over allerlei wieleronderwerpen, maar zodra dat één of ander 'Nederlands tintje' heeft, valt hij natuurlijk (jammer genoeg, ook voor hemzelf) niet meer serieus te nemen. Dat heeft iedereen hier inmiddels wel in de gaten, lijkt me..
Luijt 30 juli 2025 22:06
Mouris, topper van de Amstel
ton duk 30 juli 2025 22:35
die net zoals Schoonvelde rijdt bij "Bora" die wel HOL-talent herkent ...
Gr
Cyclad58 31 juli 2025 19:16
Ik neem hem sowieso niet meer serieus, Hij speelt duidelijk op de man (Cecchini, Ton, mij, Andere Peter laatst) in plaats van in te gaan op inhoud. Jij weet als geen ander hoe vervelend dat kan zijn.

En inderdaad had het in 1 topic gekund, maar er wordt zo weinig opgestart dat het volgens mij geen kwaad kan om er twee topics van te maken.
Mochten jullie dat vervelend vinden, reglementeer het dan. We kunnen moeilijk met iedereen rekening houden.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen