Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Transfers 2026

Gepost door Pyama 
Pyama 01 augustus 2025 11:35
M.Kopecky van Novo Nordisk naar Unibet
[www.indeleiderstrui.nl]

T.Rex van Visma Development naar Visma-Lease a Bike
[www.teamvismaleaseabike.nl]

J.Stuyven van Lidl-Trek naar Soudal-Quickstep
[sporza.be]

A.Valter van Visma-Lease a Bike naar Bahrain-Victorious
[bahraincyclingteam.com]
De zwarte trui 01 augustus 2025 11:57
Zet bij Visma dan ook maar:

Bruno Armirail
Filippo Fiorelli
Pietro Mattio
Davide Piganzoli
Timo Kielich
Anton Schiffer
Pyama 01 augustus 2025 12:15
Deze renners zijn op Mattio na toch nog niet bevestigd?
De zwarte trui 01 augustus 2025 13:46
Beetje off-topic, want betreft 2025. De PiPo's willen zich echt zeker spelen in de WT strijd en halen 2 'stagiaires' van maar liefst 26 jaar oud. Timo de Jong en Dillon Corkery mogen een paar maandjes meedoen, daarna zal er geen contract volgen lijkt mij. Een noodsprong van Spekenbrink of een meesterzet? 30 man sterk zijn ze nu. Klaar voor een driedubbel programma.
ton duk 01 augustus 2025 16:46
want de Pipo's zitten nog de degradatiegevarenzone ?
Met dank aan Only en Naberman en straks Poole in Vuelta lijkt me dat geen issue meer ?

HUP Timo voor 2026!
Gr
Slimmerd 01 augustus 2025 17:43
Je vergeet de zege van Onley van morgen nog voor het gemak
De zwarte trui 03 augustus 2025 00:22
Pyama 03 augustus 2025 11:28
Dit is wel een leuke: er is een gerucht (mogelijk een hoax) dat Movistar interesse heeft om Roglic te verlossen van het Belgische juk bij RedBull.
Slimmerd 03 augustus 2025 11:38
Maar Roglic schijnt toch zelf al gezegd te hebben dat hij zijn contract wil respecteren?
Pyama 03 augustus 2025 12:00
Hoe vaak heeft Evenepoel al iets van gelijke strekking gezegd? Vertrouw niemand.
Pyama 04 augustus 2025 19:49
Edward Planckaert van Alpecin naar Soudal.
[www.indeleiderstrui.nl]
Slimmerd 05 augustus 2025 09:03
Groenewegen en Reinders --> Unibet Tietema Rockets
Pyama 05 augustus 2025 10:59
Groenewegen mag zijn chapperon Juraj ook meenemen; het heeft toch iets schattigs.
Pyama 05 augustus 2025 11:08
Ik ben trouwens wel benieuwd naar de toekomst van Jayco. Sponsorproblemen dus renners kunnen maximaal een jaarcontract krijgen. En voorlopig worden gemeld als uitgaand:
Groenewegen: Unibet
Reinders: Unibet
Harper: Q36.5
Walscheid: Lidl
De Marchie: stopt
Dunbar: Q36.5
Zana: Ineos

dan heeft Matthews nog die gezondheidsproblemen en begin dit jaar was Ewan opeens weg.

Dan hou je alleen O'Connor, Plapp en Schmid over (en speciaal voor Ton: Jelte Krijnsen en Koen Bouwman), maar in totaal 14 renners onder contract met twee tieners/neo's. Er zijn ook niet of nauwelijks geruchten van renners die naar deze ploeg vertrekken (Vendrame?). Maar dan heb je er nog 15 nodig.
Cyclad58 05 augustus 2025 12:44
Doe eens normaal joh.
Cyclad58 05 augustus 2025 12:46
Al eerder gezegd: win-win. Unibet heeftnu een echte kopman. Groenewegen, die wereldtop was maar nu echt niet meer (veel sprinters worden minder na hun 32e) kan wedstrijden rijden die hij wel kan winnen. België, Frankrijk, 1.1. en 1.PRO. Dat Reinders meegaat is meer dan logisch, is een prima coureur.
nachtwacht 05 augustus 2025 13:08
Het is wel een risico. Met Groenewegen zoekt Unibet de grens op van wat ze financieel aankunnen. Dus dat moet terug verdiend worden. Hij zal gerust zijn wedstrijdjes op lager niveau winnen, maar daar zit het geld niet.

Het lijkt me dat Groenewegen gekocht is als ticket voor de Tour de France. Maar mochten ze in 2026 buiten de boot vallen, dan valt de investering van de op zijn retour zijnde Groenewegen waarschijnlijk zwaar. Nog weer een matig jaar en hij is in 2027 geen naam meer die je kan helpen pm een Tour-ticket te bemachtigen.
De zwarte trui 05 augustus 2025 13:09
Alpecin heeft volgens pcs ook nog maar 18 onder contract voor 2026.
Slimmerd 05 augustus 2025 13:24
Maar is die echte kopman noodzaak? De wildcards in België kwamen al en met Kubis hebben ze misschien wel een afmaker die beter over de heuveltjes komt.

Ik vond de talentscouting van Tietema best on point, zie bv het feit dat hij al in gesprek was met Del Toro voor zijn doorbraak, dus hoop eigenlijk dat ze ook in dat segment (waar ik Kubis ook toereken) ook nog weer wat moois vinden ipv een verlopen topper

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/08/2025 13:25 door Slimmerd.
De zwarte trui 05 augustus 2025 14:05
Del Toro moet Del Grosso zijn?
ton duk 05 augustus 2025 14:19
Het lijkt me dat TdT ook in puntenklassement zal moeten stijgen en dan zijn Groenewegen-Kopecky2en Reinders een 1000- punten en een Budding-Inkelaar en Bloem (nog niet verlengd) een 200- punten...(scorebordjournalistiek )...

Kubis, Lookcx en Groenewegen is toch een redelijke top en die talentvolle Italianen en Fransen een aardige middenkader...

De Vries , Johannink , Reijnders, Mouris ...daar mag nog een 2-tal goede HOL bij
Gr
nachtwacht 05 augustus 2025 15:46
Voor het puntenklassement maakt het niet veel uit. Als ze er nu ter plekke 1000 punten bij zouden krijgen, zouden ze net aan een plaatsje stijgen.

Het blijft mi wat mager, zeker voor een Tour-start. Na een uitstekend begin van het seizoen zijn ze over vrijwel de hele linie toch aardig teruggezakt. Misschien te veel wedstrijden op het programma voor renners die dit jaar een of twee niveaus hoger rijden dan ze gewend waren.

Kubis is goed, net als Carboni. Talent is er met Maire, Verschuren, wellicht Mouris. Groenewegen wordt steeds meer een vraagteken. Lookcx blijft nu wat hangen maar heeft potentie. Verder wat middenmoot en daarnaast een stuk of 10 renners die blij mogen zijn dat ze op proconti niveau mogen rijden. Maar goed, dat is ook wel logisch met een beperkt budget.

Eens dat een paar goede NL renners erbij leuk zou zijn. Gerucht gaat dat in ieder geval Huens en Eiking vertrekken dus wie weet.
Slimmerd 05 augustus 2025 17:03
REv --> RebBull-Bora
De zwarte trui 05 augustus 2025 17:43
Nee!? eye popping smiley

(geintje). Wat een soap en met meel praten die belachelijke 1 augustus regel. Terwijl contracten allang getekend zijn.
El Chaba2 05 augustus 2025 20:42
[sporza.be]

Remco Evenepoel doet contract bij Soudal-Quick Step niet uit en koerst vanaf 1 januari voor Red Bull-Bora-Hansgrohe

Het slechtst bewaarde geheim uit het peloton is nu eindelijk officieel: Remco Evenepoel (25) vervolgt vanaf 1 januari zijn carrière bij Red Bull-Bora-Hansgrohe. Evenepoel lag nog tot en met eind 2026 onder contract bij Soudal-Quick Step, maar de samenwerking wordt een jaar vroeger beëindigd. Bij de Duitse miljoenenploeg hoopt Evenepoel de volgende stap in zijn carrière te zetten.

De scheidingspapieren tussen Remco Evenepoel en Soudal - Quick Step zijn ondertekend.
Met Red Bull-Bora-Hansgrohe lag er al lange tijd (lees: enkele jaren) een kaper op de kust en de 3 partijen melden nu dat het contract, dat liep tot eind 2026, vroegtijdig zal worden stopgezet. Vanaf 1 januari ligt Evenepoel onder contract bij zijn nieuwe Duitse ploeg. "Vertegenwoordigers van Remco hebben het teammanagement laten weten dat Remco niet over een verlenging wilde onderhandelen van zijn huidige contract, dat eind 2026 afloopt", schrijft Soudal-Quick Step in een communiqué.
"Na overleg met onze sponsors en partners hebben de eigenaars en het management van onze ploeg beslist dat het in het belang van iedereen beter is om Remco aan het einde van dit seizoen te laten gaan."

Remco is niet alleen een buitengewone getalenteerde atleet, hij voegt ook een geweldige mentaliteit toe. Zijn vastberadenheid, professionalisme en onnavolgbare ijver zijn een inspiratie. Ralph Denk (CEO Red Bull-Bora-Hansgrohe)

"Talk is over. Een nieuw tijdperk begint", schrijft Red Bull-Bora-Hansgrohe op de sociale media over zijn verse aanwinst.
"Met zijn transfer richt Evenepoel zijn blik op de volgende fase van zijn carrière", klinkt het en "met zijn nieuwe ploeg wil Evenepoel de grootste uitdagingen in onze sport aangaan, met de duidelijke ambitie om voor zeges te vechten in de meest prestigieuze koersen."
"Zijn komst is meer dan een mijlpaal voor deze ploeg. Het is een duidelijk signaal. Met vernieuwd vertrouwen willen wij een van de meest attractieve teams worden in het peloton."
"Remco staat voor ambitie", vult ploegmanager Ralph Denk aan. "Hij wil niet gewoon koersen, hij wil het wielrennen mee vorm geven."
"Hij is niet alleen een buitengewone getalenteerde atleet, hij voegt ook een geweldige mentaliteit toe. Zijn vastberadenheid, professionalisme en onnavolgbare ijver zijn een inspiratie."

Huwelijk sinds 2019
Evenepoel werd in 2019 prof bij het Deceuninck-Quick Step van Patrick Lefevere. De ex-voetballer verteerde zijn overstap van de junioren naar de profs moeiteloos en boekte de ene spraakmakende overwinning na de andere.
In 2022 won Evenepoel met de Vuelta zijn eerste grote ronde. Die eindzege bracht het project rond zijn grote droom - de Tour de France winnen - in een stroomversnelling.
Maar de ploeg van Evenepoel kon de groeischeut van de kopman niet met dezelfde snelheid beantwoorden, waardoor er de voorbije jaren steeds meer ruis op de lijn kwam tussen de renner, zijn entourage en de ploeg.
Soudal-Quick Step, sinds mensenheugenis een topteam in de klassiekers, schoolde zich mondjesmaat om tot rondeploeg, maar botste al te vaak op financiële limieten.
Van die beperkingen hebben ploegen als Ineos Grenadiers en Red Bull-Bora-Hansgrohe geen last, wat Evenepoel steeds meer in hun armen dreef.
De voorbije jaren gonsde het van de geruchten en de jongste maanden werd de flirt met RB-Bora-Hansgrohe hardnekkiger. Na onderhandelingen komt het nu dus tot een Belgische breuk en kersvers Duits huwelijk.

Primoz Roglic en Remco Evenepoel worden ploegmaats.
Evenepoel tekent voor meerdere jaren bij een van de rijkste ploegen van het peloton en zal naar verluidt ook zijn vaste entourage (zoals ploegleider Klaas Lodewyck) kunnen meenemen. Ook ex-bondscoach Sven Vanthourenhout, met wie Evenepoel een sterke band heeft, is sinds kort aan de slag bij de Duitse ploeg.
Evenepoel belandt in een team met heel wat ronderenners zoals Primoz Roglic, Florian Lipowitz, Jai Hindley, Aleksandr Vlasov en Giulio Pellizzari.

[sporza.be]

[sporza.be]

[sporza.be]
De zwarte trui 05 augustus 2025 22:03
Haha Sporza overtoept WF. Op dit moment ZEVEN! van de negen berichten gaan over Remco op de website direct onder wielrennen.
De zwarte trui 05 augustus 2025 22:34
Overal lees je dat Remco gaat profiteren van de onbegrensde performance mogelijkheden en expertise van RB. Wat heeft het RB performance centrum in de duursport nu echt zelf gepresteerd? Lipowitz. In andere duur (winter) sporten ben ik niet zo thuis. Kopen ze daar (ook) de beste atleten of zijn er voorbeelden van die fantastische expertise die een jonge sporter naar de top hebben geleid? Ik laat mij verrassen.
El Chaba2 05 augustus 2025 22:51
Wat betreft het wielrennen, volgens mij zeker niet.
Beste voorbeeld is wellicht Roger Adria, die als zeer talentvol klassementsrenner overkwam van een Pro-team (Equipo Kern Pharma) maar daar - tot vandaag, maar mede dankzij val Del Toro en Ciccone - helemaal niets opzienbarends heeft gepresteerd.
Ook Roglic heeft al door laten schemeren daar niet echt happy te zijn.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/08/2025 22:52 door El Chaba2.
Pyama 07 augustus 2025 10:38
S.E. Bystrom van Groupama naar UNO X.
[www.unoxteam.com]
Pyama 07 augustus 2025 13:35
A.Kirsch van Lidl-Trek naar Cofidis.

Alex Kirsch tekent bij Cofidis
Lidl-Trek neemt naast Jasper Stuyven ook afscheid van Alex Kirsch. De 33-jarige Luxemburger, een pion voor de klassiekers en de sprinttrein, tekent voor 3 seizoenen.

"Ik ben erg blij dat ik een van de loodsen zal worden van Milan Fretin", reageert Kirsch. "Ik krijg ook wat meer vrijheid in de klassiekers."

"Met mijn ervaring kan ik Cofidis doen groeien. Ik ben ook verheugd dat ik met Thierry Marichal (Belgische ploegleider, red) iemand terugvindt die me in het begin van mijn carrière erg geholpen heeft."
Slimmerd 08 augustus 2025 15:12
Van Baarle --> Soudal

Stuyven en Van Baarle, behoorlijk berg ervaring voor het voorjaar
Pyama 11 augustus 2025 11:11
A.Pericas van UAE Next Gen naar UAE-Team Emirates t/m 2030
[www.uaeteamemirates.com]
Pyama 11 augustus 2025 16:20
M.Milan van Lidl Development naar Groupama-FDJ.
Cyclad58 11 augustus 2025 19:08
Alec Segeart tekent voor Bahrain-Victorious

Link
Cyclad58 12 augustus 2025 11:31
Kevin Vermaerke naar UAE

Link
De zwarte trui 12 augustus 2025 14:46
Oppassen dat UAE je niet naar de Rapid Support Forces stuurt.
Slimmerd 13 augustus 2025 08:45
Conca, u weet wel de Italiaans kampioen, versterkt per direct Jayco
Slimmerd 13 augustus 2025 11:07
Dainese --> Soudal
Pyama 14 augustus 2025 12:02
C.Berthet van Decathlon naar Groupama.

Het blijft voorlopig nog erg rustig; alles is al uitgelekt. Het is wachten op een grote inkomende transfer bij Ineos grinning smiley.
Surplace op souplesse 14 augustus 2025 12:32
Onley, Roglic, Lipowitz, Ayuso? Place your bets!
Pyama 14 augustus 2025 12:37
Terugkeer van Carapaz? Die was al eens aan het flirten met Movistar voor wie ongeveer hetzelfde geldt.
De zwarte trui 14 augustus 2025 15:45
Kévin Vauquelin trekt meer dan waarschijnlijk naar INEOS Grenadiers. In zijn kielzog zouden volgens Benson zijn huidige ploegmaats Embret Svestad-Bårdseng en Éwen Costiou dezelfde overstap maken naar de Britten
Pyama 15 augustus 2025 11:19
Dries de Bondt (Decathlon) gaat in het paars van Jayco koersen in 2026.
[greenedgecycling.com]
Pyama 15 augustus 2025 12:59
Soudal is bijna compleet met de komst van Stef Cras (Total) en Fabio Van den Bossche (Alpecin).
Ze kunnen nu een hele ploeg met “Vans” opstellen.
Slimmerd 15 augustus 2025 14:53
D'r zal alleen niemand fan van zijn
Pyama 15 augustus 2025 16:45
Ik denk dat Van Baarle hier nog wel wat fans heeft hoor.
lodjan 15 augustus 2025 21:05
Kool naar Fenix.

Teniel Campbell naar Smurfit Westrock Cycling Team. Op de dag dat haar contract ingaat bij Smurfit Westrock Cycling Team (vandaag) wordt ze meteen 2e in de Grote Prijs Yvonne Reynders (1.1).
Slimmerd 16 augustus 2025 08:28
Kool weg midden in het seizoen bij PicNic, waar hebben we dat eerder gehoord bij die ploeg? Blijft toch bijzonder hoe het management daar te werk gaat.
Tjappie2 16 augustus 2025 19:05
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kool naar Fenix.
>
> Teniel Campbell naar Smurfit Westrock Cycling
> Team. Op de dag dat haar contract ingaat bij
> Smurfit Westrock Cycling Team (vandaag) wordt ze
> meteen 2e in de Grote Prijs Yvonne Reynders (1.1).

Lekker gesmurft! Smurf it West Rock. Ik ben fan.
Cyclad58 17 augustus 2025 10:44
Weer een prima renner naar Unibet Tietema Rockets: Niklas LArsen (3e in het eindklassement Ronde van Denemarken)
Pyama 17 augustus 2025 11:07
Ja, vind je? In zijn UNO X jaren duidelijk laten zien dat het niveau te hoog was voor hem. Rijdt dit jaar beter, maar past nog steeds prima in het rijtje huidige renners van Unibet.
Slimmerd 17 augustus 2025 11:20
Wel makkelijk zeker als je alles negatief weet te benaderen?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/08/2025 11:23 door Slimmerd.
Pyama 17 augustus 2025 11:43
Want jij vond zijn jaren bij UNO X wel goed? Dat waren er een stuk of zes hè. Niet twee.

Unibet wilt naar de Tour. Dan moet je Tour waardige renners halen die een beetje kunnen klimmen. Er is veel onzekerheid in de markt. Er komen straks heel goedkoop renners vrij bij de fusie van Lotto/Wanty, Arkea en er zullen wel renners weg willen bij Jayco, WB2 en Flanders. Een niveautje hoger inzetten mag wel. Gesbert, Guarnalec, Gugliemi, Bonneu, Venturini, Engelhardt voor mijn part Pena of Guerin, D’Amato, Pesenti.
Tjappie2 17 augustus 2025 13:15
Ik had verwacht dat je Loïc Vliegen zou noemen.
lodjan 17 augustus 2025 15:49
Nee, Vliegen moet aan de schandpaal.
Surplace op souplesse 17 augustus 2025 18:06
De zwarte trui 19 augustus 2025 23:32
Terpstra terug naar Soudal Quick Step. Nu de Rev clan wegtrekt komt er ook in de ploegleidersauto ruimte voor échte voorjaarskenners.
ton duk 21 augustus 2025 14:44
Antoine L'Hote naar Decathlon
Ja, idd, de winnaar OT2025
Gr
Pyama 22 augustus 2025 12:03
Brailsford komt dus met Gee op de proppen; die wilt een Wiebusje dus.
Slimmerd 22 augustus 2025 15:45
Terpstra, Vanmarcke en Declercq... wanneer zal Boonen volgen?
De zwarte trui 22 augustus 2025 21:06
Ja de ES mannen hadden het er ook over. Premier Tech heeft geen enkele moeite om jarenlang miljoenen in het zwarte gat Froome te gooien, maar gaan nu wel de powerplay met Gee aan. Gee op de strafbank en niet naar de Vuelta. Ook beetje dom van Ineos om een renner met nog een contract tot en met 2028! proberen te gaan los weken. Dat PT Gee niet laat gaan lijkt me terecht, maar waarom zou hij in de Vuelta niet 'gewoon' de stenen uit de straat kunnen rijden voor hen?
De zwarte trui 22 augustus 2025 21:09
Dat kunnen wij ook!

Lidl-Trek zou interesse hebben in Juan Ayuso. De Spaanse wielrenner hangt nog vast aan een contract bij UAE Emirates XRG, maar zou dat contract maar al te graag laten ontbinden. Als dat gebeurt, zou Lidl-Trek klaar staan om Ayuso binnen te lijven. Dat schrijft Ciro Scognamiglio, journalist bij La Gazetta dello Sport.
Pyama 23 augustus 2025 00:32
Je gaat toch geen renner opstellen die zijn advocaten op je afstuurt?
Israël heeft een lopend contract dat juist verlengd is, dus de vergelijking met Froome zie ik (helemaal) niet. Gee zal kosteloos willen ontbinden, de ploeg zal hem aan zijn contract houden of anders veel geld willen. Zoals altijd heeft Israël gelijk hierin.

Hopelijk gaat de UCI hier iets aan doen want voetbal praktijken moeten we niet willen. De UCI heeft dit natuurlijk zelf veroorzaakt door haar regels aan te passen voor transfers.
Pyama 23 augustus 2025 00:33
Tja, schuif maar aan in de rij. Alleen hier staat gewoon een clausule in het contract.
De zwarte trui 23 augustus 2025 07:52
O, probeert Gee een Ciannetje te pullen? Dat wist ik niet. Gelukkig voor Premier Tech is het geen Belg én geen Europeaan. Dus contract is voorlopig contract dan. Moet Gee nog oppassen voor aanklacht en schadevergoeding wegens werkweigering onder het Canadees recht?
De zwarte trui 23 augustus 2025 07:53
Met welke afkoopsom?
De zwarte trui 25 augustus 2025 19:03
Gee praat ondertussen poep.

“Bepaalde problemen maakten mijn voortzetting bij het team simpelweg onhoudbaar. Ik wil heel duidelijk aangeven dat, ondanks de recente berichtgeving, deze beslissing uitsluitend betrekking heeft op de beëindiging van mijn vorige contract met Israel-Premier Tech. Conform de UCI-reglementen heb ik nog niet getekend bij een nieuwe ploeg, noch zelfs maar gesproken.”

De arme jongen is ineens werkloos. Och, och hoelang zal het duren voor de Ineos aap uit zijn mouw komt. Ik neem aan dat hij niet vanwege gewetensbezwaren de overstap van Israël naar Ineos maakt. Al schijnt Fuglsang wel iets in die richting gezegd te hebben, nadat hij zijn zakken goed gevuld had en met pensioen is gegaan, voelde het als een opluchting om verlost te zijn van het Israël shirt. Ja ja principes die heb je, of niet natuurlijk.
De zwarte trui 25 augustus 2025 19:46
De 28-jarige coureur heeft maandag in een statement zijn vertrek aangekondigd, maar de ploeg wil de Canadees nog altijd aan zijn doorlopende contract bij het WorldTeam houden.

Israel-Premier weigert echter mee te werken aan een vroegtijdig vertrek van zijn rondekopman. “Israel-Premier Tech blijft bij zijn standpunt dat het contract van Derek Gee met het team geldig is. De situatie is nu in handen van de UCI en juridische vertegenwoordigers om een oplossing te vinden. We kunnen op dit moment niet verder uitweiden over de zaak.”

Morgen deel 3 in deze soap!
De zwarte trui 26 augustus 2025 10:18
Ineos haalt dan maar Godon.

Gerucht dat Girmay bij de fusie tussen Lotto en Wanty naar Premier Tech zou gaan.
Pyama 26 augustus 2025 10:44
Ik vraag me af hoe lang Premier Tech aan boord blijft. Je gaat toch niet sponsoren voor Houle en Cote.
Slimmerd 26 augustus 2025 10:58
Ze deden het ook voor Froome en Fuglsang
Pyama 26 augustus 2025 11:28
Deze opmerking begrijp ik niet. Froome en Fuglsang werden als grote namen voor veel geld binnen gehaald door Adams. Dat zal niet de reden zijn dat Premier Tech is aangehaakt. Froome was er volgens mij overigens al.

Premier Tech zal toch voornamelijk aanwezig zijn vanwege de Canadese belangen. Dit was de reden dat er ook eerder bij Astana Canadezen reden. Met het stoppen van Woods en het vertrek van Gee blijft er weinig Canadees uithangbord over en ik zie nog niet echt een jong talent dat deze plek kan innemen.
Clavan 26 augustus 2025 11:31
Kung naar Tudor.
De zwarte trui 26 augustus 2025 13:00
Owain Doull => Visma
De zwarte trui 26 augustus 2025 13:01
Luca Mozzato idem
De zwarte trui 26 augustus 2025 13:05
Het plekje van Doull wordt bij EF opgevuld door Noah Hobbs. Recent nog ritwinnaar in de l'Avenir. Vaughters is een beetje in de war, "de beste U23 sprinter van de wereld". Ja, ja. Brennan, Magnier,
lodjan 26 augustus 2025 13:11
.........die nog niet in een WT-ploeg rijdt?
De zwarte trui 26 augustus 2025 15:33
Ja die nuance zal hij wel bedoelen. Maar volgend jaar mag Hobbs het toch echt wel tegen die anderen op gaan nemen. smiling smiley
Pyama 27 augustus 2025 10:47
Van de week uitgelekt en nu al officieel: Pau Miquel van Kern Pharma naar Bahrain.
[bahraincyclingteam.com]
Cyclad58 27 augustus 2025 11:44
Quinten Hermans naar Q.365
Wil voor eigen kans gaan rijden. Dat hebben we veel renners horen of zien zeggen. Hoop voor hem dat het goed uitpakt, hij heeft ontegenzeggelijk kwaliteiten en is een prima subtopper in geaccidenteerde koeren.
Pyama 27 augustus 2025 12:03
Ik ben nog wel benieuwd wie er uit de Intermarche boedel gaat shoppen. Barre, Girmay (Israel/UAE), Rex (top 5 ploeg), Zimmermann, Page, Artz en Braet zijn wat mij betreft de kroonjuwelen. In tweede instantie heb je nog Van Sintmaartensdijk, Meintjes, Gualdi, Marit, Thijssen, Van der Hoorn en kleine Kristoff. Als Unibet serieus is met hun plannen dan zouden ze hier toch 2 a 3 renners moeten oppikken.
De zwarte trui 27 augustus 2025 17:30
Unibet zal dat ongetwijfeld willen, maar willen die renners dat ook? Meintjes is misschien op eenzelfde punt in zijn carriere als Groenewegen dat hij het zal moeten. Als er nog wat ploegen verdwijnen dan zullen de anderen die jij noemt mogelijk ook moeten.
Pyama 27 augustus 2025 18:36
Als je genoeg betaalt? Of zouden ze alles aan Groenewegen gegeven hebben? Het gerucht is dat het bod van Unibet het hoogste was. Bij Jayco had hij een miljoenencontract.
El Chaba2 27 augustus 2025 20:35
Onbegrijpelijk overigens dat je zoveel geld uitgeeft aan een sprinter, die nu toch wel duidelijk over zijn top heen lijkt te zijn.
Pyama 28 augustus 2025 17:35
Stokbro moet er vertrekken dus ze maken alvast ruimte.

Fancelu (Ukyo), Masnada (Astana) en Persico (WB2) naar MBH-Bank Ballan.
Pyama 29 augustus 2025 12:29
Bevestiging M.Walscheid van Jayco naar Lidl-Trek en C.Desal van WB2 naar Soudal-Quickstep Devo.
Pyama 01 september 2025 11:28
Desal moest plaatsmaken voor de komst van Zana; die last minute niet welkom was bij Ineos.
ton duk 02 september 2025 07:10
Ide Schelling DNS
Gr
Clavan 02 september 2025 09:48
Timo Kielich naar Visma-LaB. Toch wel een grote uitloop bij Alpecin of ligt dat aan mij? Toch niet die 2e sponsor gevonden daar?
Pyama 02 september 2025 12:24
Dat vind ik ook, zeker van de tweede lijn achter de 3 kopmannen. Maar anderen denken dat het wel meevalt....

Molano heeft nog eens aangegeven bij UAE te blijven in 2026.
Pucci (Ineos) en Sbaragli (Solution Tech) stoppen er mee.
Tuckwell gaat van de Rookies naar de hoofdmacht.
Bevestiging van Benoot (Visma) naar Decathlon.
Van Moer (Lotto) naar Q36.5.
Van den Boer (Baloise) per direct naar Tudor Development.
Cyclad58 03 september 2025 10:23
Andrea Vendrame naar Jayco Alula

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/09/2025 10:24 door Cyclad58.
Pyama 08 september 2025 10:46
Decathlon is vanmorgen begonnen met zijn nieuwe renners:
O.Kooij (Visma)
R.Ghys (Alpecin)
C.Bol (XDS-Astana)
lodjan 08 september 2025 11:33
Pyama 08 september 2025 11:46
+ T.Lund (Picnic). Benieuwd of er nog iets onverwachts bijkomt straks.
De zwarte trui 08 september 2025 11:53
Hoho. Decathlon CMA CGM. Succes commentatoren en renners. Kooij zal vaak de sponsoren moeten bedanken als hij weer eens onhoudbaar naar de winst is gesprint.

CMA CGM is een Franse multinational en een van 's werelds grootste containerrederijen en logistieke bedrijven. Het bedrijf, voluit Compagnie Maritime d'Affrètement - Compagnie Générale Maritime geheten, werd in 1978 opgericht door Jacques Saadé en is gevestigd in Marseille, Frankrijk. CMA CGM biedt een breed scala aan diensten aan, waaronder zeevracht, luchtvracht, landtransport en logistieke oplossingen, en is actief in meer dan 160 landen.

“Ik kijk er enorm naar uit om in 2026 bij Decathlon CMA CGM te starten en een nieuw hoofdstuk in mijn carrière te beginnen”, reageert Kooij via de mediakanalen van zijn nieuwe ploeg.

Tres bien Olav.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/09/2025 11:59 door De zwarte trui.
Sub Culture 08 september 2025 14:30
Mss mag hij eens een jaartje mee doen in de Tour.
Daarna weer plaats kennen en aan de kant staan voor koning Seixas.
El Chaba2 08 september 2025 14:43
Haha, zou zo maar kunnen, ja.. grinning smiley
Cyclad58 08 september 2025 17:40
Denk je? Alles zal afhangen van het succes van Kooij in 2026. Kooij heeft niet echt een trein nodig, dus de combinatie kan, met bv alleen Hoole in steun. Ghys en Bol kun je prima thuislaten in de Tour. Tobias is wel een erg goede. Dan heeft Seixas nog genoeg makkers die hem kunnen helpen. Waar een wil is is een weg.
Pyama 08 september 2025 20:02
Sub Culture heeft het (obv zijn recente posts) net ontdekt, maar wellicht kan jij ook eens kennis nemen van de plannen van Decathlon?
De zwarte trui 08 september 2025 21:57
Hét plan van Decathlon lijkt me ook om in 2027 als zowel Pogacar en Vingegaard en Bora als ploeg met één doel, eindwinst, naar de Tour komen, om de dan 20 jarige Seixas alle druk op de schouders te leggen en hem een hele ploeg te geven die maar voor één ding komt; eindwinst. Jaja. Na dat jaar waarin Paultje onder die enorme druk implodeert kunnen ze 3 jaar de scherven lijmen en hopen op de Tour van 2030. Gelukkig is er nog Kooij die geheel terecht dus uit die ploeg van 2027 wordt gehouden, en vervolgens wél Decathlon MDMA in 2028, 2029 net als in 2026 succes brengt met meerdere ritzeges en de groene trui.

Of zouden ze een beetje nadenken en in 2027 Seixas met de minst mogelijke druk, voor zover dat mogelijk zal zijn, al zijn debuut laten maken in een Tour ploeg die gedragen moet worden door de zeges van een topsprinter?

Maar idd Kooij mag een jaartje, misschien, mee naar de Tour. Hij mag zijn handjes dicht knijpen. Daarom maakt Decathlon hem de best betaalde sprinter. Gelukkig zijn jij en Sub er om de plannen duiden!
Pyama 09 september 2025 14:22
2027? Je bent dus niet op de hoogte.

In ander nieuws: geruchten rondom een transfer van Roglic in de Sloveense pers. Dan komt de vraag weer naar boven? Wie haalt Ineos uit de markt nu onverwacht drie grote meneren van ploeg gaan wisselen.
De zwarte trui 09 september 2025 16:00
Fijn dat je even uitlegt wat je bedoelt met 2027? aan de dommeriken hier. Of iig aan deze dommerik in een zwarte trui.
Cyclad58 09 september 2025 18:43
Met Kooij naar de Tour en bouwen rond Seixas. Kan prima samen. Bedankt voor de onnodige hint.
Cyclad58 09 september 2025 18:44
Nee hoor. Dommeriken als Pyama kunnen slimmeren als jij niet duiden. Don't worry.
Pyama 10 september 2025 11:59
Jij begint over 2027. En mensen die over dommeriken beginnen hebben geen argumenten en zijn zelf dom.
Ik adviseer jullie om je even te verdiepen in de plannen van Decathlon en de nieuwsberichten hierover van begin dit jaar.

In ander nieuws: Raul Garcia Pierna wordt ploegmaat van zijn vriendinnetje.
Cyclad58 10 september 2025 17:49
Ik blijf zeggen dat de plannen van Decathlon mij helder zijn. Ze trekken Kooij toch aan. Het één hoeft het ander nooit uit te sluiten.
Pyama 10 september 2025 20:05
Kooij mag twee jaartjes spelen.
Je hebt nog op geen enkel moment er blijk van gegeven dat iets jou helder is. grinning smiley
Cyclad58 10 september 2025 20:59
Natuurlijk wel. Ik weet dat. En wat Kooij betreft: je onderschat hem echt. Waarvan akte.
Pyama 12 september 2025 11:43
Nee hoor, volgend jaar krijg je verhalen als wennen aan het materiaal, de druk van kopman, het Nederlandse kliekje in een buitenlandse ploeg. En tuurlijk wint hij hier en daar een koersje maar het is geen Cipollini of Cavendish.

In ander nieuws: de bevestiging van Roger Adria naar Movistar. Nu Lopez nog. Zou leuk zijn als er nog een topper bij komt want de omkadering is op niveau.
De zwarte trui 12 september 2025 13:32
Jordi, Juan Pedro of Harold Martin López?
Pyama 12 september 2025 13:52
Juanpe, Google maar even, tijdens de Tour ging het over dit Spaanse trio.
Cecchini 15 september 2025 16:40
Wie is er wel een Cipollini of Cavendish. Maar ja waar Kooij wordt afgeserveerd zijn Adria en Lopez wel toppers. Ha.
De zwarte trui 16 september 2025 10:52
Juan Pedro idd bevestigd naar Movistar.
Cecchini 18 september 2025 00:52
Nog een Italiaan naar Visma ( de vierde). Piganzoli is zijn naam. Zat al in de pijplijn, maar nu definitief. Ik mag er naast zitten, maar geen enkele nieuwe Nederlander in de Visma ploeg voor 2026.
ton duk 20 september 2025 03:50
M Budding DNS
Gr
De zwarte trui 20 september 2025 17:22
Eelco Meenhorst van roeicoach naar Tieten coach.
Cecchini 20 september 2025 17:28
Dat vind ik spannend. Zonder enig cynisme mijnerzijds. Topcoach.
ton duk 20 september 2025 17:57
Opmerkelijk en idd spannend
Blijkbaar heeft TdT toch een goed verhaal als zo'n topcoach daar instapt/intrapt
Gr
El Chaba2 20 september 2025 19:17
Je kan het ook omdraaien.
Blijkbaar heeft Meenhorst toch een goed verhaal als TdT met een roeicoach in zee gaat.
Tjappie2 20 september 2025 21:33
El Chaba2 Schreef:
> Je kan het ook omdraaien.
> Blijkbaar heeft Meenhorst toch een goed verhaal
> als TdT met een roeicoach in zee gaat.

Logisch. Ze moeten roeien met de riemen die ze hebben.
De zwarte trui 24 september 2025 16:09
Omrzel van Bahrein II naar Bahrein I
Eindhovuh 25 september 2025 01:25
Roeien is een amateursport. Dus een coach daar zit op een minimum inkomen. Logisch dat hij een stap naar een relatief goed betaalde sport serieus overweegt.
Eindhovuh 25 september 2025 10:33
Juan Ayuso tekent voor vijf seizoenen bij Lidl-Trek.
Ciccone, Skjelmose en dus Ayuso nu dus voor het klassement. Benieuwd hoe ze dat gaan uitspelen.
Slimmerd 25 september 2025 12:52
Ciccone nog nooit top-10 in een GT, lief dat we die blijven noemen als klassementsman
Eindhovuh 25 september 2025 13:38
Klopt, ook beetje tafelaken/servet . Vorig jaar nog 11de in de tour en top 10 in Dauphine en eerder Catalonië. Ondertussen ookal 30 zag ik.
Andere Peter 25 september 2025 23:50
Respectevelijk Giro, Vuelta en Tour, zou ik zeggen.
De zwarte trui 03 oktober 2025 10:26
BREAKING. Uijtdebroeks weer weggepest! Verbreekt contract bij Visma. Fijne reputatie bouwt hij zo op.
Slimmerd 03 oktober 2025 10:29
Zijn er ook niet Belgen die hun contract ontbinden?
De zwarte trui 03 oktober 2025 10:35
Hij gaat naar Movistar. Dat lijkt me een prettige omgeving voor Cian; goed gestructureerd, duidelijke communicatie lijnen.

Hij tekent voor 4 jaar, maar had zijn vingers gekruist achter zijn rug bij het tekenen, dus dan telt het contract eigenlijk niet.

Opvallenderwijs reageert ook Visma | Lease a Bike-teammanager Richard Plugge in het persbericht van de Spaanse ploeg. “Samen hebben we twee intense jaren gedeeld, en we waren verheugd om te zien dat Cian dit jaar zijn eerste professionele overwinning voor ons team behaalde. Maar de eerlijke waarheid is dat Cians ambities en die van het team in verschillende richtingen zijn gaan bewegen. Op dit moment kunnen we Cian niet de rol en het koersprogramma bieden die hij essentieel acht voor zijn ontwikkeling. Na open en eerlijke gesprekken hebben we ingestemd met zijn verzoek om een nieuwe stap in zijn carrière te zetten. We wensen Cian veel succes op die reis.”

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/10/2025 10:40 door De zwarte trui.
ton duk 07 oktober 2025 22:34
Gal en Dorussen van Pipo's Beloften naar Metec

T Marsman van VW naar Alpecin...

Gr

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/10/2025 22:36 door ton duk.
De zwarte trui 08 oktober 2025 15:59
De Pipo's halen Knox en stagiair Corkery mag blijven. En ze hijsen de witte vlag met de familie Peace. Oliver komt over van de beloften en broer Matthew neemt zijn plekje daar in.

Gekke foto eigenlijk op WF. Corkery rijdt in de Gooikse Pijl op een Cannondale fiets van zijn oude ploeg St Michel. En dit is bijna 2 maanden na de overstap.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/10/2025 16:40 door De zwarte trui.
De zwarte trui 09 oktober 2025 20:24
Deel 3 liet een stuk langer op zich wachten dan gedacht. Gee verklaart nu het volgende.

“Ik heb mijn contract beëindigd met gegronde reden, zoals iedereen het recht heeft wanneer het onmogelijk wordt om het werk onder de bestaande omstandigheden voort te zetten. Deze beslissing is niet lichtvaardig genomen. Ze volgde op een onherstelbare relatiebreuk met de ploegleider, evenals ernstige zorgen over het rijden voor het team, zowel op het vlak van veiligheid als van persoonlijke overtuigingen, die zwaar op mijn geweten drukten.”

Zijn zaak dient binnenkort bij het arbitragecollege van de UCI. Gee zegt dat IPT een schadevergoeding van 30 miljoen van hem eist.

De nieuwe geldschieter lijkt dus gevonden.
Clavan 10 oktober 2025 13:42
Axel van der Tuuk was al trainee en tekent voor 2 jaar bij Euskatel. Hij gaat daar samen met z'n Poolse broer rijden. Gaat Fila daar ook de kleding verzorgen eye rolling smiley
De zwarte trui 10 oktober 2025 15:56
DNS 2026 Viviani, Demare, Kristoff, (eerder al dit jaar) Ewan. Samen goed voor zo'n 350 overwiningen.
De zwarte trui 10 oktober 2025 16:37
Definitief. Kévin Vauquelin maakt de overstap naar INEOS Grenadiers voor de komende drie seizoenen.
ton duk 13 oktober 2025 18:09
F Mancebo dns
Gr
Eqquipo 17 oktober 2025 12:44
ton duk Schreef:
> F Mancebo dns
> Gr

Zelf ontkent hij het Grote Definitieve DNS-en. Kan een fase zijn;-)
De zwarte trui 23 oktober 2025 00:10
Poels mag nog een jaartje door op een Rose Rocket. Het jaartje teveel of kan hij nog afentoe een Double rol pakken?
Eindhovuh 23 oktober 2025 10:44
Had toch best een prima jaar?
De zwarte trui 23 oktober 2025 11:21
Ja? In mijn hoofd zit alleen Turkije. Daarnaast helemaal niks?
ton duk 23 oktober 2025 11:52
Eens, vind ik. Zowel in Giro en Vuelta in geen enkele etappe in positie gekomen voor winst of ereplaats
Gr
Surplace op souplesse 24 oktober 2025 14:35
Staat ook wel aardig voor eventuele Tourkansen.

En dan nog figuren als Senechal/Page/Guernalec (althans op PCS nog geen nieuwe ploeg) oprapen?
De zwarte trui 24 oktober 2025 15:55
Daan Dijkman naar UAE Gen Z
Slimmerd 25 oktober 2025 14:43
Cosnefroy naar UAE
lodjan 28 oktober 2025 17:58
Barré naar Visma-LaB.
lodjan 28 oktober 2025 18:00
Henri-François Renard-Haquin naar Picnic-PostNL.
Slimmerd 28 oktober 2025 18:28
In de categorie 'goed gehandeld'
De zwarte trui 28 oktober 2025 22:05
Goede opvolger van Benoot. Benieuwd of er nog een stap bij kan naar winnen.
Wanny 29 oktober 2025 10:14
Benoot gaan ze nog wel missen bij Visma. Die zit er eigenlijk altijd wel bij als het nodig is.
ton duk 29 oktober 2025 11:12
en hoeveel heeft dat de laatste (voor) jaren opgeleverd ?
Gr

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/10/2025 11:12 door ton duk.
Slimmerd 29 oktober 2025 11:48
Gelukkig is de zuurtegraad van het prikbord ook weer even onnodig kritisch
De zwarte trui 29 oktober 2025 16:39
Pas op jongens! Daar komt het belgisch arbeidsrecht weer om de hoek kijken. Blijkbaar vervalt het contract van Barre niet bij de fusie. IW vraagt derhalve een transfersom van Visma. Wanty moet ook de renners die geen andere ploeg vinden door blijven betalen volgens hetzelfde recht. Dus nog even wachten hoe dit afloopt.

(2e Pas op. Ik copy-paste dit van de copy-pasters.) Ik lees dat eenzelfde discussie loopt bij de overgang van Girmay.
ton duk 04 november 2025 11:07
Timo de Jong PIPO
Gr
lodjan 04 november 2025 11:29
David Dekker Beat
El Chaba2 04 november 2025 19:08
David Dekker..
Leek ooit in zijn eerste jaar bij Jumbo een nieuw sprinttalent te zijn, getuige zijn twee podiumplaatsen in massasprints in de UAE Tour, maar daarna jarenlang vooral opgevallen door talloze DNF-jes, zelfs in de meest eenvoudige koersen.
Zit daar een verhaal aan vast?
Slimmerd 05 november 2025 13:17
Zelfs Ackermann vindt nog een plekje in de WT, Jayco legt hem vast als vervanger van Groenewegen
De zwarte trui 05 november 2025 14:31
1 overwinning, en een 4e plek in Dunkerque. En een 4e en 8e plek in de Tour.

Is het aanbod van jonge sprinters dan zo schraal dat Ackermann en Bennett nog in de WT mogen acteren? Bennett tot en met april nog een redelijk seizoen met wat kleine franse overwinningen.

Luke Lamperti naar EF overigens.
ton duk 05 november 2025 14:55
Laatste hoofdstuk leek Euskatel en zo'n aderoperatie zijn..
Reed 1 goede maand bij de "amateurs" ..daarna zelden een goede sprint bij de profs
Teert op de naam van zijn vader .
Dat geschreven hebbende ,kan ie gewoon Nokere 2026 winnen
Gr
Slimmerd 05 november 2025 17:46
Lafay gaat dan toch nog door en is een goede Franse versterking voor Unibet Rockets
De zwarte trui 05 november 2025 18:25
Als hij niveau van China kan halen en blessurevrij blijft dan is dat een serieuze versterking.
El Chaba2 05 november 2025 20:20
En een zeer belangrijke troef voor de zo vurig gewilde wildcard voor de Tour!
Slimmerd 05 november 2025 22:11
Kubis, Lafay, Groenewegen en Poels.. prima selectie voor een wildcard inderdaad
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen