Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Renewi Tour

Gepost door Pyama 
Pyama 13 augustus 2025 13:50
Volgende week start de Renewi Tour. Ooit de Ronde van Nederland, toen de Ronde van de Benelux en nu een veredelde Ronde van Belgie 2.0. Gelukkig komt de Ronde van Nederland weer terug eind oktober (waarom dat in het Engels moet geen idee). Nu hou ik al een tijdje de website van de Renewi Tour in de gaten. Ze zijn daar extreem laat met het parcours. Maar nog erger: ze doen pas komende week een aankondiging van de wildcards. Achter de ronde zit Golazo, daar zou je toch wel wat meer wielerervaring verwachten. Het is een WT-koers en er is vrijwel 0 publiciteit. Hoe bouw je dan een "fanbase" op? Hoe stel je je sponsor tevreden? Een persberichtje dat Wellens, De Lie, Merlier en Rickaert (smaakmaker uit de Tour!) meedoen? Of een recycle je bidon actie?

Er zijn veel Franse, Belgische en zelfs Spaanse en Italiaanse koersen die dit een stuk beter voor elkaar hebben.

Een beetje zoeken leert overigens dat de 18 WT ploegen starten met wildcards voor Unibet, Wagner, Flanders, Lotto en Tudor. Israel rijdt niet.

Verantwoordelijke mensjes staan op deze site: [renewitour.com]

De UCI moet toch echt snel met een standaard eisenpakket komen voor een (WT-)wedstrijd (zie hiervoor een eerder topic). Wat mij betreft mag deze koers uit de WT en terug naar 2.1.

De Tour of Holland doet dit al veel beter met elke week een (pers-)bericht. Wel jammer dat ze Roxana Knetemann als koersdirecteur hebben.
Clavan 13 augustus 2025 16:01
Cecchini 13 augustus 2025 17:39
Fijn dat Italiaans
Tinuz 13 augustus 2025 20:47
De website zal ook wel uit gerecyclede digits bestaan. Duurzaam en biologisch. FSC gekeurd. Komt het zien.

Benieuwd of er nog een kansje is dat VDP hier start? Of gaat hij enkel nog wat rollebollen op de MTB en de gravelbike dit seizoen.
ton duk 13 augustus 2025 21:20
Tinuz Schreef:
>
> Benieuwd of er nog een kansje is dat VDP hier
> start? Of gaat hij enkel nog wat rollebollen op de
> MTB en de gravelbike dit seizoen.

Beiden,gok ik . Renewi en het weekend daarop MtB te Gets ?
Gr
De zwarte trui 13 augustus 2025 22:33
Poel zet alle ballen op Etten-Leur as zondag. Daarna is t klaar.
Tinuz 14 augustus 2025 14:07
En warempel, Van der P. start komende week in de Renewi Tour.
Pyama 14 augustus 2025 15:41
Grappig is ook dat Flanders gisteren zijn selectie heeft gepubliceerd. De koers stond al even op de kalender op hun site maar vanuit de organisatie geen enkel bericht dat ze mogen starten.
Slimmerd 14 augustus 2025 17:43
Volgens mij was het oorspronkelijke plan MTB
ton duk 14 augustus 2025 17:49
Wat hij zo ook (waarschijnlijk ) aanhoudt met Les Gets eind augustus (waar ook ploegmaat Pieterse start)
Gr
Luijt 19 augustus 2025 15:39
Inderdaad een bagger site.
Pyama 19 augustus 2025 20:17
En een dag voor de start nog steeds geen woord over de teams die zijn uitgenodigd met een wildcard en waarom. Totaal incapabele mensen. Ken je iemand die hier werkt? Ik ga er graag mee in discussie.

Volgend jaar 2.1.
Slimmerd 20 augustus 2025 18:48
Doe maar 2.2

Welke koers neemt zich serieus als je na 2 uur slechts de top-10 weet te benoemen?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen