Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

61st Tour de l'Avenir (2.Ncup)

Gepost door De zwarte trui 
De zwarte trui 24 augustus 2025 13:47
Een prachtig deelnemersveld is gisteren al vertrokken met een klimproloog. Alle favorieten lieten zich gelijk van voren zien. Vandaag etappe 1 Aoste › Saint-Galmier (188.6km)

AK / uitslag proloog Tignes › Tignes 1800 (3km):

1. Seixas Paul 7:19
2. Finn Lorenzo 0:0
3. Schrettl Marco 0:07
4. Ramírez Mateo 0:08
5. Nordhagen Jørgen 0:08
6. Widar Jarno 0:10
7. Rafferty Adam 0:12
8. O'Brien Liam 0:13
9. Torres Pablo 0:14
10. Øxenberg Peter 0:18
18. Van Zanden Otto 0:28
20. Ormzel Jakob 0:29

Vele malen leuker om te volgen waarschijnlijk dan de eerste Vuelta week. En de organisatie heeft het voor elkaar gekregen om zowel de mannen als de vrouwen op dezelfde dag over (grotendeels) hetzelfde parcours te laten rijden.
De zwarte trui 24 augustus 2025 14:03
In het WF interview met de Belgische bondscoach lees ik dat HOL ondanks de KNWU maar dankzij de samenwerkende Continental teams nog net aan de start is verschenen.

HOL / Parkhotel: Marvin Peters (Diftar), Joris Reinderink (Metec), Bram Danklof, Otto van Zanden, Stef Koning en Nino de Jong (Parkhotel).

Pauwels (niet sauzen haha, maar Serge) probeert Widar wat uit de wind te houden:

“Wat de uitslag van Widar hier ook gaat zijn: het is belangrijk dat hij het grotere plaatje ziet. Of hij nu wint of dat het ietsje minder is, ik wil hem scherp houden met het oog op het WK en EK. Jarno moet hierna nog een maand gefocust blijven. En zelfs als het tegenvalt, mag hij niet ontgoocheld zijn.”

Maar zijn uitspraak:

“Door uit te gaan van onze eigen kracht. Ik tast een beetje in het duister over hoe Seixas zich tot Widar gaat verhouden. Nee, ik moet het anders zeggen: ik ben benieuwd of het duel tussen Jarno Widar en Paul Seixas uitgroeit tot Tadej Pogačar tegen Jonas Vingegaard. Ik zou wel kunnen denken dat de mogelijkheid er ligt dat zij met z’n tweeën gaan domineren.”

Kan de snelle lezer natuurlijk verkeerd opvatten. Ik denk dat Serge hier bedoelt dat Seixas en Widar deze ronde gaan domineren, maar je kan het uitleggen alsof Pauwels de hele carriere van deze twee al in het vizier heeft.
lodjan 24 augustus 2025 19:33
Leuk om Jazilla Mwamikazi te volgen. In het vorige decennium ging ik regelmatig naar Rwanda: de eerste jaren naar het Africa Rising Cycling Centre in Musanze en daarna naar de Adrien Niyonshuti Cycling Academy in Rwamagana. Ik trainde wel eens mee met de Academy kids (meest jongens van een jaar of 13 tot 16) en daar was ook een klein meisje bij: Jazilla.
De zwarte trui 24 augustus 2025 22:02
Noah Hobbs en Célia Gery winnen de massaspurts.
De zwarte trui 24 augustus 2025 22:05
oa Widar, Torres en Otto verliezen 7 seconden door breukje in peloton vanaf plek 46.

DNF Pericas
El Chaba2 24 augustus 2025 22:57
Nou nee hoor, ik dacht toch echt toen ik het las meteen dat het puur om deze ronde ging.
El Chaba2 24 augustus 2025 22:59
Dat is jammer, want hij is toch ook echt een heel groot (klim)talent.
Clavan 25 augustus 2025 12:24

Vandaag ritje met een start heuvelop en -af geneutraliseerd

Vrijdag maken ze er helemaal een show van door een geneutraliseerde start bergje op- en af van ca. 35 km om vervolgens een rit van 41, 6 km te rijden
Pyama 25 augustus 2025 16:32
Waar is dat goed voor? Kilometers in de benen krijgen maar niet koersen?
En de vrouwen rijden even ver als de mannen? Of beter gezegd: de mannen rijden net zo weinig als de vrouwen?
De zwarte trui 25 augustus 2025 17:16
Soms starten de vrouwen wat verder op het parours. Zie gisteren.
De zwarte trui 25 augustus 2025 17:25
Otto zat er weer goed bij vandaag, 15e. Mee in de kopgroep van 19 die 2.27 pakt op het peloton. Elliott Rowe (Visma) de rit, Maxime Decomble de nieuwe leider. 1 DNS en 5 DNF, 3x Kaz en 2x UCI WCC (Alg).

Scarlett Souren wint bij de vrouwen de sprint van de grote groep. Met zo te zien een valpartij met 4 rensters in de eindsprint / laatste 3 km. Verder 2 DNS, 4 DNF en 3 OTL.
Pyama 25 augustus 2025 17:40
Dat onderste balkje in de profielen is toch voor de vrouwen?
Cyclad58 25 augustus 2025 18:32
Otto van Zanden doet het prima , nu 4e in het klassement. Dat blijft niet zo, maar als hij heel en gezond blijft zal hij ook in de brengen de beste Nederlander zijn.
Voorlopig laat de "op papier ronduit zwakke ploeg" zich behoorlijk zien. Danklof en vooral Koning gisteren in de ontsnapping. Van Zanden doet gewoon vooraan mee, Reinderink zit er goed bij. De enige echte dissonant (vond ik vooraf al) is Marvin Peters. Hij haalde vandaag de finish niet.

Heel opvallend vandaag: Italië achtervolgde met o.a. Donati en Mattio, terwijl Filippo Turconi in de kopgroep zat. Italië had niet moeten achtervolgen. Turconi was 5e in het eindklassement van de Giro Next Gen en is een outsider voor het eindpodium.
De zwarte trui 26 augustus 2025 15:39
Vandaag is het mannen eerst. De dames starten later en finishen ergens halverwege het mannen parcours.

De zwarte trui 26 augustus 2025 15:40
Off-topic, maar andere HOL youngsters, Wessel Mouris en Niek Voogt (al is hij al 24), rijden al de hele dag voorop in de Tour Poitou - Charentes in een kopgroepje van 4.
Cyclad58 26 augustus 2025 18:38
Dat was een kansloze missie, maar Wessel Mouris staat nu goed in het klassement en Joren Bloem wordt vandaag netjes 3e.
De zwarte trui 27 augustus 2025 13:50
Vandaag zit de halve Parkhotel ploeg mee; Sinschek, Rasenberg en Avondts. Zij dulden alleen Raccagni bij zich. Bijna 5 minuten voorsprong.
De zwarte trui 27 augustus 2025 13:56
Gisteren bleef vluchter Carl-Frederik Bévort net uit de greep van Noah Hobbs. Bij de dames pakte Célia Gery vandaag al weer haar derde! rit. De mannen moeten nog binnen komen. Maar gezien het parcours zou Hobbs zijn 2e kunnen pakken.

Cyclad58 27 augustus 2025 14:04
In de Tour de l'Avenir de 2e Nederlandse uitvaller: Stef Koning. Niet vanwege zwakte, maar in achtervolging op de kopgroep crashte hij hard en kon niet verder.
Cyclad58 27 augustus 2025 15:25
Mathieu Kockelmann (Lux) wint met overmacht de 4e rit van de Tour de l'Avenir. In het 1e deel van het peloton Van Zanden en Reinderink gezien.
De zwarte trui 27 augustus 2025 17:26
Hoe kan hij nou gewonnen hebben van de beste U23 sprinter ter wereld? the finger smiley
De zwarte trui 28 augustus 2025 00:09
Donati gedeclasseerd van plek 5 naar 93 wegens duwen. Beelden via de best goede website: [tourdelavenir.com] (klik op results) of via hun account: [www.youtube.com]

Best goed, want eigenlijk wilde ik het kaartje van de bergrit van morgen posten maar die is er dus niet... Als er geen mond- en klauwzeer meer is op de Col des Saisies rijden zij dus wel de volgende bergen:

Saisies, Cormet de Roselend (niet via de Col du Pre zoals in de Tour) en finish op Tignes 2100, 121 km en 3846 HM.

PCS heeft wel een profiel:

De vrouwen zijn moe en krijgen een dag vrij om de was te doen. (hahahahahaha)
De zwarte trui 28 augustus 2025 15:30
Otto werd even gelost gemeld door PCS op de Roselend. Maar aan de voet van de slotklim zit hij nog gewoon in het 33 koppige peloton.

Robin Donzé rijdt een minuut voor de meute uit. Belgie maakt tempo en Seizas rijdt net lek.
De zwarte trui 28 augustus 2025 16:13
30 man nog. Donze is gepakt. Otto is gelost.

Leider Decomble pulled Seixas op gang.
De zwarte trui 28 augustus 2025 16:40
Widar wint met 5 secondjes voor Seixas, Nordhagen en Ramirez.

Decomble blijft leider met 51 seconden voor Seixas.
Cyclad58 29 augustus 2025 09:36
Momenteel is etappe 6A van de Tour de l'Avenir bezig, een ultrakorte bergrit over 41,6 km met 3 cols. Op de 1e beklimming slaan Torres en Ramirez nu een gaatje.
Helaas niet te zien via HBO...
Vanmiddag de afsluitende klimtijdrit, wel te zien op HBO
Clavan 29 augustus 2025 09:57
Cyclad58 29 augustus 2025 10:15
Torres en Seixas nu samen weg, lichte voorsprong op een groepje met Nordhagen, Widar, Finn en Decomble. Nog 2 klimmen te gaan.
Cyclad58 29 augustus 2025 10:35
Bijna boven op klim 2. Torres alleen, lichte voorsprong. Seixas ingerekend, Decomble op breken.
lodjan 29 augustus 2025 10:43
Hou je ook de jongedames in de gaten Ad?

Leidster Isabella Holmgren en Marion Brunel rijden voorop op de eerste col (ruim 10 km aan 10%!)

Hup Jazilla!
Cyclad58 29 augustus 2025 10:50
Dat mag jij doen!
Cyclad58 29 augustus 2025 10:52
Widar wint weer, Seixas en Finn verslagen. Decomble verliest tijd, maar behoudt de leiderstrui
De zwarte trui 29 augustus 2025 10:54
Colle San Carlo is een flinke beuker idd.
lodjan 29 augustus 2025 11:04
Cyclad58 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat mag jij doen!

Ik heb alleen PCS-info:

Situation at 19.4 km to go.
1
BUNEL
HOLMGREN

2
+1:26
APPLETON

3
+2:00
BLASI
DE SCHEPPER
CIABOCCO

P
+3:50
Cyclad58 29 augustus 2025 11:30
Otto van Zanden 19e, nu 20e in het klassement. Toch netjes, Van de overige 3 Nederlanders geen spoor bij de beste 100. Vraag me zelfs af of zij wel gefinisht zijn.
Cyclad58 29 augustus 2025 11:31
Ah, Joris Reinderink 102e, Nino de Jong 109e. Bram Danklof (nog) niet in de uitslag. i
lodjan 29 augustus 2025 11:51
Holmgren wint de rit na een fotofinish met Bunel. Nummer drie Appleton al op 2.46. Een slagveld.
Holmgren zal in de klimtijdrit wel voldoende hebben aan die marge van driekwart minuut op Bunel (Visma).
De zwarte trui 29 augustus 2025 14:55
Paul Seixas vat de slottijdrit in de Tour de l’Avenir aan met een tweede plaats, maar daar is het Franse goudhaantje allesbehalve tevreden mee. Met name na zijn achtste plaats in het Critérium du Dauphiné, had Seixas meer verwacht.

In de stand moet hij alleen landgenoot Maxime Decomble laten voorgaan, maar in de twee meest recente bergritten was de Belg Jarno Widar hem telkens te snel af in een rechtstreeks duel. “Ik ben erg onder de indruk van het niveau, dat erg hoog ligt”, klinkt het bij Le Progres. “We zijn echt heel snel alle cols opgereden.”

“Maar ik voelde dat ik niet het verwachte niveau had. In vergelijking met de laatste wedstrijden die ik heb gereden, is het echt een wereld van verschil. Maar het laat me wel zien dat ik in moeilijke momenten toch in staat ben om voor de overwinning te gaan. Met Maxime staan we nog steeds erg goed geplaatst en de tijdrit is eerder in ons voordeel. Ik had misschien geen goed gevoel, maar ik heb de schade kunnen beperken. Tweede worden is al niet slecht.”

Seixas geeft de eindzege echter nog niet op in de korte slottijdrit. “Het is een van mijn favoriete disciplines, dus ik ga er toch vol vertrouwen tegenaan. Ik ben niet in topvorm, maar voorlopig is het genoeg om vooraan te staan. De tijdrit op de heuvels, die niet extreem steil zijn, zou me goed moeten liggen. Maar het wordt ook weer een hele ontdekking.”

Bron: Le Progres (of moet ik de copy-pasters hier de credits geven?)
Pyama 29 augustus 2025 17:12
Seixas stelt orde op zaken.
Cyclad58 29 augustus 2025 18:36
Seixas de sterkste. Widar, Nordhagen en Finn in de tijdrit op behoorlijke achterstand gezet. Mooie ronde, mooi parkoers. Tegenvallende favorieten (Omrzel, Turconi, Pau, Pericas moest helaas opgeven). Matig tot slecht Nederlands team, al hebben Koning en Danklof zich wel in de vlakke ritten laten zien.

Otto van Zanden het enige lichtpunt, reed een degelijke Tour de l'Avenir. Joris Reinderink volstrekt anoniem, Stef Koning had een goede dag en viel daarna uit na een val. Voor de jonge, talentvolle Bram Danklof een prima leerschool. Is 1e jaars, als junior mooie dingen laten zien.

Nino de Jong en vooral Marvin Peters waren het starten niet waard.

Vraagje: wat is er met Jurgen Zomermaand? In de Giro Aosta na het dodelijk ongeval van Privitera daar afgestapt en m.i. in een dip beland. Heeft daarna niet meer gekoerst.
Cecchini 30 augustus 2025 12:12
Nog steeds zo negatief over de kwaliteiten van Nordhagen ? Net als in de Baby Giro weer bij de besten.

Is Seixas overigens al binnen gehengeld door het grote geld van UAE?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/08/2025 12:12 door Cecchini.
ton duk 30 augustus 2025 12:33
Cyclad58 Schreef:
----------------------------------------------------

> Otto van Zanden het enige lichtpunt, reed een
> degelijke Tour de l'Avenir.

Ik had 'm toevallig PCS-bekeken bij dat Cibiu-rondje Roemenië waar hij nu al 3 seizoenen redelijk die Balea Lac oprijdt . Bergop is voor Otto niet vreemd dus , wat op zich altijd een pre is om prof te worden.

Tis natuurlijk ... (kort Bosch woord, 3 letters) dat de KNWU hier niet start maar voor Otto een gelukje
Gr
Cyclad58 31 augustus 2025 09:20
Ik denk wel dat hij zich redelijk in de kijker heeft gereden bij de wat kleinere teams. Zou voor Unibet geen gekke toevoeging zijn.
Sub Culture 03 september 2025 10:47
Seixas maakt deel uit van het project 2028 bij AG2R.
Want waarom zou je als CEO niet soortgelijke uitspraken doen en loodzware druk op de schouders van je 18-jarige toptalent leggen.

Het is de bedoeling dat AG2R in dat jaar de Tour wint met Seixas. En een verdubbeling van het budget moet dat ondermeer bewerkstelligen.
Pyama 03 september 2025 11:11
Dit is wel heel oud nieuws.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen