Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

80th La Vuelta Ciclista a España (2.UWT) Stage 4 » Susa › Voiron (206.7km)

Gepost door Clavan 
Clavan 26 augustus 2025 10:18

David Gaudu wins stage three. Photo: Sprint Cycling

GC after stage 3:

GC leader: Jonas Vingegaard (Visma | Lease a Bike)
Mountains classification leader: Alessandro Verre (Arkea-B&B Hotels)
Points classification leader: Jonas Vingegaard (Visma | Lease a Bike)
Best young rider: Juan Ayuso (UAE Team Emirates-XRG)
Teams classification leader: Visma | Lease a Bike
1 Jonas Vingegaard Team Visma | Lease a Bike 10hr 55min 36sec
2 David Gaudu Groupama-FDJ s.t.
3 Giulio Ciccone Lidl-Trek @ 8sec
4 Egan Bernal INEOS Grenadiers 0:14
5 Tom Pidcock Q36.5 Pro Cycling Team 0:16
6 Jai Hindley Red Bull-BORA-hansgrohe s.t.
7 Santiago Buitrago Bahrain Victorious s.t.
8 Matteo Jorgenson Team Visma | Lease a Bike s.t.
9 Juan Ayuso UAE Team Emirates-XRG s.t.
10 Valentin Paret-Peintre Soudal Quick-Step s.t.

van Aert won in 2019 in de Dauphine in Voiron
De zwarte trui 26 augustus 2025 11:19
Lange rit, dus we gaan er al bijna aan beginnen.

2 jarige Joppen met (klein en kleiner) kansje op de overwinning vandaag; Tullett en Vernon.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/08/2025 11:20 door De zwarte trui.
Clavan 26 augustus 2025 11:42
De Col du Lautaret wordt vandaag voor de 1e keer beklommen in de Vuelta en is dus daarmee de enige berg (? volgens chatGPT) die in alle 3 de grote ronde is opgenomen. In 1986, 2003, 2006 en 2014 in de Tour de France en in 1994 in de Giro d'Italie.
De zwarte trui 26 augustus 2025 12:16
De vluchters van de dag? VERVAEKE Louis, QUINN Sean, NICOLAU Joel, BONNEU Kamiel, APARICIO Mario hebben 3 minuten. Er zal nog wat kwaliteit bij moeten of het wordt 'gewoon' sprinten in Voiron.
De zwarte trui 26 augustus 2025 12:57
DNF Carlos García Pierna

Nicolau en Verveacke zijn het meest tuk op de bergtrui. De Lautaret gaat de beslissing brengen.
Slimmerd 26 augustus 2025 13:12
De zwarte trui 26 augustus 2025 13:14
Ziek zegt PCS. Hij was aardig in beeld de afgelopen 2 bergop aankomsten.
De zwarte trui 26 augustus 2025 15:01
Nicolau had al 2 punten, met winst op de Lautaret is de bergtrui voor hem.
predator 26 augustus 2025 16:39
Turner, Alpecin speelt het slecht uit
Surplace op souplesse 26 augustus 2025 16:39
Turner pakt hem, maar de jury zal nog even loeren naar een onnodige kwak richting Vernon in de laatste meters.
Pyama 26 augustus 2025 16:41
Turner wint voor Philipsen, Planckaert, Vernon en Biermans.

Ik ben wel benieuwd trouwens wat de fans hier van Van Uden vinden. Na zijn voor mij verrassende overwinning in de Giro was het allemaal logisch en was hij erg snel. Toen gaf ik aan dat het allemaal niet zoveel was met hem dit jaar. Na de Giro is hij weer teruggevallen in zijn oude patroon? Wat scheelt er aan? Of is dit zijn echte niveau?
Surplace op souplesse 26 augustus 2025 16:44
Vanuit de lucht lijkt het minder, maar hij gaat dusdanig naar links dat Vernon moet inhouden (en daardoor ook Philipsen).

Bovenal vraag ik me af wat zo'n Ciccone nou van vandaag denkt. Pedersen weer niet geleverd en hele ploeg opgerookt een dag voor de ploegentijdrit.
ton duk 26 augustus 2025 16:46
Je bent me net voor !
16e en 17e. Dit is onder zijn niveau terwijl de Giro boven zijn niveau was . 5 t/m 10-sprinter op dit niveau, vind ik
Gr
ton duk 26 augustus 2025 16:48
Planckaert doet nu net de (linker)deur dicht waarheen Philipsen wilde.....kan gebeuren
Gr

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/08/2025 16:48 door ton duk.
Pyama 26 augustus 2025 16:57
Het is nou niet dat het sprintersveld hier zo sterk is. Alleen Philipsen zou in een Toursprint top 10 rijden. Misschien Vernon daar onder. Pedersen wint allang geen sprints meer. Dan zou Van Uden hier toch zeker top 5 moeten rijden conform de status die aan hem werd toegedicht.
Pyama 26 augustus 2025 16:59
Turner komt toch uit het wiel van Vernon en gaat sprinten. Vernon kan vervolgens niet meer uit het wiel van Philipsen komen omdat Turner daar al zit. Gewoon goed gespeeld en Vernon en Philipsen gaan te laat sprinten waardoor ze opgesloten zitten. Fout van de leadout die z’n eigen sprinter opsluit.

Volgend jaar mag Philipsen het met een stel neo’s gaan proberen.
ton duk 26 augustus 2025 17:02
Pyama Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dan zou
> Van Uden hier toch zeker top 5 moeten rijden
> conform de status die aan hem werd toegedicht.

Als ie in positie komt om zijn sprint te rijden....
Het lijkt bij de Pipo's/vUden zo dat als "sprinttrein" niet levert , hij ook zelf niet in positie komt
Gr
Cecchini 26 augustus 2025 17:23
Verrek Pyama we zijn het weer helemaal eens. Ook wat van Uden betreft. Hij zal wel weer eens een koersje ergens winnen, maar hij is volgens mij een zwaar overschatte renner.
Surplace op souplesse 26 augustus 2025 19:33
Er is toch echt een wat onnatuurllijke beweging (ruk) naar links van Turner. Bij het vooraanzicht zie je ook goed dat Vernon daar plots door moet afremmen.

T zijn die typische gradaties waarin gemeten wordt. Zeker in zo'n sprint kan je als Turner zijnde heus wel aanvoelen welke ruimte er wel of niet is. Maar hij is zo bezeten aan het rammen rat hij niet doorgeeft dat hij en zn fiets opeens hard naar links kwakken.

Ik vind het ook niet genoeg voor terugzetting, feit is wel dat door de manoeuvre hij wint, en niet Vernon of Philipsen (die het met zn ploeggenoot ook krom deed).
Surplace op souplesse 26 augustus 2025 19:48
Nota bene: als Planckaert zich wél (opzichtig) naar rechts laat uitzakken is daar (als zovaak) ook gezeik over.
Pyama 26 augustus 2025 20:09
Ik denk niet dat hij door het “manoeuvre” wint. Anders was er ook wel protest gekomen. Het is heel anders als dan bij Van Poppel.
Pyama 26 augustus 2025 20:11
Nou ik moet altijd denken aan het overdreven hosanna na zijn etappewinst en dat ik een soort van voor gek werd verklaard dat ik geen topsprinter in hem zie. Gewoon iemand die op een dag dat alles meezit kan verrassen maar geen standaard top 5 klant. Meestal houden dat soort renners het niet lang vol met de status sprinter en worden 4 snel overvleugeld door een jongere variant. Doordat het niveau van Picnic zo laag ligt krijgt hij vast nog zijn kansen.
ton duk 26 augustus 2025 20:44
Pyama Schreef:
-------------------------------------------------------
>Doordat het niveau van Picnic zo laag
> ligt krijgt hij vast nog zijn kansen.

Ja, met sprinters als Bittner , Andresen en vUden is het niveau laag....
Gr
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen