Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

80th La Vuelta Ciclista a España (2.UWT) Stage 5 (TTT) » Figueres › Figueres (24.1km)

Gepost door Clavan 
Clavan 27 augustus 2025 09:50

Ben Turner wins stage four. Sirotti photo

GC after stage 4:

GC leader: David Gaudu (Groupama-FDJ)
Mountains classification leader: Joel Nicolau (Caja Rural-Seguros RGA)
Points classification leader: Mads Pedersen (Lidl-Trek)
Best young rider: Juan Ayuso (UAE Team Emirates-XRG)
Teams classification leader: Visma | Lease a Bike
1 David Gaudu Groupama-FDJ 15hr 45min 50sec
2 Jonas Vingegaard Team Visma | Lease a Bike s.t.
3 Giulio Ciccone Lidl-Trek 0:08
4 Egan Bernal INEOS Grenadiers 0:14
5 Tom Pidcock Q36.5 Pro Cycling Team 0:16
6 Jai Hindley Red Bull-BORA-hansgrohe s.t.
7 Santiago Buitrago Bahrain Victorious s.t.
8 Matteo Jorgenson Team Visma | Lease a Bike s.t.
9 Sepp Kuss Team Visma | Lease a Bike s.t.
10 Juan Ayuso UAE Team Emirates-XRG s.t.

De Vuelta heeft al vaak 'vreemde' TTT georganiseerd. Denk maar aan de TTT in het donker en de TTT met het zwembadje incident. Maar wellicht niet zo vreemd als de proloog van de Giro d'Italie 1973 in Verviers. Dat was een TTT met teams van 2 renners. Merckx en Swerts wonnen deze rit. Merckx zou de roze trui niet meer afgeven deze ronde
predator 27 augustus 2025 10:28
Leuk, mijn favoriete onderdeel. In de jaren '80 was het genieten bij WK's.
ton duk 27 augustus 2025 10:37
Na de waaiers (ook wel wat TTT) ook DUK's favoriete onderdeel!!
Het geluid alleen al . Hoe heette die wereldbeker TTT ook alweer rond Eindhoven

De 100km met 4 op OS ..legendarisch !!!
Gr

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/08/2025 10:38 door ton duk.
Clavan 27 augustus 2025 11:02

2023. Evenepoel en consorten finishen in het pikkedonker

2022 in Utrecht. Gesink komt als 1e over de streep en mag de rode trui aantrekken

In 2015 had de organisatie een TTT bedacht in Marbella. Na klachten daags voor de start werd besloten dat er geen individuele tijdsverschillen werden opgenomen

in 1946 was de 1e TTT van de Vuelta. Deze werd gewonnen door de Nederlandse ploeg. Hier te zien voor vertrek naar Spanje: 'Van links naar rechts: Huub Sijen, Jan Lambrichs, Cees Joosen, Charles Van der Voorde, Frans Pauwelsn en Martin Duyzings. Sjefke Janssen ontbreekt. Fotocollectie Anefo'.

Jan Lambrichs werd 3e in deze Vuelta en is dus de 1e Nederlander die op het podium stond van een grote ronden
Pyama 27 augustus 2025 11:14
De eerste TTT gedurende de ronde sinds de vorige eeuw?
Slimmerd 27 augustus 2025 11:16
Clavan 27 augustus 2025 11:39
Ja. Sinds 2002 was het altijd etappe 1.
ton duk 27 augustus 2025 12:07
En ik was dan weer bij de jaren 80-versies
Gp de la Liberation ...
Gr
Zwartrijder 27 augustus 2025 12:16
Deze wedstrijd was me onbekend. Tot mijn verrassing verreden in Nederland, over 115km (!).
De zwarte trui 27 augustus 2025 12:37
Muggenzifters hielden mij uit de bedrijven versie, ik was gedetacheerd en werd daardoor van de fiets naar de volgauto verbannen. Enige 'wedstrijd' die ik als bestuurder / ploegleider heb gedaan. Non stop rijuh, rijuh! geschreeuwd. Maar dat hielp niet. grinning smiley
Cecchini 27 augustus 2025 17:04
Een ploegen tijdrit moet in de eerste etappe. Met een beetje pech mis je na 4 etappes al 2 of 3 renners. Oneerlijke competitie.
predator 27 augustus 2025 17:47
Ook de politiek heeft nu invloed op de koers
Pyama 27 augustus 2025 17:47
Niet vallen is ook een onderdeel van de sport. Visma selecteert zelfs nieuwe renners erop (hadden ze eerder moeten doen haha).

Ondertussen laten de terroristen zien hoe dom ze zijn. Ze hinderen Decathlon ipv Israël.
Pyama 27 augustus 2025 17:51
Het was toch Israel volgens José en Renaat. Ik heb zelf alleen geluid.
Koppizoektwachtwoord 27 augustus 2025 18:01
De dag die je wist dat komen zou.
Wegkijken van genocide kan ook in de sport niet.
Pyama 27 augustus 2025 18:35
UAE wint, mooie generale voor volgend jaar. Visma op 2 voor Lidl. Vingegaard mag zijn truitje weer aan trekken.
Cecchini 27 augustus 2025 18:35
Ha, ha, ha. Lachen man.
Zwartrijder 27 augustus 2025 18:56
thumbs up

Toch vind ik het jammer dat het (begrijpelijke) protest tegen een ploeg uit Israel sportieve consequenties heeft. Dat hebben de individuele renners niet verdiend. Neem tenminste aan dat ook zij tegen de oorlogsmisdaden van Netanyahu&co zijn.
Beter was geweest om iets met spandoeken langs de weg te doen.
El Chaba2 27 augustus 2025 19:55
lodjan 27 augustus 2025 20:02
Ik was er bij in Marbella. Jammer dat Songezo Jim startte ipv Adrien Niyonshuti.
De zwarte trui 27 augustus 2025 21:55
Renaat en José keken in eerste instantie heel snel de andere kant op. "Ze doen alleen hun job". Man, man wat een kortzichtigheid. Later was er ruimte voor nuance.

De renners in gevaar brengen kan niet. Maar luid en duidelijk en zichtbaar protesteren zeker wel.

Waren ze ook zo verontwaardigd toen alle Russen werden kaltgestellt in de sport? Die deden toch ook gewoon hun job?
Cecchini 27 augustus 2025 22:16
Knappe prestatie van Visma met een mannetje minder. Gek genoeg niet één keer merkten José en Renaat op, dat ze met een man minder reden dan de meeste van hun concurrenten.
lodjan 27 augustus 2025 22:28
Ze hebben 15 seconden (terug) gekregen.
Andere Peter 28 augustus 2025 02:17
Sport en politiek moet je pogen te scheiden, maar zaken van leven en dood overrulen alles. Ik vond het protest wel te billijken. Zo gevaarlijk was het nu ook weer niet. De kinderen in Gaza zijnj niet schuldiger dan deze renners. Ik verwacht dat het in de loop van de komende 1 maanden el zal komen tot uitsluiting van Israël van diverse sportevenementen. Naarmate de schrijnende diplomatieke onmacht groter wordt, zal de behoefte naar een gratuit gebaar toenemen.
Andere Peter 28 augustus 2025 02:41
Er was in 1981 nog een curieuze ploegentijdrit in de Tour, met een bizar bonificatiereglement. Voor het AK telden niet de geklokte tijdsverschillen tussen de ploegen, maar vooraf vastgestelde bonifcatieseconden op basis van de gehele dagklassering. Ik meen dat er voor elke positie 15 strafseconden waren. Zo verloor de laatste ploeg van de PTR (Kelme) in het AK maar iets van 3:45 tov winnaars Raleigh. Terwijl Kelme in de daguitslag op 14 minuten was geëindigd. Ik meen dat een verschil van 1 sec tussen de nrs 3 en 4 op die wijze in het AK kon worden verrekend tot een verschil van 15 sec. Raleigh had zich 77km de sterretjes voor de ogen gereden voor beperkte tijdswinst.

Boze tongen beweerden dat op deze wijze het tijdsverlies van de Franse ploegen zou moeten worden beperkt. Er waren dat jaar 2 PTR's met dit systeem. Het was het jaar nadat Hinault de Tour had verloren en Raleigh domineerde de PTR's. Uiteindelijk had Renault (Hinault) er weinig voordeel bij.

1981

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/08/2025 02:44 door Andere Peter.
ton duk 28 augustus 2025 18:19
Vingegaard uit en Ayuso in het rood
Weer saaie etappe.
Ik mis zowaar Pogacar
Gr
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen