Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

80th La Vuelta Ciclista a España (2.UWT) Stage 8 » Monzón Templario › Zaragoza (163.5km)

Gepost door Clavan 
Clavan 30 augustus 2025 12:19

Sprint Cycling photo

GC after stage 7:

GC leader: Torstein Træen (Bahrain Victorious)
Mountains classification leader: Jay Vine (UAE Team Emirates-XRG)
Points classification leader: Mads Pedersen (Lidl-Trek)
Best young rider: Giulio Pellizzari (Red Bull-BORA-hansgrohe)
Teams classification leader: UAE Team Emirates-XRG
1 Torstein Træen Bahrain Victorious 25hr 18min 2sec
2 Jonas Vingegaard Team Visma | Lease a Bike @ 2min 33sec
3 João Almeida UAE Team Emirates-XRG 2:41
4 Giulio Ciccone Lidl-Trek 2:42
5 Lorenzo Fortunato XDS Astana Team 2:47
6 Matteo Jorgenson Team Visma | Lease a Bike 2:49
7 Jai Hindley Red Bull-BORA-hansgrohe 2:53
8 Giulio Pellizzari Red Bull-BORA-hansgrohe s.t.
9 Egan Bernal INEOS Grenadiers 2:55
10 Felix Gall Decathlon AG2R La Mondiale 2:58

In 2023 won Molano de sprint in Zaragoza. Boy van Poppel werd toen 3e

In 1991 won Jean Paul van Poppel de sprint. Voor zijn teamgenoten John Talen en Uwe Raab. Een PDM 1, 2 ,3 dus

Mathieu Hermans won in 1989

in 1973 won Gerben Karstens rijdend voor Rokado in de Vuelta in Zaragoza

In 1968 won Jan Janssen op 1 dag 2x in Zaragoza. Eerst een rit in lijn Zaragoza- Zaragoza. En in de middag een korte ITT ook met start en finish in Zaragoza. In beide etappes werd Rudi Altig 2e btw

In 1966 won Cees Haast in het shirt van Televizier de sprint in Zaragoza
Cecchini 30 augustus 2025 12:28
Jammer dat Molano hier vandaag niet mee kan doen. Had zeker meegedaan voor de winst.
ton duk 30 augustus 2025 12:42
Mathieu Hermans, onze (de mijne toch) legendarische Spaanse sprinter !!
Gr
Pyama 30 augustus 2025 13:10
Het is weekend en ASO plant opnieuw een sprintersetappe. Zucht.

Hopelijk trekt Girmay naar UAE en laten ze Molano alsnog vertrekken naar Movistar. Dan zou ik Gaviria altijd houden (in de analyses over zijn slechte jaar mis ik altijd de invloed van de zware valpartij in UAE) zodat ze met Guatibonza een snel Colombiaans trio kunnen vormen. De eerste en laatste kennen elkaar al goed. Eventueel nog Hodeg erbij voor een kwartet.
ton duk 30 augustus 2025 13:27
Pyama Schreef:
-------------------------------------------------------
> l. Eventueel nog Hodeg
> erbij voor een kwartet.

Altijd makkelijk voor bij het kaarten
Gr
Cecchini 30 augustus 2025 14:07
De eerste alinea's van Bert Wagendorps column in de Volkskrant van vandaag

Een zinderend dorpje met een 100-jarige die nog eenmaal het leven wil zien passeren

De Vuelta is een reserve-Ronde, een frustratie-Ronde, een Ronde waarin wielrenners die net niet goed genoeg zijn om de Tour te winnen hun gram kunnen halen en zich even een groot kampioen kunnen wanen. Dit jaar leek het aanvankelijk anders te zullen gaan toen Vingegaard én Pogacar op de startlijst stonden – tot Vingegaards eeuwige rivaal besloot dat hij toch te moe was voor nóg eens drie weken racen: Vuelta beslist.

De erelijst van de derde van de grote Rondes is lang en fraai, maar ook veelzeggend. De laatste vier winnaars – Roglic, Kuss, Evenepoel en Simon Yates – waren niet goed genoeg voor winst in de Ronde van Frankrijk.

De afgelopen 35 jaar bewezen de winnaars Froome, Contador, Nibali en Ullrich dat elke wetmatigheid zijn uitzonderingen kent, maar een lange lijst half-kampioenen zoals Valverde, Quintana, Zülle en Rominger lieten haar juistheid zien: de Vuelta doet er voor de allergrootsten niet écht toe. Je kunt heel goed een schitterend palmares zonder de Vuelta bij elkaar fietsen.

En dat terwijl de koers zo mooi is. Het peloton rijdt er door desolate streken en zinderende dorpjes waar je soms een door God en iedereen verlaten 100-jarige ziet die haar armoedige stulpje voor de laatste keer is uitgestrompeld om nog éénmaal het leven te zien passeren – maar verder niemand.
De zwarte trui 30 augustus 2025 14:55
Bou, Samitier en Faura.
Cecchini 30 augustus 2025 14:59
ton duk 30 augustus 2025 18:00
Philipsen, Viviani en Vernon vooralsnog
Gr
Cecchini 30 augustus 2025 18:18
Weer de zoveelste beschamende vertoning van een UAE renner. Ayuso laat zich weer lossen. Komt op 5 minuten binnen. Binnenkort weer in de aanval in een bergetappe. Ik word er sikkeneurig van.
ton duk 30 augustus 2025 18:40
Philipsen, Vernon en Marit uiteindelijk
Gr
Slimmerd 30 augustus 2025 19:32
De DSQ's van Viviani en uiteraard Coquard waren nul verrassend
Pyama 30 augustus 2025 19:59
Zou dat niet komen omdat je vanmorgen de Volkskrant hebt gelezen?
Cecchini 30 augustus 2025 20:19
Nee ik vind ik het werkelijk beschamend dat renners als Vine en Ayuso met ook nog eens een uitstekende tijdrit in de benen, zich etappe na etappe op minuten laten rijden, terwijl ze met kun kwaliteiten hier gewoon dik in de top 10 hadden kunnen staan, en in het tactisch steekspel met Vingegaard van groot belang hadden kunnen zijn. Wat zou Almeida hier nou van vinden ? Die heeft het niet in zijn karakter om te laten lopen overigens. Ik begreep Renaat en José gisteren dan ook niet dat ze de loftrompet bliezen over Ayuso ( ze noemden het een grote atletische prestatie van Juan). Er stond trouwens vanmorgen in de Volkskrant een prachtig artikel of Der Jan.
El Chaba2 31 augustus 2025 16:10
Jeroen en Karsten zeiden beiden zojuist, dat ze de diskwalificatie plus ook nog eens een gele kaart van Coquard volstrekt onbegrijpelijk vonden.
Persoonlijk vond ik het ook terecht, aangezien je vanuit de lucht duidelijk kon zien dat coquard heel duidelijk van zijn lijn afweek waardoor - ik dacht - Turner in moest houden, omdat hij anders gevallen was.
De zwarte trui 31 augustus 2025 19:49
Marcos Blanco ook geel gekregen.
De zwarte trui 31 augustus 2025 19:49
Hopelijk geen rood, want dan is de koers helemaal niet meer te volgen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen