Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

80th La Vuelta Ciclista a España (2.UWT) Stage 9 » Alfaro › Estación de Esquí de Valdezcaray (195.5km)

Gepost door Cecchini 
Cecchini 31 augustus 2025 13:25

Klassement na etappe 8
1. Torstein Træen (Noo)
2. Jonas Vingegaard (Den) + 2:33
3. João Almeida (Por) + 2:41
4. Giulio Ciccone (Ita) + 2:42
5. Lorenzo Fortunato (Ita) + 2:47
6. Matteo Jorgenson (VS) + 2:49
7. Jai Hindley (Aus) + 2:53
8. Giulio Pellizzari (Ita) z.t
9. Egan Bernal (Col) + 2:55
10. Felix Gall (Oos) + 2:58

Jean Francois Bernard winnaar in ITT op Valdezcaray 1990)
De zwarte trui 31 augustus 2025 14:30
HESSMANN Michel
KWIATKOWSKI Michał
RYAN Archie
VERMAERKE Kevin
SLOCK Liam

2 minuutjes voorsprong na 80 km. Die 2 minuten hebben ze wel in een km of 25 bij elkaar gereden. Want kopgroep ontstond pas na 55 km koers.

Pedersen en de Pestel reden zojuist een kilometer of 4 in de chasse. Typerend voor de Vuelta van Mads tot nu toe.
predator 31 augustus 2025 17:14
Spanning is nu wel uit de ronde.
Cecchini 31 augustus 2025 17:28
Voor de meelezers, Vingegaard wint de rit. Pidcock 2e en Almeida 3e op een dikke 20 seconden. Almeida laat zich telkens weer in de begin van een klim zich verrassen. Hoe lang is hij nu al renner ?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/08/2025 17:28 door Cecchini.
Cecchini 31 augustus 2025 18:16
Voor de volledigheid Ayuso op bijna 22 minuten. Almeida zei na afloop dat hij vandaag vooral zijn ploeggenoten had gemist. Zonder Pogacar blijft het maar onsamenhangend en chaotisch.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/08/2025 18:19 door Cecchini.
Slimmerd 31 augustus 2025 18:25
Vine deed nog een serieuze beurt, terwijl Soler en Grossschartner lekker met de rode trui naar de streep reden.
Kijkt Almeida ook wel eens in de spiegel, want zat zelf ook weer veel te ver naar achteren natuurlijk.

Over Ayuso moeten we maar geen woorden meer vuil maken, gewoon een smerige egoïst.
De zwarte trui 31 augustus 2025 19:27
Ayuso moet oppassen in het zwembad tijdens de rustdag. Zó het bloed onder de nagels van Almeida halen, dan verdien je wel een bommetje boven op je egoïstische kanis.

Zoals zo vaak, zonder de keizer is het bespottelijk wat UAE toont. En Almeida snijdt zichzelf in de vingers met dat van achteren koersen.
Pyama 31 augustus 2025 20:26
Haha grappige reacties. Ayuso heeft nooit geknecht en gaat nooit knechten. Ik snap daarom ook totaal niet waarom Lidl-Trek in hem is geïnteresseerd met hun teamgedachte. Past beter bij Movistar of Astana.

Maar ik ben toch wel benieuwd. Het is duidelijk dat Almeida koerst voor de tweede plaats. Dat wist je eigenlijk al bij de start en zeker na 3 etappes. Dit zagen we ook in de Tour toen Vingegaard koerste voor de tweede plaats. De Visma renners reden allemaal voor eigen rekening in de aanval; o.a. Jorgenson, Van Aert, Yates, Campenaerts, Benoot. Steeds als ik erover begon dat Vingegaard te weinig steun kreeg van zijn ploeg dan zag ik het verkeerd. Maar de ploegmaats van Almeida doen nu ongeveer hetzelfde en die krijgen wel de wind van voren. Het verschil is dat de UAE-renners hun vlucht succesvol afronden en die van Visma dat (op een uitzondering na) niet deden. Jorgenson was dramatisch wat dat betreft. Valt het daarom voor jullie meer op? Of kan de Visma ploeg niets fout doen? Vine weet overigens prima wanneer hij moet gaan; hij wist gisteren al dat vandaag een klassementsrennerdag zou worden.

Overigens was mijn opmerking voor de Tour dat Vingegaard een door de Giro vermoeide Tourploeg meekreeg met maar liefst 3 dubbelaars. Zijn Tourploeg 2025 had maar liefst 32 koersdagen meer dan zijn ploeg in 2024. En maar liefst 46 en 40 koersdagen meer dan in 2023 en 2022 toen de ploeg aanmerkelijk beter voor de dag kwam. Ook daarover werd ik voor gek verklaard. Ik denk dat de koers wel heeft uitgewezen dat het niet verstandig is om zoveel dubbelaars mee te nemen. Nemen jullie hier nog even kennis van ene Cyclad58, Cecchini, El Chaba2 en Slimmerd.
Pyama 31 augustus 2025 20:27
PS: om het nog even in verhouding te zetten: dit zijn bijna 30% meer koersdagen.
Slimmerd 31 augustus 2025 21:52
Hoeveel dubbelaars heeft Vingegaard nu mee?

En volgens mij heb ik je daar nooit op aangevallen, bovendien zou Vingegaard ook kansloos zijn geweest met 7 ploeggenoten met 0 wedstrijdagen in de benen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/08/2025 21:54 door Slimmerd.
De zwarte trui 31 augustus 2025 22:09
Hahaha zit je weer op je stokpaardjes? Ben jij de aanval met zo'n beetje de hele ploeg op de Madeleine vergeten? Of het tempo maken met de hele ploeg op de allereerste echte berg van de Tour, de Soulor. Of het als ploeg waaierrijden in etappe 1.

Al die aanvalletjes waar jij het over hebt waren in gare tussenritten, toen het klassement al gemaakt was, omdat Pogacar 3x de veel betere van Vingegaard was gebleken. Daar mochten mn Jorgenson, Van Aert en Campenaerts zo nu en dan hun eigen kans gaan. Maar ik begrijp dat Almeida en UAE al vanaf de start de handdoek hebben gegooid voor eindwinst? Terwijl Almeida vanochtend op ACHT seconden stond in het AK.

Geen enkele Visma renner heeft zo ostentatief zijn reet afgeveegd met het ploegbelang als Ayuso vandaag. En dat de rest van de UAE ploeg op deze aankomst als Vingegaard vanaf onder vol aangaat niks meer kan betekenen is niet zo heel gek. Vine nog een beetje, maar daarna kan alleen Almeida dat tempo ontwikkelen. Je kan je wel afvragen waarom Soler zich helemaal binnenste buiten blijft trekken in deze aankomsten. Daar heeft niemand wat aan. Spaar lekker je energie.

Net zoals het geen enkel verschil had gemaakt als Visma met 8 niet-dubbelaars in de Tour was gestart. Als het een man tegen man gevecht is tussen Pogacar en Vingegaard kan niemand nog wat komen helpen.
Cecchini 31 augustus 2025 22:30
En Pyama maar klagen, dat Vingegaard zo weinig koerst en liever op een berg zit, terwijl hij godbetert dit jaar als 6 koersdagen meer heeft dan Pogacar (en 200 km meer in de benen) terwijl hij door een valpartij ook nog eens voortijdig Parijs Nice heeft moeten verlaten en daardoor ook nog eens de Ronde van Catalonië heeft moeten skippen. De Zwarte Trui noemt het stokpaardjes, ik zelf “jezelf vastlullen”.
Andere Peter 01 september 2025 00:22
Vrij bizarre geschiedvervalsing. Pogacar won de Tour omdat hij elke dag beter was dan Vingegaard. Met tactiek of strategie had dat weinig te maken.

Visma reed tot diep in de Tour nog voor de winst van Vingegaard. Zelfs toen ze ook wel wisten dat die winstkans nog maar 1% was. Dat er ondertussen af en toe eentje voor zijn eigen kans ging, doet daar niets aan af.

Als UAE hier zou rijden in gele shirts met de letters V I S M A erop, dan zou jij het een ongeregeld zooitje vinden.

Ik hoop zo dat Euskaltel weer een topploeg wordt. Dat was een vermakelijker stokpaardje van je. Juichen voor renners met namen als Moreno Xbrtirretia, Haimar Astigarraga of Alejandro Jaizxbirayo. Mijn tip voor de toekomst is overigens een renner die in Baskenland altijd voorin zit maar tot dusver nooit wint: Lasterketa Burua.

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/09/2025 00:27 door Andere Peter.
El Chaba2 01 september 2025 00:42
Exact, wat ik ook dacht.
Maar weet je, mensen die geobsedeerd zijn door iets, daar valt niet serieus mee te praten.
Andere Peter 01 september 2025 13:02
Eens hoor. Maar het aantal koeersdagen verhult hier dat Pogacar in een seizoen wel veel meer doelen heeft dan Vingegaard. Buiten de grote ronden zijn bijna alle koersdagen van Vingegaard te zien als opbouwritten voor koersritme.

Daar is overigens niets mis mee. Ieder zijn stijl.

Maar ik zou Vingegaard ook wel eens willen zien in een klassieker (dat doet hij niet meer sinds 2022, daarvoor wel) of een WK met aardig wat klimkilometers.
De zwarte trui 01 september 2025 13:47
“Ik was behoorlijk moe en kon het team niet veel hulp bieden”, aldus Ayuso. “Ik doe ook niet meer mee voor het klassement, dus het had geen nut om door te duwen alleen maar om het doorduwen zelf. Ik had er toch niet bij gezeten. Nog vijf minuten extra doorduwen had geen zin.”

Hahahahahaha, wat een trieste flapdrol. Hij liet zich op het vlakke al lossen.
Cecchini 01 september 2025 17:02
Prima hoe Pogacar zijn seizoen indeelt, en ik heb daar alle begrip voor. Er is niemand die ontkent, dat Pogacar veruit de beste renner van deze generatie is, en misschien van alle tijden. Maar dat Vingegaard al die etappe koersen van een week die hij als Pogacar niet meedeed ook won, deze koersen alleen rijdt als opwarmkoersjes, dan doe je hem tekort. Dauphine, Baskenland, Tirreno, winnen schat ik net zo hoog in als het winnen van een klassieker. Daarnaast wordt hij ten onrechte ook als een meerijder cq plakker gezien. Al die etappewedstrijden (inclusief de Tour de France) won hij veelal na lange solo’s in verschillende etappes. MVDP rijdt nauwelijks een grote Ronde uit, maar dan gaan we hem daarom ook toch ook niet diskwalificeren als renner. Ieder zo zijn specialiteit.
Andere Peter 01 september 2025 17:15
Zeker eens. Je corrigeert mijn formulering ook terecht door te wijzen op de waardevolle zeges van Vingegaard (maar toch wel echt in opmaat naar de Tour, naar mijn taxatie).

Het ging mij er vooral om dat de focus op het aantal koersdagen, geïntroduceerd door Pyama, te eenzijdig is.
Andere Peter 01 september 2025 17:17
Misschien is het een masterplan van Ayuso. Hij communiceert naar potentiële werkgevers dat hij niet geschikt is voor gedeeld kopmanschap. Ik zou het op mijn LinkedIn zetten, maar zo doet hij het.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen