Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

80th La Vuelta Ciclista a España (2.UWT) Stage 14 » Avilés › La Farrapona. Lagos de Somiedo (135.9km)

Gepost door Cecchini 
Cecchini 06 september 2025 13:20

Klassement na etappe 13
1. Jonas Vingegaard (Den)
2. João Almeida (Por) + 0:46
3. Tom Pidcock (Gcool smiley + 2:18
4. Jai Hindley (Aus) + 3:00
5. Felix Gall (Oos) + 3:15
6. Giulio Pellizzari (Ita) 4:01
7. Matthew Riccitello (VS) + 4:33
8. Giulio Ciccone (Ita) + 4:54
9. Torstein Træen + 5:21
10. Sepp Kuss (VS) + 5:26

11. Matteo Jorgenson (VS) + 7:04

Cecchini 06 september 2025 13:22
In de veronderstelling dat Clavan ergens weer op een voetbalveld ligt te klooien neem ik dan maar even met jullie toestemming de honneurs waar.
De zwarte trui 06 september 2025 16:50
UAE met het tempo op de voorlaatste klim. Ayuso een beurt van 4 km tot boven. Onder zijn tempo lossen Ciccone en Bernal. Visma kijkt toe met de bekende namen minus Campenaerts.

Koplopers met oa Soler hebben 3 minuten.
De zwarte trui 06 september 2025 16:54
Campenaerts had eerder op de dag mechanisch defect en heeft een tijdje op een Shimano fiets van Servais moeten rijden. Daarna terug op eigen merk en een gat dicht gereden. Dat verklaart zijn afwezigheid.
De zwarte trui 06 september 2025 17:18
En hij zat in de kopgroep grinning smiley
De zwarte trui 06 september 2025 17:20
Soler inmiddels solo. Nog 10 km te gaan.

Voormalig koploper Bjerg rijdt op kop van het peloton, dus die komen niet dichter bij Soler. 3 minuten voor. Winst lijkt binnen voor Gewiss.
Pyama 06 september 2025 17:34
Is er nog iemand met commentaar op de tactiek van UAE?

Je bent wel in de war zwarte trui. Als UAE met z’n drieën weg rijdt en 1, 2 en 3 finished dan doen ze Gewiss na. Zoals Visma dus in 2023.
De zwarte trui 06 september 2025 17:42
Haha, als Vingegaard niet start en UAE wél met een enigszins in vorm zijnde Pogacar en del Toro of een Ayuso op niveau dan had je in 2025 een 1-2-3-4 van Gewiss UAE gehad. Het is gewoon een debiele vergelijking. Alles viel samen in dat jaar. Weinig tegenstand en starten met 2 wereldtoppers. De prestatie van Kuss was idd uitzonderlijk. Die is nu nog niet hersteld van dat jaar waarin hij 3 grote rondes reed.
De zwarte trui 06 september 2025 17:46
Pellizari met het tempo voor Hindley. Almeida met het bekken trekken.
De zwarte trui 06 september 2025 17:48
Geen hekken in de laatste km.
Hindley vertrekt. Almeida en Vingegaard mee.
De zwarte trui 06 september 2025 17:50
Soler wint. Vingegaard op zijn tandvlees langs Almeida in de eindsprint. Hindley 4e.
De zwarte trui 06 september 2025 17:52
2 seconden winst dus voor de rode trui.

Almeida mag de anti-genocide demonstranten dankbaar zijn. Anders had Vingegaard nog 10 of 6 extra boni's in de tas gehad.
De zwarte trui 06 september 2025 17:55
Hindley pakt 10 seconden op Pidcock. In het AK is zijn achterstand nu 32 seconden op de podiumplek van Pidcock.
Slimmerd 06 september 2025 19:13
Wat een etappe weer, alles was al weer klaar toen Soler op pad mocht met 24 matige coureurs.

Dank aan Hindley dat we nog een aanval zagen
De zwarte trui 06 september 2025 19:18
Vingegaard legt zijn / Visma's saaiheid maar even uit:

“Het was een bewuste keuze om iets conservatiever te koersen”, legde Vingegaard uit bij Eurosport. “We wilden niet voor de ritzege gaan, om Wilco (Kelderman, red.) en Dylan (van Baarle, red.) meer te sparen. Zij hadden gisteren al heel veel werk moeten doen. Ze hebben nog altijd gewerkt vandaag, maar iets minder. Over het algemeen is de etappe volgens onze plannen verlopen.”

Aan het einde van de rit kon Vingegaard zelfs nog boni’s pakken. “Iets waar ik heel blij mee ben, want ik had het niet verwacht. Op de laatste klim hebben ze een hoog tempo opgelegd, maar door de sterke tegenwind was het lastig om verschillen te maken. Ook in de sprint wist ik dat je beter zo laat mogelijk kon aangaan, omdat je door de tegenwind veel voordeel had aan in de wielen rijden.”

Twee dagen voor de rustdag ziet de Vuelta er zo nog altijd heel goed uit voor de Deen. “Ik voel dat ik nog altijd heel goede benen heb. Gisteren was Joao (Almeida, red.) heel sterk, vandaag ook. Maar hij wist ook dat de tegenwind het lastig maakte om verschillen uit te bouwen. Ik denk dat hij daarom niets heeft geprobeerd.”
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen