Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

80th La Vuelta Ciclista a España (2.UWT) Stage 16 » Poio › Mos. Castro de Herville (167.9km)

Gepost door Clavan 
Clavan 09 september 2025 10:25

Mads Pedersen wins stage 15. Sirotti photo

GC after stage 15:

GC leader: Jonas Vingegaard (Visma | Lease a Bike)
Mountains classification leader: Jay Vine (UAE Team Emirates-XRG)
Points classification leader: Mads Pedersen (Lidl-Trek)
Best young rider: Giulio Pellizzari (Red Bull-BORA-hansgrohe)
Teams classification leader: UAE Team Emirates-XRG
1 Jonas Vingegaard Team Visma | Lease a Bike 57hr 35min 33sec
2 João Almeida UAE Team Emirates-XRG @ 48sec
3 Tom Pidcock Q36.5 Pro Cycling Team 2:38
4 Jai Hindley Red Bull-BORA-hansgrohe 3:10
5 Felix Gall Decathlon AG2R La Mondiale 3:30
6 Giulio Pellizzari Red Bull-BORA-hansgrohe 4:21
7 Matthew Riccitello Israel-Premier Tech 4:53
8 Sepp Kuss Team Visma | Lease a Bike 5:46
9 Junior Lecerf Soudal Quick-Step 5:49
10 Torstein Træen Bahrain Victorious 6:33

Castro de Herville

In 2021 won Champoussin hier na een soortgelijke etappe als vandaag.

1 CLÉMENT CHAMPOUSSIN AG2R-CITROEN 5hr 21min 50sec
2 PRIMOŽ ROGLIČ JUMBO-VISMA @ 6sec
3 ADAM YATES INEOS GRENADIERS 0' 08''
4 ENRIC MAS MOVISTAR s.t.
5 JACK HAIG BAHRAIN VICTORIOUS 0' 12''
6 CHRISTOPHER HAMILTON TEAM DSM 0' 16''
7 MIKEL BIZKARRA EUSKALTEL-EUSKADI 0' 23''
8 RYAN GIBBONS UAE TEAM EMIRATES 0' 26''
9 GINO MÄDER BAHRAIN VICTORIOUS s.t.
10 FLORIS DE TIER ALPECIN-FENIX 0' 50''
Slimmerd 09 september 2025 11:06
DNS Campenaerts
DNS Garofoli
Cecchini 09 september 2025 16:29
Soler doet weer verwoede pogingen om in aanmerking te komen voor de Voeckler trofee.
Cecchini 09 september 2025 16:59
De demonstranten helpen zo Almeida zijn kansen te behouden.
Cecchini 09 september 2025 17:17
Bernal wint voor Landa, maar het is wel een Pyrrus overwinning. Met dank aan een genocide ergens verderop in de wereld.
ton duk 09 september 2025 17:31
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bernal wint voor Landa, maar het is wel een Pyrrus
> overwinning.

Het gebruik van Pyrrus lijkt me zeker voor Bernal niet van toepassing in deze . Ritwinnaar en 2 plekken gestegen AK
Gr
Pyama 09 september 2025 17:33
Dit is gewoon een etappeoverwinning die telt. Ondanks de Hamas fans.
Slimmerd 09 september 2025 17:41
Benieuwd hoe Pidcock hier over denkt..

Sowieso ben ik die ritzeges van mislukte klassementsmannen in deze Vuelta wel aardig beu.
Frederik D. 09 september 2025 18:09
In Soedan? In Oekraïne? Of de genocide die veroorzaakt is door Hamas? Laten we wel eerlijk zijn. Hamas is een boevenbende.
Cecchini 09 september 2025 18:17
Ja joh, de Joden in de jaren dertig waren ook geen lieverdjes.
Cyclad58 09 september 2025 19:16
Ja, hij telt. Toch denk ik dat Bernal liever op de top had gewonnen. Dit is zo eerloos, buiten zijn schuld om.
De zwarte trui 09 september 2025 20:30
Walgelijke teksten van Pyama.
Simeone 09 september 2025 22:30
100% eens Zwarte trui, misselijk makend
Cecchini 09 september 2025 22:57
Pyama vindt het gebruik maken van een privé jet een grotere doodzonde dan het uitmoorden van honderduizenden Gazanen. Israël is nu al weer bezig in Quatar, en misschien nog even later zitten ze in de Verenigde Arabische Emiraten te klooien, wat de hele Vuelta nog pikanter gaat maken.
Surplace op souplesse 10 september 2025 12:05
Wen er maar aan. Men is eindelijk tot het inzicht gekomen dat een hele grote ronde harken voor een top 10 plek, een nog absurdistischer variant dan een zilveren of bronzen plak op de Spelen, er niet toe doet.

Snelle afhakers dus, soms al vanaf de start, die eenvoudig ritten oprapen. Leuk is anders idd, maar dat is gewoon wat een grote ronde vandaag de dag is. Ook de voorheen soms met hele leuke finales bedeelde overgangsetappes worden op geraapt door toppers die een keer demarreren en klaar is de etappe.

Bijna terug verlangen naar een Marczyński of King die twee etappes winnen.
Luijt 10 september 2025 12:23
Laten we alsjeblieft op dit prikbord niet over het Midden Oosten gaan soebatten.

Wat mij betreft zou het wel klaar moeten zijn met de Vuelta als ze veiligheid van de renners niet kunnen waarborgen. Dat kan natuurlijk nooit voor 100% maar ik heb nog nooit gehoord dat renners doodsbang waren.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/09/2025 15:22 door Luijt.
Cecchini 10 september 2025 12:40
In zekere zin eens met je Luijt, maar er is nu wel een hele directe link tussen de Vuelta en Gaza. Een discussie over hoe ver je kunt gaan met demonstreren kun je dan niet uit de weg gaan. Dat zou struisvogel politiek zijn. En ook eens met De Zwarte Trui dat de uitspraken van Pyama te walgelijk voor woorden zijn.
Cyclad58 10 september 2025 17:54
thumbs up Sommigen vinden het nou eenmaal niet te doen om het hier alleen over wielrennen te hebben, nietwaar Pyama?
Cyclad58 10 september 2025 17:55
Dat mag, maar inderdaad alleen op louter sportieve gronden. Met je opmerking over Pyama ben ik het roerend eens.
Andere Peter 10 september 2025 20:13
Lijkt mij dat niemand het hiermee oneens is.

Toch een impopulaire kanttekening. De kaart veiligheid wprdt in het wielrennen heel snel gespeeld als het gaat om externe factoren. Ik zou wensen dat dit ook gold voor interne factoren die de veiligheid raken. Verkeersmeubels die slecht aangegeven zijn, flauwe bochten in de laatste 200m, rennersgedrag, etc.
Clavan 10 september 2025 20:32
Ter info, het desbetreffende bericht van Pyama met de reacties daarop heb ik verwijderd. Omdat dit tegen de regels van dit forum is. Voor de rest hoef ik, denk ik, geen uitleg te geven omdat dit gewoon zeer duidelijk is.
Uiteraard heb ik een eigen idee en mening over wat er nu in de wereld en op dit forum aan de hand is. Maar dit is gewoon een schending van de ‘ interne’ regels. Gr. Clavan.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/09/2025 20:38 door Clavan.
Cyclad58 10 september 2025 21:06
Helemaal goed. prima actie. Van mij mag je zelfs dat figuur van het forum weren, maar dat gaat wellicht wat te ver.
Andere Peter 10 september 2025 21:42
Nee, liever niet. Ik heb die post niet gezien. Maar ik kan uit de reacties wel herleiden hoe het ongeveer met zijn geweest. Dus steun aan Clavan.

Maar een persoonlijke ban vind ik een veel te zwaar middel. Het overgrote deel van de posts van Pyama gaan over wielrennen en er zit soms best meerwaarde in. Impopulair stokpaardjesgedrag graag te pen bestrijden
Cyclad58 11 september 2025 10:03
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen