Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

80th La Vuelta Ciclista a España (2.UWT) Stage 17 » O Barco de Valdeorras › Alto de El Morredero (143.2km)

Gepost door Clavan 
Clavan 10 september 2025 08:50

Egan Bernal beats Mikel Landa for the stage win

GC after stage 16:

GC leader: Jonas Vingegaard (Visma | Lease a Bike)
Mountains classification leader: Jay Vine (UAE Team Emirates-XRG)
Points classification leader: Mads Pedersen (Lidl-Trek)
Best young rider: Giulio Pellizzari (Red Bull-BORA-hansgrohe)
Teams classification leader: UAE Team Emirates-XRG
2,558 kilometers raced so far at an average speed of 41.745 km/hr

1 Jonas Vingegaard Team Visma | Lease a Bike 61hr 16min 35sec
2 João Almeida UAE Team Emirates-XRG @ 48sec
3 Tom Pidcock Q36.5 Pro Cycling Team 2:38
4 Jai Hindley Red Bull-BORA-hansgrohe 3:10
5 Giulio Pellizzari Red Bull-BORA-hansgrohe 4:21
6 Felix Gall Decathlon AG2R La Mondiale 4:24
7 Matthew Riccitello Israel-Premier Tech 4:53
8 Sepp Kuss Team Visma | Lease a Bike 5:46
9 Torstein Træen Bahrain Victorious 6:33
10 Junior Lecerf Soudal Quick-Step 8:04

Heras rijdt weg bij Jimenez in 1997 op de Alto de Morredero

In 2006 won Valverde op de Alto de Morredero:

1. Alejandro Valverde (Illes Balears) 4hr 1min 5sec
2. Carlos Sastre (CSC) @ 4sec
3. Jose Angel Gomez Marchante (Saunier duval) @ 6sec
4. Janez Brajkovic (Discovery) @ 7sec
5. Manuel Beltran (Discovery) s.t.
6. Alexandre Vinokourov (Astana) @ 12sec

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/09/2025 10:19 door Clavan.
De zwarte trui 10 september 2025 12:06
Moeder natuur zorgt mogelijk vandaag voor een annulering van de slotklim.

Volgens lokale journalisten van onder meer COPE staat er op de slotklim van de dag, de Alto de El Morredero, een enorm strakke wind. Het waait momenteel zelfs zo hard, dat het een uitdaging is om rechtop te blijven. De organisatie heeft alvast besloten om de VIP-ruimte niet op te bouwen.
Surplace op souplesse 10 september 2025 12:46
Kan het in een eerder deel van de etappe ook voor waaiers zorgen? Of slechts hoogtewoei?
Cecchini 10 september 2025 17:28
Pellizari wint voor Pidcock en Hindley. Vingegaard en Almeida maakten weinig indruk vandaag. Vingegaard deed geen één poging de genadeklap uit te delen aan Almeida, die bij elke versnelling van anderen niet kon volgen. Ik vond Vingegaard lafjes rijden.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/09/2025 17:29 door Cecchini.
ton duk 10 september 2025 17:36
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vingegaard deed geen één poging de genadeklap
> uit te delen aan Almeida, die bij elke versnelling
> van anderen niet kon volgen. Ik vond Vingegaard
> lafjes rijden.

Persoonlijk denk ik dat ie niet beter kon ..
Gr
Cecchini 10 september 2025 17:38
Is zeer waarschijnlijk, maar liet Almeida telkens weer makkelijk terugkomen.
Cecchini 10 september 2025 17:47
Wat betekent het goede rijden van Pellizari deze Vuelta voor de toekomst van Remco.
Slimmerd 10 september 2025 17:48
Dat ie zich mag omscholen tot perfecte ploeggenoot en dus geen Ayuso moet worden
Cyclad58 10 september 2025 17:51
Heerlijke zege van Pellizari. En zo slim ook.
Vingegaard en Almeida viseren elkaar en Hindley en Pidcock doen dat ook. Bleef Riccitello over en die kon hij gemakkelijk hebben. Pellizari begint toch echt , met Del Toro en Seixas, tot mijn favoriete renners te behoren. Die 3 hebben niet alleen een pracht toekomst voor zich, maar zijn nu al top.
Cyclad58 10 september 2025 17:53
Pellizari zal alles doen om Hindley zaterdag aan een coupe te helpen. Of dat lukt is een 2e. Hij heeft vandaag ook veel aan Hindley gehad, hij betaalt dat wel terug. Gelukkig heeft niet iedereen het egoïstische karakter van Ayuso.
Pyama 10 september 2025 19:54
Wauuuuww. Dat doet hij al heel het jaar. Het is ook lastig voor hem. Normaal hoeft hij alleen maar achter Pogacar aan te rijden. Nu weet hij niet wat hij moet doen.

Wat ik vorige week al zei: Vingegaard is niet op niveau. Wat zou dat betekenen voor de tijdrit?
Pyama 10 september 2025 19:55
Je weet toch wel dat ze uit andere landen dan Nederland komen toch? De tweede prikker met heldere inzichten vandaag.

Nog een tipje: als je een brief schrijft aan de fanclub schrijf je dan wel zijn naam goed? Gaat nu al 4x mis.
Slimmerd 10 september 2025 20:06
Er is welgeteld nul concurrentie in het AK en in de tijdrit is ie toch geen favoriet
Andere Peter 10 september 2025 20:16
Volgens mij beweert niemand dat Vingegaard in deze Vuelta super is.
De zwarte trui 10 september 2025 20:56
Hij weet prima wat hij moet de doen. De schade beperken en hopen dat het Almeida nog slechter vergaat dan hemzelf. Er zit niks anders meer in zijn spillebeentjes.
Cyclad58 10 september 2025 21:05
Je kent me absoluut niet, dat laat je weer duidelijk blijken uit je eerste misselijke reactie. Bah, naar figuur ben je en dat meen ik oprecht. Komt niet vaak voor dat ik dat van iemand zeg, je verdient het ten volle. Het grappige is nog dat meerdere personen dat hier vinden. Doe er je voordeel mee.

Met je 2e opmerking heb je absoluut gelijk. In een andere groep heb ik mezelf daarvoor al verwenst. Wil je dat ik dat hier ook doe? Prima dan.
Pellizzari is met dubbel z, Ad. Foei! Tevreden zo?
Andere Peter 10 september 2025 21:47
Ik vind Cyclad altijd heel evenwichtig. De sneer over niet-Nederlanderschap zegt meer over P dan over C.
lodjan 10 september 2025 22:00
De tijdrit is ingekort tot 12 km.
Cecchini 10 september 2025 22:37
Triest bericht voor Pyama. De tijdrit van morgen wordt ingekort tot 12 km. Met dank aan de “ terroristen”.
Cecchini 11 september 2025 00:13
Toch gek,dat als je de ploegentijdrit niet meeneemt Vingegaard een minuut voorsprong heeft op Almeida. Ra ra hoe kan dat toch ?
Cyclad58 11 september 2025 10:02
Hij zal wel losgaan dat het nu Vingegaard wel erg gemakkelijk wordt gemaakt.
De zwarte trui 11 september 2025 11:05
Ik verwacht eigenlijk nog een tirade over de Fransen die gisteren de 2e etappe van de 23rd Tour Cycliste Féminin International de l'Ardèche (2.1) hebben plat gelegd.
lodjan 11 september 2025 13:39
Volgens mij is hij niet geïnteresseerd in vrouwen. Misschien omdat de NL dames het goed doen?
Cyclad58 11 september 2025 14:43
Sterk, Jan. Dat zal het zijn.
Surplace op souplesse 11 september 2025 15:39
Zie plots een Gummbah voor me. Pyama die schreeuwend achter een laptop zit: "HAHAHA ze kennen Lev Gonov niet!" Schuin achter hem een vrouw staand, naakt met enkel een voorbinddildo om: "Ik kom later wel even terug."
Andere Peter 11 september 2025 21:34
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen