Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

80th La Vuelta Ciclista a España (2.UWT) Stage 18 (ITT) » Valladolid › Valladolid (12.2km)

Gepost door Clavan 
Clavan 11 september 2025 08:06

GC after stage 17:

GC leader: Jonas Vingegaard (Visma | Lease a Bike)
Mountains classification leader: Jay Vine (UAE Team Emirates-XRG)
Points classification leader: Mads Pedersen (Lidl-Trek)
Best young rider: Giulio Pellizzari (Red Bull-BORA-hansgrohe)
Teams classification leader: UAE Team Emirates-XRG
1 Jonas Vingegaard Team Visma | Lease a Bike 64hr 53min 55sec
2 João Almeida UAE Team Emirates-XRG @ 50sec
3 Tom Pidcock Q36.5 Pro Cycling Team 2:28
4 Jai Hindley Red Bull-BORA-hansgrohe 3:04
5 Giulio Pellizzari Red Bull-BORA-hansgrohe 3:51
6 Felix Gall Decathlon AG2R La Mondiale 4:57
7 Matthew Riccitello Israel-Premier Tech 4:59
8 Sepp Kuss Team Visma | Lease a Bike 6:24
9 Torstein Træen Bahrain Victorious 7:06
10 Matteo Jorgenson Team Visma | Lease a Bike 10:16

In 2023 was er ook een ITT in Valladolid. Ganna won

1991 won Melchor Mauri de ITT in Valladolid

Jesus Blanco Villar won in 1987 in Valladolid de ITT
ton duk 11 september 2025 08:30
Das kort ...
Gr
Pyama 11 september 2025 08:48
ASO wilt graag Vingegaard als winnaar zeker?
Meneer 60% 11 september 2025 10:34
Pyama Schreef:
-------------------------------------------------------
> ASO wilt graag Vingegaard als winnaar zeker?

'ASO wilt'? Echt? Terwijl je anderen wijst op een z te weinig in een moeilijke naam?
Pyama 11 september 2025 10:50
In Rotterdam plakken we overal een -t achter; daar ga je er nog wel meer van vinden. Zo ga ik straks naar de kappert. Namen verkeerd schrijven (of met een kleine letter) is dan weer not done. Vooral niet als je fan claimt te zijn.

Wel grappig dat je hiervoor reageert. Wanneer was je laatste inhoudelijke bijdrage?
Eindhovuh 11 september 2025 11:04
Ik negeer maar even je gênante complottheorie, die nergens op gebaseerd is.

De laatste 2 seizoenen stonden Vingegaard en Almeida 4x samen aan de start van een tijdrit.
1. 24km: Vingegaard 20 seconde sneller.
2. 35 km: Vingegaard 1 minuut 15 sneller.
3. 19,8 km Vingeaard 31 seconde sneller.
4. 33km Almeida 7 seconde sneller.

Dus kan jij uitleggen waarom het inkorten in het voordeel is van Vingegaard? Graag geen onderbuik.
Cyclad58 11 september 2025 14:38
Cyclad58 11 september 2025 14:40
Ik ben ook in de buurt van Rotterdam geboren, maar zo'n domme schrijffout maak ik niet. Overigens heeft meneer 60% voldoende bijgedragen op de prikborden, don't worry about that.
Cyclad58 11 september 2025 14:43
Daar gaat dat mannetje niet op reageren. Alleen als blijkt dat Vingegaard straks slechts 7 seconden verliest op Almeida zal hij wel weer fulmineren.

Ik reageer wel. Vingegaard heeft ooit een matige tijdrit gereden. Ik denk dat Almeida en hij elkaar zowel over 12 als over 27 km weinig ontlopen. Alleen Hindley. Pellizari en Pidcock hebben voordeel. zij zullen minder verliezen op Vingegaard en Almeida.

Ganna ziet zijn winstkansen stijgen en voor Daan Hoole lijkt dit minder gunstig.
Surplace op souplesse 11 september 2025 14:50
Niemand zal kunnen tippen aan Kelland O'Brien vandaag.

Na afloop zal Pyama beweren dat hij en Kelland boezemvrienden zijn.
De zwarte trui 11 september 2025 16:07
Ganna maakt het verschil in de laatste 4 km. Bijna iedereen verliest daar meer dan 10 seconden. Hij rijdt dat stuk met bijna 63 gem. Alleen Oliveira met 6.5 seconde en (vooruit) O'Brien met 9.7 halen ook de 60+ per uur. Pedersen verliest bijna 21 seconden! Terwijl hij nipt sneller was bij T2.
De zwarte trui 11 september 2025 16:11
Wilco heeft in het eerste deel de benen los gereden en knalt er dan een toptijd uit in het laatste stuk. Best of the rest voorlopig met slechts 4.2 seconden verlies op Ganna in dat deel!
ton duk 11 september 2025 16:25
en dat is zo ongeveer altijd de manier waarop Kelderman zijn goede en slechte tijdritten rijdt
Gr
Luijt 11 september 2025 16:36
Ook bij deze tijdrit weinig publiek. Maar goed, we mogen al blij zijn als er überhaupt gekoerst kan worden in Spanje nowadays.
Om heel veel redenen mogen ze deze grote ronde opdoeken wat mij betreft of tenminste inkorten om ruimte te maken voor een grote ronde van Duitsland.
De zwarte trui 11 september 2025 17:18
Vine sneller onderweg dan Ganna. Maar ook hij verliest het in het laatste stuk en strandt op 0.9 seconde. Armirail en Kung volgen dezelfe route maar verliezen nog maar tijd en finishen op 10 en 11 seconden.
De zwarte trui 11 september 2025 17:23
Almeida TWEE seconden sneller dan Vingegaard bij T1, dan Pidcock op 5 en Hindley op 9 seconden.
De zwarte trui 11 september 2025 17:27
Almeida DRIE seconden sneller dan Vingegaard bij T2, dan Pidcock op 11 en Hindley op 17 seconden. Het zal toch niet?!!
De zwarte trui 11 september 2025 17:31
Vingegaard stort in elkaar! Aan de meet TIEN seconden in het rood (haha) tov Almeida.
De zwarte trui 11 september 2025 17:34
1. Ganna 13.00.89
2. Vine +1
3. Almeida +8
4. Armirail +10
5. Oliveira +10
6. Kung +11
9. Vingegaard +18
10. Hoole +19
22. Pidcock +29
23. Hindley +31
De zwarte trui 11 september 2025 17:35
Stel je voor dat we de volledige afstand hadden gereden!
ton duk 11 september 2025 17:47
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vine sneller onderweg dan Ganna.

Dat was ook incl 3 auto's ...
Gr
Meneer 60% 11 september 2025 18:55
Vingegaard is nooit goed geweest in korte tijdritten. Almeida is explosiever. Dat Almeida hier tien seconden pakt, wil niet zeggen dat hij meer had gewonnen als het de volle lengte was geweest. Dat zeg ik zonder Visma-bril. Van mij mag Almeida winnen.
El Chaba2 11 september 2025 20:50
Klopt normaal gesproken, maar duidelijk is toch ook wel - zoals gisteren al bleek - dat Vingegaard ook niet helemaal op zijn top (meer) is. Wat natuurlijk ook best logisch is na zo'n zware Tour.
nachtwacht 12 september 2025 02:31
De wat gewelddadige protesters nodigen niet echt uit om gezellig langs het parcours te gaan staan. Ik vond juist dat er veel publiek was de eerste twee weken. Zeker voor de Vuelta.
Sub Culture 12 september 2025 10:14
'wat gewelddadige' vind ik een sterke nuancering.
Deze idioten hebben renners ten val gebracht, het koersverloop bepaald...

Begrijp me niet verkeerd, ik steun de Palestijnse zaak 100% in zijn strijd tegen de Israëlische genocide maar het wangedrag van sommige van de mensen die protesteren is gewoon koren op de molen van het rechts gepeupel die Palestina/Hamas op een hoop gooit.

Zoals gevreesd zal het ook naar andere koersen overwaaien, zelfs ongeacht de aanwezigheid van een aan Israël gelinkt team, zie ook eerder deze week in de Ardéche.
Surplace op souplesse 12 september 2025 10:49
Dat had te maken met de Franse protesten en daardoor te weinig mankracht om veiligheid te garanderen.
Meneer 60% 12 september 2025 11:12
Wielrennen is gewoon een ideale sport om te protesteren, jammer genoeg. Het is extreem nu, maar wel van alle tijden. Sloeg Bernard Hinault niet ooit protesterende arbeiders op hun smoel? Lange parcoursen op de openbare weg, zonder toegangscontrole voor toeschouwers, maken het heel moeilijk om dit tegen te gaan. Of je moet op circuits gaan rijden, waar je als toeschouwer moet betalen om te komen kijken. En waar je dus ook mensen kunt controleren. Ik denk dat wel vroeg of laat wel die kant op gaan.
Clavan 12 september 2025 11:51
Andere Peter 12 september 2025 16:22
Dat lijkt mij niet nodig. Ik zie nog wel een andere uitweg. Luister goed mee met wat er leeft in de samenleving. Er is wel iets te zeggen voor een boycot van Israël bij sport en cultuur. Die komt diplomatiek niet snel van de grond doordat de VS hier pal voor gaat liggen. Tsja, dan moet het vanuit de onderbuik komen. Dan kun je horend doof blijven. Juist dán word je heel kwetsbaar voor protestacties. Je kunt niet als sport helemaal verweven zijn met het landschap, terwijl je geen verbinding toestaat met wat er leeft onder de mensen in dat landschap.

Dus je zou kunnen onderzoeken hoe je ruimte geeft aan het anti-genocidegeluid. Ik verwacht dat die bewerging in de komende maanden bij veel sportbonden en culturele evenementen zichtbaar zal worden. Wedstrijdorganisaties en ploegen kunnen hun eigen afweging gaan maken. Ik besef dat er in de wielerwereld wel wat juridische drempels zijn.

Songfestival

En: hoe meer monddood de wereldwijde diplomatie is, des te onvoorspelbaarder de protestacties zouden kunnen escaleren.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/09/2025 16:28 door Andere Peter.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen