Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

80th La Vuelta Ciclista a España (2.UWT) Stage 19 » Rueda › Guijuelo (161.9km)

Gepost door Clavan 
Clavan 12 september 2025 08:43

GC after stage 18:

GC leader: Jonas Vingegaard (Visma | Lease a Bike)
Mountains classification leader: Jay Vine (UAE Team Emirates-XRG)
Points classification leader: Mads Pedersen (Lidl-Trek)
Best young rider: Giulio Pellizzari (Red Bull-BORA-hansgrohe)
Teams classification leader: UAE Team Emirates-XRG
1 Jonas Vingegaard Team Visma | Lease a Bike 65hr 7min 13sec
2 João Almeida UAE Team Emirates-XRG @ 40sec
3 Tom Pidcock Q36.5 Pro Cycling Team 2:39
4 Jai Hindley Red Bull-BORA-hansgrohe 3:18
5 Giulio Pellizzari Red Bull-BORA-hansgrohe 4:19
6 Matthew Riccitello Israel-Premier Tech 5:17
7 Felix Gall Decathlon AG2R La Mondiale 5:20
8 Sepp Kuss Team Visma | Lease a Bike 7:26
9 Torstein Træen Bahrain Victorious 7:42
10 Matteo Jorgenson Team Visma | Lease a Bike 10:19

Guijuelo was eenmaal finishplaats in de Vuelta. Dat was in 1990 en werd gewonnen door Nestor Mora. Mora werd in 1995 aangereden in Colombia tijdens een training en overleed
De zwarte trui 12 september 2025 10:00
Thijsje Z zegt 10% kans op jeweetwel. Dan weet je het wel. Massasprint dus.
Pyama 12 september 2025 17:51
Zeer mooie finish die behoorlijk omhoog ging. Philipsen haalt het voor Pedersen, Aular, Biermans, Turner en Marit.
Cyclad58 12 september 2025 17:57
Gewoon een zaadetappe. 3 dingen die vermeldenswaard zijn: de val van Meintjes (alhoewel ik vermoed dat het meevalt),de formidabele zege van Philipsen en de 4 seconden die Vingegaard pakt bij een bonussprint. Verder snel vergeten en hopen op een spetterende koers zaterdag,
Pyama 12 september 2025 18:44
Dat is wel heel onvolledig. Een gele kaart voor een vluchter. Een nieuwe vlucht met twee ploegmaats. Onrust in het peloton. Kleine waaiertjes. En een prima laatste 25 km met een veel leukere finish als in menig Tour etappe of bijv de Renewi Tour. Maar ik snap dat je het niet leuk vind dat er geen Nederlanders mee doen voor de prijzen.
Cyclad58 12 september 2025 18:47
Lul niet zo stom. Ik begin mijn geduld met jou wel wat te verliezen. Constant maar dat gehamer op iets waarvan jij onterecht denkt dat het mijn stokpaardje is. Fijn dat je geniet van een etappe waarin geen reet gebeurt. Die waaiers zag ik niet, hooguit een heel flauwe poging.

Ik geniet wel van de winnaar, maar dat heb ik al gezegd. Prima zege. Verder vond ik dit echt by far de saaiste rit. Hopelijk mag ik dat vinden van jou.
Cecchini 12 september 2025 19:14
Mocht het een troost zijn Cyclad, ik vond er ook geen reet aan. Het gekke, dat het enige bijzondere aan deze etappe, de 4 seconden boni’s voor Vingegaard, door Pyama helemaal niet vermeld werd. Elk succesje voor Visma of Nederlandse renners weet hij handig te omzeilen. Ik heb geen zin om het helemaal terug te lezen, maar ik vermoed dat hij tijdens de Tour geen enkel woord vuil heeft gemaakt aan de 2 etappe zeges van Arensman. Dan vond hij de punten race van Astana toch heel wat interessanter.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/09/2025 19:15 door Cecchini.
Cyclad58 12 september 2025 19:18
Dank je. Is zeker een troost. Morgen maar vuurwerk op de Bol del Mundo. Ik hoop het. Deze toch wat gemankeerde ronde door al die protesten verdient een mooi en spannend en vooral sportief slot.
De zwarte trui 12 september 2025 21:52
Natuurlijk zegt ie niks over de 4 seconden. Die seconden zeggen precies waar het UAE aan ontbreekt en wat Visma in overvloede heeft. Er zullen traantjes gevloeid zijn in huize Pyama. Zijn we er toch weer ingetuind!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen