Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Tour de France Etappe 7 Livarot - Fougères 190.5km

Gepost door rustdag 
rustdag 09 juli 2015 18:34
Tour de France Etappe 7 Livarot - Fougères 190.5km
rustdag 09 juli 2015 18:34


Tour de France Etappe 7 Livarot - Fougères 190.5km


Profiel:



Km 12.5 - Côte de Canapville1.9 k at 4.7% - cat 4




Laatste Km:









Klassement:


1. MARTIN Tony 114 ETIXX-QUICK STEP 22h 13' 14''
2. FROOME Christopher 31 TEAM SKY 22h 13' 26'' + 00' 12''
3. VAN GARDEREN Tejay 61 BMC RACING TEAM 22h 13' 39'' + 00' 25''
4. SAGAN Peter 47 TINKOFF-SAXO 22h 13' 41'' + 00' 27''
5. GALLOPIN Tony 71 LOTTO-SOUDAL 22h 13' 52'' + 00' 38''
6. VAN AVERMAET Greg 68 BMC RACING TEAM 22h 13' 54'' + 00' 40''
7. URAN URAN Rigoberto 118 ETIXX-QUICK STEP 22h 14' 00'' + 00' 46''
8. CONTADOR Alberto 41 TINKOFF-SAXO 22h 14' 02'' + 00' 48''
9. STYBAR Zdenek 116 ETIXX-QUICK STEP 22h 14' 18'' + 01' 04''
10. THOMAS Geraint 39 TEAM SKY 22h 14' 29'' + 01' 15''

Vertrek: 12:40
Start: 12:50

TV: 14:15
Stream: [www.procyclinglive.com]
JW 09 juli 2015 20:03
Tot Parijs de laatste serieuze kans voor de vlakke sprinters.
Moet dus wel een massa-sprint worden.
Ron Meijers 09 juli 2015 20:19
Raar gegeven inderdaad. Na morgen alleen nog maar heuvels, midden- en hooggebergte tót in Parijs. O ja, en een ploegentijdrit. Vraag me af of dat sommige sprinters voldoende motiveert op de fiets te blijven zitten.
rustdag 09 juli 2015 20:20
Ze starten morgen zonder Tony Martin, hij heeft helaas moeten opgeven.
cyclingfreakske 09 juli 2015 21:51
lijkt meer DE Tour der valpartijen te worden. Ruim de helft van het peleton heeft deze week al op de grond gelegen.
El Mik 09 juli 2015 21:53
Zoals gebruikelijk..
Jeanneman 09 juli 2015 21:56
Hors Course, is dat de route voor alle volgers? Vrachtwagens, ploegbussen etc?
Curzio 09 juli 2015 22:01
Gelukkig lijken de favorieten voor het AK vooralsnog redelijk ongeschonden te blijven.
Massimo 09 juli 2015 22:16
Carlos Danger 09 juli 2015 22:38
Hopelijk morgen Vroem aan de beurt. Begin me flink te ergeren aan het opgefokte gedrag van dat doping-konijn.
Slimmerd 09 juli 2015 22:55
Opgefokt zeker en ook in overdreven mate, als iemand niet verrast als hij valt in het geel is dat Froome.
predator 09 juli 2015 22:56
Carlos Danger Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hopelijk morgen Vroem aan de beurt. Begin me flink
> te ergeren aan het opgefokte gedrag van dat
> doping-konijn.

Doping-konijn????????????????????????????????
Arsimo 09 juli 2015 23:02
Welke andere variant is er nog mogelijk deze Tour?

- Dumoulin verlaat de Tour vlak voor zijn (waarschijnlijke) geel
- Cancellara verlaat de Tour net na zijn geel (die hij verliest door achterstand na zijn val)
- Martin verlaat de Tour in het geel
lodjan 09 juli 2015 23:07
Dennis moet de Tour verlaten na geel gedragen te hebben.
Slimmerd 09 juli 2015 23:15
- Contador pakt geel na de slotrit
- Quintana weer niet hoe geel er uit ziet
- Valverde rijdt 14 dagen in geel
Spaak 09 juli 2015 23:17
Is er nu morgen geen gele trui in koers, of krijgt Froome deze al voor de start?
lodjan 09 juli 2015 23:19
Hij wordt hem voor de start aangeboden, maar als ik Froome was zou ik hem niet dragen.
lodjan 09 juli 2015 23:24
De organisatie van de Tour de France (ASO) heeft in een officiële verklaring laten weten de keuze aan Chris Froome te laten of de Brit morgen in het geel start of niet. De verklaring volgt na de gedwongen opgave van gele trui-drager Tony Martin (Etixx-Quick-Step), die na een val in de zesde etappe zijn sleutelbeen brak.

“Het reglement bevat hierover geen verplichtingen”, zei koersdirecteur Thierry Gouvenou tegen persbureau AFP. Froome mag dus zelf bepalen of hij morgen in de leiderstrui koerst of het shirt van Sky. In het verleden is het vaker voor gekomen dat een drager van het geel de volgende dag niet meer van start ging. Eddy Merckx kreeg ooit op die manier de leiderstrui in de schoot geworpen, maar weigerde toen de trui te dragen. Ook Joop Zoetemelk besloot om niet in de gele trui te rijden, nadat de Fransman Bernard Hinault in 1980 uitviel met een blessure.
Het is nog niet duidelijk of Christopher Froome dezelfde beslissing neemt of toch kiest voor het rijden in het geel.
Bron: WF
Massimo 09 juli 2015 23:24
Edit: zoals bovenstaand dus



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/07/2015 23:27 door Massimo.
Sub Culture 09 juli 2015 23:25
Rot eens op, sukkel.
Slimmerd 10 juli 2015 00:18
Hopelijk slaat Froome deze geste af
Eazster 10 juli 2015 01:05
Wel gek eigenlijk dat Lefevre dat hekwerk niet heeft aangeklaagd.
Het was toch duidelijk diens schuld.
Ron Meijers 10 juli 2015 01:55
Meer Coquards achterwiel. Wie is de fabrikant?
Andere Peter 10 juli 2015 02:04
Ik vind die regel raar. Bepalend voor wie er vandaag in het geel mag starten is altijd de stand van gisteravond. Het is Martin in het geel en als hij niet start dan is de gele trui vacant. Ik zie geen plausibele uitleg voor de variant: Froome start in het geel.
El Chaba 10 juli 2015 06:21
Naar de letter van het reglement heb je waarschijnlijk gelijk maar er is natuurlijk meer in dit geval. In een ver verleden en een geheel andere tijd is een precedent geschapen door deze 'keuze', waarschijnlijk oogluikend, toe te staan als groots gebaar van kampioenen naar kampioenen toe.
Afgezien daarvan zal de ASO wellicht ook in het achterhoofd hebben dat het openhouden van een dergelijke keuze aan Froome commercieel gezien bijzonder interessant is, niet in de laatste plaats omdat het bijdraagt aan de heroïek van de sport.
El Chaba 10 juli 2015 06:23

Météo

Temps estival avec un soleil bien présent tout au long de cette étape. Les températures sont en nette hausse par rapport à la veille et atteindront jusqu'à 28 degrés à l'approche de l'arrivée. Vent faible de secteur Est-Sud-Est jusqu'à 30km/h dans les rafales.
Prikdude 10 juli 2015 07:49
Alternatieve route die Pipo Pozzato en zijn Club van 10 Inch Snails rijden dit jaar.
Prikdude 10 juli 2015 08:13
Gister Als 182e t/m 185e over de meet: Basso, Hesjedal, De Gendt en Meintjes. Roze podiumhint voor de Zuid-Afrikaan? ( in tijd enkel nog nog daarachter Haas en Scarponi dus Massimo Anony Nathan mag misschien ook nog dromen over het podium in Rome, Milaan of in de lucht)

Heb nog altijd geen beeld gezien en weet niet wie er al gekletterd is maar de uitslagen doen vermoeden dat meerdere grote ploegen (gedurende afgelopen etappes steeds sterker) slechts compact hun kopman de slotfases doorloodsen ( de rest laat zich uitzakken) opdat de risico's geminimaliseerd worden en men voloorlogs de ploegvaart aan kan vangen. En hoewel er veel voorname (gele) slachtoffers zijn geweest is het aantal grote, massale valpartijen in aantallen behoorlijk binnen de perken?

Met andere woorden, de late ploegentijdrit is een, zeker potentiële, zege voor de almaar gevaarlijker wordende koers?

Afijn, vandaag Kristoff of is zijn elixer zoek?
JW 10 juli 2015 08:35
thumbs up

Ook al heeft hij er recht op, het zou m.i. slim van Froome zijn vandaag niet in het geel te rijden.
JW 10 juli 2015 08:38
Volgens de Belgische jury-voorzitter is er vandaag géén gele trui in het peloton

[sporza.be]
Koppi 10 juli 2015 08:42
Een vrije keuze heeft hij amper nog. De media en de publieke opinie hebben al voor hem besloten: niet dragen.
JW 10 juli 2015 08:55
Volgens media heeft de juryvoorzitter al beslist dat er vandaag geen gele trui in het peloton rijdt.
Prikdude 10 juli 2015 08:56
Zelfs Clement heeft het niet opgeeist?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/07/2015 08:56 door Prikdude.
Snorfietser 10 juli 2015 09:12
Ik vind het ook geen prettige persoonlijkheid, maar wens niemand een valpartij toe.
Snorfietser 10 juli 2015 09:12
Froome verlaat de Tour als gevolg van geelzucht?
Hangmat 10 juli 2015 09:17
Gewoon de beslissing voor Froome nemen, die is nog aan het bijkomen van zijn akkefietje met Nibali winking smiley
Eindhovuh 10 juli 2015 09:37
Kuiperberg 10 juli 2015 09:40
Als Froome zoals gebruikelijk in de komende dagen om de paar tellen even naar beneden kijkt, zal hij ook wel ergens tegenaan botsen. In Tour de Jour wisten ze niet wat hier trouwens de reden van is. Froome laat om de paar seconden zijn hoofd zakken om meer zuurstof binnen te krijgen. Volgens de medici van Sky wordt de zuurstofopname enigszins beperkt door steeds met je hoofd naar voren te kijken. Je ziet het vooral bij de Sky mannen tijdens beklimmingen. Ook Poels ( in de Daupine Libere) laat zijn hoofd tijdens een bekliming om de paar tellen even dalen. Karsten Kroon gaf onlangs op Eurosport uitleg over deze methodiek.
Ron Meijers 10 juli 2015 10:02
Niet om er een 'big deal' van te maken, maar je kunt toch op twee manieren kijken naar het weigeren van de gele trui.
1. Martin kwam in de gele trui over de meet gisteren en zou normaliter vandaag in het geel zijn gestart. Froome, uit sportiviteit en respect voor Martin, ziet ervan af de gele trui te dragen. Al zijn het natuurlijk eerder tactische redenen die aan deze keuze ten grondslag liggen.
2. Het getuigt misschien wel van respect voor Martin, maar niet voor de gele trui. Hoeveel renners zouden een moord doen dit kleinood ook maar één dag te mogen dragen, zelfs al werd het hen in de schoot geworpen? Martin start vandaag niet meer. Froome is 'gewoon' de rechtmatige geletruidrager als klassementsleider. Gisteren was gisteren. Vandaag is vandaag.

Stel: 20e etappe. Quintana staat 1 en Froome 2. Quintana valt, komt nog wel over de meet, maar moet 's avonds opgeven. Froome wordt daarmee effectief nummer 1. Zou hij de trui dan ook weigeren? Stel je voor, geen gele trui bij het opdraaien van de Champs ... Natuurlijk zou hij 'm daarna maar al te graag aantrekken als eindwinnaar.
Andere Peter 10 juli 2015 10:53
O jee. Ik wist dit ook niet. Doet mij aan die pleisters op de neus denken die een tijdlang zo'n enorme modegril waren. Ik ga wetenschappelijke resultaten niet betwisten hoor, maar gevoelsmatig denk ik dat hier een vrij groot risico bestaat om van de praktijk iets teveel te denken dat de omstandigheden hetzelfde zijn als in het laboratorium.
Pyama 10 juli 2015 10:54
Voor de liefhebber van de liefde van Froome voor zijn fiets.

[chrisfroomelookingatstems.tumblr.com]
Ron de Renner 10 juli 2015 10:58
De etappe naar Valence zou ook nog kunnen, als er op die klim op 60km van de meet niet te hard wordt gekoerst. Maar dan heb je het wel gehad inderdaad.
Andere Peter 10 juli 2015 10:59
Mjaa, ik snap dat wel. Maar het is nogal een loos gebaar. Froome doet namelijk afstand van iets wat nog helemaal niet het zijne is. Al rijden ze Martin in een rolstoel naar de start, hij mag in de gele trui de eerste meter afleggen. Niet Froome.

Er is een naam voor de positie van Froome na die eerste meter. Op dat moment is Froome de virtuele gele-truidrager. Dan pas. En je trekt de virtuele gele-truidrager nooit het geel aan.

Sky/Froome had ook meteen na afloop kunnen verklaren die gele trui niet aan te zullen trekken. Dan is het een gebaar. Dat heeft te lang geduurd. Dan is het effect weg omdat overal reeds de discussie losbarst.
Andere Peter 10 juli 2015 11:05
Dan heb je dezelfde situatie als Jan Janssen, die ook niet in het geel de laatste etappe reed. Of Greg Lemond. Dat er niemand in het geel rijd is jammerlijk voor het publiek, maar doet er niet toe. Het geel is dan nog voor de uitgevallen renner. Punt.

Respect voor de gele trui vind ik nogal onzin. Het accentueert juist de dramatiek. Het peloton rijdt vandaag zonder gele trui. En we sommen met zijn allen de momenten op waarop dat eerder gebeurde.

Op dit moment is Martin nog gele-truidrager. Dat is hij tot de finish in Fougères. Tijdens de etappe is Froome virtuele gele-truidrager.
Slimmerd 10 juli 2015 11:21
Michael B. 10 juli 2015 11:21
Kijken of Lars Boom vandaag weer tijd gaat verliezen.... Ze hadden beter een Lada of een Aru mee kunnen nemen inplaats van Boom. Zal na de Tour wel een brief krijgen van Vino om heel snel de juiste prestaties te leveren.
Erik S. 10 juli 2015 11:24
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dan heb je dezelfde situatie als Jan Janssen, die
> ook niet in het geel de laatste etappe reed. Of
> Greg Lemond. Dat er niemand in het geel rijd is
> jammerlijk voor het publiek, maar doet er niet
> toe. Het geel is dan nog voor de uitgevallen
> renner. Punt.
>
> Respect voor de gele trui vind ik nogal onzin. Het
> accentueert juist de dramatiek. Het peloton rijdt
> vandaag zonder gele trui. En we sommen met zijn
> allen de momenten op waarop dat eerder gebeurde.
>
> Op dit moment is Martin nog gele-truidrager. Dat
> is hij tot de finish in Fougères. Tijdens de
> etappe is Froome virtuele gele-truidrager.

Op het moment dat Martin niet tekent voor de etappe is hij uit koers dus ook geen leider meer, dus ook niet tijdens de etappe.
Slimmerd 10 juli 2015 11:26
Betekent nu al dat 10 teams niet compleet gaan starten tijdens de T.T.T., toch wel opvallend.
Hangmat 10 juli 2015 11:28
Ik dacht gisteren ten onrechte bij Sehnsucht anti Kelderman gedrag te ontwaren. Maar na wat checks blijk jij je wel echt druk te maken om Boom. Hij heeft gisteren wel degelijk nuttig werk gedaan. Mogelijk dat jij er meer van verwacht had, maar volgens velen doet hij wel degelijk waarvoor hij meegenomen is.
JW 10 juli 2015 11:36
Precies !

Bij Soos heb ik overigens een opmerking over de stuurvaardigheid van Martin gemist.
Hij is al het hele jaar consequent selectief anti-jumbo [edit: en speelt graag pro-Belg].



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/07/2015 12:13 door JW.
Prikdude 10 juli 2015 11:40
Uit piëteit met de overleden 163 andere coureurs bij de bomaanslag in Parijs afgelopen zondag, weigerde Lars Boom, die in de afsluitende etappe door problemen met zijn seksuele geaardheid achterop raakte, daardoor ontsnapte aan de aanslag en als enige renner finishte, de gele trui aan te trekken op het eindpodium. Wel benadrukte de Vlijmenaar dat ondanks dat hij best ontdaan was, de Tour op niemand wacht en hij content was te mogen worden bijgeschreven als derde Nederlandse Tourwinnaar. [zie ook: "Al het goede komt in drievoud"]
Hangmat 10 juli 2015 11:43
Sticky Bottle 10 juli 2015 12:11
Karsten Kroon en Jose Been haalden dit al aan tijdens de Dauphine en verwezen naar de website van (ene) Michele Ferrari

[53x12.com]
JW 10 juli 2015 12:11
Al jarenlang vaste prikker op dit (en het voorgaande) prikbord.
Die regelmatig zijn nick name wijzigt, maar er nooit in slaagt zijn geaardheid lang te verbergen...
Sticky Bottle 10 juli 2015 12:14
Als iemand de startlijst niet tekent is hij dus uit koers en schuift de rest op. Theoretisch is Froome dan gewoon klassementsleider en mag geel dragen. Vind de keus om het niet te dragen wel meer respectvol maar Froome is na sluiting tekeken startlijst gewoon klassementsleider
Sticky Bottle 10 juli 2015 12:14
Gemiddelde Lada is trager dan Boom hoor
Eindhovuh 10 juli 2015 12:26
Walnoot 10 juli 2015 12:31
Heb je wat tegen Boom, Boogie?
Slimmerd 10 juli 2015 12:52
Vandaag alvast een valpartij van Contador in de neutrale zone
Slimmerd 10 juli 2015 12:53
Samen met Gesink trouwens
Slimmerd 10 juli 2015 12:59
Teklehaimanot, Mate, Feillu, Delaplace en Durasek gaan vandaag voor de meute uitrijden
Zorro 10 juli 2015 13:07
Dat de Eritreeër er weer bij is, is niet zo verrassend. Na 12 kilometer komen de renners langs het enige bergje van de dag en Teklehaimanot zal daar punten voor zijn bergtrui willen pakken.
Ron Meijers 10 juli 2015 13:07
Volgens mij krijgen ze bij Astana wat anders dan brieven om prestaties af te leveren. *Flauw*
Slimmerd 10 juli 2015 13:08
Puntje willen pakken bedoel, meer dan één is er daar niet winking smiley
Prikdude 10 juli 2015 13:14
Wat zou Rudi Kemna's oplossing daarvoor zijn?
Vittal 10 juli 2015 13:14
Gesink mankeert niets door de valpartij.

LottoNLJumbo Cycling ‏@LottoJumbo_road 49s49 seconds ago
Contador and @RGUpdate crashed in the neutral zone, but both are back in de peloton. Robert is fine, by the way. #TDF2015
Slimmerd 10 juli 2015 13:17
Teklehaimanot heeft dat puntje binnen en staat nu op vier punten.

LottoSoudal voert de meute aan op 2'35 van de vijf koplopers
Leon 10 juli 2015 13:26
Erik S. Schreef:
-------------------------------------------------------

> Op het moment dat Martin niet tekent voor de
> etappe is hij uit koers dus ook geen leider meer,
> dus ook niet tijdens de etappe.

En stel dat dat dan pas formeel een feit is op het laatste moment dat het startblad getekend kan worden, moet Froome dan snel voor de start nog even de bus in om zich om te gaan kleden? Ik vind het zelfs logisch wanneer er een reglementsbepaling zou zijn die aangeeft dat de leidertrui NIET door een ander gedragen mag worden als deze de avond tevoren geen klassementsleider was. Stel dat je namelijk zoiets wel verplicht stelt of als het gebruikelijk zou zijn om wel al die gele trui aan te trekken... als dan Etixx en Sky een slechte relatie zouden hebben, dan zou ik Lefevere er nog wel voor aanzien om Tony onverwachts nog even in het geel naar de start te sturen, zodat Froome daar als illegaal boterbloempje goed voor lul zou staan.
Leon 10 juli 2015 13:27
Michael B. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ze hadden beter een Lada of een Aru
> mee kunnen nemen

Dat eerste lijkt me meer iets voor Katusha...
Hangmat 10 juli 2015 13:32
Opgave komt meer in zicht voor geplaagde Kelderman

Wilco Kelderman wist de etappe naar Le Havre te overleven, maar helemaal van harte gaat het nog niet bij de Nederlander. Voor de renner van LottoNL-Jumbo is de Tour de France tot dusver een grote teleurstelling. Treedt er geen verbetering op, dan kan het in de komende dagen zomaar eens voorbij zijn voor onze landgenoot. "Als het de komende dagen niet sterk verbetert, moet ik toch een afweging gaan maken", zei hij al eerder.

In de rit naar Le Havre van donderdag kwam Kelderman op drie minuten achterstand binnen. Dat is inmiddels al gewoon geworden. Het valt op fysiek vlak vies tegen, zegt de renner in het Algemeen Dagblad. "Het ging iets beter dan woensdag, maar bergop doet het gewoon nog steeds pijn. Bij elke trap die ik doe, voel ik een steek in m'n rug. Ik kom soms nauwelijks vooruit. Het is helemaal niet fijn om te fietsen, nu. Het is superzwaar. Het is nu overleven en de finish halen. Meer niet."

Kelderman gaat de komende dagen kijken hoe het gaat en hoopt het vol te houden. Ploegleider Merijn Zeeman van LottoNL-Jumbo wil de stekker eruit trekken als het zo door blijft gaan. "Treedt er geen verbetering op, dan wordt het een heel moeilijk verhaal. Dan heeft dit geen zin."

www.fcupdate.nl



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/07/2015 13:33 door Hangmat.
Wanny 10 juli 2015 13:34
Doorrijden tot ploegentijdrit zondag, daar nog eens alles uit de kast en dan afstappen. Kan ie mooi kopman zijn in de Vuelta.
Vittal 10 juli 2015 13:46
LottoNLJumbo Cycling ‏@LottoJumbo_road 16m16 minutes ago
Another crash involving @LottoJumbo_road riders. This time @josvanemden and @PMartens83 went down. Both are OK and rolling again. #TDF2015
Prikdude 10 juli 2015 13:59
Met dank aan Kim Jung Il. Paar kwamen redelijk uit de verf.
Slimmerd 10 juli 2015 14:20
Voorsprong van deze vijf is nooit echt groot geworden, nu 2'50 op 133km van de streep
Michael B. 10 juli 2015 14:34
@Walnoot
of ik sympathie heb voor Lars Boom?

Een aantal jaren geleden leek het alsof Boom in de aanloop naar koersen die hij vooraf had aangestipt als hoofddoelen, onkwetsbaar was. Alsof hij dan niet getroffen kon worden door grote blessures of slopende ziektes. En tijdens die ultieme topkoersen leek het, alsof hij op het ‘moment suprême' onmogelijk last kon krijgen van een vormcrisissen. En juist in die jaren bleek achteraf alles maar dan ook alles te stinken en verrot te zijn (zie bekentenissen van Boogerd & co) bij de Rabobank. Maar gelukkig deden ze bij de belofte ploeg niet aan dopingspinning smiley sticking its tongue out, Lars boom kon alleen nog maar groeien, als wereldkampioen tijdrijden belofte lag de wereld aan de voeten van L. Boom...

De laatste jaren bij Belkin was er slechts incidenteel succes, maar in koersen die ook maar enige mate bergop gingen of langer dan 200 km waren had Lars Boom een probleem. Vorig jaar dan maar getekend voor de met dopingaffaires achtervolgde Kazakse wielerploeg. Zoals Thijs Zonneveld schrijft in zijn columns dan ben je natuurlijk wel een beetje op je achterhoofd gevallen. Eerst Jan en alleman zwart maken (bijvoorbeeld Luis Sanchez) en dan fijn voor dezelfde boevenclub tekenen. Tot zover is het nog allemaal goed te praten, maar een te laag cortisol gehalte riekt naar meer. Een te laag cortisol gehalte krijg je echt niet alleen van een puffertje hoor. Dat kan iedere KNO arts bevestigen. Vervolgens voor de camera dichtslaan en als een paling onder de vragen weg proberen te glibberen. Tsja... Ondertussen past de hele situatie wel een beetje in het straatje van Thomas Dekker. Bij de jeugd/jonge leeftijd fantastisch, maar vervolgens allerlei 'vage' truuks uithalen om tot het grotere succes te komen. Hoeveel mensen hadden hun vraagtekens niet bij de samenwerking met die malle malloot uit Italië dokter Luigi Cecchini?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/07/2015 14:36 door Michael B..
shake 10 juli 2015 14:43
Michael B. Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Een aantal jaren geleden leek het alsof Boom in de
> aanloop naar koersen die hij vooraf had aangestipt
> als hoofddoelen, onkwetsbaar was. Alsof hij dan
> niet getroffen kon worden door grote blessures of
> slopende ziektes. En tijdens die ultieme
> topkoersen leek het, alsof hij op het ‘moment
> suprême' onmogelijk last kon krijgen van een
> vormcrisissen. En juist in die jaren bleek
> achteraf alles maar dan ook alles te stinken en
> verrot te zijn (zie bekentenissen van Boogerd &
> co) bij de Rabobank. Maar gelukkig deden ze bij de
> belofte ploeg niet aan dopingspinning smiley sticking its tongue out, Lars boom kon
> alleen nog maar groeien, als wereldkampioen
> tijdrijden belofte lag de wereld aan de voeten van
> L. Boom...

Bedoel je met een aantal jaren geleden meer dan 5 jaar geleden? Zo niet, dan snap ik je verhaal niet helemaal of helemaal niet. Lars mocht dan misschien onkwetsbaar lijken in de aanloop, maar tijdens die ultieme topkoersen heeft hij het op het ‘moment suprême' juist vaak af laten weten
Hangmat 10 juli 2015 14:58
Ik denk dat je eigen verwachtingspatroon in de weg zit bij een objectieve beoordeling ten opzichte van Lars Boom.
JW 10 juli 2015 15:17
Het lijkt een overbodige etappe te worden, met aan het eind een sprintfeestje.
Voor alle geblesseerden een extra dag om wat te herstellen. Ze zullen er niet om treuren.

Maar helemaal zeker weten doe je dat nooit, zeker met zoveel zijwind.
Voor het geval dat neem ik de etappe toch maar op als ik een half uurtje niet kijk.
Slimmerd 10 juli 2015 15:28
87km te gaan 2'05
Michael B. 10 juli 2015 15:42
Lijkt wel of die Daniel Teklehaimanot , compleet scheef op zijn fiets zit... of het is zijn broek die scheef zithot smiley
Pyama 10 juli 2015 15:50
Kan Durasek niet wachten tot de etappes diehem wel liggen?
Massimo 10 juli 2015 15:53
Je had even naar Radio1 moeten luisteren, Lodjan, een heel item over wielrennen in Afrika, en Eritrea in het bijzonder. Wellicht terug te luisteren via de site van Radio1.
Snorfietser 10 juli 2015 15:55
Slimmerd 10 juli 2015 16:05
Het gat was al even onder de minuut, maar dat ging even te snel voor het peloton.
Nu is het weer 1'40 op 60km van de meet
JW 10 juli 2015 16:19
En op 51 km weer 50"

Telkens weer schiet het peloton door het opdringen van de klassementsteams toch weer in versnelling, waardoor ze achteraan stevig moeten harken om bij te blijven.
Beslist geen wandeletappe !
Slimmerd 10 juli 2015 16:37
Er is nog 36km te gaan, de vijf hebben nog 38''
Slimmerd 10 juli 2015 16:45
In de kopgroep is de strijd om het rode rugnummer begonnen, Teklehaimanot is er al klaar mee in rijdt weer in peloton.

Delaplace was de eerste die het probeerde, maar de rest sloot weer aan. Nog 30km
Arsimo 10 juli 2015 16:51
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> In de kopgroep is de strijd om het rode rugnummer
> begonnen, Teklehaimanot is er al klaar mee in
> rijdt weer in peloton.

Toch netjes van hem dat hij zo lang heeft meegereden. Hij had zijn prijsje al binnen na een goeie tiental kilometers tenslotte en had zich toen al af kunnen laten zakken.
JW 10 juli 2015 16:55
Nog 25 km, en nog 26"

Naar mijn idee wordt er weer aardig gedrongen in het peloton.
Dreigt weer een heel riskante finale te worden.
Ook omdat het voorlopig de laatste kans is voor de sprinters, en die de risico's niet zullen schuwen.

Als ik klassementsrenner was zou ik vandaag liever wat seconden verspelen dan me in het gevecht vooraan te mengen.
Slimmerd 10 juli 2015 17:04
Delaplace deed nog eens een poging, maar de rest kon volgen.
Daarna gaat Mate en die krijgt Feillu mee.

Nog 15 km en 16''
Slimmerd 10 juli 2015 17:08
Nog 11 km en de koplopers zijn gegrepen
Slimmerd 10 juli 2015 17:16
Nog 5 kilometers
valv_piti 10 juli 2015 17:21
1. Cavendish
2. Sagan
3. Greipel
4. Degenkolb
5. Kristoff
6. Demare



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/07/2015 17:21 door valv_piti.
Slimmerd 10 juli 2015 17:21
1. Cavendish
2. Greipel
3. Sagan
4. Degenkolb
5. Kristoff
6. Demare
7. Farrar
8. R. Janse van Rensburg
9. Cimolai
10. Bennett



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/07/2015 17:22 door Slimmerd.
JW 10 juli 2015 17:28
Vooral blij dat het allemaal zonder valpartijen is verlopen.

Cav haalt zijn gram, en kiest precies het juiste spoor.
Slimmerd 10 juli 2015 17:30
Lijkt wel op enkele gaatjes in peloton, nog niet duidelijk of alle klassementsmannen bij elkaar zaten.

Nu de eerste 96 toch in dezelfde tijd



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/07/2015 17:32 door Slimmerd.
rustdag 10 juli 2015 17:32
T/m plek 96 zelfde tijd.
Wanny 10 juli 2015 17:37
Saaiste etappe tot dusver. Gelukkig meteen de laatste echte sprintersrit.
Anony 10 juli 2015 17:40
Knappe sprint van Cavendish, bijna als vanouds.
Knappe sprint tout court eigenlijk. Jammer dat dat zo'n saai voorspel nodig heeft.
rustdag 10 juli 2015 18:02
Ik had eerlijk gezegt niet meer verwacht dat Cav dit nog ging flikken. John Degenkolb zat volgens mij een beetje te slapen, toen ze aan gingen.
Erik S. 10 juli 2015 18:39
Gesink met een 27e plek weer bij de top 30.
rustdag 10 juli 2015 19:13
Wat een Uitslover.
Sub Culture 10 juli 2015 20:31
En de Etixx-zegetrein denderde voort.
Brieske 10 juli 2015 21:28
Bewonderenswaardig idd, zul je zien dat ze de TTT ook winnen. En Uran het geel pakt.

Groet
El Mik 10 juli 2015 21:46
BMC gaat de TTT winnen denk ik, of "gewoon" Sky.
lodjan 10 juli 2015 21:53
Dank Mass, was aan het werk.
Sub Culture 10 juli 2015 22:07
Met Martin waren ze een waardige tegenstander voor SKY en BMC.
Nu zal het een strijd worden tussen die laatste 2.
Blueprint 10 juli 2015 22:48
Goozzer 10 juli 2015 22:59
Gewoon? Zo vaak wint Sky niet in ploegentijdritten...
El Mik 10 juli 2015 23:04
Omdat ze de torenhoge favoriet zijn op basis van wat ik op verschillende sites lees.. maar ik schreef het al tussen aanhalingstekens.

Het is ook geen gewone ploegentijdrit zo op de 9e dag en met behoorlijk wat klimwerk er in.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/07/2015 23:04 door El Mik.
Andere Peter 11 juli 2015 02:26
Walnoot 11 juli 2015 10:44
Als Quintana er aan blijft hangen, gaat Movistar echt heel hard winnen. Lodewijk van Gaal zou vragen, ben ik nou zo'n visionair, of zijn jullie zo blind? Met Malori, Dowsett, Castroviejo een groot aantal toppers op het gebied van korte tijdritten in de gelederen (zie uitslag proloog), en met Valverde, Herrada en Izagirre ook nog een aantal kerels die even snoeihard door kunnen trekken als het moet.

Mijn gokje: 1. Movistar 2. Astana 3. Sky 4. Tinkoff 5. BMC. De rest kan beter thuisblijven.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen