Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

WK GRAVEL Maastricht e.o

Gepost door ton duk 
ton duk 11 oktober 2025 15:53
Wiebes - Vos - PepsiCo
Mooie koers met typische afloop
LtD kan aan de bak smileys with beer
Gr
Meneer 60% 11 oktober 2025 16:01
Ik snap de frustratie bij Van Anrooij wel. Zij had de overwinning wel verdiend. Nu geef je Persico toch nog een kans. Bovendien had je dan wsl. een volledig oranje podium gehad.
ton duk 11 oktober 2025 16:37
Kastelijn heeft wel wat uit te leggen lijkt me een understatement

Op zich leuk parkoers ..op de laatste 10 kilometers na
Gr
predator 11 oktober 2025 17:19
ton duk 12 oktober 2025 09:10
Zo , ff wat social media over gisteren gelezen..pff

Wiebes heeft naast de WK-titel Gravel van Vos ook de titel BITCH HOL-peloton overgenomen van Vollering
Volledige onterechte kritieken (Het was geen HOL-selectie, geen landenwedstrijd en Wiebes was, met Vos , de sterkste in koers) !!

Kastelijn kan beter haar social media niet bekijken en ook geen Kerst gaan vieren in Zeeland
Stilte en hopelijk waait het over
Blijft een opmerkelijke keuze

Gr
Cyclad58 12 oktober 2025 09:22
Volledig met je eens, Ton.

Ten Dam als bondscoach treft al helemaal geen blaam. Hij selecteert niet eens, de rensters hebben zichzelf geplaatst. Hij heeft geen zeggenschap over tactiek of keuzes. Hij faciliteert alleen en doet de verkenning met de groep. Hij kon en mocht geen kopvrouw(en) aanwijzen. Wat Kastelijn deed was niet handig, maar het mocht (ze reed voor eigen kans, alhoewel die vrijwel nihil was) en Ten Dam mocht en kon niet ingrijpen. En daarnaast stonden de beste 3 op het podium. Zuur van Van Anrooij? Ja, natuurlijk. Een rel waard? Absoluut niet.

Degenen die weer een meenden dat de Nederlandse vrouwen er een potje van maakten onderling hebben er niets van begrepen. Dat je als kijker of supporter je hart laat spreken is logisch, maar als de ratio overheerst daalt de onvrede wel in, zelfs bij Van Anrooij.
De verwarring zal zijn dat de rensters in landentenues reden, maar anders dan op de weg wordt er geen collectief plan gesmeed. Rijden voor eigen kans.

Ik ben benieuwd hoe de veruit favoriete Belgen het vanmiddag gaan doen. Zij zitten met hetzelfde probleem. Meerdere favorieten, maar ze willen allemaal winnen. Het heeft zelfs wel iets. Het is sport in optima forma, het soms onnozele gereken en getreuzel gaat er af. Gisteren werd er vooral gereden en gestreden. Ik vond het een verademing.
Meneer 60% 12 oktober 2025 10:26
Zeer terechte nuances van Ton en Ad. Het is geen WK wegwedstrijd. Gravelen is een individuele sport. Dat maakt het allemaal nog wat onduidelijker. Landen-, ploegen- en individuele belangen lopen door elkaar heen.

Ik blijf wel benieuwd naar de motivatie van Kastelijn. Deed ze het omdat ze zelf nog podium dacht te kunnen rijden achter de twee sprintsters? Of heeft ze er iets voor gekregen?
Cecchini 12 oktober 2025 11:25
Liever dit dan een door zijn ploeg georchestreerde zege van Pogacar in Lombardije.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/10/2025 11:25 door Cecchini.
predator 12 oktober 2025 12:16
Het punt is dat de dames op een ander moment weer met elkaar een WK, EK of OS moeten rijden. Dit zag er echt lelijk uit en het had nog erger kunnen worden als Persico had gewonnen. Na al het gedoe mogen de dames het ondertussen wel begrijpen lijkt me.

Kastelijn zal wel een mooi bedrag van Wiebes hebben gehad. Ik zou haar in ieder geval niet meer selecteren als ik ten Dam was.
.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/10/2025 12:29 door predator.
Cecchini 12 oktober 2025 16:49
Frits Biesterbos, wie kent hem niet.
Slimmerd 12 oktober 2025 17:01
Dat hele gravellen verhoudt zich tot veldrijden als basketbal doet tot korfbal?
lodjan 13 oktober 2025 07:53
Dat kun je wel zeggen. Ik ben beide dagen wezen kijken en was onder de indruk van het aantal deelnemers van over de hele wereld.
Slimmerd 13 oktober 2025 09:07
Waarbij je deelnemers wel tussen aanhalingstekens kunt zetten natuurlijk, tis een soort free for all.
lodjan 13 oktober 2025 09:42
Je moet je kwalificeren door in bepaalde UCI-wedstrijden bij de eerste 25% te eindigen. Dit gaat echter per leeftijdscategorie waarbij zelfs 85-plussers mee doen.
lodjan 13 oktober 2025 09:44
Voor de duidelijkheid, qua mondialisering:

Gravelen = basketbal
Veldrijden = korfbal
Meneer 60% 13 oktober 2025 11:25
Ben benieuwd waar Biesterbos volgend jaar rijdt. Ik zeg niet meteen dat we hiermee een top-10 renner in Vlaanderen of Roubaix hebben, maar in dat soort koersen moet hij zeker leuk zijn mannetje kunnen staan met de benen van gisteren. Ik vind hem gevoelsmatig wel bij een team als Wanty passen. Of misschien bij Tietema.
De zwarte trui 13 oktober 2025 11:54
Laat MvdP een mooi woordje voor hem doen bij Alpecin. Kan die evt ook nog wat MTB en. Als je goed bent krijg je daar snel ook je eigen kans.
Eindhovuh 13 oktober 2025 16:16
Ook qua niveau?
Bij veldrijden heb je met regelmaat toppers die de overstap maken. vd P, van Aert, Stybar, Pidcock, etc.
Gravelen nog niet echt?
De zwarte trui 13 oktober 2025 17:33
Mohoric en Vermeersch zijn sluiten allebei een vrij matig, om niet te zeggen slecht, wegseizoen af met een podium in dit evenement. Dat zegt genoeg.
ton duk 13 oktober 2025 17:49
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Gravelen nog niet echt?
Nu was dit natuurlijk niet echt gravelen maar de criteriumvorm, aldus Amerikanen en Australiƫrs..

Deze vorm bestaat ook pas enkele jaren (4e WK?) en tot nu toe is de kruisbestuiving 1 richting ..

Gaan echte gravelrijders naar de weg ?
Nee, denk ik ...
Gr
Cyclad58 13 oktober 2025 19:15
Ik zie hem wel bij Alpecin. Ze hebben Tim Marsman daar ook binnegnehaald. In Biesterbos zit wel wat meer. Picnic zou ook kunnen Tietema als het niet anders kan.
Horsie is back 13 oktober 2025 20:09
Zaterdag de laatste 20 km bij de vrouwen gezien. Weinig grind overigens. Wel bospaden, langs de volkstuintjes, door de achterbuurtjes en vaak genoeg B-wegen. Prima hoor, want je moet wel de verschillen markeren tussen de weg, het veld, nog verder weg van de snelweg, zodat je het mountainbiken kunt noemen. Van het heuveltje af, een aantal scherpe bochten en hup daar heb je het BMXen. Allemaal op twee wielen, want anders kom je bij de Oosterburen terecht. Vergeet ik iets? smiling smiley
In het neutrale Zwitserland heb je ook nog het zogenaamde militaire fietsen. Postbode's op fietsen kan ook. De snelste is trouwens een vrouw. Vergeet ik weer iets?
El Chaba2 13 oktober 2025 22:50
Jazeker, de heuse - want valt onder de vlag van de UCI - wielersport 'cyclobal' (oftewel fietsvoetbal).

Zie hier een filmpje met twee samenvattingen van de WK-finale en de troostfinale bij de mannen in 2021.
Af en toe echt leuk en spectaculair om naar te kijken: WK-finales 2021
nachtwacht 14 oktober 2025 02:48
De UCI heeft het slim gedaan door in te spelen op het ego van fanatieke amateurs/recreanten. Die kunnen nu een 'wereldkampioenschap' rijden en 'hun land vertegenwoordigen'.

De realiteit is dat ze zich niet kwalificeren in UCI-wedstrijden, maar in UCI Gran Fondo's. Dat zijn vaak veredelde toertochten waar een behoorlijk aantal deelnemers deelneemt voor de lol, niet om hard te rijden. Een beetje fanatieke fietser heeft dan ook geen enkel probleem om bij de eerste 25% in zijn/haar leeftijdscategorie te finishen. Ik ken mensen die deelnemen aan het WK die nog geen clubwedstrijdje op het hoogste niveau uit kunnen rijden.

Maar ze mogen deelnemen aan een heus WK. Waar ze veel inschrijfgeld voor moeten betalen. En verplicht moeten starten in het tenue van hun land. Een tenue dat ze ook zelf moeten betalen.

Tot slot, het is natuurlijk van de zotte dat er zo'n dag een apart WK is voor de leeftijdscategorie 19-34. En voor 35-40.

Tot slot tot slot. Hoewel onzin, wint verder iedereen. UCI, nationale bonden en de organisatie verdienen er goed aan. De deelnemers hebben een geweldige tijd, mogen wekenlang hun prof fantasieen uitleven.
Horsie is back 14 oktober 2025 15:52
Nogal wiedes. De vrouwelijke grootgrutter Wiebes gaat van weg naar gravel naar baan voor de scratch, omnium en de koppelkoers. Het veld zal wel niet aan haar besteed zijn. Harrie Lavreysen komt in de baan voor vier wereldtitels.
ton duk 14 oktober 2025 16:44
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het veld zal
> wel niet aan haar besteed zijn.

Vorig seizoen 7e in Nacht v Woerden.....
Gr
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen