Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

58th Ename Samyn Classic

Gepost door Clavan 
Clavan 03 maart 2026 08:58

2025:
1 Mathieu van der Poel Alpecin-Deceuninck 4hr 19min 58sec
2 Paul Magnier Soudal Quick-Step s.t.
3 Emilien Jeannière Team TotalEnergies s.t.
4 Jenthe Biermans Arkea-B&B Hotels s.t.
5 Lewis Askey Groupama-FDJ s.t.
6 Stian Fredheim Uno-X Mobility s.t.
7 Hugo Hofstetter Israel Premier Tech Academy s.t.
8 Alessandro Romele XDS Astana Team s.t.
9 Amaury Capiot Arkea-B&B Hotels s.t.
10 Lukas Kubis Unibet Tietema Rockets s.t.

Map finale rondje

Startlijst PCS
Slimmerd 03 maart 2026 17:11
1. Meeus
2. Rex
3. Hofstetter
4. Biermans
5. Kubis
6. Grisel
7. Govekar
8. Senechal
9. Dauphin
10. De Schuyteneer

Hagenes gegrepen op 600m van de meet, WvA lek op 10km

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/03/2026 17:18 door Slimmerd.
Frederik D. 03 maart 2026 18:25
Het zat Van Aert weer niet mee.

[www.nu.nl]

Maar eens zal de Betuwe in bloei staan en binnenkort zal Van Aert weer zegevieren.

Iets anders. Zijn er Iranese wielrenners? En wielrensters? Sorry voor mijn vraag.
De zwarte trui 03 maart 2026 20:41
Fritsie B 13e, een sterke Hagenees en Wout die maar weer eens een tegenslag incasseert. Geen modder maar stof op de Bellevue. Hofstetter met zijn 4e podium. Poppeltje 'ik ben geen lead-out' op kop voor Meeus, die de spreekwoordelijke stap gemaakt lijkt te hebben?
De zwarte trui 03 maart 2026 20:45
Zeker. Er is /was zo'n olieploeg waar de renners waarschijnlijk ook redelijk vol getankt werden. El Niño ging er regelmatig de strijd mee aan. Er is ook een etappe koers.
De zwarte trui 03 maart 2026 20:51
Dat van Sévilla klopt niet helemaal... maar Adne van Engelen was 4e in de Tour van Iran in 2023
De zwarte trui 03 maart 2026 21:06
Tabriz Petrochemical Team bedoelde ik. En Sarai Ahad Kazemi bijv geschorst en daarna bijna gelijk ploegleidert.
De zwarte trui 04 maart 2026 11:26
Mistral mon chéri AI. Oe kan et dat Woet een crevaison rijdt zo dicht op de finish, was dit sabotage? En oe kan et dat Christophe de malade de Woet transfereert? Kraag ik krijg suggesties oe te voorkoom dit in de toekomende jaar. En kraag de analyse pourquoi le Hagenes mourir en vue de finish. Welk verandering is nodig dans le training oe le tactique?

Bisous ta Plugge et Grischa
Sub Culture 05 maart 2026 10:18
Wat vind je hier nu zelf van?
De zwarte trui 05 maart 2026 18:33
Humor om te lachen op de bijna naar palliatieve sedatie afglijdende prik.
Cyclad58 06 maart 2026 08:31
Je hebt een punt. Deze prik glijdt inderdaad af. VSS wordt ook niet meer gespeeld zo lijkt het.
Toch vrees ik dat dit soort bijdragen ook geen wervende werking hebben, al kan ik er wel om lachen.
Eindhovuh 06 maart 2026 13:04
Blijft zonde dat er bijna geen nieuwe aanwas is hier ja.
Andere Peter 07 maart 2026 17:04
VSS is ook een verschrikkelijk spel als het om aanwas gaat. Misschien is VSS wel symptomatisch. Is een soort krokodil in een poel. Probeer je daar maar staande te houden als ontspringend organisme.

Je moet echt al langere tijd tot de incrowd behoren om lol te beleven aan VSS. Het is totaal niet aantrekkelijk om hier aan deel te nemen als je af en toe eens langskomt. Eén keer niet deelnemen en je bent (voor je gevoel) de sjaak. Dus je moet echt goed op de hoogte zijn van de kalender. Wie half april aan wil haken, hangt niet aan want de koers is allang vertrokken. En dan moet je ook nog goed de deelnemerslijsten bestuderen om tot maar liefst 15 namen te komen. Van koersen als UAE Tour, die echt niet op de Tiktok van de doorsnee 17-jarige voorbijkomen zoals Jutta Leerdam, de inspirerende Alysa Liu of een crashende Verstappen.

Ik behoor zeker niet tot de wielerniche. Maar ik volg de grote koersen al decennia graag en doe heel graag mee met spelletjes. Aan VSS heb ik mij nooit gewaagd. Dit is een geschikt wielerspel voor een Vlaams verzorgingstehuis voor ex-renners in een straal van 15 km rond Oudenaerde.

Het moet laagdrempeliger, flitsender. Minder op kennis gebaseerd.
Robobas 08 maart 2026 10:07
Vanwege het nadeel dat je eigenlijk geen koers mag missen hebben we nou juist de regels aangepast: alleen je beste 35 resultaten tellen mee. Dat betekent dat je 5 wedstrijden kunt missen zonder gevolgen voor je klassement. Maar het is een feit dat er nauwelijks deelnemers meer zijn, dus misschien moet er inderdaad maar iets anders voor in de plaats komen.
Andere Peter 08 maart 2026 10:51
Ik heb dat wel begrepen. Lijkt mij prima. Maar het bljft zo wat legalistisch. Het klopt wel maar het stimuleert niet. Het blijft alleen passen in een sfeer van een oude kern die al jaren hetzelfde doet.

Misschien moeten altijd de laatste 10 wedstrijden tellen. Ook over de seizoenen heen. Dan kun je in mei instappen en in juli bovenaan staan. Omdat voor iedereen geldt dat de resultaten van april zijn weggevallen.

Maar eigenlijk denk ik dat het probleem met VSS fundamenteler is. Het onderscheidend vermogen van één tip is te gering. Doordat alléén de winnaar punten oplevert. En doordat de mate van voorspelbaarheid van veel grote wedstrijden enorm hoog is geworden. Vat weinig eer aan te behalen. Maart/april moet eigenlijk de leukste tijd zijn voor een spel dat eendagswedstrijden toch een beetje centraal stelt. Om in die peridode bij de bovenste 10% mee te spelen hoefde je in de afgelopen jaren eigenlijk alleen Pogacar en Van der Poel te spelen op de logische momenten. Het stimuleert niemand om eens even aan die oude op elkaar gerichte stamgasten te laten zien dat zij weten dat die Pogacar een goeie is.

Steeds 5 namen invullen, maar in de meeste klassiekers zal het geen ene oelewapper uitmaken wie je 1, 2 of 3 sterren geeft. Zelfs de spectaulaire doorbraken (Del Toro, Brennan, Seixas) kondigen zich langzaam aan. En leiden niet tot onderscheidend vermogen in VSS.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen