Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

117th Milano-Sanremo

Gepost door Clavan 
Clavan 20 maart 2026 09:48

2025

1 Mathieu van der Poel Alpecin-Deceuninck 6hr 22min 53sec
2 Filippo Ganna INEOS Grenadiers s.t.
3 Tadej Pogacar UAE Team Emirates-XRG s.t.
4 Michael Matthews Team Jayco-AlUla @ 43sec
5 Kaden Groves Alpecin-Deceuninck s.t.
6 Magnus Cort Uno-X Mobility s.t.
7 Mads Pedersen Lidl-Trek s.t.
8 Olav Kooij Team Visma | Lease a Bike s.t.
9 Matteo Trentin Tudor Pro Cycling Team s.t.
10 Fred Wright Bahrain Victorious s.t.
11 Mike Teunissen XDS Astana Team s.t.
12 Corbin Strong Israel-Premier Tech s.t.
13 Isaac del Toro UAE Team Emirates-XRG s.t.
14 Biniam Girmay Intermarché-Wanty s.t.
15 Alex Aranburu Cofidis s.t.
16 Ben Tulett Team Visma | Lease a Bike s.t.
17 Mikkel Honore EF Education-EasyPost s.t.
18 Edoardo Zambanini Bahrain Victorious s.t.
19 Maxim Van Gils Red Bull-BORA-hansgrohe s.t.
20 Jon Barrenetxea Movistar Team s.t.

2026

Startlijst PCS

09:45 Eurosport 1
10:00 HBO Max
13:35 VTM
14:30 Eurosport 1

Poulidor en Geldermans in 1961. Poulidor won deze editie

Miquel Poblet won in 1957

1980. Gavazzi wint voor Saronni en Raas

Het Gewiss tijdperk 1994. Furlan kijkt achterom en ziet niemand

Coppi 1949

De Vlaeminck na zijn 1e in 1973

Bugno en zijn schaduw op de Poggio op weg naar de winst in 1990
Clavan 20 maart 2026 10:08
Brennan dns want ziek.
De zwarte trui 20 maart 2026 10:09
Kansen van Woet stijgen, Campenaerts vervangt Brennan.

Hopelijk wind tegen. Groepje van een man of 10 dat terugkomt na de Cipressa ontploffing en uiteindelijk een tactisch steekspel op en over de Poggio. Pedersen wint.
De zwarte trui 20 maart 2026 11:50
De dagkoers van vandaag:

Hoewel de wind met kracht drie op de Schaal van Beaufort nog relatief meevalt, waait het aan de kust altijd gevoelig harder dan landinwaarts. Bovendien blaast de wind ook volgens Weeronline aan het einde van de middag uit het zuidwesten tot zuidzuidwesten. Dat betekent dat er zij- en tegenwind staat op de Cipressa, in tegenstelling tot vorig jaar. Ook op het tussenstuk tussen de Cipressa en de Poggio staat de wind dan in het nadeel van aanvallers.
lodjan 20 maart 2026 20:42
Ook Vos DNS (vader ziek).
Andere Peter 21 maart 2026 12:06
Nieuwsgierig of Pogacar ook ploeggenoten individueel laat aanvallen (Del Toro, Christen). Bv in tussen Poggio en Cipressa als het op de Cipressa lukt Van der Poel te isoleren. Op die manier Van der Poel alvast een pijl laten verschieten.
De zwarte trui 21 maart 2026 12:33
Christen iig niet. DNF na val. Ook Aular out.

7 Italianen, een Spanjaard en Fransoos met beperkte voorsprong. Wel het retro Polti shirt lekker de hele dag in beeld.
De zwarte trui 21 maart 2026 14:01
Vieze crash bij de dames in de afdaling van de Ciptessa. Met name achterop komende rensters die het niet konden zien en over de vangrail klapte.
De zwarte trui 21 maart 2026 14:26
Pieterse trok het uit elkaar op de Poggio. Maar kwam niet weg. Kopecky wint de sprint van 5 voor Ruegg en Gasparini. Pieterse net naast podium.
Slimmerd 21 maart 2026 14:26
1. Kopecky
2. Ruegg
3. Gasparini
4. Pieterse (sprint als een trage, dikke)

6. Wiebes

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/03/2026 14:28 door Slimmerd.
De zwarte trui 21 maart 2026 14:29
I.S. zei het op ES, Niewiadoma gaat nog wel eens met de ogen dicht. En die maakte dus een high-sider. Waarom neem je zoveel risico? Lecour ook onderuit. Wiebes liet op tijd een gaatje en ging er gewoon langs.2 renster een val of 2 meter? naar beneden over de vangrail. Schijnbaar allemaal bij bewustzijn.
Cecchini 21 maart 2026 14:40
Kopecky weer ouderwets. Geen flikker gedaan. Nam één keer over, deed toen na 2 meter al met elleboogje dat er moest worden overgenomen. Ik heb helemaal niets met d’r.
Andere Peter 21 maart 2026 15:53
Dat lijkt mij voor haar ook het fijnste.
De zwarte trui 21 maart 2026 17:57
Met stevige val.

1. T. Pogacar
2. T. Pidcock
3. Woet

Pidcock sloeg net wat meer beurtjes over. Poel had dat ook moeten doen aangezien hij nét niet goed genoeg was. Woet opgehouden door de crash sprint naar plek 3.

Uiteindelijk heeft de val de koers voor Poel ook zwaarder gemaakt. Licht geraakt, maar hij moest ook terug komen. Dat heeft Pogacar wellicht geholpen. Al was hij zonder val mogelijk solo vertrokken.

Half wiel voor Pidcock in de sprint. Op naar Parijs Roubaix om de bingokaart vol te maken. Maar Woet groeit stiekem naar een hele goede vorm...
El Chaba2 21 maart 2026 18:55
Als Rebellin in zijn beste dagen..
Andere Peter 21 maart 2026 19:02
Je kon zien dat Van der Poel pijn had bij het sturen en remmen. Dan kun je niet op de limiet afdalen en dat is wel nodig om Pogacar (Pidcock ook) te kloppen. Ik denk dat hij tussen Cipressa en Poggio begon te denken: het is mooi als ik 3e kan worden.
De zwarte trui 21 maart 2026 19:19
Volgend jaar weer een ouderwets saaie MSR. Pogacar schijnt tegen Pidcock gezegd te hebben dat hij niet meer terugkomt. Op zich slim, kan zomaar je hele seizoen aan gort vallen in de Italiaanse waanzin.
De zwarte trui 21 maart 2026 19:20
Tinuz 21 maart 2026 19:28
Lag VDP nu onderop die stapel? Er lag volgens mij een Alpecin renner helemaal onderop maar dat werd niet goed in beeld gebracht. Daarnaast was ook Verstrynge daar gevallen.
Jammer.
Andere Peter 21 maart 2026 20:03
In herhaling zag je 2 renners van Alpecin vallen. Eentje aan de zijkant vlakbij Pogacar op zijn kont. En eentje een paar beeldjes later midden in beeld heel kort te zien. Maar beiden zijn niet Van der Poel. De Belg van Eurosport had vernomen dat Van der Poel vol in de remmen moest en tegen een andere renner tot stilstand kwam. Daarbij kwam hij met de hand tussen beide sturen. Dat strookte ook met de schade die we bij Van der Poel zagen: alleen aan zijn hand (bloed te zien tussen de vingers), verder bv geen kledingschade. Hij was snel weer op weg.

Ik denk ook dat het met zo'n klap heel goed mogelijk is dat je een paar minuten door de adrenaline niet zo heel veel pijn voelt. Zo was hij vrij gemakkelijk mee op de Cipressa. In de afdaling van de Cipressa zal het remmen niet fijn voor hem zijn geweest. Die pijn kan verergerd zijn. Hij nam ook enkele bochten minder vol dan Pogacar en Pidcock.

Edit: ik hoor hem nu toch zeggen dat hij daadwerkelijk viel. Dan is hij wellicht de Alpecin die een paar framepjes te zien is midden in beeld.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/03/2026 20:09 door Andere Peter.
Slimmerd 21 maart 2026 20:12
Ze had in dit geval groot gelijk, lekker dat je op pad bent met 4 Wieler-IQ-loze...
Slimmerd 21 maart 2026 20:13
Pogacar was uiteraard niet flink gevallen...
Tinuz 21 maart 2026 20:31
Jammerlijke situatie in elk geval.
Andere Peter 21 maart 2026 21:39
Ik toch niets over Pogacars val? Waarom reageer je met die opmerking op mij? Ik richt mij op MvdP. Juist omdat ik wat Pogacar doet niet goed begrijp.

Ik vind het buitenaards magnifiek wat Pogacar doet. We zien hem een harde klap maken. We zien de sporen van de val. Dat hij desondanks een groot deel van zijn vinnige explosiviteit behoudt is. Kennelijk had hij minder gevolgen. Of hij is nog buitenaardser goed dan we al dachten. En ik bedoel dat niet suggestief.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/03/2026 21:44 door Andere Peter.
Horsie is back 23 maart 2026 18:33
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vieze crash bij de dames in de afdaling van de
> Ciptessa. Met name achterop komende rensters die
> het niet konden zien en over de vangrail klapte.

Debora Silvestri

Ook nieuws van een andere "gevallene", die we bijna zeker niet meer in het peloton zullen zien. CF
Horsie is back 23 maart 2026 19:05
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Je kon zien dat Van der Poel pijn had bij het
> sturen en remmen. Dan kun je niet op de limiet
> afdalen en dat is wel nodig om Pogacar (Pidcock
> ook) te kloppen. Ik denk dat hij tussen Cipressa
> en Poggio begon te denken: het is mooi als ik 3e
> kan worden.

Dit had ik gemist. Maar de foto ondersteunt je observatie. Daarbij gaat het natuurlijk om functionaliteit. Tadej Pogacar kon in alle redelijkheid de ultieme fietsbeweging nog optimaal uitvoeren. Te nuanceren valt wellicht daardoor, dat hij niet verkoos van ver te gaan. Van zijn grote tegenstrever Mathieu van der Poel had hij op de Poggio heel onverwacht ineens geen last meer.

En niet te vergeten: de outliers van dit niveau kunnen van nature heel veel pijn en ongemak wegsteken, niet alleen door de adrenaline.

Over functionaliteit gesproken.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/03/2026 19:08 door Horsie is back.
Horsie is back 27 maart 2026 13:48
De een had een barst in het frame, de ander een gat in de nagel. Toch won de barst het. Ooit toen ik zeg 10 kg zwaarder was, zag ik een scheur in het beruchte driehoekje onderaan het frame. Dacht in mijn onnozelheid tientallen kilometers tot aan huis met rustig rijden nog wel te kunnen overbruggen. Het werden maar 50 meters. Moeten we wel een barst van dat MSR verhaal geloven in de wereld van nepnieuws. Of kon de mechanieker het verschil niet zien tussen een kras, een barst of een scheur.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen