Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

109th Giro d'Italia (2.UWT) Stage 19 » Feltre › Alleghe (Piani di Pezzè) (151km)

Gepost door Clavan 
Clavan 29 mei 2026 08:50

Super fast Paul Magnier wins his third stage this Giro

GC after stage 18:

GC leader: Jonas Vingegaard (Visma | Lease a Bike)
Mountains classification leader: Jonas Vingegaard (Visma | Lease a Bike)
Points classification leader: Paul Magnier (Soudal Quick-Step)
Best young rider: Afonso Eulalio (Bahrain Victorious)
Teams classification leader: Visma | Lease a Bike
2,983.9 kilometers raced so far at an average speed of 42.185 km/hr

1 Jonas Vingegaard Team Visma | Lease a Bike 70hr 44min 4sec
2 Felix Gall Decathlon CMA CGM Team @ 4min 3sec
3 Thymen Arensman Netcompany INEOS Cycling Team 4:27
4 Jai Hindley Red Bull-BORA-hansgrohe 5:00
5 Afonso Eulalio Bahrain Victorious 5:40
6 Derek Gee-West Lidl-Trek 7:09
7 Michael Storer Tudor Pro Cycling Team 7:14
8 Davide Piganzoli Team Visma | Lease a Bike 7:57
9 Damiano Caruso Bahrain Victorious 8:34
10 Ben O'Connor Team Jayco-AlUla 9:20













Foto's Graham Watson 'The major climbs of today's Queen stage of the Giro d'Italia: Passo Duran from 2009 (top right); Forcella Staulanza from 2012 (middle); Passo Giau (left) from 1990; Passo Falzarego (bottom right) from 2008'


Passo Giau


Enmco Maggioni op de Passo Giau 1973.
De zwarte trui 29 mei 2026 11:18
DNS Valgren (en Shaw), buit is binnen.
Cecchini 29 mei 2026 13:37
Cecchini 29 mei 2026 16:19
Olav Kooij wint dit jaar zijn eerste koers.
Wanny 29 mei 2026 16:21
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Olav Kooij wint dit jaar zijn eerste koers.


Hij heeft al wel eerder koersen gewonnen toch?
predator 29 mei 2026 16:23
Wanny Schreef:
-------------------------------------------------------
> Cecchini Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Olav Kooij wint dit jaar zijn eerste koers.
>
>
> Hij heeft al wel eerder koersen gewonnen toch?

Dit jaar
Cecchini 29 mei 2026 16:46
Arensman moet gaan oppassen. Ze laten de kopgroep veel te ver gaan.
predator 29 mei 2026 17:16
Arensman lijkt klaar
Wanny 29 mei 2026 17:24
Arensman is niet genoeg klimmer om kanshebber te zijn in een grote ronde.
De zwarte trui 29 mei 2026 17:25
Kuss de trilogie
De zwarte trui 29 mei 2026 17:26
Trek als team gefaald. Derk G zal Kikione vanavond eens bedanken.
De zwarte trui 29 mei 2026 17:26
En zoals verwacht Hindley pakt de Arend
De zwarte trui 29 mei 2026 17:40
Mama Kuss stond aan de meet! Het leven kan mooi en simpel zijn.
De zwarte trui 29 mei 2026 17:41
29 seconden. Morgen komt de Arend keihard terug. Deze is voor Wilco Jaaiiiiiii!
De zwarte trui 29 mei 2026 17:43
De eerste zit ook in de Tas.
De zwarte trui 29 mei 2026 17:46
De ES mongool van dienst vraagt aan de Arend wat ie er van vindt dat Egan zo'n fantastische gregario is. Vandaag heeft ie niks kunnen betekenen uilskuiken!
De zwarte trui 29 mei 2026 17:49
G is heel aardig voor de Italiaanse tv. Door de aanval van kikego kon ik in de vallei in het wiel blijven...
Cecchini 29 mei 2026 17:55
De Ineos Noor deed wel zijn best voor Thymen
Horsie is back 29 mei 2026 18:39
Vandaag geen Kussje erop of toch wel?

Anders is dit er wel een waard.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/05/2026 18:46 door Horsie is back.
Cecchini 30 mei 2026 01:11
Het fijne van Vingegaard is, dat ie al dagen in het roze rijdt, maar wel gewoon in zijn eigen zwarte koersbroek. Ciccione sprak hem er vandaag nog op aan. Dat aanstellende gedrag van al die renners, die dan ineens helemaal in het geel, roze, blauwe, rode, witte rijden, moet maar eens afgelopen zijn, denkt Jonas. Gelukkig heeft hij zijn snor ook al afgeschoren.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen