Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Wat vinden we van van Schip?

Gepost door Eindhovuh 
Eindhovuh 09 juni 2026 08:39
[www.wielerflits.nl]

Krijg beetje Don Quichot gevoel bij hem.
Clavan 09 juni 2026 09:27
Ik hou wel van vrijbuiters. Maar ik heb het gevoel dat het bij hem een beetje obsessief begint te worden. De straffen voor de positie op de fiets vind ik buitenproportioneel omdat dit in een koers legio keren voorkomt. Maar hij moet nu toch wel weten dat er op hem gelet wordt?. En dat je dan 2 weken later met een bidon onder je shirt op de buik gaat rondrijden ( ik wist trouwens niet dat dit niet mocht) dan mis je toch wat realiteitszin.
Clavan 09 juni 2026 10:18
Wielerflits

Volgens de ploeg gaat de regel pas op 1 juli in. En daarom wilde hij niet stoppen. En dat de UCI op heksenjacht is naar JW.
Eindhovuh 09 juni 2026 10:23
Dat laatste zal ook wel zo zijn.
Beetje vermoeiend allemaal wel.
De zwarte trui 09 juni 2026 11:38
Obree vibes. Pionier die soms (te) ver gaat. De smalle stuurtjes hype wat nu toch echt door het hele peloton gebruikt wordt daar was JW toch een van de eerste mee?

Daarnaast een kleine vis die lekker door de UCI gebashed kan worden. Alles waarvoor Schip bestraft is gebeurt ook door andere renners, maar daar kijkt de UCI niet naar. Dat is vrij triest.
Sub Culture 09 juni 2026 11:59
Van Schip moet gewoon normaal doen met zijn carnavaleske stuurtje en al die andere onnozele gimmicks.
Maar goed, je bent nu een martelaar in de ogen van irrelevante podcastkwebbelaars als Zonneveld.
De zwarte trui 09 juni 2026 12:04
Het gebruik van een niet-reglementaire houding of steunpunt op de fiets dat een gevaar vormt voor de renner of andere deelnemers.

Geel voor Eulalio in de Giro. DSQ voor Schip. Leg het maar uit Subje.
Tinuz 09 juni 2026 12:07
Ik vrees een beetje dat Von Skippet, net als Zonneveld, in het echte leven een braaf jongetje is - een meelopertje. Maar daar heb ik niet genoeg overzicht voor.
Wat hij doet op de fiets is vooral ostentatief recalcitrant zijn binnen de spreekwoordelijke veilige muren van de peuterspeelzaal, mijns inziens.
lodjan 09 juni 2026 12:34
Ik sta aan zijn kant. Hup JW!
Clavan 09 juni 2026 15:11
Meneer 60% 09 juni 2026 18:44
Ik vind Van Schip best vermoeiend. Maar ik denk niet dat hij iemand is dat per se het conflict op zoekt omdat hij daar energie op krijgt. Ik denk dat hij niet anders kan. Volgens mij wordt hij er zelf ook niet gelukkiger van. Ik heb met hem te doen. Dat van die hetze, geloof ik best. Hij wordt gewoon weggepest, zo lijkt het. Sneu verhaal.
Horsie is back 09 juni 2026 19:30
CamelFrontToe dual waterballoon hydration system om daarmee enig aerodynamisch voordeel te kunnen halen. Definitief verboden per 1 juli, dacht ik.
Deze uitvindert heeft het nu dus voor mekaar gekregen op de WEG (voor BAAN weet ik niet) voor de vijfde keer gediskwalificeerd te worden bij "maar" drie overwinningen en nu dus van de weg af te geraken in de berm, alwaar de gendarmerie zich over de hevige geƫmotioneerde van Schip ontfermde. Verzin het niet.

Obree vibes is wel het laatste wat ik van van Schip krijg. Graeme Obree was een legendarische vernieuwer, Jan-Willem van Schip is in mijn ogen vooral anders, een narcistische wannabee in de volksmond, maar je kunt het ook gewoon onsportief noemen altijd maar voordeeltjes te willen halen, die anderen niet tegelijkertijd ten dienste staan. Als zelfs de uitvindert van Barneyville tegen hem roept, ho nou Jan-Willem, hold your horses, dan is er toch wel wat aan de hand.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/06/2026 19:32 door Horsie is back.
Eindhovuh 10 juni 2026 16:26
Is het al niet heel gek dat je iedere dag aan de jury gaat vragen of wat je doet mag? ik kan me voorstellen dat de jury dat ook gewoon beu is.
Komt me beetje over als iemand die met het wetboek in de hand de hele tijd protest aantekent tegen zaken, dat zijn ook meestal niet de populairste mensen. Al hebben ze nog zo gelijk naar de letter van een wet.
De zwarte trui 10 juni 2026 17:09
Als de ene jury je zo laat rijden en de andere je een DSQ geeft dan zou ik ook voor de koers gaan informeren hoe de vlag erbij hangt. Hij kan natuurlijk ook eieren voor zijn geld (en dat van de ploeg) kiezen en een zekere goede houding kiezen, maar ja zonder de marginale gains komt ie waarschijnlijk power te kort om nog in beeld te rijden? Of dat idee zit in ieder geval in zijn hoofd.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen