Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

113th Tour de France (2.UWT) Stage 3 » Granollers › Les Angles (195.9km)

Gepost door Clavan 
Clavan 06 juli 2026 09:01

Isaac del Toro (right) wins the stage with Tadej Pogacar right with him. On the right, Remco Evenepoel was third. Jonas Vingegaard (in yellow, just behind them) remains the GC leader. Photo: ASO/Thomas Maheux

GC after stage 2:

GC leader: Jonas Vingegaard (Visma | Lease a Bike)
Mountains classification leader: Alex Molenaar (Caja Rural-Seguros RGA)
Points classification leader: Isaac del Toro (UAE Team Emirates-XRG)
Best young rider: Isaac del Toro (UAE Team Emirates-XRG)
Teams classification leader: UAE Team Emirates-XRG
188.1 kilometers raced so far at an average speed of 46.675 km/hr

1 Jonas Vingegaard Team Visma | Lease a Bike 4hr 1min 48sec
2 Tadej Pogacar UAE Team Emirates-XRG @ 6sec
3 Remco Evenepoel Red Bull-BORA-hansgrohe 0:15
4 Isaac del Toro UAE Team Emirates-XRG 0:16
5 Juan Ayuso Lidl-Trek 0:19
6 Paul Seixas Decathlon CMA CGM Team 0:42
7 Romain Grégoire Groupama-FDJ United 0:44
8 Florian Lipowitz Red Bull-BORA-hansgrohe 0:45
9 Lenny Martinez Bahrain Victorious 0:53
10 Tom Pidcock Pinarello-Q36.5 Pro Cycling Team 1:00

In 2022 won Woods in Les Angles in de Midi Libre. Het was toen wel een andere finish
De zwarte trui 06 juli 2026 13:20
De Lie kan vandaag zijn Waterloo gaan vinden. Hopelijk neemt Lotto op tijd zo'n besluit. Dan kan Veistroffer nog zijn eigen Tour redden. Ze rijden op 5 minuten nu, dat is 2 minuten achter de bus met sprinters. Dhondt (gisteren gevallen toch?) en De Kleijn zitten ook nog in dit groepje.
Wanny 06 juli 2026 13:45
Waarom hebben ze De Lie meegenomen naar de Tour? Die moet al ziek zijn geweest voor de start.
De zwarte trui 06 juli 2026 14:55
Baudin na zijn ritwinst in de TARA nu op koers voor geel? De voorsprong op het peloton blijft beperkt tot maar 2 minuten voorlopig.

De Lie c.s. hebben al meer dan een kwart van de tijd die ze waarschijnlijk mogen toegeven op de meet verloren...
De zwarte trui 06 juli 2026 15:57
Poels 2e achter Finn op 13 secondjes in de bergrit naar Bâlea Lac in de Sibiu Cyccling Tour, Finn won gisteren ook al. Hij staat bijna een minuut voor op Munton in het AK. Poels nu 4e op 2 minuten.
De zwarte trui 06 juli 2026 16:49
Baudin pakt alleen de bollen. UAE wil winnen

De Lie worstelt solo door. Veistroffer heeft het zinkende schip verlaten.
De zwarte trui 06 juli 2026 17:18
Gaap.

Pogacar wint, Vingegaard kijkt nog maar eens om in de sprint... Carapaz 3, Del Toro trok hem van ver aan. Evenepoel begon naar beneden te kijken en moest een gaatje laten. De Lip slaat terug.

Ook het geel naar UAE.
Meneer 60% 06 juli 2026 17:19
Pogacar wint, maar Vingegaard toch ook sterk op een aankomst die niet per se bij hem past. Carapaz verrassend. Evenepoel valt me tegen, maar verliest nauwelijks tijd.
valse trage 06 juli 2026 17:46
Na 3 dagen staan de 7 grootste namen voor het AK al op 1 t/m 7.
Luijt 06 juli 2026 18:32
Ben benieuwd of er veel prikkers vinden dat Arensman het AK maar moet laten lopen.
Eindhovuh 06 juli 2026 19:03
Cecchini 06 juli 2026 19:13
Nee, etappes zijn vorig jaar al gekaapt. Gezien zijn aanklampen de laatste 2 dagen vermoed ik klassementsambities. In de ploegentijdrit onnodig tijd verloren, dat wel.
Andere Peter 06 juli 2026 19:48
Het was inderdaad bijzonder dat Vingegaard achterom keek terwijl Pogacar een paar meter voor hem reed. Waarom doet hij dat?
Tinuz 06 juli 2026 20:58
Ik vind het wel een verademing dat Karsten Kroon geen voetbal kijkt en er ook niks van weet. Dat profane voetbalgeneuzel hoor ik liever niet.
Tinuz 06 juli 2026 20:59
Dat lijkt een soort tic. Dat heb ik hem vaker zien doen.
Hij stuurt dan ook een beetje uit. Hij kan beter vooruit blijven kijken en rijden lijkt me.
De zwarte trui 06 juli 2026 21:36
De Lie met de aangekondigde DNF. De Kleijn op 41 minuten laatste.
Cecchini 06 juli 2026 22:36
Na zo’n 3 etappes heb ik zo mijn twijfels over het parcours tot nu toe. Nummer 20 in het AK al op 4 minuten achterstand, en eigenlijk alles al in een plooi. De etappes waren nogal eentonig met een dominante UAE ploeg, etappes veel te zwaar voor types als MVDP, Pidcock etc. Ik ga bijna al verlangen naar een massasprint.
Luijt 08 juli 2026 11:26
A. Hij hoopt dat er nog iemand komt om te helpen omdat hij het zelf niet meer kan.
B. Hij kijkt of hij in ieder geval zijn concurrenten voor plek 2 voor blijft.
C. Angsthazen kijken altijd veel om zich heen
D. Weet niet
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen