Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

113th Tour de France (2.UWT) Stage 8 » Périgueux › Bergerac (180.4km)

Gepost door Cecchini 
Cecchini 11 juli 2026 12:41

Algemeen klassement na etappe 7
1. Tadej Pogacar (Slo)
2. Jonas Vingegaard (Den) + 2:42
3. Isaac del Toro (Mex) + 3:27
4. Remco Evenepoel (Bel) + 3:30
5. Juan Ayuso (Spa) + 3:34
6. Paul Seixas (Fra) + 3:55
7. Florian Lipowitz (Dui) + 4:00
8. Lenny Martinez (Fra) + 4:21
9. Mattias Skjelmose (Den) + 4:57
10. Egan Bernal (Col) + 9:12

De zwarte trui 11 juli 2026 17:25
Pff, Kooij leek perfect te zitten bij Philipsen en vooral Merlier op een gat na de laatste bocht. Maar Merlier knalde eerst dat gaatje dicht en dacht, ik heb nu zoveel snelheid, ik ga vast. Op hetzelfde moment zet Kooij aan op rechts, maar Merlier vliegt er links makkelijk voorbij. Girmay was mee in het zog en wordt zelfs 2e.

Alpecin, Poel en Philipsen, kan duidelijk de topsnelheid niet halen. Kooij te lang gewacht. Maar leek ook niet de échte versnelling in huis te hebben.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/07/2026 17:26 door De zwarte trui.
Cecchini 11 juli 2026 17:47
Was ook te veel bezig met schouder aan schoudergevecht met Kanter.

1 Merlier TimSoudal Quick-Step2:52:50
2 Girmay BiniamNSN Cycling Team,
3 Kooij OlavDecathlon CMA CGM Team,,
4 Philipsen JasperAlpecin - Premier Tech,,
5 Bittner PavelTeam Picnic PostNL,,
6 Pluimers RickTudor Pro Cycling Team,,
7 Ackermann PascalTeam Jayco AlUla,,
8 Kanter MaxGroupama - FDJ United,,
9 Russo ClémentXDS Astana Team,,
10 Fretin MilanCofidis,,
Roman Dier 11 juli 2026 18:12
Duidelijk dat Merlier de beste sprinter ter wereld is, met nu Kooij en Girmay daarachter. Kooij verloor snelheid met dat gedoe met Kanter (die helemaal wegzakte). Kon daardoor geen perfecte sprint rijden. Maar eerlijk is eerlijk, hij was wellicht 2e geworden, Merlier had hij niet verslagen vandaag. Geen schande, Kooij doet het gewoon prima.
Pluimers ook best vandaag: 6e.
En waarom werkte Artz in het storen achter Slock? Kon daardoor niet mee sprinten en Berckmoes, die niets deed, kan niet vlak sprinten. Jenno nog steeds hoger in de pikorde bij Lotto. Ook weer niet onlogisch.
Horsie is back 11 juli 2026 20:36
De afwezige sprinter vandaag in de TDF, Fabio Jakobsen, zat bij de Avondetappe. Daar zat ook Tom Dumoulin, die zich al weer moest verantwoorden voor zijn wielercommentaar. Na Vingegaard nu Fabio Jakobsen, die het liever wat vriendelijker verpakt had gezien. Benieuwd of hij nog ooit de absolute top haalt. Het viel hem vies tegen hoe ver hij in niveau was teruggevallen. Van de topsnelheden sloeg hij niet achterover, maar wel van de eis daarvoor bij de sprint aanwezig te moeten zijn.

Dat is dan natuurlijk het cruciale verschil tussen een sprint op de baan en op de weg. De voorbelasting.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/07/2026 21:47 door Horsie is back.
predator 11 juli 2026 22:17
Merlier wint ondanks een forse achterstand bij het begin van de sprint. Wat een klasbak.
Tinuz 12 juli 2026 02:52
Ik kan me ook niet van de indruk onttrekken dat Kooij regelmatig een foute inschatting maakt. Maar dat zal voor de meeste sprinters wel gelden. Voor Merlier lijkt dat niet veel uit te maken. Die hefboomt er wel langs.
Roman Dier 12 juli 2026 09:50
Dat geldt inderdaad voor elke sprinter. Ook voor Merlier, in dezelfde mate (in de etappe die Kooij won bv). Jouw opmerking over Kooij is begrijpelijk (focus op hem), maar niet terecht. Dat Merlier meer wint komt niet doordat hij minder fouten maakt, maar domweg omdat hij de allersnelste is. Ik ben nog steeds van mening dat alleen Kooij in 1 op de 5 situaties een kans tegen hem maakt. De andere sprinters kunnen alleen winnen als Merlier en Kooij ergens de mist ingaan, al sluit ik een Philipsen-in-vorm ook nog niet echt uit. Philipsen lijkt het nu even niet te hebben.
Cecchini 12 juli 2026 11:47
Ik blijf vinden dat Kooij te flegmatiek is. Eergisteren weigerde hij om onduidelijke redenen zijn lead out Bol te volgen ( “ dan was ik hoogstens 4e of 5e geworden “) en gisteren bleef hij maar wachten om aan te gaan ( “ misschien fixeerde ik me teveel op Philipsen en MVDP”.). Merlier zei na afloop dat zijn killers instinct de reden van zijn winst was. Volgens Stef Clement in een podcast mist Kooij gif, nou dat kun je van Merlier in ieder geval niet zeggen. Na afloop van de etappe is het commentaar van Kooij ook altijd erg gelaten. Menig sprinter zou woedend of briesend zijn gal spuwen na een mislukte sprint. Gisteren vond hij dat hij niets fout had gedaan. Hij zat perfect maar weigerde veel te lang om uit zijn hol te komen. Dat was een fout.
De zwarte trui 12 juli 2026 15:05
Wat een overdreven projectie. Kooij nog beboet voor intimidatie. Maar jij wil een Cavendisch zien die zijn mechanieker schoffert of Philipsen die met spullen gaat gooien, want dan heb je 'gif'. Bergkamp ook zo'n flegmatieke looser.
De zwarte trui 12 juli 2026 15:10
Merlier zelf is trouwens bij verlies ook altijd heel rustig en zonder overdreven kinderlijk 'gif'. Heb je hem wel eens zijn gal horen spuwen?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen