Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Frits Biesterbos

Gepost door Cecchini 
Cecchini 18 juli 2026 00:10
Frits moest er uit. De hele NOS equipe sprak er schande van. Zo op het eerste gezicht kan ik wel meegaan met deze criticasters, maar wat ik niet begrijp, dat ik niemand van Picnic Post.nl voor de camera om uitleg is gevraagd. Ter plekke lopen daar Han Kok, Dalenbout en Stomphorst. Journalistiek houdt wel hoor en wederhoor in, maar kennelijk was dat teveel moeite. Gemakkelijk lullen in de Avondetappe achter de tafel. Alleen één van de broertjes van ‘t Wout kon het opbrengen enige nuance aan te brengen.
.
predator 18 juli 2026 02:37
Er is een verklaring waarin het over het tweede deel van het seizoen gaat. Wederhoor zal niet meer dan dat zijn.
Cecchini 18 juli 2026 11:56
Ja, maar dan kun je bijvoorbeeld de tegenwerpingen zoals Dumoulin, Clement en Knetemann ter berde brachten nog een keer laten horen, en misschien antwoorden ze dan wel dat op grond van (medische) data het niet verstandig is een onervaren renner de zwaarste week in de Tour te laten rijden. Hier mochten Dumoulin cs tekeer gaan zonder dat de tegenpartij de kans kreeg een en ander nog eens duidelijk uit te leggen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/07/2026 11:57 door Cecchini.
Andere Peter 18 juli 2026 12:48
Lijkt mij dat ze wel hebben gepoogd wederhoor toepassen, of dit alsnog zullen pogen. De kritiek kwam in de avond, dan is het niet makkelijk als reporter in de Tour om nog even een ploegleider een microfoon onder zijn neus te duwen.

Je kunt het ook omdraaien. Profwielrennen bestaat alléén bij de gratie van communicatie renners-fans. Het is hier aan de ploeg om actief de camera's op te zoeken.

Verder moet je niet 'de hele NOS-equipe' verwarren met enkele duiders die er zitten om een mening te geven.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/07/2026 12:48 door Andere Peter.
De zwarte trui 18 juli 2026 13:06
Frits moet gewoon punten gaan pakken na de Tour. Dat is toch simpel. Dumoulin en Stef hebben geen enkel benul van het levensbelang daarvan. Romantisch huilen over het uitrijden van de Tour. Van een nuchtere analist mag je meer verwachten. Ten Dam begreep het wel (en niet).
Cecchini 18 juli 2026 13:24
Frits was ‘s ochtends al niet van start gegaan, dan kun je als NOS equipe direct ter plekke bij het management van Picnic Post.nl om nadere uitleg vragen, temeer omdat Frits de dag ervoor nog zo ontspannen vertelde hoe relaxed hij de Tour beleefde.
Roman Dier 18 juli 2026 18:10
De enige die het wel begreep was inderdaad Melle van 't Wout.
Ik ben het ook oneens met Stef, Tom en Rox, maar dat wisten jullie al. Verder kan ik Cecchini's betoog helemaal onderschrijven.

En ik vraag me één ding af:
Als de punten van Biesterbos straks zo belangrijk zijn, waarom laat je hem dan starten? Wisten Biesterbos en Picnic dit vooraf al? Ik blijf dat vreemd vinden.
Het is precies wat een wielervolger elders zei: de bloedarmoede bij Picnic wordt perfect geïllustreerd door het belangrijk maken van de punten van Biesterbos, die wellicht top 10 in Plouay of Parijs-Tours rijdt.

Dat gezegd hebbende denk ik inderdaad dat de punten primeren bij Picnic. Ze hadden Biesterbos nodig in de Tour als medevoorbereider voor Bittner, van wie ze veel betere uitslagen hadden verwacht. Bittner gaat niet meer scoren in de Tour, dus onder het mom van menselijkheid halen we Biesterbos, die ook niet meer nodig is, uit de Tour.
Andere Peter 19 juli 2026 00:31
Juist dat ontspannen en goedgemutste NOS-interview maakte dat de NOS-pundits nogal verrast waren van het terugtrekken (dit is geen afstappen) van Frits.

Jij vroeg om wederhoor nav de stevige opstelling van de pundits. Het moment van terugtrekken doet er daarbij niet zo toe
Andere Peter 19 juli 2026 00:34
En waar gaat dat heen? Met dat punten-argument kunnen ze er wel een stuk 4 laten afstappen. Waarom dan Bittner laten doorrijden?

Waarom die reden niet gewoon in het statement vermelden, op diplomatieke wijze? Of willen ze ASO niet schofferen om in 2027 een wildcard te krijgen? Je kunt het toich beschaafd laten doorschemeren? ASO kan hier ook van leren: het is niet goed als er voor enkele ploegen de laatste 10 dagen niets te winnen valt. En laat ze (UCI) Parijs halen in punten maar wat beter waarderen (ook doen in Vuelta en Giro).

Ik zou ook niet blij zijn als ik sponsor zou zijn. Niet alle aandacht is goed. De sponsor en zijn potentiële klanten horen liever de romantici die hier ten onrrechte afgeserveerd worden, dan iemand die punten in Poitou-Charente verkiest boven Parijs halen.

Poitou-Charente werd door Clement in die uitzending letterlijk genoemd, een bewijs dat ze heus dat puntenbelang wel kennen. Ze vinden hjet echter niet de juiste afweging. Romantisch? Misschien. Maar vooral ook rationeel: hier is het algemeen wielerbelang niet mee gediend. En misschien ook niet het ploegbelang.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/07/2026 01:06 door Andere Peter.
De zwarte trui 19 juli 2026 18:03
Thijsje Z. kwam ook met een ja en nee
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen