Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

113th Tour de France (2.UWT) Stage 16 (ITT) » Évian-les-Bains › Thonon-les-Bains (26.1km)

Gepost door Cecchini 
Cecchini 21 juli 2026 00:52

Starttijden

13.00.00 - Kamil Gradek (eerste renner)
13.25.00 - Josh Tarling
13.33.00 - Huub Artz

13.37.30 - Edoardo Affini
13.43.00 - Daan Hoole
13.44.30 - Dylan van Baarle
13.58.30 - Filippo Ganna
14.09.00 - Florian Vermeersch

14.54.00 - Mads Pedersen
15.01.30 - Luke Plapp
15.06.00 - Bruno Armirail
15.18.00 - Mathieu van der Poel
15.19.30 - Victor Campenaerts
15.51.00 - Tim Wellens
15.54.00 - Mathias Vacek
15.57.00 - Mattia Cattaneo
16.06.00 - Tobias Foss

16.25.30 - Thymen Arensman
16.27.00 - Pablo Castrillo
16.40.30 - Brandon McNulty
16.51.00 - Ilan Van Wilder

16.57.00 - Jordan Jegat
16.59.00 - Tom Pidcock
17.01.00 - Lenny Martinez
17.03.00 - Mattias Skjelmose
17.05.00 - Juan Ayuso
17.07.00 - Florian Lipowitz
17.09.00 - Paul Seixas
17.11.00 - Isaac Del Toro
17.13.00 - Remco Evenepoel
17.15.00 - Tadej Pogacar (laatste renner)

Algemeen klassement na etappe 15
1. Tadej Pogacar (Slo)
2. Remco Evenepoel (Bel) + 5:00
3. Isaac del Toro (Mex) + 5:58
4. Paul Seixas (Fra) + 6:23
5. Florian Lipowitz (Dui) + 6:48
6. Juan Ayuso (Spa) + 7:25
7. Mattias Skjelmose (Den) + 9:38
8. Lenny Martinez (Fra) + 10:28
9. Tom Pidcock (Gcool smiley + 10:56
10. Jordan Jegat (Fra) + 19:26

Wanny 21 juli 2026 09:56
Jammer dat de spanning er uit is.

1. Evenepoel
2. Ganna
3. Arensman
De zwarte trui 21 juli 2026 10:43
De zwarte trui 21 juli 2026 10:46
Gaat de bronzen Kigali man wat laten zien vandaag?
Meneer 60% 21 juli 2026 11:02
Dit lijkt me toch wel een echt Remco-parcours. Voor Pogacar is de klim te makkelijk om het verschil te maken, zou ik zeggen. Ganna moet dit ook prima aankunnen.

Ook wel aardig: vier Nederlanders die, als ze voluit willen/mogen gaan, kans hebben op een mooie uitslag: Artz, Hoole, Arensman, VDP.
Cecchini 21 juli 2026 11:16
Ik vrees dat er niemand zin in heeft. Arensman nog het meest denk ik, kijken hoe de benen zijn voor vrijdag en/of zaterdag. Artz is teveel bezig met Parijs halen, MVDP met Parijs zelf en Hoole met Seixas (en hij lijkt me ook niet echt in topvorm).
De zwarte trui 21 juli 2026 11:50
Haha die dopingcontroleurs zijn straffe gasten. Evenepoel kondigt aan eerder naar bed te gaan om voorbereid te zijn op nachtelijke controles en wat doen die rakkers? Juist, ze pakken hem als ie net lekker vroeg in zijn bedje is gaan liggen en dus ook net is wezen pissen. Opstaan Remco, wij wachten wel tot het potje vol is. the finger smiley Om 22 uur waren de kindertjes van Bora al aan het slapen zegt Denk.
predator 21 juli 2026 12:31
Dit begint wel FIFA-achtige praktijken te worden. Alles om Seixas op het podium te krijgen?!
De zwarte trui 21 juli 2026 12:33
Men zegt dat Seixas ook te grazen is genomen.
Wanny 21 juli 2026 12:33
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik vrees dat er niemand zin in heeft. Arensman nog
> het meest denk ik, kijken hoe de benen zijn voor
> vrijdag en/of zaterdag. Artz is teveel bezig met
> Parijs halen, MVDP met Parijs zelf en Hoole met
> Seixas (en hij lijkt me ook niet echt in topvorm).

Voor Mathieu ligt er morgen ook wel een kansje. Eerste 80 kilometer alleen maar op en af.

Merlier er uit dus Soudal gaat niet controleren. Als MVDP mee zit Alpecin ook niet. Decathlon heeft de knechten er niet voor. En Lidl vindt het ook wel best als de punten voor de groene trui weg zijn. Dan moet NSN het al gaan controleren.
Horsie is back 21 juli 2026 13:04
Jonathan Vaughters (de gewezen ex-dopingzondaar en nu teammanager TDF) said that doping controls in the middle of the night would have solved cycling's doping crisis in the early 2000s. Naïef. Het doel is 600 in-competition samples. Doe de som. De raid gericht op Jonas Vingegaard en Tadej Pogacar springt er echter wel uit. Wie weet om welke moverende redenen?

Of je doping kunt uitbannen is dezelfde vraag als het antwoord zoeken in Blowing in the Wind.
Meneer 60% 21 juli 2026 13:10
Horsie is back Schreef:
> Jonathan Vaughters (de gewezen ex-dopingzondaar en
> nu teammanager TDF) said that doping controls in
> the middle of the night would have solved
> cycling's doping crisis in the early 2000s.
> Naïef. Het doel is 600 in-competition samples.
> Doe de som. De raid gericht op Jonas
> Vingegaard en Tadej Pogacar springt er echter wel
> uit. Wie weet om welke moverende redenen?
>
> Of je doping kunt uitbannen is dezelfde vraag als
> het antwoord zoeken in Blowing in the Wind.

Ik snap wat je zegt. Toch vond ik de uitspraken van Vaughters (https://www.wielerflits.nl/nieuws/jonathan-vaughters-over-nachtelijke-controles-dan-waren-we-allemaal-geschorst-geweest/) wel verhelderend. Het laat zien dat 's nachts controleren wel echt een specifiek doel heeft. Tot nu toe werd het beeld geschetst dat het een soort pesten is.
De zwarte trui 21 juli 2026 14:58
Tarling rijdt het hardst bergaf, jeugdige overmoed en is voorlopig de snelste.

1. Tarling
2. Ganna 5
3. Artz 28
4. Hoole 39
Wanny 21 juli 2026 15:07
Het is wel jammer dat meer dan de helft van het peloton vandaag een halve rustdag neemt.

Misschien moet je eens experimenteren door de tijden van de eerste 5 van elke ploeg op te tellen en de beste ploeg krijgt 2 minuten boni en 20 punten voor de groene trui. Nummer twee 1.50 + 18 punten etc.

Een soort individuele ploegentijdrit.
De zwarte trui 21 juli 2026 15:19
Tarling 34.21 => 45.59 km/u

Met 30% tijdslimiet mag je 35 km/u rijden en kom je op tijd. (44.39). Dit kan Thijsje Z. nog makkelijk halen.

Eenkhoorn voorlopig laatste in 39.59

(Ok Evenepoel gaat waarschijnlijk nog een halve minuut rapper straks.)
Cecchini 21 juli 2026 15:29
In de bergetappes neemt de helft van het peloton ook een rustdag.
De zwarte trui 21 juli 2026 16:14
Bruno, bevrijd van het knechtenjuk, 7 seconden rapper dan Tarling.
Koppizoektwachtwoord 21 juli 2026 16:30
Arensman doet een Delgadootje.
De zwarte trui 21 juli 2026 16:36
De zwarte trui 21 juli 2026 16:39
McNulty heeft dan weer een Ulrichje gedaan voor de start. Een auto deed een brakecheck toen hij op de tijdritfiets naar de start reed...

Artz zat klem achter 2 Astana auto's in de afdaling. (De bestuurder van (wat later bleek) een VIP-auto van XDS Astana heeft inmiddels zijn excuses aangeboden aan Artz, zo meldt de NOS.)
Cecchini 21 juli 2026 16:42
Arensman nog 4e bij de eerste tussentijd
De zwarte trui 21 juli 2026 16:45
Cattaneo weer 13 seconden sneller. Maar in de strijd der knechten komt Felix er aan. Blijkbaar zat ik er redelijk naast met mijn half minuutje sneller dan Tarling. Al hoeft Eenkhoorn zich echt geen zorgen te maken.
Meneer 60% 21 juli 2026 17:01
Het zit de Nederlanders die ik noemde niet echt mee:

- Hoole werd zichtbaar (onbewust) in de weg gereden door Tim Marsman en de daarbij behorende motor.
- Artz naar eigen zeggen (interview op Eurosport) flink gehinderd door een auto van Astana. Daarna zo gefrustreerd, naar eigen zeggen, dat hij bijna viel.
- Arensman zoals gezegd te laat bij de start. 16 seconde hoor ik. Gewoon eigen schuld blijkbaar. Komt nu 4 seconde tekort.
De zwarte trui 21 juli 2026 17:01
Waarom wordt ie nog tegengehouden op het startpodium als ie al te laat is!? Veel te lief die jongen. Dwars door dat jury lid heen knallen.
Meneer 60% 21 juli 2026 17:11
De zwarte trui Schreef:
> Waarom wordt ie nog tegengehouden op het
> startpodium als ie al te laat is!? Veel te lief
> die jongen. Dwars door dat jury lid heen knallen.

Zag er raar uit. Ik snap dat ze niet willen dat je een vliegende start maakt. Maar hij moest nog echt een paar seconden stilstaan.
De zwarte trui 21 juli 2026 18:13
Ik hoor net dat het inderdaad in de reglementen staat.
De zwarte trui 21 juli 2026 18:14
Twee minuten werden het. eye popping smiley
Koppizoektwachtwoord 21 juli 2026 19:19
En volgens mij had ie z’n karretje bij de start nog in het zwaardere verzet staan waarmee hij kwam aanfietsen.
Roman Dier 21 juli 2026 19:24
Subjectieve berichtgeving. Ik wed dat er meer renners met dergelijke problemen (zoals Artz en Hoole) werden geconfronteerd, maar dat horen wij niet.

Artz en Hoole dichtbij Armirail, Tarling en Ganna, dus prima gereden, Artz is echt bezig de tijdrittop (Evenepoel maar even wegdenken) te benaderen. Knap.
wat mij opviel is dat tijdrijder Van Wilder (bfons in Kirula, maar als renner ietwat overschat vind ik) de niet-tijdrijders Jegat en Voisard niet voorbij kwam in het klassement. Jegat en Voisard knokken voor elke seconde, karakter! I like that.
Dat zij 9 en 10 staan in het klassement lijkt op bloedarmoede in de top, maar is een gevolg van de totale overheersing van Pogacar.

En voor morgen: een aantal goede tijdrijders heeft zich gespaard. Let dus morgen op Van der Poel, Matthews, Oliveira, Tobias Johannessen en vooral Mads Pedersen.
Roman Dier 21 juli 2026 19:26
Ja, voor plaats 6. Is nu 7e. No big deal zou ik zeggen. Wel goed van hem dat hij ruiterlijk toegaf dat hijzelf verantwoordelijk is.
"Goh, dat dat de 1e vraag is die je stelt" winking smiley
Cecchini 21 juli 2026 19:46
Logische vraag en zure reactie. Die jongen heeft geen humor, waarom maak je er niet met een klinkslag vanaf. Hij was anders 6e geworden, en voor zijn klassement was deze tijdrit totaal niet van belang. Dat spontane zit niet in hem. Zelfs winst op de Alpe d'Huez (want de benen zijn wel goed) zal van hem geen publieksvriend maken.
Meneer 60% 21 juli 2026 20:21
Cecchini Schreef:
> Logische vraag en zure reactie. Die jongen heeft
> geen humor, waarom maak je er niet met een
> klinkslag vanaf. Hij was anders 6e geworden, en
> voor zijn klassement was deze tijdrit totaal niet
> van belang. Dat spontane zit niet in hem. Zelfs
> winst op de Alpe d'Huez (want de benen zijn wel
> goed) zal van hem geen publieksvriend maken.

Ik denk dat in de derde week van de Tour het chagrijn ook wel meer de overhand heeft. Maar nee, hij is zeker geen lachebekje.

Over publiekslieveling gesproken. Ik ben wel benieuwd of Huub Artz dat kan worden. Laten we eerlijk zijn: een erg mooie man. Interessante interviews ook. Maar lijkt me ook geen vrolijk ongecompliceerd typetje. En daar houden we in Nederland toch het meest van.
Cecchini 21 juli 2026 21:05
Ja Huub verdient meer aandacht. Het is inderdaad een mooie jongen om te zien. Heeft aanleg voor somberheid met zijn droeve stem. Hij vertelde dat hij na zijn ereplaatsen in de massasprints geen euforie voelde. Kijk daar hou ik van. Interessante jongen. Ik hoop wel dat zijn neiging tot neerslachtigheid geen negatieve impact op zijn carrière gaat krijgen.
Andere Peter 21 juli 2026 22:14
Met een dijenkletser van een post klaagt Cecchini dat Arensman geen humor heeft...Wie is er hier nu zuur?

Ik vind Arensman juist vaak heel geestig door zijn authenticiteit. Als hij hier lollig had staan doen dan was jij de eerste geweest die hem daarvoor had afgemaakt.

Reactie was natuurlijk prima. Niet overtrokken dramatisch. Gewoon hand in eigen boezem. Dit was het verschil tussen plaats 6 en plaats 7 in de rituitslag. En natuurlijk was die vraag prima. Maar de prikkel terig van Arensman was ook prima. Ik vind dit vel leuker dan de standaard-interviews van velen.
Cecchini 21 juli 2026 22:54
Authentiek? Dat gedweep met G en die clichés dat ie zo trots is, dat renners van enige allure hem na een valpartij of lekke band op hem wachten daar word ik zo kriegelig van. Prima renner Thymen, en prima ook dat ie geen zin heeft in interviews, een zekere intellectueel zit ook in hem, en ook anders dan de gemiddelde renner, maar hem humoristisch en authentiek noemen, dat vind ik weer grappig. Er is een komiek verloren gegaan aan Andere P.
De zwarte trui 21 juli 2026 23:41
Meurisse na de tijdrit aangereden door een auto. Geschaafd morgen aan het vertrek. Levensgevaarlijk het gewone verkeer
Cecchini 22 juli 2026 01:21
Opvallend hoe Dumoulin Arensman in de Avondetappe verweet vandaag niet tijdig aan de start stond. Hij kon zich er niets bij voorstellen. Ik kan me echter nog herinneren dat Dumoulin tijdens de Tour ooit zijn tijdrit pak ( ik meen zelfs het WK tricot) vergeten was mee te nemen. In aller ijl moest een plaatselijke huisnaaister hem nog een wielertenue aanmeten. Niemand aan tafel die hem er op aansprak. Ook niet over die keer dat hij in een afdaling in een Giro zijn benen stilhield in afwachting van ene Reichenbach die naar zijn zeggen nog trager daalde dan zijn eigen opoe. Ook verweet hij Vingegaard een verkeerde versnelling te gebruiken tijdens de Tourmalet etappe, terwijl Dumoulin zelf ooit in een Tour etappe 5 keer naar de ploegleiders auto kwam zeuren dat zijn zadel verkeerd afgesteld stond. Vingegaard won reeds 4 Grote Rondes, en daarnaast is diens andere palmares ook niet te versmaden. Enige bescheidenheid zou Tom sieren.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/07/2026 01:22 door Cecchini.
Horsie is back 22 juli 2026 12:17
Herkende maar 1 van de 3 anekdotes, die Cecchini over Tom Dumoulin opsomde. My bad. Het kan natuurlijk niet zo zijn, dat je alleen maar kritisch mag zijn of op- en aanmerkingen mag maken over anderen, zeker desgevraagd, als jezelf brandschoon bent. Dan wordt het in deze wereld bijbels stil.

99 van de 100 zullen het zich maar moeilijk kunnen voorstellen, dat je te laat bent voor de start. Anderzijds zou ook iedereen moeten weten, dat dit soort zaken tot het einde der tijden zal blijven voorkomen. Net zoals echte rampen, die veelal voortvloeien uit een aaneenschakeling van gebeurtenissen, die niet zouden moeten gebeuren. Ditmaal waren startplek en de wachtruimte van elkaar gekoppeld. Hij zat dus in zijn focus en zag de startplek niet.

Maar goed, dat niet de enige echte kannibaal onderwerp van gesprek was. Die sleutelde tig keer aan zijn zadel. Won wel 525 wedstrijden. Heiligschennis om iets onaardigs over hem te zeggen. De bikefit van Tadej Pogacar is waarschijnlijk perfect.

Laten we wel wezen: topsporters zijn oftewel (dwang-) neuroten of zitten er heel dicht bij. Dat hoeven we niet elke dag te benadrukken, maar af en toe mag dat best.
Oom Antoine, beter bekend onder Antoine Vayer, roept al decennia Not Normal.
Tom Dumoulin de renner en Tom Dumoulin de side-kick zijn een wereld van verschil. Iets met een ruiter en een paard.
En hierin moet ik Cecchini bijvallen. Dat wringt regelmatig.

Overigens: toen Menno Koolhaas, de triathleet wereldtopper van 7h30, met wie Tom Dumoulin regelmatig optrok, zijn marathontijd (in een triathlon welteverstaan) prijsgaf, zat ik te wachten op de mededeling van Tom Dumoulin, dan ben ik toch nog sneller. Bescheidenheid dus.
Cecchini 22 juli 2026 12:26
Tuurlijk wringt het als voormalig renner maar het zou Dumoulin sieren als hij een en ander zou relativeren door te zeggen dat hij ook niet altijd “ brandschoon”’is geweest.
Meneer 60% 22 juli 2026 14:23
Horsie is back Schreef:
> Herkende maar 1 van de 3 anekdotes, die Cecchini
> over Tom Dumoulin opsomde. My bad. Het kan
> natuurlijk niet zo zijn, dat je alleen maar
> kritisch mag zijn of op- en aanmerkingen mag maken
> over anderen, zeker desgevraagd, als jezelf
> brandschoon bent. Dan wordt het in deze wereld
> bijbels stil.
>
> 99 van de 100 zullen het zich maar moeilijk kunnen
> voorstellen, dat je te laat bent voor de start.
> Anderzijds zou ook iedereen moeten weten, dat dit
> soort zaken tot het einde der tijden zal blijven
> voorkomen. Net zoals echte rampen, die veelal
> voortvloeien uit een aaneenschakeling van
> gebeurtenissen, die niet zouden moeten gebeuren.
> Ditmaal waren startplek en de wachtruimte van
> elkaar gekoppeld. Hij zat dus in zijn focus en zag
> de startplek niet.
>
> Maar goed, dat niet de enige echte kannibaal
> onderwerp van gesprek was. Die sleutelde tig keer
> aan zijn zadel. Won wel 525 wedstrijden.
> Heiligschennis om iets onaardigs over hem te
> zeggen. De bikefit van Tadej Pogacar is
> waarschijnlijk perfect.
>
> Laten we wel wezen: topsporters zijn oftewel
> (dwang-) neuroten of zitten er heel dicht bij. Dat
> hoeven we niet elke dag te benadrukken, maar af en
> toe mag dat best.
> Oom Antoine, beter bekend onder Antoine Vayer,
> roept al decennia Not Normal.
> Tom Dumoulin de renner en Tom Dumoulin de
> side-kick zijn een wereld van verschil. Iets met
> een ruiter en een paard.
> En hierin moet ik Cecchini bijvallen. Dat wringt
> regelmatig.
>
> Overigens: toen Menno Koolhaas, de triathleet
> wereldtopper van 7h30, met wie Tom Dumoulin
> regelmatig optrok, zijn marathontijd (in een
> triathlon welteverstaan) prijsgaf, zat ik te
> wachten op de mededeling van Tom Dumoulin, dan ben
> ik toch nog sneller. Bescheidenheid dus.

Dan zou Dumoulin zichzelf voor schut gezet hebben, want Koolhaas liep die tijd na al 5 uur te hebben gezwommen en gefietst. Ik schat hem tijdens een frisse marathon zeker op 2.15 in.

Verder volledig eens met je post. Soms wringt het al analisten heel kritisch zijn terwijl ze zelf van alles hebben uitgespookt. Toen Kenneth Perez de Argentijn Paredes (niet onterecht) een schande voor de sport noemde, moest ik toch even terugdenken aan hoe hij ooit een grensrechter 'kk-n*ger' noemde. Anno 2026 zou de ophef daarover niet te overzien zijn geweest. Van de andere kant wordt het een saaie bedoeling als je alleen kritisch mag zijn als je zelf een koorknaapje bent. Ik ben het ook per definitie oneens met de vele ouders die ik tegenwoordig hoor zeggen: 'Ik kan niet boos worden als mijn kind dit of dat doet, want ik deed zelf vroeger precies hetzelfde'.
Horsie is back 22 juli 2026 19:33
Dan zou Dumoulin zichzelf voor schut gezet hebben, want Koolhaas liep die tijd na al 5 uur te hebben gezwommen en gefietst. Ik schat hem tijdens een frisse marathon zeker op 2.15 in.

Dan had Dumoulin zich zeker als scorebordjournalist gedragen.
Die 2.15 lijkt me toch hoog gegrepen, tenzij jij kunt bogen op extra informatie. Zag echter, dat ze ook regelmatig 100 km triathlons doen met 18 km hardlopen. Om aan 2h15 te komen (rekenkundig, niet in werkelijkheid) moet hij de 18 km in ongeveer 58 minuten lopen. Laat dit nu net zijn beste tijd zijn, maar er zijn ook heel veel langzamere tijden. Het lijdt geen twijfel, dat hij beduidend sneller is.

In dit verband intrigerend.

Het verschil in een 200m sprint tussen fris en na een 5 uur bergetappe zal bij Tadej Pogacar of Mathieu van der Poel kleiner zijn dan bij snelle Harrie.
Horsie is back 22 juli 2026 19:34
Cecchini Schreef:
> Tuurlijk wringt het als voormalig renner maar het zou Dumoulin sieren als hij een en ander zou relativeren door te zeggen dat hij ook niet altijd “brandschoon”’ is geweest.

Vertel verder.

In de Avondetappe ging het ook nog om de comfortabele tijdrit houding van Menno Koolhaas, die aangaf met het oog op de fysieke gesteldheid voor de eropvolgende marathon hardlopen zich niet kon permitteren om vooraf 4 uur zo aerodynamisch mogelijk te rijden.

Dit deed me denken aan die befaamde tijdrit in de TDF 2020, toen Tom Dumoulin in zijn commentaar op Pogi zijn limburgse roots niet verloochende.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/07/2026 19:42 door Horsie is back.
Andere Peter 22 juli 2026 21:24
Authentiek is natuurlijk dat hij zo juist doet, zelfs als dat helemaal niet goed ligt bij jou en nog wat mensen.

Volgens mij heeft hij best zijn interviews. Maar zijn timbre is nu eenmaal heel kalm. Authentiek is dat hij niet iets anders gaat acteren omdat dit allicht beter overkomt.

Ik vind de route Ineos ook best authentiek. Een team in de Benelux zou veiliger zijn geweest. Schakelt steeds succesvol tussen rollen, dat doet hij echt zelf. Ook met die prima tijdrit na de fuck-up. En authentiek was vooral ook het van zich afbijten na die 1e vraag van Han Kock.
Andere Peter 22 juli 2026 21:28
Dumoulin verweet Arensman helemaal niet veel. Stelde wel vast dat hij ervoor zelf verantwoordelijk is (wat de authentieke Arensman ook al had gezegd).

Heb je ook wat positiefs te zeggen? Het is nogal veel gezochte zuurpruimerij.
Meneer 60% 22 juli 2026 22:21
Horsie is back Schreef:
> Dan zou Dumoulin zichzelf voor schut gezet hebben,
> want Koolhaas liep die tijd na al 5 uur te hebben
> gezwommen en gefietst. Ik schat hem tijdens een
> frisse marathon zeker op 2.15 in.
>
> Dan had Dumoulin zich zeker als
> scorebordjournalist gedragen.
> Die 2.15 lijkt me toch hoog gegrepen, tenzij jij
> kunt bogen op extra informatie. Zag echter, dat ze
> ook regelmatig 100 km triathlons doen met 18 km
> hardlopen. Om aan 2h15 te komen (rekenkundig, niet
> in werkelijkheid) moet hij de 18 km in ongeveer 58
> minuten lopen. Laat dit nu net zijn beste tijd
> zijn, maar er zijn ook heel veel langzamere
> tijden. Het lijdt geen twijfel, dat hij beduidend
> sneller is.
>
> I
> n dit verband intrigerend.

>
> Het verschil in een 200m sprint tussen fris en na
> een 5 uur bergetappe zal bij Tadej Pogacar of
> Mathieu van der Poel kleiner zijn dan bij snelle
> Harrie.

Het is een gok. Een beetje gebasseerd op Olympisch kampioen Alex Yee die dit voorjaar 2.06 liep in Valencia. Is wel een ander soort triatleet, die de Olympische afstand doet. Dat zij over het algemeen heel goede lopers, omdat de wedstrijden 9 van de 10 keer tijdens het lopen worden beslist, omdat je tijdens het fietsen mag stayeren.

Maar Koolhaas is ook een heel goede loper. Ik denk gewoon dat de lange aanloop, vooral de 180 km fietsen, heel veel scheelt. Daarnaast: onderschat het verschil niet tussen tijdens een Ironman grotendeels alleen lopen of tijdens een marathon in een groep mee kunnen gaan dat precies het juiste tempo loopt. En met de nieuwe schoenen is 2.15 tegenwoordig ook weer niet zo heel speciaal meer.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen