Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

113th Tour de France (2.UWT) Stage 19 » Gap › Alpe d'Huez (127.9km)

Gepost door Cecchini 
Cecchini 24 juli 2026 01:20

Fausto Coppi / eerste winnaar Alpe d'Huez in 1952

Algemeen klassement na etappe 17
1 Pogačar Tadej UAE Team Emirates - XRG 64:35:13
2 Evenepoel Remco Red Bull - BORA - hansgrohe 4:32
3 del Toro IsaacUAE Team Emirates - XRG 6:51
4 Seixas PaulDecathlon CMA CGM Team″ 7:11
5 Ayuso JuanLidl - Trek 9:22
6 Skjelmose MattiasLidl - Trek 10:14
7 Martinez LennyBahrain - Victorious 12:50
8 Tom Pidcock Pinarello Q36.5 Pro Cycling Team 12:58
9 Jordan JegatTotalEnergies 14:04
10 Carapaz RichardEF Education - EasyPost 21:00

Horsie is back 24 juli 2026 14:10
Een kleine geschiedenis van de Hollandse berg.

Het begint feitelijk met Fausto Coppi, die 1952 een tijd van 45:22 rijdt (Ratio 1,238 met 36:40) gelijk aan diens Ratio WUR 1,237 (45,871 en 56,792).
In de tachtiger jaren begon de renaissance, vooral vanuit het perspectief van de Hollanders.
In 1982 zet Beat Breu met 42:17 al een keurige tijd neer, in 1986 volgt een episch duel van Bernard Hinault en Greg Lemond met slechts 48 min. en 354 Watt etalon, in 1987 Luis Herrera met 41:50, in 1988 Gert-Jan Theunisse met 43:50, in 1990 Erik Breukink met 43:15.

Gianni Bugno, Miguel Indurain en Luc Leblanc duiken in 1991 voor het eerst onder de 40 minuten grens.
Is hier de EPO tijd al begonnen? In 1994 komt dan Senkrechtstarter Marco Pantani in beeld met 37:15 en (ook later) in zijn kielzog nog een heleboel anderen.
In de vroege jaren van deze eeuw zien we uiteraard nog LA, der Ulle en Landis excelleren. Daarna blijft het verdomd lang nagenoeg stil.

In 2022 rijdt het drietal Tadej Pogacar, Jonas Vingegaard en Geraint Thomas met 39:10 een redelijke klimtijd, maar komen nog wel bijna 50 Watt te kort.
En nu zijn we dan in 2026 beland waar de lopers voor een nieuw record zijn uitgelegd.

De klimtijd in 1986 werd negatief beïnvloed door de strijd om de macht tussen Hinault en Lemond.
Jeannie Longo en Leontien van Moorsel gebruikten in een soortgelijke strijd wel het wapen van de surplace.

Het record bij de vrouwen schijnt op naam te staan van een pocketklimster Illi Gardner met 46:37 (5,21W/kg), die zich buiten het krijgsgewoel van het moderne profwielrennen ophoudt, zoals wel meer excentrieke eilandbewoners. Demi Vollering kwam in 2024 tot 49:40 (4,84W/kg).

Al deze tijden geven een indicatie, maar kunnen niet als absoluut beschouwd worden.

Faites vos Jeux.
De Roemeen zette in op 4 minuten sneller dan 2022.
De zwarte trui 24 juli 2026 14:29
VPP ook al 2 dagen aan de schijterij want hij rijdt net als gisteren met een zwarte broek, ipv het debiele bollenpak. O nee, wacht dat is helemaal geen spanningsverhogend element. Pogacar misschien aan de schijt want hij rijdt met een zwarte broek!
Horsie is back 24 juli 2026 15:39
1986 op de Alp oreert de mastodont van weleer: "Oh, wat mooi!"
De zwarte trui 24 juli 2026 16:00
De zwarte trui 24 juli 2026 16:01
Boogerd verveelt zich.
De zwarte trui 24 juli 2026 16:06
Lenny wordt in een zetel naar de ritzege gebracht.
De zwarte trui 24 juli 2026 16:16
Of die gast van Tudor. Q gaat rijden.
De zwarte trui 24 juli 2026 16:23
VPP gesloopt of spaart voor morgen. Gaat Carapaz de trui pakken?
De zwarte trui 24 juli 2026 16:25
Mohoric op een blauwe dropper grinning smiley
De zwarte trui 24 juli 2026 16:44
Groep hele trui 11 man. Grossschartner met de forcing op de laatste km van de Ornon.

Armirail deed hetzelfde in de kopgroep. Piganzoli uit de wielen gereden. De Hagenees voor de bezemwagen met oa Wellens en Artz. Visma een paar goede en veel matige renners deze Tour. Gaat Kuss het doen of komt de hele veelvraat nog vanuit de achtergrond?
De zwarte trui 24 juli 2026 16:45
De zwarte trui 24 juli 2026 16:50
De zwarte trui 24 juli 2026 16:51
Trapt door de boter, gelletje op tijd naar binnen, constant bij de eersten op de Ornon. Zou het!?
De zwarte trui 24 juli 2026 16:58
Vacek en Pedersen rijden om onbegrijpelijke redenen op kop gele trui
De zwarte trui 24 juli 2026 16:58
Thymen vertrekt! Irritante Lenny schuift lekker mee
De zwarte trui 24 juli 2026 16:59
Ayuso lost gelijk. Echt nuttig dat op kop rijden.
De zwarte trui 24 juli 2026 17:00
Als het tegenzit krijgt Arend 12 km lang Martinez in zijn wiel.

Pogacar solo. Moet 3 minuten dichten
De zwarte trui 24 juli 2026 17:02
Kuss de enige op niveau laat zien wat demarreren is. Arend eraf. Martinez en Carapaz mee...

Yates gaat nog even een kopbeurtje doen
De zwarte trui 24 juli 2026 17:06
Martinez weigert van plek 3 te komen. Wat een irritant ventje is het toch. Mocht hij de beste van de 3 zijn dan hoop je dat ie vanuit de laatste bocht keihard voorbij gereden wordt door Pogacar.
De zwarte trui 24 juli 2026 17:10
Carapaz lost Kuss. Martinez volgt steeds makkelijk en doet dan niks. Hup Pogacar!
De zwarte trui 24 juli 2026 17:20
Nooit meer terug komen in deze kermis of van onder tot boven hekken.
De zwarte trui 24 juli 2026 17:25
Evenepoel vast achter de motoren
De zwarte trui 24 juli 2026 17:26
De zwarte trui 24 juli 2026 17:27
Hij lost hem eindelijk. Maar Pogacar is er bijna. Nog 2.5km
predator 24 juli 2026 17:28
Wat een wedstrijd
predator 24 juli 2026 17:29
Frankrijk huilt
De zwarte trui 24 juli 2026 17:34
Lekker Lenny als ie mongool op zijn stuur aan het slaan achter Pogacar.
Cecchini 24 juli 2026 17:35
Gelukkig dat de meest misselijke renner in de Tour cq wielersport hier niet wint. Blij dat Pogacar er zin in had.
De zwarte trui 24 juli 2026 17:35
De zwarte trui 24 juli 2026 17:50
Carapaz met 1 punt in de bollen.

37 minuten de tijdslimiet. Artz zal flink geduwd moeten worden
De zwarte trui 24 juli 2026 18:03
De zwarte trui 24 juli 2026 18:04
Opgegeven op de Alpe terwijl ie in de vlucht zat.
De zwarte trui 24 juli 2026 18:08
455 Watt, 6.9 W/kg lees ik als schatting op PCS
Cecchini 24 juli 2026 18:09
Artz is binnen (op tijd).
De zwarte trui 24 juli 2026 18:11
Iedereen op tijd idd. De Hagenees laatste op 33 minuten.
De zwarte trui 24 juli 2026 18:17
Die Lidl flapdrollen lanceren Pogacar, verliezen extra tijd in het ploegenklassement en killen Ayuso al een beetje. Voor de ritwinst heeft dat nog de grootste rol gespeeld, die andere 2 effecten zijn minder van belang. Maar weer een mooi staaltje knoeperd hard en knoeperd dom rijden van Pedersen. Als tegenargument kan je zeggen ze wilden Martinez kort houden voor het AK.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/07/2026 18:18 door De zwarte trui.
Horsie is back 24 juli 2026 18:19
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> VPP ook al 2 dagen aan de schijterij want hij rijdt net als gisteren met een zwarte broek, ipv het debiele bollenpak. O nee, wacht dat is
> helemaal geen spanningsverhogend element. Pogacar misschien aan de schijt want hij rijdt met een zwarte broek!

Een witte raaf, die niet ontdekt wil worden verft altijd eerst zijn veren zwart.
Roman Dier 24 juli 2026 18:33
Keuzes maken. Pedersen groen is een echte prijs. Plaats 6 of 7 voor Ayuso, maakt dat veel verschil? Ayuso is niet gekilled door zijn ploegmakkers, hij zit er gewoon door. Skjelmose doet het voortreffelijk.
Ik zie niet zo in wat ze verkeerd doen. 1e doel is behaald nu door een geweldige Pedersen.
Roman Dier 24 juli 2026 18:41
Mogen we de loftrompet steken over Pogacar? Wat een fenomeen joh. Na Merckx toch echt niet gezien. Ik schat Pogacar gezien de wereldwijde spreiding eigenlijk nog hoger in dan Merckx, al is dat vast een arbitraire mening. Ik kan wel genieten van zo'n fenomeen. Hij haalt de spanning weg? Vandaag juist niet, toch?

Nog wat over de Nederlanders: knap dat Arensman het ondanks mindere benen toch steeds probeert.
Artz heeft het al een week lastig, maar reed toch een goede tijdrit en een goede overgangsrit en lijkt Parijs te halen. Kooij loste als 1e, maar komt op zijn gemak binnen.
Cecchini 24 juli 2026 18:43
Ja maar waarom rijden ze nog zo hard ? Daardoor heeft Pogacar nog kunnen winnen, maar in dat geval heb ik er gelukkig wel vrede mee. Martinez zou maar eens hebben gewonnen, dat had ik echt niet getrokken. Misschien zagen ze bij Lidl Trek Martinez ook liever niet winnen.
predator 24 juli 2026 18:50
Toch bizar dat ze niet met z'n drieën doorijden naar de laatste kilometer en daar sprinten om de zege.
predator 24 juli 2026 18:52
De zwarte trui Schreef:
> DNF Rubio?

Tegen een auto aangereden die plotseling moest remmen. Ziet er naar uit.
Horsie is back 24 juli 2026 19:04
Tadej Pogacar dus van 18 (with a bullit) naar 1.
Verder is het uitblijven van een hausse aan sub 40 minuten klimtijden, zeker met inachtneming van zo'n relatief korte aanloopetappe scorebord technisch tegenvallend.

In de moderne tijd niemand bij de top 17 aller tijden, 5 renners bij de eerste 25, en slechts 7 renners bij de eerste 55.
Nu komen daar volgens mij een zevental renners bij. Respectievelijk 1, 7, 9, 10, 11 bij de eerste 15,volgens de Fin.

Van Yuval Noah Harari is de uitspraak: "De waarheid achterhalen is niet alleen extreem kostbaar qua financiële middelen, maar vooral ook met veel tijd en energie".
Verschil in materiaal, voeding, strategie, veel kortere inspanningen, nog betere wegen nemen het gezamenlijk op tegen het ongebreideld kunnen dopen met EPO en andere middelen. Dit betekent volgens mij ook, dat de allerbesten destijds alleen volgeladen waren du moment, dat dit echt noodzakelijk was. Spill the beans.

Nu Jonas Vingegaard wegviel werd het verschil met de rest nog veel groter. We kunnen nu ook gerust concluderen, dat Remco Evenepoel enkele dagen geleden inderdaad een cadeautje kreeg van Tadej Pogacar, al kwam dat na een misrekening. Del Toro moest winnen, maar deed dat niet, dus moest hij alsnog en kwam te laat.
De zwarte trui 24 juli 2026 19:05
Dus slachtoffer van de gekte op de Alpe.
Horsie is back 24 juli 2026 19:18
Bij hairpin 11 lag Marco Pantani met 14:05 virtueel nog 2 seconden voor op Tadej Pogacar.
Ben benieuwd of Oom Antoine nog de splits per hairpin zal doorgeven, tenminste als hij weer bij zijn positieven is.
Bij hairpin 4 lag LA met 27 minuten al 93 seconden achter op Pogacar. Daar kwam nog ruim een minuut bij, als dit klopt.
Horsie is back 24 juli 2026 19:43
De Roemeen, Mihai Simeon, heeft zijn boekhouding ook bijgewerkt.
Slechts 8 in de top 100, namelijk 1, 7, 12, 13, 14, 20, 22 en 63.

Opmerkelijk hoe uitgewoond Juan Ayuso op 6:26 over de finish kwam en zelfstanding in de boarding terecht kwam.

Op Google zocht ik de naam Simeon op. Niks van betekenis. Met de voornaam Mihai wist AI het ineens wel. Gelukkig kan AI dus nog niet mijn gedachten lezen.
Zocht ook naar de Alpe d'Huez tijd van Fausto Coppi. Een keurig antwoord met 45:22 en vervolgens Fausto Coppi heeft (had) een longcapaciteit van 6,5 liter en bij maximale inspanningen is zijn hartslag 60 slagen per minuut. ai met kleine letters.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/07/2026 19:56 door Horsie is back.
lodjan 24 juli 2026 20:07
Ik dacht al dat je een West-Vlaming was.
Horsie is back 24 juli 2026 20:11
Roman Dier Schreef:
> Mogen we de loftrompet steken over Pogacar? Wat een fenomeen joh. Na Merckx toch echt niet gezien.
Ja, dat mag, Een fenomeen is het zeker, maar na Merckx zijn er toch nog een heleboel fenomenen geweest. LA 7 was wat je ervan vindt een fenomeen. Greg Lemond ging naar aanleiding van Contador's klimprestatie in Verbier uit zijn dak, omdat hij een Vo2 max van 100ml/kg/min veronderstelde. Nu zie je steeds meer studies, die voor Tadej Pogacar een Vo2 max in deze orde van grootte claimen.

> Ik schat Tadej Pogacar gezien de wereldwijde spreiding eigenlijk nog hoger in dan Merckx, al is dat vast een arbitraire mening.
Niet alleen arbitrair, maar inhoudelijk gewoon onzin.

> Ik kan wel genieten van zo'n fenomeen. Hij haalt de spanning weg? Vandaag juist niet, toch?
Bij mij kwam de rit van Tadej Pogacar tamelijk georchestreerd over.
Horsie is back 24 juli 2026 20:15
Cecchini Schreef:
> Ja maar waarom rijden ze nog zo hard ? Daardoor heeft Pogacar nog kunnen winnen, maar in dat geval heb ik er gelukkig wel vrede mee. Martinez zou
> maar eens hebben gewonnen, dat had ik echt niet getrokken. Misschien zagen ze bij Lidl Trek Martinez ook liever niet winnen.

Pogacar moest om verschillende redenen aan de bak en dus moest ook de voorsprong vergroot worden om morgen Del Toro gemakkelijker van dienst te kunnen zijn.
Cecchini 24 juli 2026 20:39
Tinuz 24 juli 2026 20:54
De geloofwaardigheid van Pogacar is al een tijdje behoorlijk zoek, als je het mij vraagt.
Daarbij is het makkelijk om de Nice Guy te zijn als je alles wint. Ondertussen vreet de Nice Guy wel alles kaal om je heen, en zit je er schaapachtig naar te kijken. En als hij een kruimel toch niet zelf opvreet dan zorgt hij er wel voor dat een ploegmaat het doet.
Horsie is back 24 juli 2026 21:06
Tinuz Schreef:
> De geloofwaardigheid van Pogacar is al een tijdje behoorlijk zoek, als je het mij vraagt.
> Daarbij is het makkelijk om de Nice Guy te zijn als je alles wint. Ondertussen vreet de Nice Guy wel alles kaal om je heen, en zit je er
> schaapachtig naar te kijken. En als hij een kruimel toch niet zelf opvreet dan zorgt hij er wel voor dat een ploegmaat het doet.

Gefundenes Fressen: For those still thinking this morning that Pogacar was riding clean today's stage is definitively the last nail in the coffin.
Tinuz 24 juli 2026 22:16
Het zal wel door de warmte komen = minder luchtweerstand.
Die omstandigheden zijn voor iedereen gelijk.
Koppizoektwachtwoord 24 juli 2026 22:39
Koppi ❤️ Mischa Bredewold
Horsie is back 24 juli 2026 22:55
Tinuz Schreef:
> Het zal wel door de warmte komen = minder luchtweerstand.
> Die omstandigheden zijn voor iedereen gelijk.

Wattage voor Pogacar, waaraan De Zwarte trui refereerde, geeft het mooi weer.

19 Watt voor rolweerstand: voor de meesten wel gelijk.
49 Watt voor luchtweerstand: bergop valt er relatief weinig te winnen, gezien de lage snelheid. Langzamer rijden betekent uiteraard minder luchtweerstand. grinning smiley
378 Watt voor het klimmen: winst/verlies door verandering gewicht renner + de rest. Puur natuurkunde. Harder rijden vereist meer vermogen.
9 Watt voor mechanische weerstand: ketting, derailleur, lagers. Is op de weg in principe een no-brainer.

Toename temperatuur en hoogte doet weliswaar luchtweerstand en zuurstofgehalte verminderen, maar dat speelde vandaag geen rol. Wel bij baanwielrennen.
De geringere voorbelasting van de renners (geen vier of vijf uur voorafgaand) speelt wel een grotere rol.
Wedstrijden kunnen nu veel langer met een effectiever energieregime afgewerkt worden.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/07/2026 22:56 door Horsie is back.
De zwarte trui 24 juli 2026 22:57
In die eerste groep reden ze ook veel te hard. Pedersen had dat sprintje ook gewonnen als ze 2 minuten voor lagen. Nu geven ze Martinez een free ride. Laat Gee zich lossen en moet dan in het peloton weer op kop gaan rijden omde voorsprong van Martinez terug te brengen. Goed, Visma, Armirail, deed ook veel werk, maar Lidl had daar geen enkel belang om de voorsprong zo groot te maken.
Cecchini 25 juli 2026 00:53
Prachtige meid inderdaad die Mischa, kan ook mooi vertellen, heel wat mediagenieker dan Tom Veelers ( heel veel gebit). Nooit begrepen waarom Veelers zo vaak door de NOS gebruikt wordt als side kick. Waar zijn Thomas Dekker, Sam Oomen en Laurens ten Dam gebleven ? .

Opvallend dat bijna de hele avondetappe wordt besteed aan de waanzin op de Alpe D ‘ Huez, maar de conclusie uiteindelijk werd getrokken dat elke renner het wel prima en leuk vindt en er uiteindelijk ook nooit zoveel misgaat. Dan komt het ongeluk van Rubio heel even voorbij (die met 21 hechtingen in zijn gezicht moest afstappen) maar er moeiteloos aan voorbij wordt gegaan. Dumoulin zegt dan dat die UAE auto geen schuld had. Nee Tom dit was nou net het voorbeeld waarom de Alpe d ‘ Huez uit koers moet worden gehaald. Als het geval Rubio al geen voldoende reden is, wat dan wel.
Andere Peter 25 juli 2026 10:21
-

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/07/2026 10:22 door Andere Peter.
Andere Peter 25 juli 2026 10:23
Tsja ik hoorde ook hoe Renaat hierover moord en brand schreeuwde. Echter, ik vond het vooral een heel dom moment van Evenepoel om te versnellen. Er was ruimte genoeg 100m verder, over de hele breedte. Het is echt aan de demarrant om te beoordelen of het een goede plek is om te demarreren. Niet: ik wil nu demarreren en ik zie wel of het parcours daarvoor geschikt is.

Je geeft ook de bocht niet de schuld als je de bocht niet houdt door je eigen demarrage. Dat de aanwezigheid van het publiek hier invloed heeft op het parcours, is een gegeven dat je vooraf weet..

Hier past wel een ander stokpaardje. Er zijn simpelweg veel teveel motoren in koers. Totaal overbodig anno 2026. Voegen niets toe. Maar dat past niet in de tunnelvisie van Renaat. Want het is Maarten van Gramberen die het probleem veroorzaakt. Niet de Nederlanders van Bocht 7.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/07/2026 10:25 door Andere Peter.
De zwarte trui 25 juli 2026 10:27
Evenepoel kan '100m verder' iig nooit zien, dus hij moet van tevoren weten waar wel en geen hekken staan? En hij moet op de één of andere manier gezien hebben dat ze Arensman gingen inhalen, dus even wachten met aanvallen.

Dít is precies het probleem op de Alpe.
Andere Peter 25 juli 2026 11:07
Hij hoeft het ook niet te zien. Hij moet het weten. Het is zoiets als zeggen dat je 300 meter voor het Bos van Wallers niet kunt weten dat er een slechte strook aan zit te komen. Bij een verkenning van déze klim hoort natuurlijk dat je weet waar de afzettingen staan. Dat was een klein stukje verder dan het punt waar Evenepoel de fuik in reed alsof hij alleen op de wereld in een tijdrit zat.

Voldongen feiten moet je accepteren en je moet je plan eraan aanpassen.
De zwarte trui 25 juli 2026 11:25
De afzettingen zijn gecommuniceerd? Of moet iemand dat een dag / avond van te voren op gaan schrijven en daarna in Remco zijn Wahoo programmeren.

En nogmaals hij had er dus ook rekening mee moeten houden dat een achterblijver de boel zou blokkeren?

Ik heb Renaat niet horen schreeuwen, zo erg was het allemaal niet, want geen echte invloed op de wedstrijd / AK. Maar het publiek en het gebrek aan wegafzettingen beïnvloedt de wedstrijd wel degelijk.
Horsie is back 25 juli 2026 11:42
Koppizoektwachtwoord Schreef:
> Koppi ❤️ Mischa Bredewold

Ze had anders weinig weg van een witte dame. Donker en inderdaad je blik blijft even hangen. Zou het te maken kunnen hebben met de initiële gedachte van het brein, dat zo'n gezicht niet het gezicht van een wielrenster kan zijn. grinning smiley
Oh ja, Coppi.
El Chaba2 25 juli 2026 12:53
Eens, ik hield voortdurend mijn hart vast of er iets ergs zou gebeuren.
Of ze moeten nu eindelijk eens echt goede veiligheidsmaatregelen gaan nemen, maar dat zal wel nooit gebeuren.

Wel waren de vier aanwezige (oud)wielrenners het er gelukkig - en terecht - over eens dat Lenny Martinez zich in deze koers als een gruwelijk irritant mannetje had gedragen. Zoals ook iedere neutrale koersliefhebber vandaag had kunnen zien.
Koppizoektwachtwoord 25 juli 2026 14:01
Ho ho Horsie! La Dama Bianca had witte kleding maar was ook een donker type.
Ik schakelde later in. Zag Ellen van Dijk en mijn seksistische brein nam inderdaad aan dat die andere vrouw aan tafel, die mooie, sprankelende verschijning, dan wel diëtiste of zo zou zijn.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/07/2026 14:02 door Koppizoektwachtwoord.
Andere Peter 25 juli 2026 14:39
Nee. Slachtoffer van de overtollige volgwagens en motoren op het parcours. Zonder auto gebeurt dit spijtige ongeluk niet. Ik verwijt de bestuurder overigens niets hoor. Zonder auto rijdt Rubio ook niet zo dicht achter een auto.

Het is daar breed genoeg voor de wedstrijd. Niet anders dan op andere klimmen of doorkomsten.
De zwarte trui 25 juli 2026 14:53
Haha, de Tour organisatie verwijt het juist de auto! Wat een ongelooflijke kneuzen zijn het toch. Een oude auto was gewoon vol over de toeschouwer heen gereden. Een moderne remt uit zichzelf. Boogerd legde al uit dat je al die veiligheidssystemen uit zet in de koers en UAE gaf aan zelf geremd te hebben. En dan nog als organisatie zo'n bericht de wereld in sturen. Trumpiaans.
Andere Peter 25 juli 2026 16:14
Wat is dan het bericht van de Tourorganisatie precies?

Vanmiddag zag ik ook een interview met iemand van Movistar die zei: die auto mocht daar helemaal niet rijden. Rubio was gelost, het verschil was maar 7 sec. Gaf de wedstrijdleiding toestemming om Rubio in te halen? Dat lijkt mij niet maar dan hoor ik het graag. Volgens mij rijdt de wedstrijdleiding er zelf ook tussen.

Toen die man daar eenmaal viel deed de auto het beste wat mogelijk was: vol in de remmen.

Maar waarom zaten die auto's daar? Hoe kort wil je achter Pogacar zitten?

En het verwijt aan de wedstrijdlieiding is: waarom rijd je met al die auto's en motoren die berg op?

Het is al jaren hetzelfde. Vanaf de motor en auto klagen dat er problemen zijn door publiek en door wedstrijdleiding. Maar ik veel gevallen zijn de auto's en motards het verschil (net ook nog op de Sarenne een slecht gepakeerde motor op een terrein zonder publiek)
De zwarte trui 25 juli 2026 16:25
Lees ff de NOS of ergens anders
Andere Peter 26 juli 2026 00:35
Niet nodig. Jij maakt hier de Tourorganisatie belachelijk. Plaats gerust op basis waarvan je dat deed.

Ik houd vast aan wat ik zag en wat een direct betrokkene zei. Die auto had daar niet moeten zitten.
De zwarte trui 26 juli 2026 08:18
Beetje flauw dit. Gouvenou is in alle programma's, tijdens en na de etappe door iedereen uitgelachen om zijn opmerking over "moderne auto's met sensoren". Ja dan was die toeschouwer dood gereden, proeste Dumoulin tijdens de avondetappe. En zowel hij als Boogerd, als ten Dam wezen ook op de feitelijke onjuistheid van deze bewering. Al die systemen worden namelijk uitgezet anders kan je niet met een auto in de karavaan rijden.
Andere Peter 26 juli 2026 17:08
Oh die. Ja, díe uitleg sloeg natuurlijk nergens op. Maar dat was geen officieel communiqué. Volgens mij werd hem na de race een reactie gevraagd. En zonder info te hebben (niemand had typen nog alle beelden kunnen zien) begon hij te bazelen. Superdom. Maar daarmee is de kous niet af.

Het is ook een rookgordijn van de motards (journalisten) en auto's (ploegleiders). Die belang hebben bij wijzen naar anderen.

Je ziet overduidelijk achtereenvolgens de rode auto, de UAE-auto, Rubio, een motard en weer een auto. En er is niemand die meer dan een paar meter afstand houdt. Dát is de oorzaak van de ernst van dit ongeval.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/07/2026 17:09 door Andere Peter.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen