Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Pogacar gaat ook de spanning in de Vuelta verzieken

Gepost door Eindhovuh 
Eindhovuh 29 juli 2026 10:58
Roman Dier 29 juli 2026 11:50
Ik zou het alleen maar toejuichen als Pogacar de Vuelta ook rijdt.
De kans lijkt groot, dus wie weet....
Eindhovuh 29 juli 2026 14:12
Waarom juich je dat toe?
Horsie is back 29 juli 2026 14:37
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Waarom juich je dat toe?

Laat 'em eens waar voor zijn dure salaris leveren. 6027 km competitie in 37 dagen.
Andere Peter 29 juli 2026 23:23
Is de Vuelta voor Vingegaard haalbaar?
lodjan 30 juli 2026 06:13
Al zou het haalbaar zijn, hij wil niet en mag niet van Trine.
Cecchini 30 juli 2026 08:49
Dat zeikerige toontje weer. De Deen heeft veel meer koersdagen dan bijvoorbeeld Pogacar . Heeft Parijs Nice, Catalonië en Giro gewonnen en 2 weken Tour inclusief sleutelbeen breuk achter de rug. Altijd maar weer Trine opvoeren als het grote kwaad begint vervelend te worden.
Roman Dier 30 juli 2026 11:27
Laat ik duidelijk zijn: ik geniet enorm van zijn sportieve hegemonie. Zo'n talent zie je zelden of nooit en wij maken dat mee. Bovendien wil ik graag zien of hij echt kan worden uitgedaagd in de Vuelta. Het leuke van toppers als{Pogacar is dat ook zij mensen zijn en geen robots. Spanning is leuk, maar grote prestaties zoals Pogacar, Van der Poel, Carapaz , Pedersen en Merlier hebben geleverd in de Tour maken het voor mij nog veel mooier, al is niemand vergelijkbaar met Pogacar.

Mag ik jou een wedervraag stellen? Waarom verziekt Pogacar het wielrennen? Dat is niet zo m.i., maar ik ben benieuwd waarom jij dat zo zit. No offense overigens.
Roman Dier 30 juli 2026 11:28
Ik ben het daar 100% mee eens. Alsof je een muziekstuk die je eigenlijk niet waardeert toch blijft draaien.
Eindhovuh 30 juli 2026 13:16
Omdat in iedere koers waarin hij meedoet hij de tegenstanders declasseert. Er is geen enkele spanningsboog meer. In de klassiekers rijdt hij op 60km weg en in de grote rondes wint hij iedere etappe die hij wil.
Ik geniet van grote duels. Er is op dit moment geen enkele sprake van een duel.

De mooiste tour van Armstrong was in 2003 toen hij echt werd uitgedaagd door Ullrich, of de duels tussen Contador en Schleck bijvoorbeeld.
Prima als Pogacar een fantastisch nummer opvoert, maar niet op deze wijze waarop hij het hele jaar door zo veel beter is dan de rest.

En dan heeft hij ook nog de sterkste ploeg onder leiding van ''slachtoffer'Gianetti.
De zwarte trui 30 juli 2026 17:04
Gianetti zelf kwam in 1998 als renner in het ziekenhuis terecht in verdachte omstandigheden. 'Dat is een persoonlijke kwestie; wat ik te zeggen had, heb ik al gezegd', zegt hij daarover. Hij ontkent ooit zelf doping te hebben gebruikt.

Dan ben je wel redelijk af. Gewoon doorgaan met glashard ontkennen. Mr PFC toch.

Wikipedia:

In de Ronde van Romandië van 1998 verdween de Zwitser plots uit de koers. Geveld door ernstige darmklachten, heette het toen. Later sprak dokter Gremioni van het ziekenhuis uit de biecht. Gianetti werd opgenomen omdat zijn dopingexperimenten haast een fatale afloop hadden gekregen.

Gianetti had geknoeid met het beruchte Perfluorocarbon (PFC), een alternatief voor epo dat zich nog in een experimentele fase bevond en in principe alleen onder die voorwaarden gebruikt werd in ziekenhuizen. Gianetti had het toch te pakken gekregen en het middel zonder aarzelen gebruikt. Hij bleef drie dagen in coma, vechtend voor zijn leven. Daarna bleef hij nog bijna twee weken op de intensive care met een blokkering van nieren en lever. De dokter in kwestie kreeg later van Gianetti een schadeclaim van vier miljoen Zwitserse frank aangesmeerd omwille van het schenden van het medisch geheim en het schenden van zijn imago.
Andere Peter 30 juli 2026 18:13
Ach in het 5e zegejaar van een patron is dit gezeik er altijd.

* Over Armstrong hing het dopingspook
* Indurain vonden we allemaal oersaai rond 1995
* Hinault won alleen dankzij bedrog van Lemond. Doping vond niemand erg, veel tijdgenoten kregen 10 minutentijdstraf
* Merckx kreeg op jacht naar zijn 6e een stomp in zijn maag
* Anquetil was buiten Frankrijk niet meer zo geliefd in 1964

Dus Pogacar komt er nog goed vanaf met af en toe wat boegeroep
Horsie is back 30 juli 2026 19:31

Roman Dier Schreef:

> Laat ik duidelijk zijn: ik geniet enorm van zijn sportieve hegemonie.
Je bent een fan boy of je bent het niet.

> Zo'n talent zie je zelden of nooit en wij maken dat mee.
Daar is wel wat op af te dingen. Bepaald niet zonder talent, anders win je niet de Tour van de Toekomst in 2018 (20).
Maar je ziet ook hoeveel extra vermogen in Watts hij sindsdien (vooral sinds 2024) heeft verworven. De progressie is ongekend, maar we mogen nu gerust vaststellen, dat dit voornamelijk te danken zal zijn aan de exorbitante invloed van het voedingsregime. De grote vraag van dit moment blijft toch: zitten we niet weer opgezadeld met een peloton van twee snelheden. De fan boy scrupuleus geredeneerd maalt nergens om: the winner takes it all, no matter how. Het is weer obscuur, want niet transparant.

> Het leuke van toppers als Pogacar is dat ook zij mensen zijn en geen robots.
Een wat vreemde opmerking, want juist hij oogt op de fiets als een robot. Enkele jaren geleden oogde hij nog menselijk bij zijn meest smadelijke nederlaag in de TDF.

Chris Froome behaalde met SKY ook de grote successen met een uitgekiend voedingsregime. Maar nu minimaal 8 jaar later blijkt, dat hij uiteindelijk toch geen grootgrutter was qua voeding, maar wel zijn tegenstanders vooruit was.
Andere Peter 30 juli 2026 20:08
Het is niet: met wie je omgaat bepaalt of je schuldig bent. Het verleden van Gianetti speelt geen enkele rol in het beoordelen van Pogacar. Sterker nog: ik vind dat anno 2026 elke grote ploeg er verstandig aan doet om een dopingzondaar uit de vorige generatie in dienst te hebben. Ook als je alleen zuivere motieven hebt. Het is alleen niet verstandig in de beeldvorming. En ik vind het wel mooi dat UAE daar al jaren niet voor zwicht.

Ik was er al in de jaren '90 en het was toen een publiek geheim dat Gianetti tot de meest verdachte renners behoorde. We deden toen aan prestatiecurve-beeldvorming. Omdat er midden jaren '90 zoveel merkwaardige doorbraken waren, dat er wel iets aan de hand moest zijn.

In de jaren dat hij 27, 28, 29 of 30 is wint hij bijna niets. Er is 1x Milaan-Turijn als hij 26 is. Daarvoor nauwelijks noemenswaardige zeges. Na zijn 31e verjaardag breekt hij plots door. Een superjaar brengt hem LBL, AGR en de 3e plaats in de wereldbeker. Het jaar daarna is ook heel goed, hij wordt bijna wereldkampioen (alleen geklopt door Museeuw). Die topjaren op zijn 31e en 32e zijn de jaren 1994 en 1995. Midden in de periode dat er veel gestunt werd. Zeker bij de ploegen waarvoor hij in die periode reed. Na Festina ging hij naar Mapei (1994) en Polti (1995-1996).
De zwarte trui 30 juli 2026 22:34
Wel iemand die dan man en paard noemt, iig over zijn eigen handelen. En inziet welke schade er destijds aan de wielersport is toegebracht. Nu heb je een keiharde leugenaar die het woord voert als Pogacar wint. Wat is de meerwaarde daarvan? Voor mij straalt het aura van die hele kliek in de begeleiding toch af op het succes van Pogacar en OeAhEe.
Cecchini 30 juli 2026 23:26
De laatste 2 alinea’s zijn een sterke aanbeveling om iemand buiten te sluiten. Maar de eerste alinea propageert zonder enig argument juist het tegenovergestelde, mij in vertwijfeling achterlatend. Peter is niet voor niets anders.
Eindhovuh 31 juli 2026 09:30
De Pointe is mij volledig onduidelijk inderdaad.

Ik vind Gianetti verder niet het grootste probleem. Mijn probleem zit in de totale voorspelbaarheid in de koersen waarin Pogacar start.
Dat anderen er klaar op komen mogen ze zelf weten.
Roman Dier 31 juli 2026 09:42
Ja, kan ik in mee gaan.

Ik lees vanmorgen: twijfel aan Gianetti en UAE is nu 100%
En de goegemeente gaat weer los, want het is dan wel zeker dat Pogacar en zijn kornuiten volop aan de verboden middelen zitten.
Nog los van het feit dat mensen slecht lezen (100% twijfel (kan niet) is iets anders dan 100% zekerheid) staat de wielrenner Pogacar (maar ook Wellens, Vermeersch of Grosschartner etc) volledig los van de persoon Gianetti. Natuurlijk mag zo'n man ploegleider zijn van een wereldploeg, waarom niet? Kan zelfs een voordeel zijn, een eenmaal beschimpt renner/ploegleider weet wel beter wat hij niet moet doen.
Je mag me naïef noemen, maar ik doe nog niet mee met dat wolvengejank in het bos. Pas als 100% vaststaat dat Pogacar c.s verboden middelen gebruiken ga ik overstag. Eerder niet. 100% twijfel is onzinnig. Twijfel ligt tussen de 0,01% en 99,99% in.
Eindhovuh 31 juli 2026 16:33
Wie schrijft hier dat Pogacar zeker gebruikt?
Roman Dier 31 juli 2026 19:15
Dit gremium is slechts een zeer geringe afspiegeling van de mening, die elders bij een aantal onverbloemd is: het kan niet anders dan dat Pogacar (en UAE) aan de verboden middelen zit(ten). Ik deel dat niet, en ik hoop en verwacht jullie ook niet.

Daarnaast begreep je mijn "strekking" niet: een bericht of een niet nader te noemen wielersite gaf aan dat er 100% twijfel is.aan Pogacar en UAE. Dat kan niet. Twijfel is altijd groter dan 0 en kleiner dan 100.
Ik heb nergens gezegd dat iemand hier stellig beweert (100%!) dat tongue sticking out smileyogacar gebruikt.
Andere Peter 31 juli 2026 21:46
Klopt. Natuurlijk zit er in paradox in die post.

Enerzijds en anderzijds. Ik wil ook helemaal niet één mening opdringen. Ik beschouw. Een slecht argument tegen Pogacar is de slechtheid van met wie hij omgaat. Dat is zoiets als alle Marokkaantjes in Overvecht arresteren. Ik wil dus de daaropvolgende invalshoek niet ten laste leggen aan Pogacar. Dat is de nuancering. De enige die je iets moet verwijten tav het verleden van Gianetti, is Gianetti zelf. En daar zijn wel aanknopingspunten voor.

Maar in mijn ogen diskwalificeert dat hem niet als ploegleider als hij er open over is. In de beeldvorming werkt het in zijn nadeel, zoals nu blijkt.
Horsie is back 31 juli 2026 23:03
Eindhovuh Schreef:
> Ik vind Gianetti verder niet het grootste probleem. Mijn probleem zit in de totale voorspelbaarheid in de koersen waarin Pogacar start.

De totale voorspelbaarheid in de (door hemzelf) uitgekozen koersen is grotendeels te linken aan de mate, waarin de sportwetenschap (voor niet alleen UAE) het "eeuwige" voedingsregime heeft opgelost en daar zou de voormalige dopingzondaar Gianetti wel een rol kunnen spelen. Afhankelijk hoe iemand daar persoonlijk over denkt is dat positief of negatief. Van Froome via Visma (ketonen) naar UAE (1200 g koolhydraten per dag met lactaatgels). Rattengif en cocaïne is niet meer nodig om de verschrikkelijke ontberingen te kunnen doorstaan, want de moderne middelen zijn vele malen effectiever. Alhoewel het ook zeker is, dat Tadej Pogacar zou hij virtueel in de TDF van precies 100 jaar geleden hebben moeten starten, hij meteen om fan boy Roman Dier zijn moeder zou roepen.

Kortom, het is niet meer Aus der Retorte, maar uit repen, gelletjes en dranken. Tadej Pogacar is wellicht met afstand de meest geprepareerde wielrenner aller tijden.

Dit regime is in hoge mate projectmatig (weinig wedstrijden) en hij zal daarom wellicht eerder stoppen dan je normaal zou verwachten.
Eindhovuh 01 augustus 2026 09:33
De zwarte trui 03 augustus 2026 11:24
HIJ. Doet. Het. Bevestigd op oa de NOS. Hopelijk rijdt hij zich over de kop en krijgen we een spannend WK. Die Vuelta zal wel appeltje eitje worden.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen