Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

2026 Vuelta a España selecties

Gepost door Clavan 
Clavan 18 augustus 2026 09:04

Jarno Widar
Lars Craps
Luca Van Boven
Vito Braet
Steffen De Schuyteneer
Lorenzo Rota
Roel van Sintmaartensdijk
Reuben Thompson

Pickering
Double
Covi
Hellemose
Sütterlin
McKenzie
Bouwman
Porter

Mattia Gaffuri
Chris Hamilton
Henri-François Haquin
Timo de Jong
Gijs Leemreize
Juan Guillermo Martinez
Oliver Peace
Timo Roosen

POGAČAR Tadej
ALMEIDA João
VINE Jay
SIVAKOV Pavel
TORRES Pablo*
VERMAERKE Kevin
OLIVEIRA Ivo
NOVAK Domen

MULUBRHAN Henok
TEJADA Harold
RODRÍGUEZ Cristián
FORTUNATO Lorenzo
LANGELLOTTI Victor
VAN BEKKUM Darren*
FEDOROV Yevgeniy
ROMELE Alessandro*

COQUARD Bryan
BUCHMANN Emanuel
RENARD Alexis
KIRSCH Alex
MONIQUET Sylvain
OURSELIN Paul
ROULAND Louis*
SAMITIER Sergio

HERRADA Jesús
DÍAZ José Manuel
CHUMIL Sergio Geovani
FAURA José Luis
APARICIO Mario
FERNÁNDEZ Sinuhé
ALLENO Clément
MACÍAS César*

COBO Iván
BERRADE Urko
BRUSTENGA Marc
ELOSEGUI Iñigo
RUIZ Ibon
SOSA Iván Ramiro
URIARTE Diego*
WENZEL Mats*
Clavan 18 augustus 2026 13:44

BISIAUX Léo*
CHAMBERLAIN Oscar*
DE PESTEL Sander
GALL Felix
LABROSSE Jordan*
MÜHLBERGER Gregor
RICCITELLO Matthew*
SCOTSON Callum

AULAR Orluis
MAS Enric
UIJTDEBROEKS Cian*
ROMEO Iván*
CANAL Carlos*
ARCAS Jorge
GARCÍA PIERNA Raúl*
CASTRILLO Pablo*
Clavan 18 augustus 2026 13:52

ROGLIČ Primož
VERMEERSCH Gianni
TUCKWELL Luke*
FISHER-BLACK Finn*
MEEUS Jordi
MOSCON Gianni
THORNLEY Callum*
WANDAHL Frederik*

VAN AERT Wout
BRENNAN Matthew*
NORDHAGEN Jørgen*
TULETT Ben*
KRUIJSWIJK Steven
LAPORTE Christophe
ARMIRAIL Bruno
KUSS Sepp

JOHANNESSEN Tobias Halland
KRON Andreas
DVERSNES LAVIK Fredrik
TILLER Rasmus
CORT Magnus
DALBY Simon*
TJØTTA Martin*
LEKNESSUND Andreas

BRENNER Marco*
KÜNG Stefan
BARTA Will
KLUCKERS Arthur
THALMANN Roland
WARBASSE Larry
WEISS Fabian*
WILKSCH Hannes*
De zwarte trui 18 augustus 2026 14:20
Wat een vermoeiend gedoe al die zgn creatieve plaatjes. Geef mij Tudor of Kern maar.

Dat Quintana kruis komt van Movistar zelf af?

PiPo => Punten Pakkers! Wat een armoe troef dit jaar. Hopelijk kan Gijs of die Colombiaan nog ergens verrassen. Of Henri-François Haquin, die pakte nog punten in de Dauphine. Waarom ging hij eigenlijk niet naar de Tour maar wel Fritsie?
Cecchini 18 augustus 2026 14:49
Bij het begin van het seizoen zouden Graat en Huising hun debuut in een Grote Ronde (Vuelta) gaan maken. Huising rijdt een prima seizoen, maar mag toch niet starten (reden ?). Kuss wel voor zijn 3e Ronde ( vreemd toch?). Kelderman had ook graag een Grote Ronde willen rijden, maar ook hem houden ze aan de kant. Kruijswijk is de enige Nederlander, die weer 100 km per dag op de kop van het peloton mag rijden om Brennan een sprint te kunnen laten rijden. Het Oranje gevoel bij Visma is helemaal teloor gegaan. Het team van Visma voor de Vuelta is overigens wel de sterkste Ronde ploeg van dit jaar alhoewel ik mijn twijfels heb over Kuss.
De zwarte trui 18 augustus 2026 15:44
Er moet een balans blijven tussen jong en oud. Graat of Huising voor Kuss had met die balans in ogen nog gekund. Maar allebei is met Brennan, Nordhagen en Tulett al in de ploeg wat veel van het goede.

Wilde Wilco zelf nog wel een grote ronde rijden? Voor wie had die dan ingezet moeten worden? Wilco gaat nu Duitsland rijden en dan het Canadese 2-luik. Opvallend, hij meldt zich af voor het WK (aldus WF).

Zonder echte kopman kan je dit moeilijk de sterkste Ronde ploeg noemen. Of gaat Nordhagen ons verbazen? Voor ritwinst hebben ze natuurlijk met Brennan, van Aert en als joker Laporte, evt Kuss in een bergrit, wel een dijk van een ploeg.
Cecchini 18 augustus 2026 16:33
Lemmen mocht niet meedoen aan het NK in verband met een mogelijke Tour. Ik had een plekje van Lemmen logischer gevonden dan Kuss die nu aan de start staat van een 3e Grote Ronde.
Roman Dier 18 augustus 2026 19:33
Ik denk dat Graat, Huising en Lemmen alle 3 het WK gaan rijden en daarom Quebec en Montreal gaan rijden. Naast Van der Poel, Poels en Mollema lijken mij die 3 ook de beste gegadigden, zeker nu Kelderman afzegt. Dat laatste vind ik wel vreemd, want ook Kelderman rijdt Quebec en Montreal.
Dikke kans dat de contouren van de zeskoppige wegploeg voor het WK al zichtbaar zijn.
Dat Kuss wel rijdt in Spanje en Lemmen niet kan daar best mee te maken hebben. Bovendien denk ik dat Kuss voor het AK gaat. Dan is het toch niet zo gek?
Eindhovuh 19 augustus 2026 11:47
Kuss heeft toch een heel andere status, oud winnaar van de ronde. Als die zich fit voelt gaat hij gewoon voor, kan je weinig van zeggen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen