Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Boucles de l'Oise Juniors (2.1)

Gepost door Roman Dier 
Roman Dier 23 augustus 2026 11:57
Een topic over junioren mag toch best?

Deze Franse etappekoers is wellicht niet super sterk bezet, maar megatalent Vic de Smet (17) staat aan de start.
Vic wint gisteren de tijdrit, Koen Sonnemans (18) 2e op 10 seconden.
Koen was gisteren ook 2e in de lastige openingsrit en leidt het klassement knap met 34 seconden bonus op de 16-jarige Australische hardrijder Lechlan Stewart.

Hoe staan de junioren er internationaal voor? Geen NL bij de 1e 10, daarna wel een hele rist.

Gijs Winters (wint veel tijdritten, ook internationaal) en Koen Sonnemans zijn prima tijdrijders, Splinter van 't Hoff, Loek Hovers en Jop van den Biggelaar zijn de klimmers.
Echte sprinters zie ik niet, of het moet Rune Olij worden.
Winand Breuckers en Thijs Wiersma lijken de beste toekomstpapieren te hebben als klassiek renners.
Oh ja, bij de 1e jaars junioren ziet het er beter uit: daarbij leidt Vic de Smet voor Van den Biggelaar en Hovers.
Cecchini 23 augustus 2026 12:23
Zo’n topic mag best, zeker nu Cyclad nog zelden van zich laat horen. Of ben je zijn reïncarnatie?
De zwarte trui 23 augustus 2026 16:29
Geen gigatalent? Hopelijk kan ie onder de Karel radar blijven. Arme jongen.
De zwarte trui 23 augustus 2026 16:33
Zolang Teije niet meedoet aan de tijdrit zegt zo'n overwinning niet zoveel smiling smiley
De zwarte trui 23 augustus 2026 17:29
Koen Sonnemans doet het onmogelijke hij klopt het mega talent met 30 seconden in het AK.
Roman Dier 23 augustus 2026 21:08
Knap. Laatste rit was niet geschikt voor Sonnemans gezien het reliëf, maar hij redt het toch. Heel netjes.
Roman Dier 23 augustus 2026 21:09
Volgens mij rijdt Teije van den Burch alleen tijdritten. Ik heb hem nergens anders in uitslagen gezien.
Roman Dier 23 augustus 2026 21:13
Nee, Cyclad heeft inderdaad zijn identiteit verruild voor zijn oude Zwitserse. Dat had iedereen toch wel door?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen