Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

81st La Vuelta Ciclista a España (2.UWT) Stage 3 » Gruissan - Aude › Font Romeu (174km)

Gepost door Clavan 
Clavan 24 augustus 2026 08:37

Matthew Brennan wins stage two

GC after stage 2

GC leader: Tadej Pogacar (UAE Team Emirates-XRG)
Mountains classification leader: Koen Bouwman (Jayco-AlUla)
Points classification leader: Tadej Pogacar (UAE Team Emriates-XRG)
Best young rider: Matthew Brennan (Visma | Lease a Bike)
Teams classification leader: UAE Team Emirates-XRG
1 Tadej Pogacar UAE Team Emirates-XRG 4hr 58min 40sec
2 Wout van Aert Team Visma | Lease a Bike @ 9sec
3 Matthew Brennan Team Visma | Lease a Bike 0:10
4 Léo Bisiaux Decathlon CMA CGM Team 0:12
5 Finn Fisher-Black Red Bull-BORA-hansgrohe 0:14
6 Stefan Küng Tudor Pro Cycling Team 0:18
7 Jay Vine UAE Team Emirates-XRG s.t.
8 Mads Pedersen Lidl-Trek 0:20
9 Primoz Roglic Red Bull-BORA-hansgrohe 0:26
10 Jordan Labrosse Decathlon CMA CGM Team 0:27

Meneer 60% 24 augustus 2026 09:20
Ik denk dat die talentvolle Sloveen van UAE vandaag weleens heel kort zou kunnen eindigen.
Eindhovuh 24 augustus 2026 10:10
Nou dat weet ik zo net nog niet hoor. Ik vind dat hij de eerste paar dagen iets te veel met zijnn kwachten heeft gesmeten. Je zag gisteren dat hij in de finale al niet meer kon overnemen met van Aert.
Sowieso heeft hij ook de Tour in zijn benen, zijn ze die jongen niet aan het oproken?
Roman Dier 24 augustus 2026 14:09
Je zou het zeggen hè?

Voorlopig een uiterst ongevaarlijke kopgroep weg met o.a. Cort, Roosen en Hayter. Hoeveel ruimte krijgen ze? Als ze minder dan 8 minuten ( nu 2 minuten, maar oplopend) krijgen wil Pogacar gewoon winnen. Slotklim is in totaal bijna 30 km tegen 5 procent. Zit wel een klein stukje afdaling in. Kan vuurwerk worden, maar misschien wordt het een sprint van 20 man. We shall see.
De zwarte trui 24 augustus 2026 14:11
Milan Vader zat even in de chasse patatte, helaas kwam hij er niet bij.

Hellemose de grootste kanshebber als ze voor de winst mogen gaan?
Roman Dier 24 augustus 2026 14:21
Ja, maar de voorsprong groeit in 15 km van 2 minuten naar 2:02. Ze krijgen de ruimte niet, het wordt "gewoon" Pogacar.
Cecchini 24 augustus 2026 17:38
Nee het werd geen Pogacar. Koers gestaakt en definitief afgeblazen vanwege zeer slechte weersomstandigheden (hagel, onweer).
predator 24 augustus 2026 18:01
Roman Dier 24 augustus 2026 19:09
Geen tussensprintpunten toegekend (wat zal Hayter balen) en ook geen bergpunten. Lullig voor Fortunato en Wenzel, fortuinlijk voor Bouwman.
Reglementair terecht? De tussensprintpunten had men m.i. gewoon moeten toekennen, iedereen is punt zonder problemen gepasseerd. De bergpunten...tja. Niet iedereen heeft die bergtop gehaald, dus er valt wat voor te zeggen.
Het grootste verlies zal zijn dat menig renner een verkoudheid oploopt en wie weet welke protagonisten we daardoor gaan verliezen.
Cecchini 24 augustus 2026 19:17
Wanneer loopt Pogacar eens een keer tegen een verkoudheidje aan ?
Roman Dier 24 augustus 2026 19:18
Regelmatig, denk ik. Hij proest en Pogacart zich er gewoon doorheen.
Horsie is back 24 augustus 2026 19:25
Roman Dier Schreef:
-------------------------------------------------------

> Het grootste verlies zal zijn dat menig renner een verkoudheid oploopt.

Niet alleen AI spreekt U tegen. Simpelweg nat worden leidt niet tot een verkoudheid. De weerstand kan wel dalen, zeker bij deze atleten die on the edge leven en dan krijgt een net in de buurt opererend virus wel meer kans binnen te komen. Evident, dat het niet goed voor de renners is.

Zonet de beelden gezien. Het kan uiteraard altijd nog erger, maar het moet wel fun blijven.
Patron Tadej Pogacar, die de wedstrijd even De Das omdoet. Je zou voor minder rillingen op de rug kunnen krijgen. grinning smiley
Roman Dier 24 augustus 2026 19:33
Zeg teruggekeerd paard, vul jij nu iets in wat ik niet zeg? Waar ter wereld zeg ik dat simpelweg nat worden tot verkoudheid leidt? Nergens. Hold your horses, het is mij volkomen bekend hoe het werkt.

Ik zal het nader uitleggen, zodat ik verschoond blijf van jouw invuloefeningen: het gaat mij om het opspattende, overvloedige regenwater op de weg. Er zijn (geïnfecgteerde?) toeschouwers, sommige renners rijden wellicht onwetend met een virusje rond. Het via de achterwielen opspattende water komt vrij in de luchtwegen van de renners. Zit daar wat virus in? Bingo!
Horsie is back 24 augustus 2026 19:51
Roman Dier Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zeg teruggekeerd paard (Horsie is Back), vul jij nu iets in wat ik niet zeg? Waar ter wereld zeg ik dat simpelweg nat
> worden tot verkoudheid leidt? Nergens. Hold your horses, het is mij volkomen bekend hoe het werkt.
>
> Ik zal het nader uitleggen, zodat ik verschoond blijf van jouw invuloefeningen: het gaat mij om het opspattende, overvloedige regenwater op de
> weg. Er zijn (geïnfecgteerde?) toeschouwers,sommige renners rijden wellicht onwetend met een virusje rond. Het via de achterwielen opspattende
> water komt vrij in de luchtwegen van de renners. Zit daar wat virus in? Bingo!

Net zoals ik verwachtte. Het romantische dier komt meteen met de woorden, die ik nu lees.
Overigens zijn er nog genoeg mensen, die verkoudheid linken aan nat worden.
Roman Dier 24 augustus 2026 19:53
Nou, kennelijk schat je me dan toch hoog genoeg in smileys with beer
Met je laatste regel ben ik het overigens eens. Het gros doet dat, vermoed ik.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen