Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

81st La Vuelta Ciclista a España (2.UWT) Stage 4 » Andorra la Vella › Andorra la Vella (104.8km)

Gepost door Clavan 
Clavan 25 augustus 2026 13:14

etappe 3 was vochtig

In 2017 won Nibali hier in rit 3 van die Vuelta.

1 NIBALI Vincenzo BAHRAIN-MERIDA 4hr 1min 22sec
2 DE LA CRUZ David QUICK-STEP FLOORS s.t.
3 FROOME Christopher SKY s.t.
4 BARDET Romain AG2R-LA MONDIALE s.t.
5 CHAVES Johan Esteban ORICA-SCOTT s.t.
6 ARU Fabio ASTANA s.t.
7 ROCHE Nicolas BMC s.t.
8 VAN GARDEREN Tejay BMC s.t.
9 POZZOVIVO Domenico AG2R-LA MONDIALE s.t.
10 WOODS Michael CANNONDALE-DRAPAC @ 25sec
11 YATES Adam ORICA-SCOTT s.t.
12 NIEVE Mikel SKY s.t.
13 YATES Simon ORICA-SCOTT + 00' 29''
14 MORENO FERNANDEZ Daniel MOVISTAR + 00' 54''
15 MEINTJES Louis UAE TEAM EMIRATES s.t.
16 ZAKARIN Ilnur KATUSHA-ALPECIN s.t.
17 ANTON HERNANDEZ Igor DIMENSION DATA s.t.
18 BARGUIL WARREN TEAM SUNWEB + 01' 14''
19 FARIA DA COSTA Rui Alberto UAE TEAM EMIRATES s.t.
20 SANCHEZ Luis León ASTANA s.t.
21 BETANCUR Carlos Alberto MOVISTAR s.t.
22 KELDERMAN Wilco TEAM SUNWEB s.t.
23 KRUIJSWIJK Steven LOTTO NL-JUMBO s.t.
24 PARDILLA BELLON Sergio CAJA RURAL-SEGUROS RGA s.t.
25 LOPEZ MORENO Miguel Angel ASTANA s.t.

Eindhovuh 25 augustus 2026 13:53
Lekker kort wel. Gaat UAE dit willen controleren?
predator 25 augustus 2026 16:22
Pogi is al weer alleen op pad
Meneer 60% 25 augustus 2026 16:54
Het is saai. Ik merk ik dat ik de Vuelta eigenlijk al niet meer interessant vindt. Maar daar kan Pogi natuurlijk niets aan doen. Wat hij doet (als het zuiver is, maar er zijn nog geen redenen om daaraan te twijfelen) is gewoon van een bizar niveau. Hij is toch gewoon de beste ooit? Qua erelijst is Merckx hem nog wel effe de baas, maar qua dominantie... Merckx had nog weleens een slechte dag. Wanneer is Pogacar voor het laatste op een iets langere klim gelost door iemand. Dat is volgens mij echt jaren geleden.
Eindhovuh 25 augustus 2026 18:06
Verrassende winnaar. Leuk.
Cecchini 25 augustus 2026 18:42
Ook verrassende Rode Lantaarn drager vandaag. Cian Uijtdebroeks als laatste over de finish op 26.11.
Horsie is back 25 augustus 2026 19:18
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ook verrassende Rode Lantaarn drager vandaag. Cian Uijtdebroeks als laatste over de finish op 26.11.

Viel me ook op en vanaf plaats 51 iedereen op meer dan 20 minuten achterstand in een door Pogacar gewonnen etappe in 160 min (geen 10.000 seconden).
Op elke 8 minuten dus één minuut.

Zag ook, dat Rogla tweede in het klassement staat.
De zwarte trui 25 augustus 2026 19:24
Leuk dat Widar zich zo toont. Na wat wisselvallig rijden ging ie in mijn hoofd al richting het vakje Uijtdebroeks (slaat nergens op natuurlijk).

Roglic dus gewoon dik in orde voor een podiumplek

Nordhagen mag nog wat pannenkoeken gaan eten. Waar was Visma mee bezig?

Waar was MDMA mee bezig? Gall stoot zich graag aan dezelfde steen? En deze steen is nog een stuk harder en groter dan de vorige...

Bouwman gaf in de eerste rit een goede indruk, met hoop op een Giro-achtige prestatie. Heeft ie vandaag bewust laten lopen of is het een beetje op bij Koen?
De zwarte trui 25 augustus 2026 19:29
Booby zat mij lekker te maken met een OTL-tje voor Cian. Slaat nergens op, hij is gevallen, of toch gewoon slecht(?) maar leek mij wel passen in zijn rijden de afgelopen grote rondes. Echter de jury heeft anders beslist. CP van WF

Tadej Pogačar heeft tijdens de bergrit door Andorra van de Vuelta a España maar liefst acht renners buiten tijd gereden. Volgens de oorspronkelijke regels zouden Cian Uijtdebroeks, Sente Sentjens, Lindsay De Vylder en nog vijf renners de koers moeten verlaten, maar de wedstrijdjury heeft – zonder dit naar buiten toe te communiceren – de tijdslimiet opgerekt, waardoor zij gered zijn.

Met een gemiddelde snelheid van 39,157 km/h werkte klassementsleider Pogačar de korte en loodzware bergetappe in Andorra af. Volgens de reglementen van de Vuelta zou de tijdslimiet in dat geval op 16% gezet worden: andere renners mochten in dat geval 25.42 minuut verliezen op de Sloveen.
Cecchini 25 augustus 2026 19:30
Kuss staat er toch prima tussen ? Ik vond hem sterk rijden zeker in het licht dat hij hier al de derde Grote Ronde rijdt. Tulett en Nordhagen vielen tegen, maar toch niet door het strijdplan?
Cecchini 25 augustus 2026 19:32
Ik lees dat de 8 laatste renners buiten tijdslimiet arriveerden. Maar ze hebben pardon gekregen. Vreemd.
De zwarte trui 25 augustus 2026 19:34
Maar waarom trekken Van Aert, Brennan, Armirail en Tulett zich op die eerste klim dan zo gigantisch uit elkaar? Niet voor Kiss mag ik hopen, niet voor Tulett. Dus wat was dan het plan?
Horsie is back 25 augustus 2026 19:39
Meneer 60% Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het is saai. Ik merk ik dat ik de Vuelta eigenlijk al niet meer interessant vindt. Maar daar kan Pogi natuurlijk niets aan doen. Wat hij doet (als het
> zuiver is, maar er zijn nog geen redenen om daaraan te twijfelen) is gewoon van een bizar niveau. Hij is toch gewoon de beste ooit? Qua erelijst is Merckx hem nog
> wel effe de baas, maar qua dominantie... Merckx had nog weleens een slechte dag. Wanneer is Pogacar voor het laatste op een iets langere klim gelost door iemand. > Dat is volgens mij echt jaren geleden.

In zijn nadagen was Eddy Merckx een gesloopte renner en hij zal daarbuiten ook slechte dagen gekend hebben. Want hij reed en niet alleen hij een onwaarschijnlijk aantal wedstrijden en kilometers (weg en baan) in alle jaargetijden. Tadej Pogacar komt dit jaar nog maar uit op 6680 km.
Me dunkt, dat Eddy Merckx dominant was. De dominantie van Tadej Pogacar dit jaar en vorig jaar slaat in ons tijdgewricht alles.

Tadej Pogacar werd volgens mij in de beruchte Visma Lease A Bike 2023 TDF verschillende keren gepiepeld.
De zwarte trui 25 augustus 2026 19:45

Excuus Cian, Forza! Toch hoop ik dat jij en je ploeg nu wel een verstandige beslissing nemen. Wat heb je eraan om nog 2.5 week zo door te harken? Een barstje in je enkel gaat niet echt genezen. De verhalen over koersen met 40 graden koorts in de Tour, maar we gingen wel elke dag een hart filmpje maken!? hebben helaas bijgedragen aan mijn stomme hoop op een OTL.
Cecchini 25 augustus 2026 20:33
Eerlijk gezegd ik schakelde toen Gall met Pogacar vertrokken.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen