Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Wat is je Favoriete Tourprogramma?

Gepost door Ron Meijers 
Ron Meijers 10 juli 2015 23:17
Peiling
Wat is je favoriete Tourprogramma?
Alleen geregistreerde gebruikers mogen deelnemen aan deze peiling.
Er zijn 76 stemmen ontvangen.
NOS Studio Tour 5
 
7%
Tour Du Jour (RTL) 21
 
28%
Vive Le Vélo (EEN) 20
 
26%
Ik kijk geen Tourprogramma's 13
 
17%
Ik wil De Avondetappe terug! 17
 
22%



Wat is je favoriete Tourprogramma?
JW 10 juli 2015 23:25
M.i. een gemis dat de optie "rechtstreekse etappe-uitzending, uitgesplitst over NOS, Sporza en Eurosport" niet is opgenomen.
Als er één Tourprogramma is, is dat toch wel de directe live-reportage ?
Ron Meijers 10 juli 2015 23:26
Je hebt gelijk natuurlijk. Ik had het na-de-Tourprogramma moeten noemen of iets dergelijks. Overigens ook een leuk polletje waard, die liveregistraties! Ik gok er toch op dat het gros van de prikkers naar Sporza kijkt.
JW 10 juli 2015 23:30
Prikkers wel, neem ik aan.
"Het gewone volk" niet.
Ron Meijers 10 juli 2015 23:32
Neen, daarom zei ik nadrukkelijk 'prikkers'. Van alle Nederlanders zal het gros wel naar Ducrot/Dijkstra luisteren. Ofwel, een poll hier zal niet representatief zijn voor 'het volk'.
Massimo 10 juli 2015 23:36
Deze prikker kijkt wanneer mogelijk gewoon de NOS en hij mist de Avondetappe.
Kuiperinho 10 juli 2015 23:37
Tour du jour is er dit jaar wat mij betreft een stuk beter op geworden. Al is er nog teveel onderbroekenlol
Massimo 10 juli 2015 23:41
Presentator in bezit van wat wielerkennis zou daar wonderen doen.
El Mik 10 juli 2015 23:42
Als Wuyts commentaar geeft en de koers wordt elders uitgezonden kijk ik per definitie geen Sporza.. tijd dat Schotte het stokje overneemt.

Qua avond programma´s is Tour du Jour veruit het vermakelijkst, al jaren.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/07/2015 23:42 door El Mik.
Slimmerd 10 juli 2015 23:47
Lastige poll, Avondetappe mag sowieso terug. Maar ik vind Tour de Jour heerlijk om te kijken en vind de uitzendingen van Vive le Velo die ik dit jaar heb gezien zeker de moeite waard.
Ron Meijers 10 juli 2015 23:51
Da's toch een beetje het USP van het programma, die onderbroekenlol?
Ron Meijers 10 juli 2015 23:53
Mwah, ik weet niet of dat zo'n probleem is. Hij is een prima discussieleider en vindt z'n eigen mening in ieder geval niet belangrijker dan die van zijn gasten. Vive Le Vélo heeft voor mij dat nostalgische en rustieke van de Avondetappe, maar als ik er één van de drie niet wil missen, is dat TDJ.
Pyama 10 juli 2015 23:55
Kunnen deze. Topics nu eens stoppen? Praten over mensen die over wielrennen praten.... Ieeuuww. Gewoon koers kijken zonder geklets van dom volk.
AK 11 juli 2015 00:19
Voor mij ook geen Wuyts meer. Go Renaat.

Voor mij is het tot nog toe zappen tussen NOS en Eurosport. Zodra iemand onzin begint uit te kramen gewoon zappen. Scheelt veel ergernis.
Linkebal 11 juli 2015 00:27
Die Gert bij de NOS moet eens een echt gesprek aangaan met zijn gasten. Reageren op wat ze zeggen. Nu stelt ie steeds losse onsamenhangende vragen aan de gasten.
Nürburgring78 11 juli 2015 00:48
Ik kijk ze alle 3 maar ik mis de avond-etappe. Hoop dat dát volgend jaar terug is. Evt met een andere presentator.
Tinuz 11 juli 2015 00:51
NOS Studio Tour heb ik nog vrijwel niets van gezien ... I mis De Avondetappe. sad smiley

Tour du Jour niet meer in Utrecht, maar ergens op een camping? Aaaarggghhhhh!

Dan toch maar Vive le Velo.
JW 11 juli 2015 08:16
Slimmerd 11 juli 2015 08:20
Calimero!

Zullen we anders de prik opdoeken, dom gelul van betweters die beter gewoon wielrennen kunnen kijken zodat ze het eens gaan begrijpen.
Kuiperberg 11 juli 2015 09:50
Tour de Jour begon heel matig, maar wordt allengs beter. Geldt ook voor Studio Tour, al was de editie van gisteren over haardracht weer fnuikend slecht. Dan kies ik toch maar voor Vive le Velo.
Curzio 11 juli 2015 10:10
Rudy t. 11 juli 2015 10:11
Mijn favoriete YouTube filmpje als dat ook hier mag:

[m.youtube.com]

Heerlijk inkijkje in de Belgische cultuur en wat plaatsvervangende schaamte waar ik jullie graag mee opzadel...
Michael B. 11 juli 2015 10:42
Uit principe omdat ze Smeets bij het oud vuil hebben gezet, heb ik Studio Tour nog geen seconde gekeken, heb heel het net vermeden.
Wanny 11 juli 2015 10:54
Tour du Jour heeft toch de beste bezetting. Boogerd is een prima analist. Planckaert met de vrolijke noot, maar is geen clown als Gert Jacobs. En Genee is gewoon een goede presentator. Laat het gesprek goed gaan en speelt ook in op wat er gezegd wordt ipv een standaard vragenlijstje af te werken.
Blueprint 11 juli 2015 13:21
Gisteren weer een poging gewaagd met Studio Tour, maar dat viel niet mee. Volkomen irrelevante gasten, Dione in een roze jutezak en ik halverwege afgehaakt uit pure verveling.
Zorro 11 juli 2015 13:28
Ach, alle tour programma's hebben wel wat minders. Vive Le Velo met gasten waarvan je denkt hmmm waar kijk ik naar. Vorige keer de zus van Greg van Avermaat. Die zus doet aan gezonde voeding, yoga ect. en daar over gaan kletsen pfff. Ik wil interviews met renners zien, een kijkje achter de schermen bij ploegen, dat soort spul.

Tour programma NOS kijk ik bijna niet. De wedstrijd zeker niet. Ducrot kan ik niet aanhoren met ze volzinnen die maar niet eindigen.
De wedstrijd kijk ik al jaren via de Belg, prima commentaar van de Cauwer en Wuyts

Tour du Jour is goed te pruimen. Boogerd gaat nog verslagen worden in een fietsritje tegen camping gasten. Dat soort dingen, leuke items.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/07/2015 16:02 door Zorro.
Linkebal 11 juli 2015 14:22
Wat van mij niet hoeft zijn die links-elitaire grachtengordelgasten die de mond vol hebben van de heroiek en de romantiek van de Tour. Die de Tour beleven als een literair verhaal, maar nul verstand hebben van het wielrennen zelf. Zoals die Rademakers laatst bij Tour du Jour. Type Frits Barend / Hugo Camps. Doe mij maar gasten met echt wielerinzicht.
Wanny 11 juli 2015 15:46
Die Rademakers was verschrikkelijk inderdaad. Bleef er ook maar over doorgaan.
Massimo 11 juli 2015 16:03
Frits Barend en Hugo Camps zijn dan wellicht geen echte kenners, ze zijn wel liefhebbers. Ik zie hen liever dan figuren als Arnie Oerlemans of die enge Jinek en haar maffialiefje, die ook weleens te gast waren in dit soort programma's, zulke gasten voegen werkelijk niets wielerinhoudelijks toe.
Tinuz 11 juli 2015 16:20
Linksom of rechtsom, het zijn allemaal zakkenvullers...

Hugo Camps vond ik vroeger wel geinig en soms indruk maken met zijn specifieke proza en semi-depressieve gemijmer - ik ben hem recentelijk nergens tegengekomen. Frits Barend heeft dat betweterige, moralistische ondertoontje, dat soms wel grappig is, maar soms ook kan irriteren.
Leon 11 juli 2015 19:34
Linkebal Schreef:
-------------------------------------------------------
> Die Gert bij de NOS moet eens een echt gesprek
> aangaan met zijn gasten. Reageren op wat ze
> zeggen. Nu stelt ie steeds losse onsamenhangende
> vragen aan de gasten.

Dat komt omdat hij te weinig wielerkennis heeft en dus veel antwoorden niet snapt. Zoals zojuist, als hij Priem aangeeft dat Draaijer een half jaar na de Tour van 1989 overleed, Priem zegt vervolgens "zelfde jaar als Oosterbosch", en je ziet het vraagteken op Gerts voorhoofd. Volgend onderwerp...
diravi 11 juli 2015 20:33
lodjan 11 juli 2015 20:33
Priem = Leo van Vliet

Hij vertelde trots 5 ploegentijdritten te hebben gewonnen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/07/2015 20:34 door lodjan.
Linkebal 11 juli 2015 20:35
Schuift door naar morgen
Leon 11 juli 2015 21:04
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Priem = Leo van Vliet
>

Sorry, van Vliet inderdaad. Er kwam net een spotje over Andere Tijden met Priem langs.
MarcoV 11 juli 2015 21:17
met voorsprong Tour du Jour. Genee weet de vaart er altijd in te houden, ongeacht het type gast. Boogerd doet het gewoon keurig door op z'n Danny Nelissens op allerlei details in te gaan. Eddy Planckaert weet weg te blijven uit de clownsrol, weet wel bij de actualiteit te blijven. En vooral: veel wielerdingetjes & ze hebben het gewoon ook leuker ...
Daar kunnen ijdele Karl met soms totaal nietszeggende gasten en saaie NOS niet aan tippen ...
cyclingfreakske 11 juli 2015 22:21
met eddy Planckaert erbij kan het niet anders dan leuk zijn smiling smiley
Massimo 12 juli 2015 12:35
De tv-uitzendingen rond de Tour de France waren gisteren prominent aanwezig in de top-25 van best bekeken programma's van de Stichting Kijkonderzoek. Maar liefst zes van de 25 programma's draaiden om het wielrennen. Vijf daarvan waren te zien op NPO1.

Het best bekeken was de nabeschouwing aan het eind van de etappe, die liep van Rennes naar de Muur van Bretagne: 957.000 kijkers. Van hen haakten er binnen tien minuten ruim 113.000 af, zodat nog 754.000 mensen de huldiging van de renners zagen.

De etappe zelf was goed voor 670.000 kijkers, op de voet gevolgd door Studio Tour (646.000). Onderaan de kijkcijferlijst bungelen de voorbeschouwing (280.000) en het enige commerciële tourprogramma Tour du Jour (RTL7, 263.000 kijkers).

Spitsnieuws.nl
Andere Peter 12 juli 2015 13:15
Andere Peter 12 juli 2015 13:23
NOS Studio Tour richt zich duidelijk op Mien uit Assen en die Tante in Tiel. In die rol vind ik zelfs dat Dione de Graaff het uitstekend doet. Ontspannen, oprecht belangstellend, de juiste vragen stellend, voldoende basiskennis voor die aan-elkaar-praat-rol.

Als ik het mij goed herinner zat Smeets op topdagen op of in de buurt van een miljoen. Op een minder courant tijdstip. Dus een enorme aderlating. Waarbij je in acht moet nemen dat de productiekosten van Smeets' Avondetappe natuurlijk gigantisch waren.
Andere Peter 12 juli 2015 13:35
Ik ben blij dat die 3 programma's elk hun eigen profiel hebben. In de loop der jaren heeft de concurrentie van Avondetappe en Tour de Jour ertoe geleid dat beide programma's zich bleven vernieuwen, verbeteren. Je kunt ze moeilijk vergelijken omdat doelgroep, tijdstip, budget, etc zo verschillend zijn. Studio Tour is duidelijk neergezet om zich in de komende jaren te ontwikkelen en om vooral Niet-Avondetappe te zijn.

Ik vind Vive le Vélo nog altijd de grootste gemiste kans. Zo weinig ontwikkeling, eigenlijk al jaren hetzelfde: een wateriger kopie van de Avondetappe. Zo'n wielerland, zo'n fantastische plek. En dan van die speelse flutitempjes als een roulettetafel die ons naar Manuel Quinziato leidt. De dagelijkse (echt elke dag, mon Dieu) gesprekjes met de etappewinnaars voegen bijna nooit iets toe en zijn volstrekt onderling inwisselbaar. Het is eigenlijk alleen maar: kijk mij eens aan tafel zitten met Cavendish. Bijna alle rennersinterviews in dat programma vind ik dramatisch slecht. De kijker wordt ook uiterst dom behandeld. Krijgt maar weinig ruimte voor zijn eigen conclusie. Want er komt gewoon iemand zeggen dat we Quinziato wel een rocker moeten vinden hoor. En dat dan voortdurend, bij alle wat we zien.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/07/2015 13:36 door Andere Peter.
PVW 12 juli 2015 14:23
TdJ voor het vermaak, vive le velo voor het tijdstip. En dat Nos gebeuren zie ik niet. Ben ik nog ah werk.
Sub Culture 12 juli 2015 14:40
Jij snapt het.
Interviews met renners in VLV zijn steevast dramatisch.
Dat die Lieven Van Gils dat mag blijven doen, daar snap ik niks van.

Het is een programma dat staat of valt met de gasten.
Eerder deze week de zus van Wouter Weylandt gezien, dat vond ik een prima aflevering.

Zo'n uitzending met Rik Verbrugghe en zijn Greg zus was dan weer eindeloze saaiheid.

Nu goed, de waarderingscijfers voor dat programma zijn hier vrij hoog en qua kijkcijfers flirt het soms met het miljoen dus ik vermoed niet dat er veel gesleuteld zal worden aan de formule.

Het item met de roulette om zo af en toe een wat onbekendere renner te interviewen vind ik wel prima, nadeel is dat het dan wel weer door Lieven Van Gils moet gebeuren en dan loert awkwardness steevast om de hoek.
Andere Peter 12 juli 2015 15:20
thumbs up

Eens, ook met de pluspunten voor VLV die je aangeeft. Een onbekende renner tonen kan leuk zijn, maar ik wil geen rollend balletje zien. Die schoolkrantcreativiteit.

Tsja, die hoge kijkcijfers, dat sust de boel in slaap. En het fnuikt elke wens tot vernieuwing. Me dunkt, dat als je op de VRT op prime time in juli Kermit en Miss Piggy een Tourprogramma laat presenteren met Koekiemonster voor de rennersinterviews, je ook wel aan een miljoen kijkers komt, mits je de wedstrijdbeelden hebt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/07/2015 15:24 door Andere Peter.
Carlos Danger 13 juli 2015 01:13
Studio Tour heeft geen profiel en zal zeker niet terugkeren (kan het me tenminste niet voorstellen)
Wilfried Geneer-je-niet is en blijft een ranzig zuigertje.
VlV is zoals het hoort; Vlaams braaf.
Cecchini 13 juli 2015 15:56
De reportage gisteren van VLV over de ploegentijdrit van de Lotto Jumbo ploeg was een pareltje in een verder inderdaad gezapig programma.
Slimmerd 13 juli 2015 16:55
Alleen te kort, deed denken aan beelden uit 'De Tour van Bauke' en die docu over Giant van twee Tours terug.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/07/2015 16:55 door Slimmerd.
zumsteg 16 juli 2015 23:47
Pfff! Studio Tour vandaag... Die dikke van de Jumbo, was ie dronken ofzo? Wat een drol. In zun Wimbledon-outfit.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen